Een echte man
donderdag 12 oktober 2017 om 22:20
Tja. Een ‘echte man’. De term wordt nogal vrijelijk gebruikt, voornamelijk met een betekenis die degene die de term bezigt zelf goed uitkomt.
Wat is dat nu eigenlijk, een ‘echte man’?
Nee, geen poll. Dat zou veel te makkelijk zijn.
Wat is dat nu eigenlijk, een ‘echte man’?
Nee, geen poll. Dat zou veel te makkelijk zijn.
anoniem_350628 wijzigde dit bericht op 12-10-2017 22:22
1.88% gewijzigd
zondag 15 oktober 2017 om 10:00
Heeft iemand dat al gezegd?; Echte mannen plassen altijd staand!
Staand plassen vind ik ook wel iets echte-mannerigs.
En verder alles wat hoort bij veel testosteron is lekker stereotiep echte-mannerigs, omdat vrouwen niet zo veel testosteron hebben, zoals: een lage stem, een bepaald soort haargroei en veel meer zin om te vechten.
En verder alles wat hoort bij veel testosteron is lekker stereotiep echte-mannerigs, omdat vrouwen niet zo veel testosteron hebben, zoals: een lage stem, een bepaald soort haargroei en veel meer zin om te vechten.
zondag 15 oktober 2017 om 10:10
shisha schreef: ↑15-10-2017 10:00Heeft iemand dat al gezegd?; Echte mannen plassen altijd staand!
Als een man zegt: "Ik plas altijd zittend" denk ik ook meteen: "WTF????"
Ik ben dan wel een soort van vrouw, maar ik heb ook iets vechterigs. Ik ben een keer boven op een Fiat Panda gesprongen die op een weggetje waar je 30 km mocht rijden toeterend aan mijn bumper ging kleven.
En een paar jaar geleden had ik iets dergelijks in een parkeergarage. Ik draaide een parkeervak in en een knul die al zo'n beetje op mijn bumper zat knalde er toen op. Ik was des duivels en sprong in vechthouding uit de auto. De bumperklever had dat al gedaan en schrok toen hij mij zag. Hij trok meteen bij. Het was zijn eer te na denk ik. Dat vond ik stiekem jammer als ik eerlijk ben.
Er zat een man van 1,96 m naast mij in de auto en die was doodsbang.... daar scoorde hij niet mee.
Verder vecht ik nooit hoor!
zondag 15 oktober 2017 om 10:17
Ja. Een echte man trekt brullend, moordend, plunderend en verkrachtend over de vlakte ( als tegengestelde van die klankschaal-oerman. ) En dan vooral om ergens je plasje over te doen.shisha schreef: ↑15-10-2017 10:00Heeft iemand dat al gezegd?; Echte mannen plassen altijd staand!
Niet echt iets om te behouden.
En een echte vrouw zit smachtend en hulpeloos te wachten tot die ploert thuis komt. Net zo erg.
zondag 15 oktober 2017 om 10:35
Mijn man plast zittend en dat is echt nooit tot me doorgedrongen totdat het hier op het forum een keer genoemd werd. Vond het er vrij normaal uitzien
Ik vind het nu raar als een man staand plast op een gewone wc, want ja, bij een pisbak en buiten plast mijn man uiteraard wél staand. Mijn zoon plast dus ook zittend bij een gewone wc, want had nooit anders gezien.
En nog steeds: mijn man is een echte man. Bijzonder dat dat van zijn manier van plassen af zou moeten hangen. Mijn vrouwelijkheid is ook niet ineens opgelost, als ik een broek draag ofzo.
Ik vind het nu raar als een man staand plast op een gewone wc, want ja, bij een pisbak en buiten plast mijn man uiteraard wél staand. Mijn zoon plast dus ook zittend bij een gewone wc, want had nooit anders gezien.
En nog steeds: mijn man is een echte man. Bijzonder dat dat van zijn manier van plassen af zou moeten hangen. Mijn vrouwelijkheid is ook niet ineens opgelost, als ik een broek draag ofzo.
Later is nu
zondag 15 oktober 2017 om 10:50
M.i. kan vooral de houding die ze daarbij aannemen irritant zijn, niet zozeer wat ze aan het doen zijn. Zo'n uitgestreken kijk-mij-eens-alle-scherpe-kantjes-vermijdende houding die zogenaamd moet uitstralen dat ze iets overwonnen hebben, maar wat vaak gewoon de zoveelste theoretische aanpassing aan een groepsconsensus is.francieneke schreef: ↑15-10-2017 08:39Solomio en Fee, dat heb ik ook wel, maar bij een man stoort het me meer omdat het zo ontmannelijkt in mijn ogen. Een vrouw in de lotushouding heeft vaak nog wel wat sierlijks, maar een kerel in zo'n luier naast een klankschaal vind ik zo....ja, toch uiterst on-sexy.
Bij yoga heb ik dat ook. Ik vind het allemaal te soft en al helemaal voor mannen.
Maar dat is persoonlijk he?
Het niet-authentieke eraan stoort mij, zeker omdat het vaak als authenticiteit wordt gebracht.
Blijf 's wat dichter bij jezelf, denk ik dan.
Op zich maakt zoeken naar verdieping en ontspanning iemand juist interessant, vind ik, ongeacht de sekse .
zondag 15 oktober 2017 om 10:56
snug schreef: ↑15-10-2017 10:50M.i. kan vooral de houding die ze daarbij aannemen irritant zijn, niet zozeer wat ze aan het doen zijn. Zo'n uitgestreken kijk-mij-eens-alle-scherpe-kantjes-vermijdende houding die zogenaamd moet uitstralen dat ze iets overwonnen hebben, maar wat vaak gewoon de zoveelste theoretische aanpassing aan een groepsconsensus is.
Het niet-authentieke eraan stoort mij, zeker omdat het vaak als authenticiteit wordt gebracht.
Blijf 's wat dichter bij jezelf, denk ik dan.
Op zich maakt zoeken naar verdieping en ontspanning iemand juist interessant, vind ik, ongeacht de sekse .
Mmmmm, daar zit zeker wat in! Het is idd overduidelijk niet-authentiek. Misschien dat het me daarom bij mannen meer stoort dan bij vrouwen.
zondag 15 oktober 2017 om 10:56
Biologisch zijn er gewoon verschillen tussen mannen en vrouwen.
Dat werkt door in gedrag en denkpatronen.
Ik voelde mij nooit zo vrouwelijk want ik ben niet van de make-up en hakjes. Maar toen ik ging samenwonen bleek ik vrouwelijker te zijn dan ik ooit had gedacht.
Er zijn mensen die denken bij anders gelijk aan niet gelijk aan.
Natuurlijk zijn mannen en vrouwen gelijkwaardig maar ze zijn wel anders.
zondag 15 oktober 2017 om 11:31
Dat de biologische verschillen doorwerken in gedrag en denkpatronen waag ik sterk te betwijfelen. Ik zie vooral dat dat nou juist de verschillen zijn waar ik van denk dat het aangeleerd is.sugarmiss schreef: ↑15-10-2017 10:56Biologisch zijn er gewoon verschillen tussen mannen en vrouwen.
Dat werkt door in gedrag en denkpatronen.
Ik voelde mij nooit zo vrouwelijk want ik ben niet van de make-up en hakjes. Maar toen ik ging samenwonen bleek ik vrouwelijker te zijn dan ik ooit had gedacht.
Er zijn mensen die denken bij anders gelijk aan niet gelijk aan.
Natuurlijk zijn mannen en vrouwen gelijkwaardig maar ze zijn wel anders.
Ik ben net begonnen met een studie psychologie, en één van de eerste vakken is Sociale Psychologie, waarin dit o.a. aan bod komt. Heerlijk, want benaderd vanuit wetenschappelijke onderzoeken en alles wat ik denk wordt zo'n beetje bevestigd.
Overigens heb ik mijn zoons geleerd om zittend te plassen, niet dat gespetter over de rand in mijn wc.
Memories are priceless... especially the awful ones that keep you up at night.
Week 29 van de Extremely Demotivational Calendar
zondag 15 oktober 2017 om 11:56
Een deel is zeker aangeleerd. In groep 1 wordt je toch al heel duidelijk gemaakt door je klasgenoten dat iets echt voor meisjes of voor jongens is.
En ook ouders sturen daar vaak in.
Maar ook in de serie waarin psychologen meekeken in het leven van 4 jarigen blijkt dat een deel van het verschil in gedrag tussen jongens en meisjes toch echt biologisch bepaald is.
De sfeer en de werkwijze in een bedrijf waar alleen mannen werken is ook echt anders dan de sfeer en de werkwijze in een bedrijf waar alleen vrouwen werken.
Het blijkt ook dat mannen die zich laten ombouwen tot vrouw slechter scoren op het onderdeel ruimtelijk inzicht bij testen nadat ze begonnen zijn met vrouwelijke hormonen. Dus blijkbaar hebben hormonen daar invloed op.
Maar ook in de serie waarin psychologen meekeken in het leven van 4 jarigen blijkt dat een deel van het verschil in gedrag tussen jongens en meisjes toch echt biologisch bepaald is.
De sfeer en de werkwijze in een bedrijf waar alleen mannen werken is ook echt anders dan de sfeer en de werkwijze in een bedrijf waar alleen vrouwen werken.
Het blijkt ook dat mannen die zich laten ombouwen tot vrouw slechter scoren op het onderdeel ruimtelijk inzicht bij testen nadat ze begonnen zijn met vrouwelijke hormonen. Dus blijkbaar hebben hormonen daar invloed op.
zondag 15 oktober 2017 om 17:45
Punt is dat je helemaal niet kunt vaststellen of die verschillen biologisch bepaald zijn.sugarmiss schreef: ↑15-10-2017 11:56Een deel is zeker aangeleerd. In groep 1 wordt je toch al heel duidelijk gemaakt door je klasgenoten dat iets echt voor meisjes of voor jongens is.
Jongens en meisjes worden vanaf het moment dat ze geboren worden verschillend behandeld en krijgen vanaf dag 1 miljoenen signalen over de verschillen tussen mannen en vrouwen. Dit heeft effect op de ontwikkeling van een kind en ook op de ontwikkeling van de hersenen.
Met 4 jaar is helemaal niet meer vast te stellen of sekse-verschillen (in gedrag) biologisch bepaald zijn.
zondag 15 oktober 2017 om 18:27
Mijn heterozoon heeft werkelijk nog nooit in borsten geknepen.francieneke schreef: ↑15-10-2017 18:24Mijn middelste kneep al in borsten en billen toen hij pakweg zeven maanden oud was. Daar keek hij dan heel erg wellustig bij. Toen begon ik me toch af te vragen wat hij in zijn vorige leven had uitgespookt...
Mijn dochter en mijn jongste (homo) deden niet zo.
Mijn homozoon ook niet.
zondag 15 oktober 2017 om 18:40
Haha, nee, daarom vroeg ik me ook af waar dat vandaan kwam, de meeste baby's doen dat toch niet. Heel apart was dat, als peuter beet hij me bij een kassa eens in mijn kont toen ik me bukte om iets uit de buggy te pakken.
Gelukkig konden de mensen er wel om lachen en het is vanzelf gestopt.
zondag 15 oktober 2017 om 22:04
Ach, ik ben vegan, that's all. Was het met je eens, kleine toevoeging