Kinderfeestje

16-10-2017 18:00 78 berichten
Onze dochter wordt midden in de winter 5. Kinderfeestje !! Maar inmiddels heb ik me suf gegoogeld en heb ik echt geen idee. Jullie ?
Het hoeft niet mega low budget, maar ook geen honderden euro's.
We willen in ieder geval niet thuis knutselen of zoiets dergelijks. Iemand leuke ideeën ?
Alle reacties Link kopieren
Als je wel iets meer zelf wil doen kan je ook voor een (poppen)theater kiezen en dan na afloop wat eten thuis.
MRES schreef:
16-10-2017 18:49
De schaatsbaan is idd wel een leuk idee !
Een workshop was ook mijn idee maar kan ik hier in de buurt helaas helemaal niks van vinden.
Buiten en thuis knutselen oid is helaas echt geen optie.
Als je Facebook hebt zou je op de lokale vraag en aanbod pagina kunnen vragen of iemand lokale tips of ideeen heeft, ik zie soortgelijke vragen hier regelmatig voorbijkomen (met meestal een hoop reacties).
MRES schreef:
16-10-2017 18:49
De schaatsbaan is idd wel een leuk idee !
Een workshop was ook mijn idee maar kan ik hier in de buurt helaas helemaal niks van vinden.
Buiten en thuis knutselen oid is helaas echt geen optie.

Dan moet je alle 5/6 jarige begeleiden en aankleden op de schaatsbaan he!.
Quintessa schreef:
16-10-2017 18:24
Wij doen altijd themafeestjes (heb 2 meiden) met bijpassende activiteiten.

Tot nu toe gedaan:

- Bakfeestje. Koekjes bakken, cupcakes versieren en opeten met wat te drinken. Restant mee naar huis in een kartonnen doosje (toko). Tussendoor cadeautjes uitpakken en even spelen. Afsluiten met pizza bakken (kant en klaar deeg), opeten en naar huis.

- Legofeestje. Cadeautjes, taart en limo. Bouw de hoogste toren. Bouw de plaatjes na. Speurtocht door de wijk in thema. Dan een filmpje van Netflix terwijl er eten wordt gehaald. Eten en naar huis.

- Frozenfeestje. Cadeautjes, taart en wat drinken. Sneeuwballengevecht (met proppen vloeipapier). Prik de staart op Olaf. Film kijken met (blauwe) popcorn. Evt. eten en naar huis.
Wij doen ook Themafeestjes!

Wat ook een leuk idee is is naar de plaatselijke manege. Leuke ponymiddag!
-Red- schreef:
16-10-2017 18:19
Met vijf jaar kan het juist nog makkelijk thuis. Vijf jaar was hier een Frozenfeestje, met cupcakes versieren, kinderchampagne, kadootjes uitpakken. Daarna spelletjes doen (Frozen-Freeze dansen, Ezeltje prik maar dan met Olaf, dat soort dingen). Dan tafelfriet met knakworst en naar huis. Het was pokkeweer, konden de tuin niet in, maar dit was echt meer dan prima.
Wat is tafelfriet?
stripverhaal schreef:
16-10-2017 19:01
Als je Facebook hebt zou je op de lokale vraag en aanbod pagina kunnen vragen of iemand lokale tips of ideeen heeft, ik zie soortgelijke vragen hier regelmatig voorbijkomen (met meestal een hoop reacties).
Dit.
Quintessa schreef:
16-10-2017 18:24
Wij doen altijd themafeestjes (heb 2 meiden) met bijpassende activiteiten.

Tot nu toe gedaan:

- Bakfeestje. Koekjes bakken, cupcakes versieren en opeten met wat te drinken. Restant mee naar huis in een kartonnen doosje (toko). Tussendoor cadeautjes uitpakken en even spelen. Afsluiten met pizza bakken (kant en klaar deeg), opeten en naar huis.

- Legofeestje. Cadeautjes, taart en limo. Bouw de hoogste toren. Bouw de plaatjes na. Speurtocht door de wijk in thema. Dan een filmpje van Netflix terwijl er eten wordt gehaald. Eten en naar huis.

- Frozenfeestje. Cadeautjes, taart en wat drinken. Sneeuwballengevecht (met proppen vloeipapier). Prik de staart op Olaf. Film kijken met (blauwe) popcorn. Evt. eten en naar huis.
Voor zo'n legofeestje heb je op pinterest hele leuke buildvoorbeeldjes. Kan je ook nog een wedstrijdje doen.
HasseSimonsdochter schreef:
16-10-2017 19:06
Wat is tafelfriet?
Friet op tafel ipv op een bord.
Dan krijg je dat sommige snelle eters 5x zoveel friet pakken dan kinderen die rustig eten.
Habbekratz schreef:
16-10-2017 19:10
Dan krijg je dat sommige snelle eters 5x zoveel friet pakken dan kinderen die rustig eten.
Ok dat ken ik niet, soort survival of the fittest voor kleuters :hyper:
Fee-de-Goede schreef:
Voor zo'n legofeestje heb je op pinterest hele leuke buildvoorbeeldjes. Kan je ook nog een wedstrijdje doen.
Klopt, hebben we ook gedaan.
Habbekratz schreef:
Ik noem het geen tafelfriet, maar trogfriet.

En vindt het iets voor varkens.
Niet voor kinderen.

Geef die kinderen gewoon allemaal een papieren of plastic bordje met friet en een snack.
Of pannenkoeken.
Of hot-dogs.
Of pizza.
Habbekratz schreef:
Dat maakt toch niet uit als je genoeg hebt voor iedereen? Zijn die snelle eters alleen sneller klaar.
watdachtjehiervan schreef:
16-10-2017 19:18
Dat maakt toch niet uit als je genoeg hebt voor iedereen? Zijn die snelle eters alleen sneller klaar.
Het resultaat is over 't algemeen dat die "snelle eters" ineens eten als bouwvakkers.

En de iets tragere niets of niet genoeg hebben.
Tornacense schreef:
16-10-2017 19:17

Geef die kinderen gewoon allemaal een papieren of plastic bordje met friet en een snack.
Met je eens!
Een andersom of achterstevorenfeestje is ook leuk.
Simitçi schreef:
16-10-2017 19:21
Een andersom of achterstevorenfeestje is ook leuk.
Eerst de patat en als laatste taart?
Wij hebben een sportschool in de buurt die kinderfeestjes organiseert. Iets met judo, maar ook apenkooien. Misschien is er ook zoiets te vinden?
Habbekratz schreef:
16-10-2017 19:23
Eerst de patat en als laatste taart?
Ja en bij binnenkomst bv een snoepzakje en de cadeautjes op het laatst .
Misschien overigens es horen of de plaatselijke knutselclub of kunstacademie toevallig geen feestjes organiseert?
Tornacense schreef:
16-10-2017 19:19
Het resultaat is over 't algemeen dat die "snelle eters" ineens eten als bouwvakkers.

En de iets tragere niets of niet genoeg hebben.
Dan heb je dus niet genoeg voor iedereen en je bent er toch ook nog zelf bij om het in de gaten te houden.
HasseSimonsdochter schreef:
16-10-2017 19:06
Wat is tafelfriet?

Iets afschuwelijks :proud:
Kijk eens op kidsproof.nl
Star² schreef:
16-10-2017 19:26
Nou, verschrikkelijk. Juist leuk om de tafel te dekken in thema.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Quintessa schreef:
16-10-2017 19:32
Nou, verschrikkelijk. Juist leuk om de tafel te dekken in thema.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is geen tafelfriet.
Star² schreef:
16-10-2017 19:26
:HA:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven