He heb je make-up op?

17-10-2017 23:57 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien een niet belangrijk ding een heel stom maar laatste tijd doe ik regelmatig make-up op en als ik dan mensen tegenkom kijken ze mij vragend aan en stellen de vraag of ik make-up op heb.

Ik voel mij ongemakkelijk bij de vraag. En voel alsof ik een soort van een verklaring moet geven.

Nou ja al met al is het geen groot dilemma maar ik dacht kom laat ik het eens vragen op het viva-forum.
Als mensen je kennen zonder make-up, willen ze gewoon even benoemen dat ze iets anders aan je zien. Daar zou ik geen waardeoordeel aan hangen.
Ben zelf 24 en doe eigenlijk bijna nooit make up op. Kost me te veel moeite, en heb er gewoon geen behoefte aan. Eerder vond ik het heel erg als ik er vragen over krijg. Sinds het me echt helemaal niks meer boeit wat anderen van me vinden/over me zeggen, bespaar ik zoveel energie voor andere dingen. Heerlijk! :-) Bij mij was het een kwestie van de knop om zetten (wel met hulp van een psychologe van een revalidatietraject).
Ik hoop voor je dat je hetzelfde gaat ervaren!
zephora schreef:
18-10-2017 03:50
Als mensen je kennen zonder make-up, willen ze gewoon even benoemen dat ze iets anders aan je zien. Daar zou ik geen waardeoordeel aan hangen.
Nou ja, Amand benoemt wel meteen dat ze dan wel recent single zal zijn. Dat is niet per definitie een negatief oordeel, maar dus wel wat mensen denken.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Nauwelijks. Veel verder als mascara kom ik niet. Als mensen menen me daa op aan te moeten spreken succes daarmee.
Ik beperkt me dagelijks tot een vleugje matterend (kleurloos) poeder hier en daar, een laagje blystex na het tandenpoetsen en als ik er een keer zin in heb een natuurlijke, roodbruine tint lippenstift.
Als ik uit ga (verjaardag of uit eten ofzo) komt daar oogschaduw in crème- en bruintinten bij en zwarte mascara.
Vooral mascara haat ik. Moeilijk netjes te krijgen en gedoe met verwijderen 's avonds.
Felgekleurde make-up staat niemand is mijn bescheiden mening.

TO als jij een paar weken opgemaakt loopt hoor je niemand meer. Ze zijn het gewoon niet gewend, die opmerkingen- makers.
Of gebruik je hele harde kleuren?
Ik gebruik eigenlijk nooit make-up. Nooit gedaan ook, behalve vroeger met stappen. Maar als ik nu wel make-up draag, bij bijzondere gelegenheden, gebruik ik weinig, maar blijkbaar wel goed. Want ik krijg dan eigenlijk alleen positieve opmerkingen.
Vooral mijn moeder is dan heel blij, dat haar dochter er zo mooi uitziet. Haha, ik vind het zelf niet belangrijk om prut op mijn gezicht te smeren.
eenzonnigedag schreef:
18-10-2017 00:23
Ik kon vroeger weleens flink plamuur gebruiken maar nu niet meer. Daar kreeg ik ook opmerkingen over en dat snap ik wel. Ik doe wel veel oogschaduw op (blauw/grijs) misschien is dat het? Ik heb zelf blauw grijze ogen. Ik zal eens gaan kijken een Douglas.
Veel als in van wimperrand tot wenkbrauw vol gepoederd/gesmeerd ?
Dan snap ik de opmerkingen wel.
Misschien eens op YouTube tutorials kijken staan veel goede op.
Ik heb een periode gehad dat ik veel oogschaduw gebruikte. Liefst goed duidelijke kleuren en glimmend/ glitters.. Zeker niet dagelijks, maar soms. Als ik daar zin in had. Als iemand toen aan mij vroeg of ik make-up op had, konden ze deze reactie terug verwachten:
Nee, hoezo? of Nee, mijn oogleden zijn van zichzelf blauw met glitters..

Geeft mensen gelijk aan dat ze een hele domme vraag stellen. Mens, je ziet toch verdorie van een km afstand dat ik make-up op heb ;-)
Ik draag regelmatig make-up, maar ook regelmatig niet.

De enigen die daar opmerkingen over maken zijn mijn kinderen (mama wat ben je mooi!) en mijn leerlingen. De meisjes vinden het mooi, de jongens vroegen vaak waarom ik zo'n lijn boven mijn ogen had. Die snapten het gewoon nog niet zo goed ;)

Elke andere opmerking hier op het topic vind ik echt hele rare bemoeienis.
Net of niet iedereen ziet dat het verf is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
SolidGround schreef:
18-10-2017 01:04
Alleen oogschaduw? Eye-liner en mascara is misschien net iets leuker.

En daarnaast weer oefenen met hakken
;)
Ik heb in het verleden wel Eye liner gebruikt maar het staat mij niet. Mascara heb ik niet nodig en het loopt altijd uit. Ja helaas wil ik wel meer op hakken lopen maar je gewoon dat ik het niet meer kan. Ik krijg ook erg last van mijn rug.
herfstappeltaart schreef:
18-10-2017 08:14
Ik beperkt me dagelijks tot een vleugje matterend (kleurloos) poeder hier en daar, een laagje blystex na het tandenpoetsen en als ik er een keer zin in heb een natuurlijke, roodbruine tint lippenstift.
Als ik uit ga (verjaardag of uit eten ofzo) komt daar oogschaduw in crème- en bruintinten bij en zwarte mascara.
Vooral mascara haat ik. Moeilijk netjes te krijgen en gedoe met verwijderen 's avonds.
Felgekleurde make-up staat niemand is mijn bescheiden mening.

TO als jij een paar weken opgemaakt loopt hoor je niemand meer. Ze zijn het gewoon niet gewend, die opmerkingen- makers.
Of gebruik je hele harde kleuren?
Ik gebruik blauw/grijs. Is waarschijnlijk ook zo dat mensen er aan moeten wennen.
Heb je echt alleen maar blauwe oogschaduw op? Nu heb ik je niet gezien maar ik kan mij zo indenken dat het er echt niet uitziet en mensen misschien denken dat je een knal op je oog hebt gehad. Liever geen make up dan alleen oogschaduw.
Ben je een man?
Simitçi schreef:
18-10-2017 08:20
Veel als in van wimperrand tot wenkbrauw vol gepoederd/gesmeerd ?
Dan snap ik de opmerkingen wel.
Misschien eens op YouTube tutorials kijken staan veel goede op.
Net zoals Bassie van Adriaan. Nee hoor, alleen echt boven mijn oogbollen.
whatcomesaround schreef:
18-10-2017 08:23
Ik heb een periode gehad dat ik veel oogschaduw gebruikte. Liefst goed duidelijke kleuren en glimmend/ glitters.. Zeker niet dagelijks, maar soms. Als ik daar zin in had. Als iemand toen aan mij vroeg of ik make-up op had, konden ze deze reactie terug verwachten:
Nee, hoezo? of Nee, mijn oogleden zijn van zichzelf blauw met glitters..

Geeft mensen gelijk aan dat ze een hele domme vraag stellen. Mens, je ziet toch verdorie van een km afstand dat ik make-up op heb ;-)
Glitters dat wil ik ook. Ik zit ineens weer in de metallic fase; zilver en goud. Ik denk dat ik het maar laat hahaha.
Ik heb die vraag eens gesteld aan iemand waarvan ik dacht dat ze nooit make-up zou kopen.
Als jij het maar mooi vindt, daar gaat het toch om?
Het zijn mijn weken wel zeg. Vandaag een opmerking gekregen dat ik maar meer moest gaan sporten en anders moest gaan eten. Want ik ben zo dik :woa: En dan ben je weer een mooie vrouw. Eerder had ie ook al de opmerking gemaakt. Ik heb hem toen gezegd dat ik vijf weken niet kon sporten omdat ik een operatie achter de rug had. Ik kon voetje voor voetje lopen. Ik ben iets aangekomen maar echt niet veel. Week later vandaag dus kreeg ik weer de opmerking.

Hoe zouden jullie reageren op zo`n opmerking?
Hugh-Jazz schreef:
18-10-2017 19:07
Ben je een man?
Nee geen man.
zephora schreef:
18-10-2017 03:50
Dit denk ik ook.
Pieps2016 schreef:
18-10-2017 19:06
Heb je echt alleen maar blauwe oogschaduw op? Nu heb ik je niet gezien maar ik kan mij zo indenken dat het er echt niet uitziet en mensen misschien denken dat je een knal op je oog hebt gehad. Liever geen make up dan alleen oogschaduw.
Ja grijs/blauw. Nee persoonlijk vind ik van niet maar misschien vinden anderen het wel. Ik kan het vragen.
eenzonnigedag schreef:
18-10-2017 19:16
Het zijn mijn weken wel zeg. Vandaag een opmerking gekregen dat ik maar meer moest gaan sporten en anders moest gaan eten. Want ik ben zo dik :woa: En dan ben je weer een mooie vrouw. Eerder had ie ook al de opmerking gemaakt. Ik heb hem toen gezegd dat ik vijf weken niet kon sporten omdat ik een operatie achter de rug had. Ik kon voetje voor voetje lopen. Ik ben iets aangekomen maar echt niet veel. Week later vandaag dus kreeg ik weer de opmerking.

Ik krijg zo'n opmerking nooit. Wat voor mensen heb jij in je leven dat ze zulke opmerkingen maken?
eenzonnigedag schreef:
18-10-2017 19:16

Ligt eraan.

Bij goede bekende: "Wil je die kruk van mij oraal of rectaal tot je nemen?"

Bij bekende:"Sorry maar ik ben te moe om zelfs maar te doen alsof jouw voor- af en goedkeuring enige nieuwswaarde voor mij hebben

Bij vage bekende: verveeld kijken en zeggen "Waarvan akte dan maar"
lemoos2 schreef:
18-10-2017 19:19
Dit denk ik ook.
Alleen zeggen ze niet dat ze het mooi vinden. Ze stellen alleen de vraag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven