Lijf & Lijn alle pijlers

100+ kilo dames wie doet er mee gaan verder...

05-03-2009 11:15 8086 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie weegt er momenteel meer dan 100 kilo en wil daar graag verandering in brengen? Het lijkt me leuk om hier met een aantal meiden te schrijven over van alles en nog wat, maar uiteraard over afvallen, bewegen en eten.

Wat mij betreft is iedereen van harte welkom.

haha..
Mijn bmi is op dit moment 39,3.

Als ik 68 zou wegen is het 25.

Overigens pin ik me niet vast op bmi, dat houdt namelijk geen rekening met de rest van je bouw en figuur. Mijn taille-omvang vind ik relevanter als ik weer in de goede gewichtszone kom. Spieren wegen ook veel meer dan vet, dus als je dmv sporten afvalt dan bouw je ondertussen ook meer zwaarwegend spierweefsel op.
nou volgens mij moet je behoorlijk body-builden wil je te zwaar zijn door je spieren hoor
Hmmm, mijn BMI is nu 38.28125 volgens mijn rekenmachine.... Veel en veel te hoog dus..... Al zou ik nu eerst maar op de 30 uitkomen dan zou ik al happy zijn.... Dan zou ik 76,8 kg mogen wegen.... Dus nog een lange weg te gaan..... zo'n 24 kg.... eerst maar eens beginnen met 10% eraf..... Dat is nu mijn streven... dus om rond de 90 en liefst net er onder te komen....

@PB, helaas voelde ik me vorige week en de week ervoor ook al niet lekker waardoor ik al weer veel te veel niet heb gesport... Ben gisteren wel weer wezen zwemmen natuurlijk dus dat was mijn beweging dan weer wel... Maar om nu gelijk weer niets te gaan doen als ik mijn goede voornemen net heb gemaakt... Tja.. maar ja van de andere kant heb ik wel het gevoel dat mijn hoofd aan het koken is ongeveer..... Heb ook al paracetamol genomen maar helpt nog niet echt.... Dus beetje dubio.. maar denk dat ik nu maar niet ga. Vrijdag staat het zowiezo wel weer op de planning... En die ga ik niet laten schieten... Waarom heb ik nou weer die stomme hoofdpijn... echt erg.. pffffffff
bij mij is 85,5 kilo mijn maximale gezonde gewicht volgens de bmi
Tsss... dat wil ik óók... Dan hoef ik nog maar 8 kilo...
haha lekkur puh!!
Mijn BMI is 37,87

Voor een gezond gewicht mag ik 80 wegen. Nou, dat heb ik in geen 30 jaar gewogen, dus ik heb er alle vertrouwen in dat ik dat niet ga redden.
quote:Quirijn schreef op 18 februari 2009 @ 15:38:

nou volgens mij moet je behoorlijk body-builden wil je te zwaar zijn door je spieren hoor

Bij mij scheelt 't een kledingmaat t.w.v. ca. 8 kilo of het spieren zijn of vet.

Als ik vanaf 'n hoog gewicht naar 75 kilo ga, kan ik mijn broeken in maat 40 netjes dicht krijgen zonder er als 'n rollade uit te zien. Groei ik vanaf 'n lager gewicht weer naar de 75 kan ik de rits van 'n maat 40 niet eens dichtkrijgen en moet ik toch echt weer maat 42 aan.

Op dit moment kan ik ook al weer 'n broek aan die ik niet dicht kon krijgen toen ik rond de 100 kilo zat, met de ca. 8 kilo verschil in gewicht dat ik nu daarboven zit.
maar jij doet toch geen krachttraining?

voor de rest begrijp ik het nie helemaal.. ben moe nu.. zal morgen nog es proberen te lezen
Nee, ik doe inderdaad geen krachttraining. Maar ik had altijd al 'n gespierde bouw van mezelf. Ook toen ik als puber 52 woog zag ik er niet uit als 'n tenger poppetje, maar had flinke sportkuiten en bovenbenen (ik fietste vroeger heel erg veel). Als ik iets sportiefs ga doen op regelmatige basis, zoals nu dat lopen, dan wordt er dus slap vet omgezet in compacte spieren. Tijdens mijn blauwe maandag op de sportschool werd gezegd dat dat normaal is, ook bij cardiotraining dat je spieren gaat opbouwen die zwaarder wegen dan 't vet dat je verbrandt. Dan zie je er strakker en slanker uit voor het gewicht dat de weegschaal aangeeft. Vandaar dat bmi subjectief is, want mijn 75 kilo op weg van hoog naar laag scheelt 'n kledingmaat met mijn 75 kilo op weg van laag naar hoog. Vetpercentage en taille-omtrek lijkt mij daarom 'n nuttiger gegeven dan bmi als je ergens je gezondheid aan af wilt kunnen meten.
Yes! Yes! Yes! Ik mag die klus doen!!!! Drie maanden, heb targets meegekregen wat ik dan bereikt moet hebben (en ik ga zorgen dat ik er ruim bovenzit natuurlijk.

Bedankt voor het duimen meiden!

en nu knijp ik 'm als een ouwe dief
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Super!
JEEEEE!!! wat goed! toch dat rokje he..
Super Pip! Een echte uitdaging! Ga ervoor zoals je voor het afvallen bent gegaan en dan komt het zeker te weten helemaal goed!
Thnx! Ik vind het doodeng, ik krijg opeens ook verantwordelijkheid over het budget enzo, nooit gedaan....

En ze hebben allemaal zo'n vertrouwen in mijn expertise en hoe vaker ze dat zeggen hoe kleiner ik me voel

Maar goed, ik bluf me er wel doorheen, ik vraag alle hulp die ik kan krijgen (en die bieden ze me gelukkig ook allemaal aan) en ik doe de dingen waar ik goed in ben gewoon nog beter dan normaal.

Morgen een overdracht en dan beginnen maar!!
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Gefeliciteerd Pippi met dit succes!

Vanavond hebben we lasagna gegeten met spinzie en tomatensaus (van gezeefde tomaten). Dit recept komt uit het boek Weg met de Weegschaal van Meike van Herwijnen.

De boeken gaven mij wel meer inzicht in waarom en wanneer ik ga eten.

Daarnaast is gezond eten of zo eigenlijk ook niet mijn probleem. Van lekker dingen eet ik gewoon vaak (ongemerkt) veel te veel. Dan denk ik naar koekje 5: huh heb ik er al 5 op, niks van geproefd, gemerkt.....

Verder ben ik sinds kort aan het hardlopen met Start2run. Ik ben begonnen met een conditie van -3 maar langzaam gaat het wel beter. Het is echt langzaam en rustig opbouwen hoor, anders krijg je volgens mij ook snel blessures. En daarnaast tennis ik ook nog (dubbelen), maar dat is meer voor de gezelligheid dan voor het afvallen :-)
Gefeliciteerd HPL! Je gaat het vast goed doen :-) Als anderen zoveel vertrouwen in je hebben, waarom zou je dat dan zelf niet hebben?

Klinkt lekker die lasagna Loekia! Misschien helpt lijstjes maken voor jou ook Loekia? Dan eet je bewuster omdat je het opschrijft (ik in ieder geval wel). En dan zie je ook waar het eventueel structureel misgaat (= extra boterham bijv,). Ik ben bij de obesitas kliniek geweest en daar wilde ze een uitgebreid eetlijstje. Daar moest ik echt even voor geen zitten. Misschien heb je er iets aan? --> Hoelaat at je? Wat at je? Hoeveel at je? Waar at je? Waarom at je? En hoe zou het beter kunnen?

Ik ben een dweil, ik ga nog even wat poetsen en dan proberen te slapen.
Proficiat Pippi!

Ontbijt:

1 boterham, gebakken ei, ui, tomaat, half plakje cheddar

Lunch:

2 boterhammen, plakje ham, plakje kaas, ui, tomaat, veldsla, lightsaus

Diner:

11 grote tijgergarnalen geroerbakt met kokosmelk, pikante saus, peultjes en tauge

zometeen nog 'n yoghurtje

Beweging:

60 minuten powerwalken: 607 kcal verbrand!

hartslag 153 gem. en 165 hoogste

Morgen heb ik vanuit thuis nog 1 zakelijke meeting 's ochtends en daarna ben ik vrij vanwege vrijdag uiteraard de begrafenis. Hopelijk duurt 't morgen niet lang en kan ik zowel morgenmiddag als vrijdagochtend 'n grote route gaan lopen. Dat maakt m'n hoofd lekker leeg voor die trieste gebeurtenis.
Gefeliciteerd Pip!!
Oh en ik ben 1.72 lang/kort
Mijn BMI geeft 42.83 aan.

Morbide Obesitas staat er bij!

Word er bang van!
voor Pip! Stoer wijf!

Hier minder nieuws, mijn oma is overleden vandaag. Was 89, maar toch....
Gecondoleerd Eowyn.
Gecondoleerd Eowynn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven