kapla

16-10-2015 17:51 52 berichten
Zoon is binnenkort jarig en weet nog niet echt iets dus ben aan het oriënteren.

Vriendin had het over kapla. Ik zie het leuke er niet in maar aangezien zoon in andere belevingswereld zit zou het vast leuk kunnen zijn. Voordat ik het ga aanschaffen vinden jullie kinderen het leuk om hiermee te spelen ?
Wij hebben bblocks. Makkelijk verkrijgbaar, ook in kleurtjes, en bouwt prima. Ik heb ze ooit opgemeten en vond toen geen verschil met de maten van Kapla, dus Kapla-bouwvoorbeelden namaken zal gewoon gaan.

TO, de eerste keer dat ik ergens anders Kapla zag, leek het me niks. Ondertussen hebben we het dus zelf ook in huis, en ik ben om: ik vind het zelf ook leuk.
Alle reacties Link kopieren
Per bouw hebben we een grote houten doos Kapla op wieltjes met vier bouwboeken. En het wordt dagelijks en dus intensief gebruikt.

De gangen in de school worden voortdurend opgeleukt door een nieuw geslaagd bouwwerk.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Door jullie positieve reacties ben ik om. Zoon krijgt kapla. Nu is opzoek naar leuke aanbieding.

@sunemom: ikea versie??
Twee dochters spelen er heel veel mee. Omdat ik ook zo mijn twijfels had heb ik bij het Kruidvat eerst een ton met nepkapla gekocht voor een tientje. Dat voldoet prima.
Ja ikea heeft ook van die bouwhoutjes. Gewoon nep-kapla. 100 plakjes voor 9,99 en ze doen het net zo prima als de 'echte'
Wij hebben de goedkope variant en er wordt middelmatig mee gespeeld. Met lego spelen ze iets meer. Af en toe wordt het uit de kast gepakt en dan zijn ze er wel weer even zoet mee.
Snoezekind kon er uren mee bouwen op de BSO.

Duur of goedkoop maakt volgens mij niet uit, als je je maar wel aan één merk houdt.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik kan ze van Ikea niet meer vinden? Of kan ik niet zoeken?
Oh dat zou kunnen, ik heb niet recent gezocht. Denk dat wij ze nu een jaar of 2 hebben
Mijn dochters zijn geen Kapla kinderen, Lego dan weer wel.
quote:vitamined schreef op 16 oktober 2015 @ 22:25:

Ik kan ze van Ikea niet meer vinden? Of kan ik niet zoeken?Ik kan dan ook niet zoeken
Inderdaad Kapla op bso groot succes. Maar dan wel grote bak.

Verder Clics en knexx vinden ze leuk. En Plus speelgoed willen wij met Sint gaan aanschaffen
Ik heb ooit de dame ontmoet die destijds samen met haar broer Kapla had bedacht. Ze is ergens in de 60/70 ofzo en zij speelt nog op regelmatige basis met Kapla.... Namelijk tijdens workshops die ze geeft aan management en hoge piefen. Teambuilding, creatief denken, verbanden leggen, bruggen bouwen, fantasie, dat zijn allemaal onderwerpen die ze via Kapla in z'n workshop stopt. Volwassen mensen die dan 3 dagen op de hei zitten om met blokjes te spelen. Dus je bent nog niet snel te oud om met Kapla te spelen
Heeft iemand wel eens playbricks in zijn/haar handen gehad? Afmetingen zouden hetzelfde moeten zijn als kapla. Prijs scheelt de helft. Best de moeite waard dus om naar te kijken maar als het nou kwalitatief slechte plankjes zijn, is het beter te investeren in echt kapla.
Even verder op een oud topic, maar mijn dochter heeft kapla "ontdekt" en wil dit waarschijnlijk aan sinterklaas vragen.
Hoeveel kapla heb je nodig om iets leuks te kunnen bouwen? En de mensen met de alternatieve merken zoals b block: zijn jullie er nog altijd tevreden over?
Hema heeft 't ook
https://www.hema.nl/winkel/sinterklaas/ ... t=15110226
Maar dan blijft de vraag : hoeveel plankjes heb je nodig om iets leuks te bouwen?
deenje schreef:
22-10-2017 00:10
Maar dan blijft de vraag : hoeveel plankjes heb je nodig om iets leuks te bouwen?
Dat kun je teruglezen in dit topic.
DogFish schreef:
22-10-2017 00:12
Dat kun je teruglezen in dit topic.
Goh. Jij bent de vriendelijkste thuis? Misschien, is maar een idee hoor, zocht ik nog wel een reactie, behalve die ene die schrijft dat bij haar kinderen 300 genoeg zijn.
Zou namelijk kunnen dat er nog meer mensen ervaring mee hebben. En misschien wel een andere ervaring.
Wij hebben een kist met 280 plankjes. Was in eerste instantie echt ruim voldoende, maar nu zoon wat ouder is (6 jaar nu) maakt hij grotere bouwsels en komt hij soms niet uit. Dus ik denk dat Sint dit jaar een doos van 100 gekleurde plankjes meebrengt.

Er wordt zeker niet dagelijks mee gespeeld, zelfs niet wekelijks, maar als hij er mee speelt is hij er uren heel geconcentreerc mee bezig en maakt er echt iets moois van. Ik vind het mooi speelgoed en zeker met nog een jonger broertje in huis die er over een paar jaar ook mee kan gaan spelen vind ik het het geld wel waard.

Geen ervaring met neppers dus weet niet hoe die zich houden in de tijd en of de afmetingen hetzelfde zijn.
Bij Kruidvat is het momenteel niet leverbaar, dat is het risico van neppers. Als je voor nep gaat dan zou ik minstens 600 doen, en eerst bijvoorbeeld 200 of 300 geven en de rest bewaren als aanvulling.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Hier ook een grote hit!
Ik schaf bijna enkel dit soort speelgoed aan, het zgn: open-end-toys! Ze combineren het ook met van alles als balletjes en andere blokken, Lego, enz.

Kijk eens op marktplaats, goede deals!
ouder1980 schreef:
22-10-2017 08:23
Hier ook een grote hit!
Ik schaf bijna enkel dit soort speelgoed aan, het zgn: open-end-toys! Ze combineren het ook met van alles als balletjes en andere blokken, Lego, enz.
Hier wordt het ook veel gecombineerd. Met de regenbogen en schijven van Grimms, met blokken, met de houten treinbaan, met de knikkerbaan...

Maar het moet je kind wel liggen. Een kind moet bij het zien van die plankjes voor zich zien wat het ervan kan maken ('ik ga een wolkenkrabber maken! of 'ik ga een goudmijn bouwen over de treinbaan heen!' of 'hiermee kan ik de knikkerbaan nog hoger maken!' etc) anders blijft het gewoon een berg saaie blankhouten plankjes en is er wel ander speelgoed in huis dat harder om de aandacht schreeuwt. Of als je gewoon geen bouwer of uitvinder hebt. Kinderen die liever met iets kant-en-klaars spelen zullen niet zo snel naar Kapla grijpen.
Wij hadden volgens mij 400 plankjes, van een merk dat ik me niet meer herinner. Er is intensief mee gespeeld door mijn kinderen en nu door neefje en nichtjes. Hout vergaat niet zomaar, mijn ouders hebben nog houten blokken die van mijn zusje (bijna 40) geweest zijn en waar de kleinkinderen nog prima mee bouwen. (alleen hele oude gekleurde blokken zou ik niet meer gebruiken ivm mogelijk loodhoudende verf) Die van de Hema zien er leuk uit, die zou ik rustig kopen, hebben ze ook meteen wat kleurtjes. Of twee kopen dan heb je zeker een leuke hoeveelheid om leuke dingen mee te bouwen en het is nog steeds goedkoper dan één doos echte Kapla van 100 stukjes. Echte vind ik eigenlijk te duur voor wat het is, uiteindelijk is het een balkje grenen, heel goedkoop hout dat zo door een machine op maat gemaakt en afgewerkt wordt. Bij Ikea koop je een hele grenen ladekast voor minder dan een doos Kapla..
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Ik heb zo'n doos van de Kruidvat gekocht destijds, ze spelen er heel veel mee; bouwen er knikkerbanen van, garages, huizen, doen er Jenga mee... Geen idee of het minder is qua kwaliteit, ze bouwen hier niet van die enorm hoge dingen dus risico van omvallen heeft hier nooit echt gespeeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven