Slapen

22-10-2017 20:21 69 berichten
Hoi, terwijl ik dit typ ligt zoon van 2 weken oud op mij te slapen.

Overdag leggen we m in de box in de woonkamer en avond nacht in een box naast ons bed of soms tussen ons in (verhoogd kussen dus we kunnen m niet pletten oid).

Nu merk ik dat hij op/naast ons slaapt als een roos en in de box overdag minder. Is dat normaal?

Waarom ik dit vraag: ik wil m alle liefde geven die ik heb maar wil geen kind dat niet zonder papa of mama in slaap kan komen.

In t ziekenhuis zei de verpleegster: de eerste zes maanden kan je me helemaal niet verwennen dus doe maar lekker veel huidcontact.
Kind heeft net 9 maanden bij jou in je buik gezeten.
Continu lekker warm bij mama.

Hij is amper 2 weken oud en ineens moet ie het maar kunnen om koud en kil alleen te liggen slapen?

Ik roep "draagdoek".
Probeer eens in de kinderwagenbak overdag, fijner dan box.

En verder eens met de verpleegkundige. Lekker bij jullie houden.
Hij heeft net 9 maanden in een omgeving met een continue hartslag gelegen.
Daarom slaapt hij graag op je, dan hoort hij het vertrouwde geluid vanuit de buik.
Lekker daar laten slapen. Inderdaad, verwennen kun je niet. Je slaapt waar je slaapt.
Ja dat is normaal. Ze vinden het heerlijk die geborgenheid. Zeker met twee weken lekker van genieten. Ze gaan straks vanzelf slapen in box, bed.
Alle reacties Link kopieren
Het is eigenlijk heel natuurlijk dat een baby bij de moeder slaapt. Maar hoe kunnen mensen dat nou nog weten? Ze staan ver af van de natuur, van hun eigen natuur en daarmee van zichzelf.

Om een beetje een beeld te krijgen van hoe we in elkaar steken, kunnen we het beste kijken naar de dieren die het meest op ons lijken, de mensapen. En die houden hun baby ook bij zich. Logisch dat een baby bij de moeder dus het fijnste slaapt. En daarmee krijg je minder gehuil, en kun je zelf ook goed slapen.

Niet bang zijn dat je hem plet. Het zit in de natuur om zelfs in je slaap waakzaam en bewust van je kind te zijn.
Ja dat is normaal.
Huidcontact bevordert de groei van hersenverbindingen.
Ja dat is normaal BM. Ons zoontje heeft de eerste drie maanden overdag bijna alleen maar in de draagdoek geslapen. Alleen in bed was bijna niet te doen, wat ik ook probeerde. Het komt vanzelf goed met leren in bedje slapen.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
iones schreef:
22-10-2017 20:26
Het is eigenlijk heel natuurlijk dat een baby bij de moeder slaapt. Maar hoe kunnen mensen dat nou nog weten? Ze staan ver af van de natuur, van hun eigen natuur en daarmee van zichzelf.

Om een beetje een beeld te krijgen van hoe we in elkaar steken, kunnen we het beste kijken naar de dieren die het meest op ons lijken, de mensapen. En die houden hun baby ook bij zich. Logisch dat een baby bij de moeder dus het fijnste slaapt. En daarmee krijg je minder gehuil, en kun je zelf ook goed slapen.

Niet bang zijn dat je hem plet. Het zit in de natuur om zelfs in je slaap waakzaam en bewust van je kind te zijn.

Bull shit dat laatste.

Samen met een kind in één bed slapen, is zeker in de eerste vier maanden een risicofactor voor wiegendood. Het kind kan het te warm krijgen door het dekbed, tussen matrassen bekneld raken, uit bed vallen of met zijn gezichtje tegen kussens aandrukken. Bovendien kan een slapende ouder op het kind rollen. Het risico neemt toe als ouders roken, hebben gedronken, medicijnen of drugs hebben gebruikt, erg vermoeid of gestrest zijn of overgewicht hebben.
Heel normaal en goed voor je kindje.
Blijven oefenen met bedje/box/kinderwagen, zodat ze wel enigzins gewend blijven aan zelf slapen, al is het maarkort.
Verder lekker bij je nemen. Is alleen maar goed voor de hechting en zo voelen ze zich straks ook een stuk veiliger om wel alleen te slapen, dan wanneer ze geforceerd alleen liggen vanaf de geboorte.
Star² schreef:
22-10-2017 20:29
Bull shit dat laatste.

Samen met een kind in één bed slapen, is zeker in de eerste vier maanden een risicofactor voor wiegendood. Het kind kan het te warm krijgen door het dekbed, tussen matrassen bekneld raken, uit bed vallen of met zijn gezichtje tegen kussens aandrukken. Bovendien kan een slapende ouder op het kind rollen. Het risico neemt toe als ouders roken, hebben gedronken, medicijnen of drugs hebben gebruikt, erg vermoeid of gestrest zijn of overgewicht hebben.
Hij ligt op zon zwangerschapskussen en dan baker ik m in met een dekentje. Ligt ie tussen onze hoofden, ik voel me er 100% zeker bij.
Bedankt voor jullie berichten! Waardeer ik heel erg. Ik moet m nu verschonen en voeden. Badmeesteres heeft een avondje vrij want ze heeft griep...
badmeester schreef:
22-10-2017 20:35
Hij ligt op zon zwangerschapskussen en dan baker ik m in met een dekentje. Ligt ie tussen onze hoofden, ik voel me er 100% zeker bij.

Geloof ik hoor, ging alleen tegen Iones in die onzin beweerde over de natuur van mensen.
badmeester schreef:
Zo lagen onze zoons ook de eerste weken van hun leventje.
Later in hun eigen bed naast mij.
Pas na 6 maanden mochten ze van mij verhuizen naar hun eigen kamer. Toen vonden ze het beide bar gezellig worden :heart:
badmeester schreef:
22-10-2017 20:36
Bedankt voor jullie berichten! Waardeer ik heel erg. Ik moet m nu verschonen en voeden. Badmeesteres heeft een avondje vrij want ze heeft griep...
Zij doet normaal alle avonden?? En echt nu nog niet bezig zijn met slecht aangeleerde gewoonten! Zulke onzin! Mijn zoontje sliep overdag pas na 4 maanden alleen.. Heerlijk, dat op je slapen! Ik mis het weleens..
Doortjee schreef:
22-10-2017 20:43
Zij doet normaal alle avonden?? En echt nu nog niet bezig zijn met slecht aangeleerde gewoonten! Zulke onzin! Mijn zoontje sliep overdag pas na 4 maanden alleen.. Heerlijk, dat op je slapen! Ik mis het weleens..

En toch moet ik er ook niet meer aan denken. (Ze zijn allemaal groter dan ik inmiddels)
Star² schreef:
22-10-2017 20:29
Bull shit dat laatste.

Op de juiste manier samen slapen VERKLEIND de kans op wiegedood. Dat is aan de kant van de, borstvoeding gevende, moeder, onder een deken ipv een dekbed, moeder in maternale houding (op haar zij met arm over het hoofdje om kussen af te schermen en knieen opgetrokken zodat kindje niet naar beneden kan)

Een voedingskussen/babynestje/verschoonmatje verhogen de kans op oververhitting voor de baby
Samen slapen is heerlijk <3

https://www.facebook.com/groups/samenslapen/
anoniem_143235 wijzigde dit bericht op 22-10-2017 20:56
2.30% gewijzigd
Tornacense schreef:
22-10-2017 20:24
Kind heeft net 9 maanden bij jou in je buik gezeten.
Continu lekker warm bij mama.

Hij is amper 2 weken oud en ineens moet ie het maar kunnen om koud en kil alleen te liggen slapen?

Ik roep "draagdoek".

:rofl:
Dat heeft bijna iedere baby. Je wilt niet weten hoeveel wij de eerste paar maanden met onze baby's op de bank hebben gelegen. Komt vanzelf goed.
Wie denkt er nu serieus dat ik haar alles laat doen....
Ja hoor heel normaal en het komt vanzelf goed. Heerlijk zo'n klein slapend wurmpje op je, eens ga je dat missen. In een voorverwarmde kinderwagenbak leggen hielp hier overdag goed, want je moet ook wel iets anders doen. Maar 's avonds wilden ze de eerste 3 maanden alleen op ons slapen.
badmeester schreef:
Deed het ook zo, ging prima. Wel legde ik het kussen zo dat hij niet onder onze deken kon komen (onderste deel kussen op ons dekbed. En al snel in de wieg naast ons bed.
Heel normaal! :) in bedje slapen komt vanzelf! Hier vanaf een week of 12 dat het als vanzelf steeds beter ging :) tot die tijd, geniet ervan... :)
Heel normaal!

(Draagdoek kan je helpen!)
badmeester schreef:
22-10-2017 20:21
Hoi, terwijl ik dit typ ligt zoon van 2 weken oud op mij te slapen.

Overdag leggen we m in de box in de woonkamer en avond nacht in een box naast ons bed of soms tussen ons in (verhoogd kussen dus we kunnen m niet pletten oid).

Nu merk ik dat hij op/naast ons slaapt als een roos en in de box overdag minder. Is dat normaal?

Waarom ik dit vraag: ik wil m alle liefde geven die ik heb maar wil geen kind dat niet zonder papa of mama in slaap kan komen.

In t ziekenhuis zei de verpleegster: de eerste zes maanden kan je me helemaal niet verwennen dus doe maar lekker veel huidcontact.
Wen er maar aan, de eerste maanden/jaar. Maak een taakverdeling. Huidhonger is real.

Uiteindelijk leren ze snel genoeg zelf te slapen. Ook ondertussen kun je er maar beter relaxed onder blijven en zorgen dat je zelf zo veel mogelijk ook slaapt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven