Slapen
zondag 22 oktober 2017 om 20:21
Hoi, terwijl ik dit typ ligt zoon van 2 weken oud op mij te slapen.
Overdag leggen we m in de box in de woonkamer en avond nacht in een box naast ons bed of soms tussen ons in (verhoogd kussen dus we kunnen m niet pletten oid).
Nu merk ik dat hij op/naast ons slaapt als een roos en in de box overdag minder. Is dat normaal?
Waarom ik dit vraag: ik wil m alle liefde geven die ik heb maar wil geen kind dat niet zonder papa of mama in slaap kan komen.
In t ziekenhuis zei de verpleegster: de eerste zes maanden kan je me helemaal niet verwennen dus doe maar lekker veel huidcontact.
Overdag leggen we m in de box in de woonkamer en avond nacht in een box naast ons bed of soms tussen ons in (verhoogd kussen dus we kunnen m niet pletten oid).
Nu merk ik dat hij op/naast ons slaapt als een roos en in de box overdag minder. Is dat normaal?
Waarom ik dit vraag: ik wil m alle liefde geven die ik heb maar wil geen kind dat niet zonder papa of mama in slaap kan komen.
In t ziekenhuis zei de verpleegster: de eerste zes maanden kan je me helemaal niet verwennen dus doe maar lekker veel huidcontact.
zondag 22 oktober 2017 om 21:44
zondag 22 oktober 2017 om 21:45
zondag 22 oktober 2017 om 21:49
Weet dat het wel gevaarlijk is om hem op een kussen te laten slapen vanwege rebreathing. Een baby moet op een stevig matras slapen. Hij kan zich omdraaien en zijn gezichtje kan in het kussen raken. Doe het asjeblieft anders.badmeester schreef: ↑22-10-2017 20:35Hij ligt op zon zwangerschapskussen en dan baker ik m in met een dekentje. Ligt ie tussen onze hoofden, ik voel me er 100% zeker bij.
zondag 22 oktober 2017 om 21:52
Dit inderdaad. Een baby moet niet tussen de ouders in slapen. Een vader heeft geen instinct dat hij niet verder kan rollen. Met de rug naar een kindje toe kan ook gevaarlijk zijn.rosings schreef: ↑22-10-2017 20:54Op de juiste manier samen slapen VERKLEIND de kans op wiegedood. Dat is aan de kant van de, borstvoeding gevende, moeder, onder een deken ipv een dekbed, moeder in maternale houding (op haar zij met arm over het hoofdje om kussen af te schermen en knieen opgetrokken zodat kindje niet naar beneden kan)
Een voedingskussen/babynestje/verschoonmatje verhogen de kans op oververhitting voor de baby
Samen slapen is heerlijk <3
https://www.facebook.com/groups/samenslapen/
Baby inderdaad aan moeders zijde, bij de vader vandaan.
zondag 22 oktober 2017 om 21:56
Dat werkte bij mijn kind voor geen meter, die liet zich niet bedonderen.blablamana schreef: ↑22-10-2017 21:45Tipje, wat je vast al 1000x gehoord hebt, maar toch:
Laat je vrouw een hydrofiele doek bij zich dragen. Dit dan op de plek waar je de baby eil laten slapen onder het hoofdje leggen. Ruikt het lekker naar mama.![]()
zondag 22 oktober 2017 om 22:00
Zo deden wij het ook. Ik was door de borstvoeding zo hormonaal dat ik maanden heel erg licht sliep, ik ging écht niet op/tegen kind liggen, en volgens partner volgden kind en ik elkaars slaappatronen.rosings schreef: ↑22-10-2017 20:54Op de juiste manier samen slapen VERKLEIND de kans op wiegedood. Dat is aan de kant van de, borstvoeding gevende, moeder, onder een deken ipv een dekbed, moeder in maternale houding (op haar zij met arm over het hoofdje om kussen af te schermen en knieen opgetrokken zodat kindje niet naar beneden kan)
Een voedingskussen/babynestje/verschoonmatje verhogen de kans op oververhitting voor de baby
Samen slapen is heerlijk <3
https://www.facebook.com/groups/samenslapen/
zondag 22 oktober 2017 om 22:01
Wij hadden kind ook wel tussen ons in, ik in de bovengenoemde houding, dan kon partner echt niet op kind liggen.
zondag 22 oktober 2017 om 22:03
Is dit wat voor jullie?
Afhankelijk van hoe handig jullie zijn of iig één van jullie.
http://www.ikeahackers.net/2012/02/snig ... eeper.html
Afhankelijk van hoe handig jullie zijn of iig één van jullie.
http://www.ikeahackers.net/2012/02/snig ... eeper.html
maandag 23 oktober 2017 om 08:09
Omdat je haar vanwege de griep een avondje vrij geeft..
maandag 23 oktober 2017 om 09:56
Oh, het is heel normaal. Ze noemen deze periode ook wel het missende vierde trimester:
Eigenlijk zijn mensenbaby’s te vroeg geboren, hun ontwikkeling is nog niet af (krampjes, huidhonger etc). Als ze langer in de buik zouden zitten dan kunnen ze er niet meer uit, maar eigenlijk zou het voor hun ontwikkeling goed zijn geweest dat ze nog 3 maanden langer zouden blijven zitten.
https://www.happybabycoach.com/single-p ... wil-worden
Ik vond de eerste zes weken heel pittig met beide kinderen. Het is wennen aan elkaar, elkaar leren kennen, en als het je eerste is, is het wennen aan het ouderschap.
Kom allemaal goed!
Je kunt hem echt nog niet verwennen, en zelf in een bedje slapen komt ook heus wel! Dat kan van de ene op de andere dag veranderen.
Mijn tip: knuffel en geef hem veel liefde (en melk natuurlijk) maak het voor jullie zelf zo makkelijk mogelijk. Slaaptekort is killing, dus zorg dat je overdag zelf ook genoeg rust krijgt, of wissel de nachten af.
Je bent net twee weken vader! Jij mag ook nog wennen aan je rol!
Geniet van het heerlijk slapende kindje op je borst.
Eigenlijk zijn mensenbaby’s te vroeg geboren, hun ontwikkeling is nog niet af (krampjes, huidhonger etc). Als ze langer in de buik zouden zitten dan kunnen ze er niet meer uit, maar eigenlijk zou het voor hun ontwikkeling goed zijn geweest dat ze nog 3 maanden langer zouden blijven zitten.
Ik vond de eerste zes weken heel pittig met beide kinderen. Het is wennen aan elkaar, elkaar leren kennen, en als het je eerste is, is het wennen aan het ouderschap.
Kom allemaal goed!
Je kunt hem echt nog niet verwennen, en zelf in een bedje slapen komt ook heus wel! Dat kan van de ene op de andere dag veranderen.
Mijn tip: knuffel en geef hem veel liefde (en melk natuurlijk) maak het voor jullie zelf zo makkelijk mogelijk. Slaaptekort is killing, dus zorg dat je overdag zelf ook genoeg rust krijgt, of wissel de nachten af.
maandag 23 oktober 2017 om 12:23
Dank je. Hij ligt nu wel even in de box want hij ligt per dag zon acht uur op ons te slapen.Hertjehertje schreef: ↑23-10-2017 09:56Oh, het is heel normaal. Ze noemen deze periode ook wel het missende vierde trimester:
Kom allemaal goed!
maandag 23 oktober 2017 om 12:37
Je reageert helemaal niet op de berichten dat tussen jullie in slapen op een voedingskussen gevaarlijk is. En als ik jouw berichten goed heb gevolgd, geeft je vrouw geen borstvoeding. Dan is samen op hetzelfde bedoppervlak slapen gevaarlijk omdat de borstvoedingshormonen je alerter maken.
Heb je al eens aan een cosleeper gedacht? Veel veiliger in dit geval.
maandag 23 oktober 2017 om 12:42
Klopt. Bij deze een reactie: ik zie er totaal geen enkel maar dan ook geen enkel risico in.1Aapje schreef: ↑23-10-2017 12:37Je reageert helemaal niet op de berichten dat tussen jullie in slapen op een voedingskussen gevaarlijk is. En als ik jouw berichten goed heb gevolgd, geeft je vrouw geen borstvoeding. Dan is samen op hetzelfde bedoppervlak slapen gevaarlijk omdat de borstvoedingshormonen je alerter maken.
Maar weet je wat ik ben de rotste niet: ik leg t even voor bij het cjg vanmiddag.
maandag 23 oktober 2017 om 13:05
Nou ik heb dan zeker geen instincten want ik heb mijn baby van 6 weken oud een enorme elleboog tegen zijn oog aan gegeven. Leuk hoor dat blauwe oog bij de huisartsenpost uitleggen...
En kind is pas 2 weken oud, dan ben je nog helemaal niet uitgeput. Als je echt uitgeput bent dan zijn je instincten ook veel minder.
maandag 23 oktober 2017 om 14:20
Dat jij er geen risico in ziet, wil niet zeggen dat er bewezen geen risico isbadmeester schreef: ↑23-10-2017 12:42Klopt. Bij deze een reactie: ik zie er totaal geen enkel maar dan ook geen enkel risico in.
Maar weet je wat ik ben de rotste niet: ik leg t even voor bij het cjg vanmiddag.
Mijn kraamzorg zei ook dat voedingskussen veilig was, inmiddels weet ik zelf beter door me in te lezen.
maandag 23 oktober 2017 om 14:35
Gefeliciteerd! En lekker bij je laten slapen, komt vanzelf goed. Mijn kleine is nu 4 maand en slaapt ook prima in haar eigen bedje, itt de eerste weken en maanden. Al laat ik haar nu soms extra lang op mijn borst liggen, gewoon omdat het kan
.
Vwb samen slapen: elke maand ongeveer veranderen de regels en vermoedens. Ik heb mijn dochter op mijn borst laten slapen, als ook in het levensgevaarlijke babynestje. Shoot me voor alle vreselijke risico's die ik heb genomen, laat staan váder. Alles netjes op advies van kraam, arts in het ziekenhuis en cjg. Maar dat is kennelijk niet voldoende
.
Vwb samen slapen: elke maand ongeveer veranderen de regels en vermoedens. Ik heb mijn dochter op mijn borst laten slapen, als ook in het levensgevaarlijke babynestje. Shoot me voor alle vreselijke risico's die ik heb genomen, laat staan váder. Alles netjes op advies van kraam, arts in het ziekenhuis en cjg. Maar dat is kennelijk niet voldoende
maandag 23 oktober 2017 om 15:38
Iedereen zegt inderdaad wat anders. Het cb zou ik alleen niet per se klakkeloos volgen.badmeester schreef: ↑23-10-2017 15:11Nou iedereen spreekt elkaar tegen, lekker.
Maar CJG beweerde bij hoog en bij laag dat niet tussen ons in moest slapen dus dat doen we dan maar niet meer....
Hij groeit trouwens enorm snel! 2,2 weken oud en al 4 ons bovengeboortegewicht!
Als je zoon weer eens op je ligt te slapen, ga even googelen op veilig samen slapen (heb je toch tijd zat voor, met zo'n hummeltje lig je redelijk vast op de bank/bed). Lees je even goed in.
En maak dan een weloverwogen keuze.
maandag 23 oktober 2017 om 15:43
badmeester schreef: ↑23-10-2017 15:11Nou iedereen spreekt elkaar tegen, lekker.
Maar CJG beweerde bij hoog en bij laag dat niet tussen ons in moest slapen dus dat doen we dan maar niet meer....
Die gasten zijn heel erg eigen bed en eigen kamer en al dat soort kille adviezen. Kijk eens hier: https://www.veiligheid.nl/kinderveiligh ... wiegendood
En google eens op co sleeper.
maandag 23 oktober 2017 om 15:50
Weet je, gezond boeren verstand maakt veel kinderen groot.badmeester schreef: ↑23-10-2017 15:11Nou iedereen spreekt elkaar tegen, lekker.
Onze beide zoons lagen op een aankleed kussen tussen onze hoofden in. Vanwege de keizersnede was dit voor mij het allerbeste. Geleerd van de kraamhulp met 30 jaar ervaring. Die was heel nuchter en stond met beide benen op de grond. Veel van geleerd.