Kerstmis....pfff

27-09-2017 16:01 183 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_355152 wijzigde dit bericht op 15-11-2017 19:14
Reden: Nvt
99.73% gewijzigd
Marquise schreef:
27-09-2017 16:08
Sodeju, jij bent er vroeg bij. :D Ik ga dit jaar waarschijnlijk voor het eerst in jaren weer eens naar mijn ouders. Voorgaande jaren ging dat niet vanwege werk, niet omdat ik ze niet gezellig vind.
Ik heb maar één vaste traditie met kerst en dat is Die Hard kijken. ;-D
.
Offtopic... wat een mazzel voor jou, er komt een deel 6 aan!!
https://www.nu.nl/film/4943588/bruce-wi ... -hard.html
ShaunTheSheep schreef:
29-09-2017 20:40
.
Offtopic... wat een mazzel voor jou, er komt een deel 6 aan!!
https://www.nu.nl/film/4943588/bruce-wi ... -hard.html
Ik vind eigenlijk alleen de eerste drie films leuk. Deel vier was matig en deel vijf... Ja. Maar uiteraard ga ik deel zes wel kijken want stel je voor dat het toch wel goed is. :D
Ik denk dat er veel meer mensen een hekel aan de kerst hebben als dat je zou denken.
Ik vind die tweede kerstdag ook onzinnig.
En bij de supermarket doen veel mensen net alsof je 2 weken niks kan kopen ipv 2 dagen.
Precies...in de meeste landen vieren ze alleen 1e kerstdag. Lijkt me veel handiger.
Mayapril schreef:
01-10-2017 11:56
Precies...in de meeste landen vieren ze alleen 1e kerstdag. Lijkt me veel handiger.
Dat zou van mij hier ook wel mogen :yes:
miedo schreef:
29-09-2017 23:48
Ik denk dat er veel meer mensen een hekel aan de kerst hebben als dat je zou denken.
Ik vind die tweede kerstdag ook onzinnig.
En bij de supermarket doen veel mensen net alsof je 2 weken niks kan kopen ipv 2 dagen.
tweede kerstdag is er heel veel gewoon open
[quote=josske post_id=27599299 time=1506547130 user_id=95906]
Het Ijn mijn favoriete dagen ook niet, ik zet de boom neer en mijn man mag dan graag gourmetten.
Ik ,persoonlijk, sla de dagen liever over.
Onecht gedoe, vrede op aarde , in de mensen een wel behagen, een welbehagen om elkander naar het leven te staan en elkander de koppen in slaan.

Geef mijn portie maar aan fikkie

Je hebt helemaal gelijk!
ik vier het voor mijn familie, maar ik zou ook liever een reisje naar verweggistan boeken inclusief dat vreselijke oud en nieuw.
Maarja mijn raskatjes willen ook niet zolang zonder baas.
Laat ze met oud en nieuw ook al in de steek dit jaar ;-))
Achter af denk ik altijd: fijn dat we het weer gehad hebben.
Ook ik zie er tegenop: het verplichte bij elkaar zitten, zeker in familie van man gaat het vooral over geld, het eigen bedrijf, de nieuwe auto of ken je die, 'die is helemaal binnen!' Niet echt gesprekken waar ik makkelijk aan mee doe. Op zich niet erg, maar de belangstelling voor onze kant ontbreekt nogal en na een paar uur voel ik me echt decorstuk worden. Altijd blij als ik erin slaag om niet scherp te worden en vriendelijk te blijven. En helpen ho maar, want het moet zo op een bepaalde manier gedekt, gekookt, gebakken, ingeschonken, dus mijn manier: tja, dat is áltijd fout... Ik word er altijd een beetje verdrietig van de volgende dag.

Ik maak me wel eens zorgen over hoe mijn kinderen Kerst ervaren op deze manier.
cha schreef:
09-10-2017 21:34
[...] Ik word er altijd een beetje verdrietig van de volgende dag.

Maar waarom doe je dat dan? Je kunt toch aan je familie laten weten dat je Kerst dit jaar zus-of-zo doorbrengt, en dat dat alleen met je eigen gezin is, en dan kijk je hoe dat bevalt? Man en ik (en ondertussen dochter) hebben na onze eerste Kerst samen al besloten dat we 1 dag hebben waarop we met 'ons' zijn, en de andere dag doen we familie. Door scheidingen en schoonfamilie betekent dat dat we iedereen om het jaar zien, ongeveer. Prima! Scheelt stress, en ze vinden het altijd leuk dat we er zijn, want we zijn er niet altijd ;-).
[quote]Maar waarom doe je dat dan? Je kunt toch aan je familie laten weten dat je Kerst dit jaar zus-of-zo doorbrengt, en dat dat alleen met je eigen gezin is, en dan kijk je hoe dat bevalt? Man en ik (en ondertussen dochter) hebben na onze eerste Kerst samen al besloten dat we 1 dag hebben waarop we met 'ons' zijn, en de andere dag doen we familie.
Ik houd niet van Kerst. En dan vooral niet van de commercie eromheen en de sociale verplichting. Al dat extra luxe, dure eten, extreme drukte in de supermarkt, zo'n onhandige boom in huis en vooral die domme kerstkaarten vind ik niks. Ik kom graag bij mijn (schoon)ouders, maar dan wel graag op een zelf gekozen moment op een dag dat wij daar zin in hebben. Niet omdat het toevallig 25/26 december is en het dus gezellig moet zijn.

Oud & Nieuw vind ik trouwens nog erger. Op Oudjaarsdag heb ik moeite om wakker te blijven tot na 0.00u en op nieuwjaarsdag ben ik moe omdat ik veel te weinig slaap heb gehad. En dat de sociale verplichting van het rondje familie voor de nieuwjaarsvisites.

Maar ik doe elk jaar weer gezellig mee en ben blij als het weer januari is.
Ik vind de periode die er nu aankomt helemaal top. Ik hou van Sinterklaas en van kerst (en tegenwoordig ook van Halloween).

Mijn ex-vriend was ook niet van de "verplichtingen" dus die werkte altijd... maar ik geniet er altijd van. Dus ik ben heel blij dat ik nu iemand heb getroffen die er ook van houdt!

Ik zie deze dagen totaal niet als verplichting. Ik doe alleen dingen die ik leuk vind, met mensen die ik leuk vind. Van vroeger uit hadden we wel verplichtingen, aan de grootouders. Mijn ouders werkten deze altijd Eerste Kerstdag af en dan gingen we Tweede Kerstdag lekker alleen met het gezin iets ondernemen.
Dit jaar wordt voor het eerst met mijn nieuwe schoonfamilie. Dat zijn superlieve en leuke mensen, dus dat wordt helemaal gezellig.
Het enige nadeel is dat "mijn" kant niet compleet is. Mijn vader wordt erg gemist deze dagen. Maar goed... daar heb je dan de mooie herinneringen voor en de lach en de traan.

Ik zou mijzelf niet meer in een situatie laten drukken waarin ik iets als een verplichting zou voelen. Het is MIJN leven, en mensen die het daar niet mee eens zijn passen daar niet prominent in.
Natuurlijk zijn je ouders je ouders, maar ze hoeven niet je leven voor je te bepalen... dat was ooit!
Coco87 schreef:
27-09-2017 16:11
Ik vind kerst erg leuk en gezellig, maar kerstfeestjes met meer dan 4 mensen worden bij ons iig niet gehouden! Zoveel gedoe en geregel. Mooi bij een ander of uiteten.
Mooi bij een ander ??
Ben jij zo iemand die zichzelf bij andere uitnodigt ?
Ik zou blij zijn als het weer voorbij is.
Dit is mijn motto
zozoe schreef:
24-10-2017 11:18
Ik zou blij zijn als het weer voorbij is.
Ik ook.
en laten we tweede kerstdag en dat vuurwerk per direct afschaffen!!
HerfstTak schreef:
24-10-2017 11:17
Mooi bij een ander ??
Ben jij zo iemand die zichzelf bij andere uitnodigt ?
Dacht ik dus net ook :(
abc schreef:
12-10-2017 09:06
Ik houd niet van Kerst. En dan vooral niet van de commercie eromheen en de sociale verplichting. Al dat extra luxe, dure eten, extreme drukte in de supermarkt, zo'n onhandige boom in huis en vooral die domme kerstkaarten vind ik niks. Ik kom graag bij mijn (schoon)ouders, maar dan wel graag op een zelf gekozen moment op een dag dat wij daar zin in hebben. Niet omdat het toevallig 25/26 december is en het dus gezellig moet zijn.

Oud & Nieuw vind ik trouwens nog erger. Op Oudjaarsdag heb ik moeite om wakker te blijven tot na 0.00u en op nieuwjaarsdag ben ik moe omdat ik veel te weinig slaap heb gehad. En dat de sociale verplichting van het rondje familie voor de nieuwjaarsvisites.

Maar ik doe elk jaar weer gezellig mee en ben blij als het weer januari is.
Echt zo met je eens , de "verplichte" gezelligheid. ..daar wordt ik helemaal chagerijnig van :-$
Vroegah vond iedereen het nodig om mij te "dwingen" om een kerstboom e.d. te doen. Maar ik heb het toevallig vorige week met mijn kids besproken, van hen hoeft het niet meer. En ik heb hen laten kiezen voor een kerstdiner: kaasfondue. Dus dat is makkelijk ;)
Wij zien kerst als 2 extra vrije dagen. Dit jaar komt dat weer mooi uit op maandag en dinsdag, lekker lang weekend :cheer: Gelukkig is de familie ook niet van het groots kerstfeest vieren. Schoonfamilie vindt het wel leuk om met zn viertjes te eten, dat is dan niet echt anders dan de andere keren dat we daar zijn.

Ik zie meer op tegen oud en nieuw. Krijg steeds meer weerstand tegen het verplichte wakker blijven tot 12 uur en dan gelukkig nieuwjaar wensen. Als kind vond ik het leuk, lekker laat opblijven en vuurwerk kijken. Nu slaat het eigenlijk helemaal nergens meer op. Het liefst zou ik het gewoon overslaan, maar dat zou alleen kunnen als ik alleen zou zijn.
anoniem_6527270f28ee9 wijzigde dit bericht op 24-10-2017 12:38
0.07% gewijzigd
miedo schreef:
24-10-2017 11:21
Ik ook.
Vuurwerk :(
Dit is mijn motto
ñuca schreef:
24-10-2017 11:37
Ik zie meer op tegen oud en nieuw. Krijg steeds meer weerstand tegen het verplichte wakker blijven tot 12 uur en dan gelukkig nieuwjaar wensen. Als kind vond ik het leuk, lekker laat opblijven en vuurwerk kijken. Nu slaat het eigenlijk helemaal nergens meer op. Het liefst zou ik het gewoon overslaan, maar dat zou alleen kunnen als ik alleen zou zijn.
Waarom zou dat alleen kunnen.als je alleen bent ?
Manlief is gek op feestjes en ik niet, 2 jaar geleden ging ie naar een oud en nieuw feestje.

Heb m gebracht en opgehaald , intussentijd lekker op de bank tv gekeken.
We hebben ons allebei goed vermaakt.
miedo schreef:
24-10-2017 11:21
Ik ook.
Strak plan , dat het vuurwerk nog s verdoen gaat worden dat zie ik er echt nog wel s van komen hoor.
Ik vond de kerstdagen altijd heel gezellig, zowel bij mijn eigen familie als bij de schoonfamilie. Deze zomer is mijn broertje echter volledig onverwacht overleden en ik zie al op tegen de feestdagen vanaf de dag dat hij overleed.
splittingseams schreef:
24-10-2017 22:41
Ik vond de kerstdagen altijd heel gezellig, zowel bij mijn eigen familie als bij de schoonfamilie. Deze zomer is mijn broertje echter volledig onverwacht overleden en ik zie al op tegen de feestdagen vanaf de dag dat hij overleed.
:hug: heel veel sterkte voor jou en je familie .
cha schreef:
09-10-2017 21:34
Achter af denk ik altijd: fijn dat we het weer gehad hebben.
Ook ik zie er tegenop: het verplichte bij elkaar zitten, zeker in familie van man gaat het vooral over geld, het eigen bedrijf, de nieuwe auto of ken je die, 'die is helemaal binnen!' Niet echt gesprekken waar ik makkelijk aan mee doe. Op zich niet erg, maar de belangstelling voor onze kant ontbreekt nogal en na een paar uur voel ik me echt decorstuk worden. Altijd blij als ik erin slaag om niet scherp te worden en vriendelijk te blijven. En helpen ho maar, want het moet zo op een bepaalde manier gedekt, gekookt, gebakken, ingeschonken, dus mijn manier: tja, dat is áltijd fout... Ik word er altijd een beetje verdrietig van de volgende dag.

Tjonge, dacht dat kerst een feest was van verdieping, bezinnig, maar bij jouw schoonfamilie is het meer een feest van oppervlakkigheid. Ik zou dat tijdens zo'n oppervlakkig geld gesprek gewoon hardop uitspreken. En duidelijk laten merken dat het mijn soort van kerst niet is.
Snap niet dat je dit nog doet.

Ik zelf ben dol op kerst, zou nog liever een derde kerstdag er achter aan plakken en een kerstdag minder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven