Goede Nederlandse YouTubers/vloggers

07-05-2016 10:24 34 berichten
De laatste tijd hang ik steeds meer rond op YouTube. Nu blijven mijn abonnementen vooral hangen bij Engelstalige kanalen. Ik vroeg me af of er ook leuke kanalen van Nederlandse bodem zijn. En hiermee bedoel ik niet de hyperactieve (beetje kinderachtige) vloggers zoals Enzo Knol en kanalen met een gemiddelde kijkersleeftijd van 11 zoals StukTV. Ik zoek ook geen dagelijkse vloggers, shoplogs, beautyvloggers en mensen die elke dag maar iets online willen hebben omdat het zo hoort. De makkelijke content zoals "11 dingen die je bla bla bla" ben ik ook op uitgekeken.

Wat ik wel zoek: goede kwaliteit beeld en geluid, goede editing en nuchtere leuke mensen met humor. Mijn Engelstalige favoriet op het moment is de Australische CommunityChannel. Leuke vlogs en mijn soort humor.

Is er iets wat aan mijn eisen voldoet? Of ben ik te picky voor de Nederlanders?

Waar kijk jij graag naar?
Alle reacties Link kopieren
closednote schreef:
07-05-2016 11:11

Had laatst Onnedi ontdekt, test vooral speelgoed wat ik wel grappig vond maar begin haar steeds irritanter te vinden.

Ik heb haar ook een tijd gevolgd, eerst was zij leuk om naar te kijken maar nu erg commercieel. Net als Jiami en Sophie trouwens.
Het nadeel van YouTube is dat er geen kwaliteitscontrole is en dat wanneer vloggers erachter komen hoe ze snel en veel geld kunnen verdienen ze niet leuk meer vloggen.
'Vloggers' elke keer als ik dat woord zie of hoor komt er al een beetje oude zure hoerenkots naar boven. Zeg maar hetzelfde als met van die bankiers, beleggers, marketeers enzo, mensen in pak met hun gladde praatjes.
Vooral die Nederlandse vloggers, god wat ik heb ik een pesthekel aan dat stel volwassen kinderen ... wat een toneelspel zeg. Af en toe voor de views een beetje janken voor de camera, dan weer een beetje nepdansen in de keuken tijdens het koken alsof je niet wist dat je jezelf filmde of een beetje nepspontaan lachen en de groep gelijk filmen tijdens een bullshit event. Man wat een aandachtshoererij zeg. "Kijk mij eens een leuk leven hebben !! Vandaag ff lekker de stad in en daarna naar de geitjes en schaapjes en vanavond fitnessen"

Bleeeeeeeeeghhh
KeaAlpine schreef:
27-09-2017 22:51
Daar is ook een Nederlandse versie van 'Watgebeurterals' of zoiets, maar het is een beetje slappe hap allemaal (irritatiefactor is hoog ;-D )
Van Marije?
Die vond ik nog wel leuk samen met haar partner Max, maar uiteindelijk begint ook dat te vervelen, dat dan weer wel.
Zijn wel bijna allemaal mama vloggers, maar ik vind de huismuts, 2wmn en Alboe vooral erg leuk.
Ik volg:

Alboe
Dehuismuts
Annicvanwonderen
Manontilstra
Paulientilstra
Aimeevanderpijl
Laurabrijde
Diesnaloomans
Billierose
KellyCaresse
Disfordazzle
JippHeldoorn
JamieLi
SarahRebecca
Esmeenoelle

Genoeg dus, zal vast iets tussen zitten! Haha.
Ik volg:

Vloggloss
Beautygloss
VeraCamila
Manon Tilstra
Paulien Tilstra
Aimeevanderpijl
DisforDazzle
Anna Nooshin
Sophie
Your Little Blackbook
ClairLucia

Zojuist ook het een en ander qua abonnementen opgezegd daar mijn interesses elders liggen
Ik vind Billierose en Jamieli heel leuk. Mooie editting ook.

Verder volg ik
De huismuts (vind ik de afgelopen tijd wat minder geworden)
Sarahrebecca (vind alleen haar vlogs leuks)
Alboe (vind ik ook steeds minder leuk worden)
Paulientilstra

Engelstalige vloggers die ik leuk vind
Vasseurbeauty (schoonmaak en opruim goeroe. Heerlijk ontspannend om naar te kijken)
Katelavie (prachtig interieur)
Ann Le (maakt bullet journals en mooie outfit videos. Echt een tip!)
Rachel Tallbot (schoonmaak, opruim, diy videos, prachtige sfeerbeelden!)

En wat ik echt niet trek
Annicvanwonderen
Inesgomes
De wat minder bekende youtubers vind ik wel leuk :) Tegenwoordig kijk ik naar Kelly N Yoran, het is een stelletje die mijn humor wel heeft.
Ik vind Ikvrouwvanjou een leuk kanaal en Sanny zoekt geluk (Sanny Verhoeven) ook, al vind ik die laatste soms wel wat te veel redeneren vanuit dat alles in het leven maakbaar is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven