Ben jij wel eens aangereden?
maandag 30 oktober 2017 om 11:46
Als fietser, voetganger of automobilist? Hoe ging dat? En hoe vond je het?
Vanochtend ben ik van mijn fiets gereden op een rotonde. Auto van rechts zag me volledig over het hoofd en raakte vol mijn achterwiel. Ik vloog met fiets en al over de grond. Gelukkig heb ik alleen een zere hand en een stijve enkel. Mijn fiets is wel helemaal uit het lood. De automobilist was ontzettend geschrokken, hij stond te trillen op zijn benen. Ik ben vooral bezig geweest om hem gerust te stellen, dat het wel meeviel.
Het is een hele gekke ervaring en ik ben benieuwd hoe anderen dat hebben meegemaakt.
Vanochtend ben ik van mijn fiets gereden op een rotonde. Auto van rechts zag me volledig over het hoofd en raakte vol mijn achterwiel. Ik vloog met fiets en al over de grond. Gelukkig heb ik alleen een zere hand en een stijve enkel. Mijn fiets is wel helemaal uit het lood. De automobilist was ontzettend geschrokken, hij stond te trillen op zijn benen. Ik ben vooral bezig geweest om hem gerust te stellen, dat het wel meeviel.
Het is een hele gekke ervaring en ik ben benieuwd hoe anderen dat hebben meegemaakt.
Hips, hopsakee en pierlala.
maandag 30 oktober 2017 om 11:52
Er is wel eens een auto tegen mij aan gereden, toen ik op de fiets voorbij reed. Ik op voorrangsweg, hij stond stil achter haaientanden. Precies toen ik eraan kwam, trok hij op om de weg op te rijden. Hij raakte mijn voorwiel, gelukkig met heel lange snelheid. Ik kreeg een kant van het stuur aardig hard in mijn ribben en stootte met mijn knie tegen de fiets, maar ik mankeerde gelukkig niks. De bestuurder stapte uit en was erg geschrokken, zei dat hij mij totaal niet had gezien. Dat is bijna onmogelijk, maar goed, ik ga er niet van uit dat hij mij expres heeft aangereden natuurlijk.
Ik vond het een nare ervaring, uiteraard. Een raar idee dat je echt totaal over het hoofd gezien kunt worden, nogmaals een bevestiging dat je zelf ook altijd heel goed moet opletten, ook al rijd je op een voorrangsweg. Als ik zelf niet had opgelet bij het voorval en gewoon blind was doorgefietst, was het ook wel anders afgelopen trouwens.
Ik vond het een nare ervaring, uiteraard. Een raar idee dat je echt totaal over het hoofd gezien kunt worden, nogmaals een bevestiging dat je zelf ook altijd heel goed moet opletten, ook al rijd je op een voorrangsweg. Als ik zelf niet had opgelet bij het voorval en gewoon blind was doorgefietst, was het ook wel anders afgelopen trouwens.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 30 oktober 2017 om 11:55
Als kind van 8/9 jaar ben ik ooit aangereden door een wielrenner, die kwam met een rotgang de hoek om. We lagen beiden op de grond, ik was op mijn rollerskates vandaar dat ik me op de weg bevond. Hij had een kapotte knie maar hij maakte zich alleen maar druk om mij, dat was heel lief en een troost. Toen hij zag dat ik alleen maar geschrokken was en verder oké was, stapte hij weer op zijn fiets en weg was hij. Verder nooit meer een verkeersongeluk meegemaakt, misschien heb ik wel een beschermengel op mijn schouder.
anoniem_327577 wijzigde dit bericht op 30-10-2017 13:26
1.27% gewijzigd
"There's no genius free from a tincture of madness." - Seneca
maandag 30 oktober 2017 om 12:02
Eén keer is er iemand achterop gereden toen ik stil stond voor een rood verkeerslicht.
Ik had dat licht zelf ook bijna over het hoofd gezien en maakte best een noodstop, maar dat kon omdat er niemand achter mij zat. De man die achterop reed had datzelfde licht ook over het hoofd gezien, en mij daarbij ook...
Ik heb nog nooit zo snel naast de auto gestaan...
Ik had dat licht zelf ook bijna over het hoofd gezien en maakte best een noodstop, maar dat kon omdat er niemand achter mij zat. De man die achterop reed had datzelfde licht ook over het hoofd gezien, en mij daarbij ook...
Ik heb nog nooit zo snel naast de auto gestaan...
maandag 30 oktober 2017 om 12:02
In ben een keer vol aangereden door een scooter waarbij ik voetganger was. Komende mei is het 3 jaar geleden en ik heb nog steeds klachten. Mijn 2e operatie komt eraan. Er zitten nog botsplinters in mijn enkel die ze bij de 1e operatie over het hoofd hebben gezien. Verder nog veel litteken weefsel en een pees die niet goed kan functioneren door een zwelling er om heen. Mijn aanrijder is nog steeds niet voor gekomen. Hij staat nog op de rol. Het schijnt niet uitzonderlijk te zijn dat dit zo lang duurt maar vervelend is het vooral voor mij. Tot nu toe heb ik steeds 50% van al mijn kosten vergoed gekregen. Dit wordt 100% als hij schuldig wordt bevonden. Nu is het vooral zijn woord tegen het mijne.. omstanders waren er wel maar keken vooral na de klap. Ik heb blijvende schade aan mijn enkel. Vervelend en pijnlijk. Uiteindelijk zal er ook letselschade toegekend worden naast mijn kosten maar dat is allemaal niet zo veel in NL. Voor mij betekend het dat ik niet meer goed kan rennen ( iig niet zonder pijn). springen, hurken, lopen over het strand of andere oneffen terreinen. IK had ook een flinke hoofdwond maar dat was gelukkig alleen oppervlakkig, behalve een litteken wat door mijn haar moeilijk te zien is heb ik daar niets aan overgehouden. Ik was ook aan alle kanten flink gekneusd, bont en blauw maar ook dat is weggetrokken.
Ik kan zeggen: Het is een ervaring die ik had kunnen, willen missen als kiespijn!
Ik kan zeggen: Het is een ervaring die ik had kunnen, willen missen als kiespijn!
maandag 30 oktober 2017 om 12:03
Eén keer als elfjarige, ik werd achternagezeten door een groep jongens en besloot toen de drukke weg over te steken (op de fiets), uit lijfbehoud. Een auto kon niet meer stoppen en raakte mijn achterwiel. Ik vloog over de kop naar voren waar een vrachtwagen nog net op een halve meter afstand kon stoppen, anders had ik het niet overleefd. Die groep jongens is natuurlijk snel weggefietst.
De fiets was total loss en ik had wat lichamelijke schade (niet ernstig). Maar ik was vooral ontzettend bang voor de reactie van mijn ouders op de kapotte fiets. Ik was achteraf vooral verbaasd dat ze het daar niet eens over gehad hadden. Verder heb ik er nog een half dagje schoolziek uit weten te slepen (vanwege de schrik, en zo) maar ik heb er eigenlijk geen last van gehad.
De fiets was total loss en ik had wat lichamelijke schade (niet ernstig). Maar ik was vooral ontzettend bang voor de reactie van mijn ouders op de kapotte fiets. Ik was achteraf vooral verbaasd dat ze het daar niet eens over gehad hadden. Verder heb ik er nog een half dagje schoolziek uit weten te slepen (vanwege de schrik, en zo) maar ik heb er eigenlijk geen last van gehad.
maandag 30 oktober 2017 om 12:04
Ik ben jaren geleden eens aangereden in de auto. Het was bij een verkeerslicht op een autoweg, waar je bij het verkeerslicht 70 mag. Ik reed in de linkerbaan en kon om het optrekkend verkeer in de rechtbaan heen. Iemand in de rechterbaan besloot van baan te wisselen en ik zat in zijn dode hoek. Het voelde als een zuchtje wind en we konden stoppen met alleen blikschade.
Ik was wel heel erg geschrokken en moest ook heel erg huilen van schrik. Ik rijd zonder angst, maar in vergelijkbare situaties let ik altijd heel goed op wat de auto’s naast mij doen. Maar uiteindelijk heeft dat geen zin, want ook deze auto zag ik niet. Het gebeurde min of meer achter me. Ik heb nog wel een hele tijd naast mijn vriend schreeuwend in de auto gezeten als auto’s iets onverwachts doen.
Ik was wel heel erg geschrokken en moest ook heel erg huilen van schrik. Ik rijd zonder angst, maar in vergelijkbare situaties let ik altijd heel goed op wat de auto’s naast mij doen. Maar uiteindelijk heeft dat geen zin, want ook deze auto zag ik niet. Het gebeurde min of meer achter me. Ik heb nog wel een hele tijd naast mijn vriend schreeuwend in de auto gezeten als auto’s iets onverwachts doen.
Ik ben als kind een keer aangereden door een auto terwijl ik een kruispunt over fietste. Wat de situatie precies was, weet ik niet meer, daarvoor is het te lang geleden en had ik toen ook nog te weinig verkeersinzicht. Maar ik herinner me nog dat ik kort op de motorkap heb gelegen en dat die man echt enorm geschrokken was. Ik woonde dichtbij dus hij is meegereden naar mijn huis en heeft de situatie uitgelegd aan mijn ouders. En de volgende dag is hij nog langsgekomen om een knuffelbeer te brengen
Ja, als tiener op de fiets. Ik reed gewoon op het fietspad en een auto kwam uit een vrij lange oprit en zag mij niet. Ondanks dat die auto misschien 20/30 per uur reed was mijn linkerkant (die geraakt was) een dag later zwart van alle bloeduitstortingen. Fiets ook kapot.
En het mooiste is dat die man eerst boos werd op mij en daarna door is gereden. Mijn vader is daar nog langs gegaan (bleef gelukkig nog redelijk netjes) en heb aangifte gedaan. Wat ik begreep heeft die man uiteindelijk een boete gehad.
Ik was op dat moment vooral geschrokken en wilde gewoon snel naar school, maar als ik er nu als volwassene aan denk dat iemand een kind raakt en dan niet eens vraagt hoe het gaat, kan ik er echt ontzettend kwaad om worden
En het mooiste is dat die man eerst boos werd op mij en daarna door is gereden. Mijn vader is daar nog langs gegaan (bleef gelukkig nog redelijk netjes) en heb aangifte gedaan. Wat ik begreep heeft die man uiteindelijk een boete gehad.
Ik was op dat moment vooral geschrokken en wilde gewoon snel naar school, maar als ik er nu als volwassene aan denk dat iemand een kind raakt en dan niet eens vraagt hoe het gaat, kan ik er echt ontzettend kwaad om worden
maandag 30 oktober 2017 om 12:05
Een aantal jaar geleden ben ik tijdens een flinke regenbui toen ik de bocht om wilde gaan flink in mijn zijkant geraakt door een andere fietser die berg afwaarts kwam. Door de regen lag ik meteen onderuit. Flink gat boven mijn oog en niemand kwam helpen
Zat echt helemaal onder het bloed. Voor de rest alleen wat schaaf plekken. Die kerel die mij had aangereden bleef wel bij mij, maar maakte zich alleen maar zorgen om zijn eigen fiets...
Nadat ik gehecht was belde die kerel op dat hij wilde langskomen. Ik dacht om te checken hoe het met mij ging...maar nee hoor hij had zijn advocaat al gebeld en samen met zijn advocaat al van alles op papier laten zetten hoe het mijn schuld kon zijn enz... was echt in shock dat zulke mensen bestaan (hij zwom ook nog eens in het geld..ipv dat hij dacht hier heb je wat geld voor een nieuwe fiets ofzo...)
Later kreeg ik van de verzekering zijn aanklacht doorgestuurd via de mail. Dat hij niet kon werken en daarvoor schade wilde hebben enz.
omdat hij zogenaamd pijn had aan zijn ribben (terwijl hij niet was gevallen en zijn fiets niks mankeerde en iemand kende die gast en zag hem gewoon vrolijk in zijn tuin werken enz).
Dat mensen echt zo kunnen zijn... bah
Nadat ik gehecht was belde die kerel op dat hij wilde langskomen. Ik dacht om te checken hoe het met mij ging...maar nee hoor hij had zijn advocaat al gebeld en samen met zijn advocaat al van alles op papier laten zetten hoe het mijn schuld kon zijn enz... was echt in shock dat zulke mensen bestaan (hij zwom ook nog eens in het geld..ipv dat hij dacht hier heb je wat geld voor een nieuwe fiets ofzo...)
Later kreeg ik van de verzekering zijn aanklacht doorgestuurd via de mail. Dat hij niet kon werken en daarvoor schade wilde hebben enz.
maandag 30 oktober 2017 om 12:11
En hoe is het afgelopen?sungirly schreef: ↑30-10-2017 12:05Een aantal jaar geleden ben ik tijdens een flinke regenbui toen ik de bocht om wilde gaan flink in mijn zijkant geraakt door een andere fietser die berg afwaarts kwam. Door de regen lag ik meteen onderuit. Flink gat boven mijn oog en niemand kwam helpenZat echt helemaal onder het bloed. Voor de rest alleen wat schaaf plekken. Die kerel die mij had aangereden bleef wel bij mij, maar maakte zich alleen maar zorgen om zijn eigen fiets...
Later kreeg ik van de verzekering zijn aanklacht doorgestuurd via de mail. Dat hij niet kon werken en daarvoor schade wilde hebben enz.omdat hij zogenaamd pijn had aan zijn ribben (terwijl hij niet was gevallen en zijn fiets niks mankeerde en iemand kende die gast en zag hem gewoon vrolijk in zijn tuin werken enz).
![]()
maandag 30 oktober 2017 om 12:18
2x als automobilist.
1e keer was ik de laatste auto in een kettingbotsing (4 auto's in totaal, we stonden stil voor een stoplicht en de dader (alcoholtest positief) had het stoplicht en de rij auto's niet "gezien")
Gelukkig hadden wij alleen materiële schade (bestuurder van 1e auto heeft 2 weken in het ziekenhuis gelegen...), dus afgehandeld met verzekering (die waarschijnlijk alles op de dader heeft verhaald, want onder invloed van alcohol)
Politie was erbij en had alles afgehandeld.
2e keer stond ik voor een rood stoplicht toen een motor tegen mij opboste. Lichte schade van beide kanten, gelukkig geen letsel. schadeformulieren ingevuld en werd voorderest door de verzekering afgehandeld.
Eén keer als fietser
Ik was toen nog kind van een jaar of 7, boste ik met mijn fiets tegen een rijdende auto aan in de woonwijk waar ik toen woonde. De bestuurder was verschrikkelijk boos en dreigde me dat het allemaal mijn schuld was en dat m'n ouders alle schade zouden moeten betalen. Ik heb dit dus niet tegen mijn ouders gezegd (had gezegd dat ik "gewoon" was gevallen) en verder niks meer over gehoord.
Maar eigenlijk vind ik (nu dan) de reactie van die bestuurder heel vreemd, als ik een kidn zou aanrijden (hopelijk zal dat nooit gebeuren!!) zou ik het toch op z'n minst mee naar zijn ouders brengen, of naar t ziekenhuis of iets dergelijks, en de schade vergoeden.
En hoe gaat het met jou TO, beetje van de schrik bekomen? Heb je een schadeformulier ingevuld ? sterkte!
1e keer was ik de laatste auto in een kettingbotsing (4 auto's in totaal, we stonden stil voor een stoplicht en de dader (alcoholtest positief) had het stoplicht en de rij auto's niet "gezien")
Gelukkig hadden wij alleen materiële schade (bestuurder van 1e auto heeft 2 weken in het ziekenhuis gelegen...), dus afgehandeld met verzekering (die waarschijnlijk alles op de dader heeft verhaald, want onder invloed van alcohol)
Politie was erbij en had alles afgehandeld.
2e keer stond ik voor een rood stoplicht toen een motor tegen mij opboste. Lichte schade van beide kanten, gelukkig geen letsel. schadeformulieren ingevuld en werd voorderest door de verzekering afgehandeld.
Eén keer als fietser
Ik was toen nog kind van een jaar of 7, boste ik met mijn fiets tegen een rijdende auto aan in de woonwijk waar ik toen woonde. De bestuurder was verschrikkelijk boos en dreigde me dat het allemaal mijn schuld was en dat m'n ouders alle schade zouden moeten betalen. Ik heb dit dus niet tegen mijn ouders gezegd (had gezegd dat ik "gewoon" was gevallen) en verder niks meer over gehoord.
Maar eigenlijk vind ik (nu dan) de reactie van die bestuurder heel vreemd, als ik een kidn zou aanrijden (hopelijk zal dat nooit gebeuren!!) zou ik het toch op z'n minst mee naar zijn ouders brengen, of naar t ziekenhuis of iets dergelijks, en de schade vergoeden.
En hoe gaat het met jou TO, beetje van de schrik bekomen? Heb je een schadeformulier ingevuld ? sterkte!
maandag 30 oktober 2017 om 12:20
Ik ging rechtdoor op de fiets en een auto wilde rechts afslaan. Er zat iemand achterop en ik moest een rare manoeuvre maken om niet geraakt te worden, waardoor we vielen. Ik vol met m'n scheenbeen op de vangrail ( was heel laag en eigenlijk meer een mini hekje...) en de persoon die achterop zat, kwam op mij terecht. Auto natuurlijk gewoon doorgereden.... Uiteindelijk iemand anders gestopt om te vragen hoe het ging. Uiteindelijk heb ik nu een blijvende pijnlijke deuk in m'n scheen... Het is weken enorm pijnlijk en enorm blauw geweest. Inmiddels alleen nog pijnlijk als ik veel kracht moet zetten of er echt op druk..... Gelukkig verder allebei niks aan overgehouden. Op wat schaafwondjes na...
Het had heel wat erger af kunnen lopen in ieder geval...
Het had heel wat erger af kunnen lopen in ieder geval...
maandag 30 oktober 2017 om 12:21
Ik ben op mijn 16e overreden op de camping toen ik lag te zonnen, mijn schaambeen op 2 plaatsen gebroken en wat kneuzingen. Was 1 van mijn eigen vrienden daar op de camping en het was echt een ongeluk. Is een heel uitgebreid verhaal, maar dat is de korte samenvatting.
Ben inmiddels 31 en hoewel er op foto’s niets te zien is heb ik hier nog wel wat klachten aan over gehouden. O.a. Instabiel bekken waardoor mijn werk in de zorg uiteindelijk veel te zwaar bleek en mijn huidige werk als woonbegeleidster ook niet altijd even goed voor mijn lichaam is.
Ben inmiddels 31 en hoewel er op foto’s niets te zien is heb ik hier nog wel wat klachten aan over gehouden. O.a. Instabiel bekken waardoor mijn werk in de zorg uiteindelijk veel te zwaar bleek en mijn huidige werk als woonbegeleidster ook niet altijd even goed voor mijn lichaam is.
anoniem_196005 wijzigde dit bericht op 30-10-2017 12:41
Reden: Iets vergeten
Reden: Iets vergeten
5.52% gewijzigd
If you can dream it, you can do it.
maandag 30 oktober 2017 om 12:24
Wat heftig om te lezen zeg! Zoveel pech van één incident. Hopelijk heeft de komende operatie goed effect!Krulliebollie73 schreef: ↑30-10-2017 12:02In ben een keer vol aangereden door een scooter waarbij ik voetganger was. Komende mei is het 3 jaar geleden en ik heb nog steeds klachten. Mijn 2e operatie komt eraan. Er zitten nog botsplinters in mijn enkel die ze bij de 1e operatie over het hoofd hebben gezien. Verder nog veel litteken weefsel en een pees die niet goed kan functioneren door een zwelling er om heen. Mijn aanrijder is nog steeds niet voor gekomen. Hij staat nog op de rol. Het schijnt niet uitzonderlijk te zijn dat dit zo lang duurt maar vervelend is het vooral voor mij. Tot nu toe heb ik steeds 50% van al mijn kosten vergoed gekregen. Dit wordt 100% als hij schuldig wordt bevonden. Nu is het vooral zijn woord tegen het mijne.. omstanders waren er wel maar keken vooral na de klap. Ik heb blijvende schade aan mijn enkel. Vervelend en pijnlijk. Uiteindelijk zal er ook letselschade toegekend worden naast mijn kosten maar dat is allemaal niet zo veel in NL. Voor mij betekend het dat ik niet meer goed kan rennen ( iig niet zonder pijn). springen, hurken, lopen over het strand of andere oneffen terreinen. IK had ook een flinke hoofdwond maar dat was gelukkig alleen oppervlakkig, behalve een litteken wat door mijn haar moeilijk te zien is heb ik daar niets aan overgehouden. Ik was ook aan alle kanten flink gekneusd, bont en blauw maar ook dat is weggetrokken.
maandag 30 oktober 2017 om 12:27
Wat een verhalen! Zo te lezen heb ik ontzettend mazzel gehad vanochtend. Er fietste een vrouw achter me, die stapte geschrokken af en was helemaal verbaasd dat ik opstond en m'n fiets opraapte. Ik moest m'n beschermengel bedanken, zei ze.
Gek dat sommige automobilisten zo boos reageren! Misschien door de schrik van het moment? Ik had echt te doen met degene die mij aanreed. Was echt lijkbleek en zn handen trilden. Daardoor vergat ik aan mezelf te denken. Ik ben ook helemaal niet boos geweest ofzo.
Gek dat sommige automobilisten zo boos reageren! Misschien door de schrik van het moment? Ik had echt te doen met degene die mij aanreed. Was echt lijkbleek en zn handen trilden. Daardoor vergat ik aan mezelf te denken. Ik ben ook helemaal niet boos geweest ofzo.
maandag 30 oktober 2017 om 12:29
5 jaar geleden stond ik stil voor rood voor een enorme rotonde. Vrachtwagen kwam vol achterop gereden want hij zag niet dat het rood was én had mij niet zien staan (je vraagt je af wat iemand aan het doen is op zo’n moment?). Ondanks mijn voet op de rem ging ik vol over de rotonde, gelukkig kwam er geen verkeer aan. Mijn auto was ineens 20 cm korter
verder niks aan overgehouden, heb de dagwaarde van m’n auto gekregen (wat ie allang niet meer waard was vanwege lekkende koppakking) en nog eens 1000 euro voor de schrik.
~ It takes a rad mama to be a father too ~
maandag 30 oktober 2017 om 12:30
De blinde hoek in een auto kan heel verraderlijk zijn. Daarom probeer ik altijd 2 momenten te kijken, zodat als in moment 1 de fietser in blinde hoek zat, ik die fietser alsnog zie op moment 2. Of ik buig voorover zodat ik zelf als het ware even om de dode hoek heenkijk. Ik pas mijn snelheid daar ook op aan.
Ik zat een tijd geleden naast iemand in de auto en zag van rechts een fietser aankomen op het fietspad dat we kruisten. Alleen door mijn schreeuw stopte de chauffeur nog net op tijd; ze had hem dus echt niet gezien. Dat kán dus.
Het is mijn nachtmerrie om in de auto een kwetsbaar persoon als kind, fietser of voetganger aan te rijden.
maandag 30 oktober 2017 om 12:31
2 x met de auto in 1 week tijd pff eerste keer zag een oudere man mij niet en reed rechts tegen mijn deur aan, hele deuk in deur etc en paar dagen later reed ik een parkeerplek op en iemand anders ging vol gas achteruit zo me linker deur in , dus toen aan 2 kanten allebei me deuren beschadigd en deuken etc. heb wel alles via de verzekering vergoed gekregen maar leuk was het niet.
en als kind zijnde een keer met me moeder uit se bocht gevlogen en net voor se sloot stonde. we stil. bochten hou ik nu nog steeds niet van als ok er naast zit dan. als ik zelf rij heb ik er geen moeite mee.
en als kind zijnde een keer met me moeder uit se bocht gevlogen en net voor se sloot stonde. we stil. bochten hou ik nu nog steeds niet van als ok er naast zit dan. als ik zelf rij heb ik er geen moeite mee.
maandag 30 oktober 2017 om 12:32
Ik ben er wel mee bezig, merk ik. Wat anderen ook schreven, m'n veiligheid in het verkeer is ineens weg. Ik heb na de aanrijding meteen m'n vriend gebeld, die heeft me opgepikt en naar werk gereden. Fijn om ook m'n verhaal te kunnen doen. Als het aan hem lag, ging ik langs de huisarts. Maar ik voel me daar te nuchter bij. Heb wel wat spierpijn, maar geen grote schade volgens mij.Razzmatazz schreef: ↑30-10-2017 12:18
Schadeformulier had automobilist niet bij zich. Heb al zijn gegevens genoteerd en een foto van auto+nummerbord genomen. Vanavond neemt hij contact op. (Ga ik dan vanuit.)
maandag 30 oktober 2017 om 12:37
Ik denk dat dat vaak inderdaad de schrik is, en dat ze meteen in de verdediging schieten. Ergens begrijp ik het ook wel dat mensen na een ongeluk doorrijden (je hoort vaker dat ze zich dan later melden bij het politiebureau). Ik keur het niet goed, maar ik begrijp het als schrik/vluchtreactie wel.
Ik vind de voorbeelden van volwassenen die een zevenjarig kind gaan bedreigen of meteen een advocaat erop gooien zonder eerst even te vragen hoe het met je gaat eigenlijk nog veel kwalijker.
Ik ben ooit keihard tegen het portier van een auto aangefietst. De bestuurder gooide het zo maar open zonder te kijken. Ik had niks en wilde er het liefst meteen vandoor (als verlegen dertienjarige pubert) maar hij hield me echt staande om te kijken of ik niks had, ook niet aan mijn fiets of jas, want dan gaf hij het door aan de verzekering. Dat was heel netjes.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Vorige week stond ik te wachten om de weg op de draaien. Hierbij moet ik over een fietspad. Degene voor mij reed een fietser aan, schrok toen zo hiervan dat ze hem keihard in de achteruit ramde tegen mij aan
Ach, krijg wel 600 euro terug voor een nieuwe bumper voor wat schaafplekken (die ik er toch niet op ga laten zetten, auto zit vol met deukjes en krassen) en heb de auto voor 900 euro gekocht, dus zo heel erg vond ik het niet voor mezelf
Fietser was gelukkig oké maar was boos en fietste scheldend weg.
Ach, krijg wel 600 euro terug voor een nieuwe bumper voor wat schaafplekken (die ik er toch niet op ga laten zetten, auto zit vol met deukjes en krassen) en heb de auto voor 900 euro gekocht, dus zo heel erg vond ik het niet voor mezelf
Fietser was gelukkig oké maar was boos en fietste scheldend weg.
Ben ik ook wel nieuwsgierig naar...wat erg dat mensen zo uitgekookt zijn.
Hier zelf iemand aangereden al was het niet mijn schuld. Ik reed op een provinciale weg en een vrouw uit andere richting wilde gaan tanken en zag mij over het hoofd. Ik reed vol in haar flank zonder echt te kunnen remmen.
Qua letsel viel het mee. Ik had een gekneusd borstbeen en de dame had buiten de schrik niks....gelukkig maar.
Auto wel in de prak en bij de reparatie hadden ze gebruik gemaakt van tweedehands onderdelen. Op zich niet erg maar hij zag er nog zo mooi uit voor het ongeluk en na reparatie kregen we een auto met een motorkap vol steenslag terug. Wel geld voor gekregen na klachten, bij de verzekering hadden ze nieuwwaarde geclaimd, maar wel zonde...
maandag 30 oktober 2017 om 12:39
Wauw, dat is heftig! Wat zal hij zich schuldig gevoeld hebben.mel.nl schreef: ↑30-10-2017 12:21Ik ben op mijn 16e overreden op de camping toen ik lag te zonnen. Was 1 van mijn eigen vrienden daar op de camping en het was echt een ongeluk. Is een heel uitgebreid verhaal, maar dat is de korte samenvatting.
maandag 30 oktober 2017 om 12:45
Jeetje TO, dat is schrikken! Gelukkig ben je er goed afgekomen. Kan wel zijn dat je vanmiddag of morgen zo stijf als een plank bent. Je hebt toch een opdonder gehad. Hou het gewoon goed in de gaten, ook andere symptomen. Door de adrenaline kan het zijn dat je (nu nog) niet alles voelt. Sterkte ermee!