Van abonnement naar pre-paid met nummerbehoud

01-11-2017 19:01 16 berichten
Hallo allemaal,

In het kader van bezuinigen en toch nog wat geld weten te besparen wil ik mijn mobiel van abonnement naar pre-paid over zetten omdat ik mijn mobiele telefoon te weinig gebruik om de kosten van het abonnement eruit te halen. Anders gezegd: zonde van het geld.

Vandaag heb ik de koe bij de hoorns gevat en heb bij de HEMA van die kaartjes gehaald en ik moet dan ook nog eerst een formulier online invullen voor het nummerbehoud en ik moet natuurlijk mijn telefoon provider bellen en informeren over mijn plannen.

So far so good.

In de alinea van de folder van HEMA; gratis nummerbehoud staat dat ik het op het online aanvraagformulier "nummerbehoud" moet kiezen. Dan moet ik vervolgens 10 werkdagen wachten. Ik zal dus een datum moeten prikken anders zit ik zonder telefoon.

Waar ik erg bang voor ben is dat het allemaal enorm mis gaat en ik mijn oude vertrouwde telefoonnummer alsnog kwijt raak ( perongeluk of door een foutje ) en ik heb dit nummer al bijna 10 jaar.

Mijn vraag:
Is mijn angst reëel en heeft iemand van jullie wel eens deze overstap van abonnement naar pre-paid met nummerbehoud gemaakt met succes.
Nee...wel van prepaid naar abonnement en net sinds gisteren een overgestapt naar nieuwe provider. Alle keren met nummerbehoud en alle keren prima verlopen.
Ik moet erbij zeggen dat ik het laat regelen bij een winkel zoals Phone House of nu KPN waat ze me ook even kunnen helpen.
Ja, dit heb ik onlangs (maand of twee geleden) ook laten doen. Op de site van de prepaidprovider een aanvraagformulier ingediend en daarbij als gewenste ingangsdatum de einddatum van mijn toenmalige abonnement (bij een andere provider) gekozen. Ervoor gekozen de nieuwe provider het abonnement bij de oude te laten opzeggen. Allemaal moeiteloos gelukt. Ik kreeg van de nieuwe provider gelijk een simkaart opgestuurd, eerst een tijdelijk nummer (ze willen natuurlijk dat je gelijk met ze gaat bellen). Daar heb ik toen geen gebruik van gemaakt, want ik kon natuurlijk nog gewoon bellen met mijn oude abonnement. Sinds dat oude abonnement is beëindigd, bel ik met de nieuwe simkaart met mijn oude nummer.

Allemaal vlekkeloos verlopen dus.
Gedaan paar jaar geleden van Vodafone naar Ziggo. Prima gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Tien jaar geleden was dit idd dramatisch. Tegenwoordig gaat dit in 999 van de 1000 gevallen in 1 keer goed
Bij prepaid moet je wel oppassen dat wanneer je niet opwaardeert dat je nummer kan verlopen. Is een sim-only met de kleinste bundel dan geen betere optie?
Dit ligt wettelijk vast: jouw provider moet zorgen dat jouw nummer behouden blijft, dat is ingevoerd om de concurrentie op de telecom markt te vergroten.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
essychan schreef:
01-11-2017 21:28
Bij prepaid moet je wel oppassen dat wanneer je niet opwaardeert dat je nummer kan verlopen. Is een sim-only met de kleinste bundel dan geen betere optie?
Ja, plus dat je beltegoed dan vaak verloopt.
Bij Simpel kan je bijv. al voor €2,50 per maand terecht.
Mijn man heeft laatst verlengd en die betaalt nu €1,00 per maand. Hij belt ook weinig.
Belle73 schreef:
01-11-2017 21:56
Dit ligt wettelijk vast: jouw provider moet zorgen dat jouw nummer behouden blijft, dat is ingevoerd om de concurrentie op de telecom markt te vergroten.
Ja, maar geldt dat ook voor prepaid?
Waar heb je je abonnement lopen? Het is het makkelijkst om bij dezelfde provider te blijven... Dan gaat het sowieso goed.
Courage-- schreef:
01-11-2017 23:08
Ja, maar geldt dat ook voor prepaid?
Ja hoor, waarom niet? Lees hier maar (https://www.consuwijzer.nl/telecom-post ... r-meenemen)
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-11-2017 10:49
Reden: ivm spam
99.50% gewijzigd
Courage-- schreef:
01-11-2017 23:07
Ja, plus dat je beltegoed dan vaak verloopt.
Bij Simpel kan je bijv. al voor €2,50 per maand terecht.
Mijn man heeft laatst verlengd en die betaalt nu €1,00 per maand. Hij belt ook weinig.

:kneel:

Dit is eigenlijk veel handiger dan dat geklungel met de pre-paid dus ik ben vandaag overgestapt naar Simpel, thnx.
De pre-paid ga ik gebruiken voor een oud toestelletje, altijd handig.
Geen spam, maar op bellen.com kun je heel handig zien welk abonnementsvorm bij jou past.
Wanderlust1 schreef:
02-11-2017 09:15
Waar heb je je abonnement lopen? Het is het makkelijkst om bij dezelfde provider te blijven... Dan gaat het sowieso goed.
Maar je kiest toch niet een abo uit op wat het makkelijkste is? :wtf:
Leuk om te horen Roelie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven