Van abonnement naar pre-paid met nummerbehoud

woensdag 1 november 2017 om 19:01
Hallo allemaal,
In het kader van bezuinigen en toch nog wat geld weten te besparen wil ik mijn mobiel van abonnement naar pre-paid over zetten omdat ik mijn mobiele telefoon te weinig gebruik om de kosten van het abonnement eruit te halen. Anders gezegd: zonde van het geld.
Vandaag heb ik de koe bij de hoorns gevat en heb bij de HEMA van die kaartjes gehaald en ik moet dan ook nog eerst een formulier online invullen voor het nummerbehoud en ik moet natuurlijk mijn telefoon provider bellen en informeren over mijn plannen.
So far so good.
In de alinea van de folder van HEMA; gratis nummerbehoud staat dat ik het op het online aanvraagformulier "nummerbehoud" moet kiezen. Dan moet ik vervolgens 10 werkdagen wachten. Ik zal dus een datum moeten prikken anders zit ik zonder telefoon.
Waar ik erg bang voor ben is dat het allemaal enorm mis gaat en ik mijn oude vertrouwde telefoonnummer alsnog kwijt raak ( perongeluk of door een foutje ) en ik heb dit nummer al bijna 10 jaar.
Mijn vraag:
Is mijn angst reëel en heeft iemand van jullie wel eens deze overstap van abonnement naar pre-paid met nummerbehoud gemaakt met succes.
In het kader van bezuinigen en toch nog wat geld weten te besparen wil ik mijn mobiel van abonnement naar pre-paid over zetten omdat ik mijn mobiele telefoon te weinig gebruik om de kosten van het abonnement eruit te halen. Anders gezegd: zonde van het geld.
Vandaag heb ik de koe bij de hoorns gevat en heb bij de HEMA van die kaartjes gehaald en ik moet dan ook nog eerst een formulier online invullen voor het nummerbehoud en ik moet natuurlijk mijn telefoon provider bellen en informeren over mijn plannen.
So far so good.
In de alinea van de folder van HEMA; gratis nummerbehoud staat dat ik het op het online aanvraagformulier "nummerbehoud" moet kiezen. Dan moet ik vervolgens 10 werkdagen wachten. Ik zal dus een datum moeten prikken anders zit ik zonder telefoon.
Waar ik erg bang voor ben is dat het allemaal enorm mis gaat en ik mijn oude vertrouwde telefoonnummer alsnog kwijt raak ( perongeluk of door een foutje ) en ik heb dit nummer al bijna 10 jaar.
Mijn vraag:
Is mijn angst reëel en heeft iemand van jullie wel eens deze overstap van abonnement naar pre-paid met nummerbehoud gemaakt met succes.

woensdag 1 november 2017 om 19:21

woensdag 1 november 2017 om 19:55
Ja, dit heb ik onlangs (maand of twee geleden) ook laten doen. Op de site van de prepaidprovider een aanvraagformulier ingediend en daarbij als gewenste ingangsdatum de einddatum van mijn toenmalige abonnement (bij een andere provider) gekozen. Ervoor gekozen de nieuwe provider het abonnement bij de oude te laten opzeggen. Allemaal moeiteloos gelukt. Ik kreeg van de nieuwe provider gelijk een simkaart opgestuurd, eerst een tijdelijk nummer (ze willen natuurlijk dat je gelijk met ze gaat bellen). Daar heb ik toen geen gebruik van gemaakt, want ik kon natuurlijk nog gewoon bellen met mijn oude abonnement. Sinds dat oude abonnement is beëindigd, bel ik met de nieuwe simkaart met mijn oude nummer.
Allemaal vlekkeloos verlopen dus.
Allemaal vlekkeloos verlopen dus.

woensdag 1 november 2017 om 23:07
Ja, plus dat je beltegoed dan vaak verloopt.
Bij Simpel kan je bijv. al voor €2,50 per maand terecht.
Mijn man heeft laatst verlengd en die betaalt nu €1,00 per maand. Hij belt ook weinig.

donderdag 2 november 2017 om 09:27
Ja hoor, waarom niet? Lees hier maar (https://www.consuwijzer.nl/telecom-post ... r-meenemen)
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

donderdag 2 november 2017 om 11:29

Dit is eigenlijk veel handiger dan dat geklungel met de pre-paid dus ik ben vandaag overgestapt naar Simpel, thnx.
De pre-paid ga ik gebruiken voor een oud toestelletje, altijd handig.
donderdag 2 november 2017 om 17:32
Maar je kiest toch niet een abo uit op wat het makkelijkste is?Wanderlust1 schreef: ↑02-11-2017 09:15Waar heb je je abonnement lopen? Het is het makkelijkst om bij dezelfde provider te blijven... Dan gaat het sowieso goed.