Voeding, hoeveel uur?

05-11-2017 11:43 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik geef borstvoeding op verzoek maar ik wil graag weten hoeveel uur er tussen zit. Moet ik rekenen vanaf het moment dat ze begint met drinken of wanneer ze klaar is? Bijv als ze om 9 uur begint en 10 uur klaar is. En ze komt om 12 uur weer. Zit er dan 2 of 3 uur tussen?

Dank
Vanaf dat ze begint te drinken, dus dan zit er 3 uur tussen (een lactatiedeskundige vertelde het me, was even een tegenvaller voor me, mijn zoontje deed erg lang over het drinken in het begin, haha)
tomtomi schreef:
05-11-2017 11:45
Vanaf dat ze begint te drinken, dus dan zit er 3 uur tussen (een lactatiedeskundige vertelde het me, was even een tegenvaller voor me, mijn zoontje deed erg lang over het drinken in het begin, haha)
Bedankt voor je reactie. Inderdaad een tegenvaller. Soms slaap ik net een halfuur en hoor ik haar weer dan denk ik huh zo snel haha.
Maar als het drinken echt een uur duurt zou ik een Lactatiedeskundige toch even vragen mee te kijken; klok/klepel van mijn kant, maar iets over effectief drinken en als ze er te lang over doen dat het dan meer energie kost dan dat het in drinken oplevert (bij hele kleintjes).
Waarom is dat een tegenvaller?
Het komt goed Nina! Die eerste tijd lijkt voorbij te kruipen, maar er komt vanzelf meer tijd tussen te zitten. Hoe meer je je ermee bezig houdt, hoe moeilijker het is in mijn ervaring. Minder op de klok kijken geeft ontspanning.
In het begin doen babys echt best lang over een voeding. Maar een uur vind ik wel erg lang als ze de twee maanden gepasseerd zijn. Tijdens clusteren kan ik het me wel voorstellen. Kindje blijft dan misschien hangen om te productie te verhogen. Blijft altijd een beetje zoeken maar ik heb schema's die ik probeerde nooit handig gevonden. Blijf kijken naar de behoefte van je kindje. Voeden op verzoek gaat daarvan uit en niet van schema's. Je kunt een lactatiekundige vragen een keer mee te kijken of het uur echt drinken is of een deel sabbelen.
Waarom wil je weten hoeveel ertussen zit? Gewoon voeden op verzoek, da's veel relaxter.
Het idee van voeden op verzoek is dat je juist je kind volgt en niet de klok.
Relax, lekker voeden, doorgaan met de dag en weer voeden als je kindje zich meldt!
ik voed ook op verzoek en bij zit er ook grofweg een uur tussen. ik houd wel een beetje de klok in de gaten, want dat uur meer of minder maak dat ik kies om DAN of na de volgende voeding de boodschappen te gaan doen :)
Inderdaad vanaf het begin tot begin voeding. Maar een uur voeding is wel lang hoor! Je kan kijken of ze er net zoveel tijd tussen laat zitten als je haar na een half uur ‘afkoppeld’. Het kan namelijk zijn dat ze ligt te sabbelen zonder dat ze echt nog veel binnenkrijgt.

Over het algemeen geld 15-20 minuten aan de ene borst en 5-10 aan de andere borst. En tuurlijk is elk kind anders! Maar ik zou het toch zo eens proberen. Het kan ook gewoon zuigebehoefte/lekker bij mama liggen zijn.

Ik kan me namelijk voorstellen dat als er maar een uur tussen het einde en begin van de volgende voeding zit en vervolgens weer een uur voedt, je weinig andere dingen kan doen. En ook lastig is met weg gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven