Strijd om jas
maandag 6 november 2017 om 17:45
Dochter van 15 wil een bontkraag. En absoluut geen jas zonder. Ik heb haar uitgelegd dat ze een neppe mag maar geen echte want die zit vol met slechte stoffen en zij wil ook niet dat onze hond gevild wordt. Luistert ze niet naar. Ze wil alleen maar een echte omdat haar vriendinnen dat ook hebben. Ik wil niet dat mensen mijn dochter associëren met asociale personen door een bontkraag. Ze mag van mij werken voor een jas van 300 euro maar geen bontkraag. Hoe overtuig ik haar?
maandag 6 november 2017 om 17:50
Ik denk dat je haar niet hoeft te overtuigen, ze moet toch gewoon luisteren? Je kan met een 15jarige over sommige dingen afspraken maken of compromissen sluiten, maar soms is iets gewoon zo en niet anders. Ben het overigens compleet met je eens, over het asociale (hoewel dat misschien niet doorslaggevend zou zijn) maar vooral ook over het ethische en milieuvriendelijke aspect.
maandag 6 november 2017 om 17:52
Laat haar een filmpje zien, zoals deze bijvoorbeeld:
https://vimeo.com/38429304
En absoluut niet zwichten.
Overigens zou ik mij niet zo druk maken om het 'asociale' aspect, wel om het gebrek aan compassie en het feit dat ze een dood dier om haar nek wil hebben omdat dit 'hip' is...
https://vimeo.com/38429304
En absoluut niet zwichten.
Overigens zou ik mij niet zo druk maken om het 'asociale' aspect, wel om het gebrek aan compassie en het feit dat ze een dood dier om haar nek wil hebben omdat dit 'hip' is...
maandag 6 november 2017 om 17:52
maandag 6 november 2017 om 17:53
Dit.LaFleurNoire schreef: ↑06-11-2017 17:52Met mijn dochter heb ik dergelijke problemen dan weer niet, maar als ik op die leeftijd met een gevild beestenvachtje rond had willen lopen had mijn vader zonder pardon dat ding in de houtversnipperaar gekeild als ik er inderdaad mee aan was komen zetten.
maandag 6 november 2017 om 17:55
Eens. Als die zielige filmpjes haar niets doen heeft ze gewoon naar je te luisteren.thankyouforthedays schreef: ↑06-11-2017 17:50Ik denk dat je haar niet hoeft te overtuigen, ze moet toch gewoon luisteren? Je kan met een 15jarige over sommige dingen afspraken maken of compromissen sluiten, maar soms is iets gewoon zo en niet anders. Ben het overigens compleet met je eens, over het asociale (hoewel dat misschien niet doorslaggevend zou zijn) maar vooral ook over het ethische en milieuvriendelijke aspect.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
maandag 6 november 2017 om 18:00
Als dit TO haar principes zijn mag ze dit best verbieden. Ze is 15, geen 18 dus TO heeft m.i. best iets te vertellen over wat dochter mag kopen van haar geld.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
maandag 6 november 2017 om 18:02
Qua bontkragen is het soms moeilijk om nep van echt te onderscheiden op het oog. En het schijnt dat goedkope jassen van de markt zelfs een kraag kunnen hebben van echt bont. Toen ik dat hoorde meteen gecontroleerd of de kraag van mijn jas wel echt nep was en dat was gelukkig zo.
Kortom ik snap niet waarom ze perse echt wil en waarom ook meteen zo duur? Zou het ook verbieden. Nep prima maar echt komt er niet in.
Kortom ik snap niet waarom ze perse echt wil en waarom ook meteen zo duur? Zou het ook verbieden. Nep prima maar echt komt er niet in.
maandag 6 november 2017 om 18:04
Het gaat om kleding. Dochter werkt zelf voor die jas.Pigwidgeon_ schreef: ↑06-11-2017 18:00Als dit TO haar principes zijn mag ze dit best verbieden. Ze is 15, geen 18 dus TO heeft m.i. best iets te vertellen over wat dochter mag kopen van haar geld.