Strijd om jas
maandag 6 november 2017 om 17:45
Dochter van 15 wil een bontkraag. En absoluut geen jas zonder. Ik heb haar uitgelegd dat ze een neppe mag maar geen echte want die zit vol met slechte stoffen en zij wil ook niet dat onze hond gevild wordt. Luistert ze niet naar. Ze wil alleen maar een echte omdat haar vriendinnen dat ook hebben. Ik wil niet dat mensen mijn dochter associëren met asociale personen door een bontkraag. Ze mag van mij werken voor een jas van 300 euro maar geen bontkraag. Hoe overtuig ik haar?
maandag 6 november 2017 om 18:06
Het gaat niet alleen om kleding, het gaat om de bontkraag dat per se van een echt dier moet zijn. Prima dat To dat niet wil en de ouder bepaalt, niet het kind.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
maandag 6 november 2017 om 18:07
maandag 6 november 2017 om 18:07
Ik begrijp waarom het gaat.Pigwidgeon_ schreef: ↑06-11-2017 18:06Het gaat niet alleen om kleding, het gaat om de bontkraag dat per se van een echt dier moet zijn. Prima dat To dat niet wil en de ouder bepaalt, niet het kind.
maandag 6 november 2017 om 18:08
maandag 6 november 2017 om 18:10
Zolang ze onder jouw dak woont, komt dat ding gewoon niet binnen.
Of ze hem nu zelf koopt of jij betaalt.
Als ze hem toch koopt, trekt ze hem maar elke keer aan en uit bij een vriendin.
Daarnaast zou ik haar overigens ook uitleggen dat een jas van 300 euro gewoon achterlijk veel te veel geld is voor iets wat je gewoon moet warm houden.
Of ze hem nu zelf koopt of jij betaalt.
Als ze hem toch koopt, trekt ze hem maar elke keer aan en uit bij een vriendin.
Daarnaast zou ik haar overigens ook uitleggen dat een jas van 300 euro gewoon achterlijk veel te veel geld is voor iets wat je gewoon moet warm houden.
maandag 6 november 2017 om 18:19
Eens. Maar de winkels hangen er echt vol mee. De keuzes zijn of een gewatteerde matrasvormige moederjas, of een parka met bontkraag.MoirenPhae schreef: ↑06-11-2017 17:51Sowieso ben je oridinair met een bontkraag, of ie nu echt is of niet.
maandag 6 november 2017 om 18:41
Laat haar een fatsoenlijke jas uitzoeken bij de Bijenkorf. Heeft ze waarschijnlijk toch nog een modieuze jas van een modieus merk van degelijke kwaliteit die ze leuk vindt én zonder bont.
Onlangs heb ik daar zelf nog een Airforce gekocht voor oudste die al van tevoren riep dat zij niet weet waar je een goede jas kan kopen zonder bontkraag (misschien speelt dat wel, H&M en Zara zijn niks qua jassen) en ik weet dat dat merk ook heel veel bontkraagjes verkoopt maar dit model gelukkig niet.
Bah zeg, ik zou me schamen als ik met zo’n bontje gezien zou worden. Hier zijn het vooral types die op straat rondhangen die het dragen. Gelukkig dragen mijn kinderen dat niet en willen ze dat ook niet.
Onlangs heb ik daar zelf nog een Airforce gekocht voor oudste die al van tevoren riep dat zij niet weet waar je een goede jas kan kopen zonder bontkraag (misschien speelt dat wel, H&M en Zara zijn niks qua jassen) en ik weet dat dat merk ook heel veel bontkraagjes verkoopt maar dit model gelukkig niet.
Bah zeg, ik zou me schamen als ik met zo’n bontje gezien zou worden. Hier zijn het vooral types die op straat rondhangen die het dragen. Gelukkig dragen mijn kinderen dat niet en willen ze dat ook niet.
maandag 6 november 2017 om 18:57
Geef haar een konijn ( het liefst een Vlaamse reus want; grote bontkraag ) laat haar die opvoeden en zelf slachten en villen. Heeft je dochter haar bontkraag en jullie een lekker stoofpotje.
Serieus, bont is afschuwelijk en nergens goed voor. We leven niet in Siberië waar je wel dierenvellen moet dragen tegen de kou. In het Westen heb je goede alternatieven voor bont en die ook goed lijken.
Ik word echt niet goed van die bontrage, in mijn jeugd spoten we er een spuitbus verf op leeg.
En w.b.t. die schoenen van leer, dat is een restproduct. het dier wordt geslacht voor vlees en de huiden blijven over. Vind ik ook zielig maar bont is enkel en alleen voor de ijdeltuiterij en heeft verder geen andere functie in dit land met een gematigde zeeklimaat.
Serieus, bont is afschuwelijk en nergens goed voor. We leven niet in Siberië waar je wel dierenvellen moet dragen tegen de kou. In het Westen heb je goede alternatieven voor bont en die ook goed lijken.
Ik word echt niet goed van die bontrage, in mijn jeugd spoten we er een spuitbus verf op leeg.
En w.b.t. die schoenen van leer, dat is een restproduct. het dier wordt geslacht voor vlees en de huiden blijven over. Vind ik ook zielig maar bont is enkel en alleen voor de ijdeltuiterij en heeft verder geen andere functie in dit land met een gematigde zeeklimaat.
maandag 6 november 2017 om 18:59
Van een koe gebruiken we alles. Vlees, huid, melk, organen. Van een pelsdier alleen de pels. Daarnaast worden deze dieren ook nog eens op onterende manier gehouden. Zeker die op een jasje van maar 300 euro eindigen. Bont van dieren die een beter bestaan hebben gehad eindigen in kleding van minimaal het viervoudige van dat bedrag.... immers van die pelsfokkers zijn er maar verdomd weinig. Net als biologisch vlees. Wij eten niet vaak vlees, maar als, dan 100% biologisch. Evenals eieren ed. De vergelijking ‘leren schoenen’ en een goedkope bontkraag gaat dus totaal niet op.
maandag 6 november 2017 om 19:01
Het gaat er vooral om hoe de dieren gevild worden, er is ook wat te zeggen over vlees eten en leer dragen maar de konijnen etc worden vaak leven gevild is niet echt een vergelijk.redbulletje schreef: ↑06-11-2017 18:48Er worden dieren gefokt voor hun pels en andere dieren voor hun vlees. Dan is bont in elk geval nog iets wat langer meegaat.