Muggen! In november!

06-11-2017 17:08 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben hier de hele zomer nauwelijks muggen in huis gehad, maar juist sinds het najaar heel geregeld ‘s nachts gevechten geleverd met muggen. (Ondanks horren overal!) En vooral mijn zoontje is talloze keren gestoken laatste weken. Zo zielig.

En nu de schemering zo valt zie ik ze gewoon vliegen voor ons slaapkamerraam. Maar is dat niet absurd laat? Vannacht is er kans op nachtvorst nota bene!

Meer mensen met last?

Sorry voor het non-onderwerp ;)
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ja hoor hier vliegen ze ook nog vrolijk rond. Weet ook niet hoe het komt.
Ja hier, muggebulten op rug en op mijn hand. Krijg die krengen niet gevangen.
Ja ik ben gisteren ook gebeten, stomme beesten!
Hier ook, maar wij wonen aan een flinke sloot zonder veel stroming dus ik denk dat ze nog steeds uitkomen. Zou het anders ook niet weten.
Wat wel weer leuk is is dat er ook nog steeds vleermuisjes aan het jagen zijn.
Hier ook, ik zie een zwerm boven de vijver. Ik denk dat als het vannacht nog wat kouder wordt, ze snel weg zullen zijn.
Grobbekuiken schreef:
06-11-2017 17:44
Hier ook, maar wij wonen aan een flinke sloot zonder veel stroming dus ik denk dat ze nog steeds uitkomen. Zou het anders ook niet weten.
Wat wel weer leuk is is dat er ook nog steeds vleermuisjes aan het jagen zijn.
Hier ook vleermuisjes! Leuk idd.
Hier precies hetzelfde. Het is een tijdlang een flinke droge periode geweest en ondanks dat we achter het huis een sloot hebben, en aan de voorkant ook, hebben we van de zomer weinig muggen gehad. Maar daarna een hele natte periode. Of ze toen kans hebben gezien zich voort te planten. Maar die rotkrengen zijn er nog. Ze worden resistent tegen de koude. Jammer, want het was beter geweest als ze niet konden bestaan. Al die ziektes die ze voortbrengen.
Ach, ik snap ze wel. Ik zou ook naar binnen gaan met die kou. :)
Well behaved women rarely make history.
Zijdus schreef:
06-11-2017 18:10
Ach, ik snap ze wel. Ik zou ook naar binnen gaan met die kou. :)
Da’s ook waar. Maar ik kan me niet herinneren dat er ooit zo laat nog muggen waren..?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Hier ook last. Wel dicht bij een sloot, maar afgelopen week was het nog raak. Rotbeesten.
Pokkebeesten.
Woon hier ook bij water.
EvyBlissy schreef:
06-11-2017 18:38
Da’s ook waar. Maar ik kan me niet herinneren dat er ooit zo laat nog muggen waren..?
Wij hebben met horren in huis zelfs in december/januari muggen in de slaapkamer gehad, krengen. Het voordeel is wel dat ze langzamer zijn dan in de zomer en beter te vangen zijn.
..
Hier geen last van muggen, wel wespen. Heb onderaan mijn dakkapel van de slaapkamer een nest onder een dakpan.

Komende week komt er iemand langs om het nest weg te halen gezien het zo erg is dat ik niet in mijn slaapkamer kan slapen.

In de slaapkamer gif gespoten, vervolgens leek het alsof er niks meer in de slaapkamer zat maar een dag later vlogen er weer tientallen.

Heb het raam en het ventilatierooster dicht maar toch blijven ze binnen komen :"-(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven