Treiterende buren
woensdag 8 november 2017 om 14:53
Wil het hier toch ff kwijt
Ik ben niet heel close met mijn buren. En vond ze van tijd tot tijd wel kunnen zeuren over kleine dingen waar ze over klaagde
Zoals dat ze mijn voordeur hoorde als mijn ex smorgens ging werken...
Ook eens briefje ontvangen dat ik mijn hond in de tuin liet terwijl ik weg was en ze daar last van hadden (dit gebeurde nooit)
Nu ben ik er vandaag achter gekomen dat verschillende Valse meldingen uit het verleden van hun hand komt
Toen mijn jongste net geboren was is we melding gedaan bij jeugdzorg want hij huilde veel.....
Ik heb 2 x politie aan de deur gehad omdat mijn ex me zou mishandelen
(Was niet zo politie was ook overtuigd want ex mocht gewoon thuis blijven)
Nu vandaag had ik gesprek over een melding omdat mijn kinderen van de zomer volgens hun hele dagen en iedere dag ruzie hadden en ik dus hele dagen tegen ze zou schreeuwen. En bovenal zouden ze totaal niet gelukkig zijn....
Ook zou ik totaal geen sociaal netwerk hebben???
Ben er echt verdrietig om dat mensen zo met elkaar omgaan
En waar ik dat aan verdiend heb
Ik ben niet heel close met mijn buren. En vond ze van tijd tot tijd wel kunnen zeuren over kleine dingen waar ze over klaagde
Zoals dat ze mijn voordeur hoorde als mijn ex smorgens ging werken...
Ook eens briefje ontvangen dat ik mijn hond in de tuin liet terwijl ik weg was en ze daar last van hadden (dit gebeurde nooit)
Nu ben ik er vandaag achter gekomen dat verschillende Valse meldingen uit het verleden van hun hand komt
Toen mijn jongste net geboren was is we melding gedaan bij jeugdzorg want hij huilde veel.....
Ik heb 2 x politie aan de deur gehad omdat mijn ex me zou mishandelen
(Was niet zo politie was ook overtuigd want ex mocht gewoon thuis blijven)
Nu vandaag had ik gesprek over een melding omdat mijn kinderen van de zomer volgens hun hele dagen en iedere dag ruzie hadden en ik dus hele dagen tegen ze zou schreeuwen. En bovenal zouden ze totaal niet gelukkig zijn....
Ook zou ik totaal geen sociaal netwerk hebben???
Ben er echt verdrietig om dat mensen zo met elkaar omgaan
En waar ik dat aan verdiend heb
woensdag 8 november 2017 om 16:12
Jij deed het misschien niet, maar kan het misschien ook zijn dat je ex het wel deed? Bijvoorbeeld wanneer jij aan het werk was en hij op een vrije dag besloot er een dagje op uit te trekken?
Lijkt me namelijk raar dat buren gaan klagen over een hond die nooit buiten zit.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
woensdag 8 november 2017 om 16:14
of hond blafte zo hard (binnen) dat het leek of hij buiten zatVera8 schreef: ↑08-11-2017 16:12Jij deed het misschien niet, maar kan het misschien ook zijn dat je ex het wel deed? Bijvoorbeeld wanneer jij aan het werk was en hij op een vrije dag besloot er een dagje op uit te trekken?
Lijkt me namelijk raar dat buren gaan klagen over een hond die nooit buiten zit.
woensdag 8 november 2017 om 16:14
Jeetje wat heftig zeg! Verschrikkelijk om zo op je tenen te lopen in je eigen huis.
Ik zou serieus overwegen om te verhuizen. Naast zulke gekken zou ik niet willen wonen.
En als dat geen optie voor je is zit er niets anders op ze aan te spreken op een vriendelijke manier. In de hoop dat ze daarna niet erger gaan worden.
Heel veel sterkte, lijkt me vreselijk.
Ik zou serieus overwegen om te verhuizen. Naast zulke gekken zou ik niet willen wonen.
En als dat geen optie voor je is zit er niets anders op ze aan te spreken op een vriendelijke manier. In de hoop dat ze daarna niet erger gaan worden.
Heel veel sterkte, lijkt me vreselijk.
woensdag 8 november 2017 om 16:15
Dat idee heb ik ook ja.
Lijkt alsof ze juist doordat to het heeft genegeerd nog meer strontemmers omkeren.
Misschien is die rechtstreekse benadering die jij net gaf nu het slimste. Mochten zij het zijn, weten ze iig dat je ze op de korrel hebt. Hopelijk is dat voldoende om het op te laten houden.
Zo niet, zou ik toch buurtagent eens polsen.
woensdag 8 november 2017 om 16:17
Er is wel een minimale contact geweest. De buren hebben er zelf voor gekozen dat ze nooit meer op goede voet wilden staan door valse meldingen te maken door de buren te gaan treiteren. Het hoogst haalbare bij zulke mensen is dat ze aardig doen in je gezicht op straat en achter je rug alsnog een melding maken.
woensdag 8 november 2017 om 16:24
je gelooft nu de aannames die TO maakt obv roddels van burenSophiever schreef: ↑08-11-2017 16:17Er is wel een minimale contact geweest. De buren hebben er zelf voor gekozen dat ze nooit meer op goede voet wilden staan door valse meldingen te maken door de buren te gaan treiteren. Het hoogst haalbare bij zulke mensen is dat ze aardig doen in je gezicht op straat en achter je rug alsnog een melding maken.
woensdag 8 november 2017 om 16:38
Vera8 schreef: ↑08-11-2017 16:12Jij deed het misschien niet, maar kan het misschien ook zijn dat je ex het wel deed? Bijvoorbeeld wanneer jij aan het werk was en hij op een vrije dag besloot er een dagje op uit te trekken?
Ik heb ook ooit zoiets meegemaakt een tijd geleden. Buren hadden valse meldingen gemaakt van luide muziek rond middernacht. Wat wel grappig was, was dat ik in die periode in de avonden werkte en vaak pas rond 01:00 thuis was en daarna meteen ging slapen.
OT: heel vervelend en ik ben blij dat jij weet van wie de meldingen komen TO. In mijn geval wist ik dat niet, anders had ik mijn buren zeker aangesproken. Als ik jou was, zou ik dat ook doeb. Helaas heb ik verder geen tips voor je!
woensdag 8 november 2017 om 16:39
Je zei dat je gesprekken hierover hebt gehad met VT. Wat zeiden zij over die meldingen dan? Ik neem aan dat als ze school/ha/cb hebben gehoord, ze ook weten dat e.e.a. nogal overtrokken is.pennetje80 schreef: ↑08-11-2017 16:31Veilig thuis neemt iedere melding in behandeling
En gaan dan verhaal halen bij school huisarts cb etc
woensdag 8 november 2017 om 16:44
woensdag 8 november 2017 om 17:50
Op advies van politie en justitie werd mij geadviseerd om juist wel te negeren. Dit soort buren zullen alles aangrijpen om opnieuw te kunnen klagen. Hoe minder je zelf reageert, hoe sterker je staat in je bewijslast.
TO: vraag via de wijkagent om buurtbemiddeling op neutraal terrein. Als je buren weigeren is dat een pluspunt voor jou!
woensdag 8 november 2017 om 19:02
Doen hoor! Er wordt nu een dossier opgebouwd over/tegen je en je moet zorgen dat je zelf ook een dossier op laat bouwen. Niet afwachten tot het te laat is, maar morgen meteen de wijkagent inschakelen. Overleg met hem/haar wat je moet doen en stel meteen buurtbemiddeling voor (ook al heb je daar misschien helemaal geen zin in).pennetje80 schreef: ↑08-11-2017 18:03Thx snowdog
Wijkagent heb ik tot nu nog niet ingeschakeld maar ga ik denk ik toch wel doen
Hier zit er iedere x hele tijd tussen de meldingen
Durf he net weer adem te halen begint het weer
woensdag 8 november 2017 om 19:26
Je buren aanspreken.
Op een aardige toon
Bij ons gebeurde er ook rare dingen.Valse meldingen bij politie etc.
Ik had gelijk het vermoeden dat het mijn buurvrouw was..Om bepaalde redenen..
Toen er voor de zoveelste keer weer wat gebeurde was ik het zo ontzettend zat en dacht nu ga ik haar eens aanspreken, om gewoon eens te vragen wat er nu aan de hand was.
Wat bleek, buurvrouw had hier helemaal niks mee te maken.
Ik ben echt heel blij dat ik haar toen gewoon heb aangesproken anders was ik nu nog van mening dat zij achter dit alles zat en had ik der genees meer begroet, wat waarschijnlijk voor haar dan helemaal raar was geweest.
Iemand anders had ook iets verkeerds gezegd waardoor ik dacht dat zij erachter zat.
Voor de goede orde ; gewoon aanbellen.
En ja als het ze het inderdaad zijn, ga een gesprek aan.
Mocht het zo blijven, zou ik wel naar de wijkagent gaan.
Er zijn in het leven nou eenmaal mensen die de hele dag niks te doen hebben en het leuk vinden om een ander continu te zieken.
Op een aardige toon
Bij ons gebeurde er ook rare dingen.Valse meldingen bij politie etc.
Ik had gelijk het vermoeden dat het mijn buurvrouw was..Om bepaalde redenen..
Toen er voor de zoveelste keer weer wat gebeurde was ik het zo ontzettend zat en dacht nu ga ik haar eens aanspreken, om gewoon eens te vragen wat er nu aan de hand was.
Wat bleek, buurvrouw had hier helemaal niks mee te maken.
Ik ben echt heel blij dat ik haar toen gewoon heb aangesproken anders was ik nu nog van mening dat zij achter dit alles zat en had ik der genees meer begroet, wat waarschijnlijk voor haar dan helemaal raar was geweest.
Iemand anders had ook iets verkeerds gezegd waardoor ik dacht dat zij erachter zat.
Voor de goede orde ; gewoon aanbellen.
En ja als het ze het inderdaad zijn, ga een gesprek aan.
Mocht het zo blijven, zou ik wel naar de wijkagent gaan.
Er zijn in het leven nou eenmaal mensen die de hele dag niks te doen hebben en het leuk vinden om een ander continu te zieken.
woensdag 8 november 2017 om 19:31
Ach er zijn nu eenmaal knettergekke mensen. Ik zou ze eens aanspreken. Niet meteen betichten maar vragen hoe het komt dat zij steeds worden genoemt als degene die dat soort dingen doen. Aangeven dat jij niet zomaar mensen wil beschuldigen en niet over ze wil roddelen. Dus zelf even komt vragen wat er van waar is. Dat je eigenlijk echt niet kan en wil geloven ( goed liegen en niet lachen dan) maar toch even komt checken. Strak gezich en kalm blijven. Ook als ze boos worden.
Natuurlijk gaan ze ontkennen en kan je er verder niks mee maar weten ze wel als ze dat wel doen dat jij en de buurt hen door hebben. Misschien stoppen ze ermee.
En naar de wijkagent gaan.
Natuurlijk gaan ze ontkennen en kan je er verder niks mee maar weten ze wel als ze dat wel doen dat jij en de buurt hen door hebben. Misschien stoppen ze ermee.
En naar de wijkagent gaan.
donderdag 9 november 2017 om 08:08
ga nou maar gewoon even langspennetje80 schreef: ↑08-11-2017 22:51Last van me hebben.....ik wordt er gewoon van beschuldigd niet goed voor mijn kinderen te zijn