Rij instructeur
donderdag 9 november 2017 om 19:02
Hey allen,
Sinds 2 a 3 maanden ben ik bezig met rijlessen. Het ging hartstikke goed, de lessen waren leuk. Totdat de beste man, de rij instructeur mij 2 weken terug op belde met de vraag of ik een keer met hem uit eten wou. Hij vond mij wel leuk en wou me beter leren kennen. Natuurlijk heb ik nee gezegd en ging de volgende les met tegenzin heen, ik kon niks goeds doen en hij was alleen maar aan het fitten. Afgelopen week hetzelfde verhaal, waarna ik hem duidelijk heb gemaakt dat je zich aardig kinderachtig en onprofessioneel gedraagt (waarschijnlijk flink op zn pik getrapt).
Na 15 lessen ben ik ook nog niet veel verder gekomen dan een hellingproef en een bochtje achteruit rijden.
Ik wil heel graag stoppen maar ik weet niet goed hoe ik dit moet brengen. Ook woont hij bij mij in de straat dus dat werkt ook niet mee.
Hoe zouden jullie hier mee om gaan? Graag tips
Sinds 2 a 3 maanden ben ik bezig met rijlessen. Het ging hartstikke goed, de lessen waren leuk. Totdat de beste man, de rij instructeur mij 2 weken terug op belde met de vraag of ik een keer met hem uit eten wou. Hij vond mij wel leuk en wou me beter leren kennen. Natuurlijk heb ik nee gezegd en ging de volgende les met tegenzin heen, ik kon niks goeds doen en hij was alleen maar aan het fitten. Afgelopen week hetzelfde verhaal, waarna ik hem duidelijk heb gemaakt dat je zich aardig kinderachtig en onprofessioneel gedraagt (waarschijnlijk flink op zn pik getrapt).
Na 15 lessen ben ik ook nog niet veel verder gekomen dan een hellingproef en een bochtje achteruit rijden.
Ik wil heel graag stoppen maar ik weet niet goed hoe ik dit moet brengen. Ook woont hij bij mij in de straat dus dat werkt ook niet mee.
Hoe zouden jullie hier mee om gaan? Graag tips
donderdag 9 november 2017 om 19:07
donderdag 9 november 2017 om 19:20
Je bent niet zielig, je bent niet assertief genoeg. Dat die beste jongen bij jou in de straat woont, is geen argument. Dus ik snap niet wat dat ertoe doet, genoeg mensen die hun buurjongens ooit afgewezen hebben.
Overigens hoeft die man/jongen helemaal geen viezerik of wat dan ook te zijn, het kan gewoon dat een rij-instructeur een leerling leuk vindt, en daar is niks mis mee, maar als het niet wederzijds is, houdt het op.
Als jij het gevoel hebt daarna niet fijn meer je lessen te kunnen volgen bij hem, zoek je gewoon een andere rijschool. Als hij dan vraagt naar de reden, zeg je gewoon: sorry, maar ik ben bang dat jouw houding ten opzichte van mij niet meer puur professioneel is, en ik wil die vermenging van persoonlijke gevoelens en professionele aandacht graag vermijden.
Klaar.
Overigens hoeft die man/jongen helemaal geen viezerik of wat dan ook te zijn, het kan gewoon dat een rij-instructeur een leerling leuk vindt, en daar is niks mis mee, maar als het niet wederzijds is, houdt het op.
Als jij het gevoel hebt daarna niet fijn meer je lessen te kunnen volgen bij hem, zoek je gewoon een andere rijschool. Als hij dan vraagt naar de reden, zeg je gewoon: sorry, maar ik ben bang dat jouw houding ten opzichte van mij niet meer puur professioneel is, en ik wil die vermenging van persoonlijke gevoelens en professionele aandacht graag vermijden.
Klaar.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
donderdag 9 november 2017 om 19:57
Ik vind het wel een viezerik. Hij moet zijn persoonlijke (geile?) gevoelens voor zich houden totdat je tenminste klaar bent met rijlessen bij hem.
Ik vind hem ook arrogant want zo te merken had hij geen "nee" verwacht.
Zeer onprofessioneel en ik zou direct naar een ander rijschool gaan. Ik snap niet zo goed wat je tegenhoudt.
Zeer onprofessioneel en ik zou direct naar een ander rijschool gaan. Ik snap niet zo goed wat je tegenhoudt.
donderdag 9 november 2017 om 19:58
Volgens mij gaat het om twee volwassen mensen en ja, dan kan het gebeuren dat je iemand leuk vindt. Net zo goed als dat je de caissière van de supermarkt waar je altijd je boodschappen doet, leuk kan vinden, of iemand waar je als klusjesman de voordeur komt schilderen. En dan vraag je die mee uit, of voor een kop koffie. Waarom is dat dan gelijk "onprofessioneel"? Ik bedoel, het is geen 40-jarige middelbare school docent die een 15-jarige leerling probeert te verleiden, toch?
donderdag 9 november 2017 om 20:10
Toemaar, vieze geile perverse gevoelens nogal. Die man heeft gewoon netjes gebeld, en gevraagd of ze een keer een kop koffie met hem wilde drinken. Niet alsof hij haar verkracht of aangerand heeft tijdens de les ofzo... toch?yajes schreef: ↑09-11-2017 19:57Ik vind het wel een viezerik. Hij moet zijn persoonlijke (geile?) gevoelens voor zich houden totdat je tenminste klaar bent met rijlessen bij hem.
Of valt iemand opbellen, zeggen dat je hem/haar leuk vindt, en vragen of hij/zij zin heeft om een keer samen koffie te gaan drinken, nu ook al onder ongewenst smerig en geil en vuil gedrag en ben je dan een viezerik?
pejeka wijzigde dit bericht op 09-11-2017 20:11
14.81% gewijzigd
donderdag 9 november 2017 om 20:10
Het is onprofessioneel omdat je nog een stuk of 20 keer les van hem moet krijgen en je geen ongemakkelijke situatie wil.pejeka schreef: ↑09-11-2017 19:58Volgens mij gaat het om twee volwassen mensen en ja, dan kan het gebeuren dat je iemand leuk vindt. Net zo goed als dat je de caissière van de supermarkt waar je altijd je boodschappen doet, leuk kan vinden, of iemand waar je als klusjesman de voordeur komt schilderen. En dan vraag je die mee uit, of voor een kop koffie. Waarom is dat dan gelijk "onprofessioneel"? Ik bedoel, het is geen 40-jarige middelbare school docent die een 15-jarige leerling probeert te verleiden, toch?
Ik ben een volwassene vrouw maar ik hoef niet te weten dat mijn cursustleider, huisarts of fysiotherapeuten mij privé leuk vindt en mij mee uit vraagt.
De grens vervaagt daarmee en dat is niet professioneel.
donderdag 9 november 2017 om 20:14
Ah, dus alles wat buiten verkrachting of aanranding valt, is wel professioneel?
Jij vindt het geen viezerik, dat mag, maar ik vind dat van wel omdat hij zich niet kan inhouden om een professionele afstand te behouden.
donderdag 9 november 2017 om 20:16
Pfffft, wat een moeilijkdoenerij, Yayes. Ik hoop toch dat als ik ooit in mijn leven nog eens vrijgezel word, ik niet ben aangewezen op enge schimmige online datingsites als Tinder omdat mensen die ik gewoon face-to-face tegenkom niet eens meer zouden mogen vragen of ik eens af wil spreken of niet (en vice versa).
Wat is er mis met vragen en vervolgens ja of nee te horen kunnen krijgen?
Professioneel betekent voor mij dat iemand haar of zijn werk goed doet, niet dat diegene daarnaast ook nog eens een robot wordt ipv een mens.
Wat is er mis met vragen en vervolgens ja of nee te horen kunnen krijgen?
Professioneel betekent voor mij dat iemand haar of zijn werk goed doet, niet dat diegene daarnaast ook nog eens een robot wordt ipv een mens.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
donderdag 9 november 2017 om 20:17
Hij heeft netjes in zijn persoonlijke tijd gebeld, en net zo goed als dat het kan dat twee collega's, of een tweetal mensen dat op een andere professionele relatiebasis met elkaar in contact zijn gekomen, elkaar leuk kunnen vinden, kan dat hier ook. Dus nogmaals, wat is het probleem?
donderdag 9 november 2017 om 20:20
Het probleem is dat hij beledigd reageert en zij nu geen fijne lessen heeft.pejeka schreef: ↑09-11-2017 20:17Hij heeft netjes in zijn persoonlijke tijd gebeld, en net zo goed als dat het kan dat twee collega's, of een tweetal mensen dat op een andere professionele relatiebasis met elkaar in contact zijn gekomen, elkaar leuk kunnen vinden, kan dat hier ook. Dus nogmaals, wat is het probleem?
Nogal dom van hem dus. Niet professioneel gedacht..
donderdag 9 november 2017 om 20:31
Zij stapte ook met tegenzin de auto in, in plaats van assertief te denken: hij heeft het gevraagd, ik heb nee gezegd en daarmee is de kous af.
Ook niet echt professioneel gedrag voor een klant dan, dus... als je die term dan zo graag wilt gebruiken.
Ik zie het echter niet als een 'professioneel' probleem, maar zoals Pejeka ook zegt, als een assertiviteitsprobleem. Als zij niet kan zeggen 'ik stop en ga ergens anders lessen, doei' dan is zij niet assertief. Als hij geen nee kan accepteren, dan is hij ook geen communicatief wonder, en heeft TO helemáál het volste recht om te stoppen. Maar dat recht heeft ze sowieso al. Zelfs al bevallen de lessen prima. Als je ergens anders heen wilt, dan ga je ergens anders heen. Ik hoef aan de bakker toch ook geen verantwoording af te leggen als ik mijn brood voortaan bij een ander koop?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
donderdag 9 november 2017 om 20:32
Inderdaad onprofessioneel gedrag. Deze man loopt in de 40 en ik begin 20. Als hij echt zo professioneel was geweest had hij in ieder geval gewacht tot ik klaar was met lessen.
Een leraar-leerling relatie hoort op alle vlaktes professioneel te blijven.
Iedereen bedankt voor de reacties! Morgen even sterk in mn schoenen staan en een belletje plegen
Iedereen bedankt voor de reacties! Morgen even sterk in mn schoenen staan en een belletje plegen
anoniem_356269 wijzigde dit bericht op 09-11-2017 20:36
2.16% gewijzigd
donderdag 9 november 2017 om 20:34
Dit. Klaar.Benedryl-Cabbagepatch schreef: ↑09-11-2017 19:07Als je iemand kan zeggen dat hij zich behoorlijk onprofessioneel en kinderachtig gedraagt is een volgende 'Ik stop met rijles' toch zo gedaan? Zijn verlies, jammer dan !![]()
donderdag 9 november 2017 om 21:03
Dus als het een geweldige hunk van een vent van jouw leeftijd was geweest, jouw rij-instructeur, en hij had je gevraagd om een kop koffie te gaan drinken, had je dan ook geklaagd over gebrek aan professionele houding, en dat hij dat pas had mogen vragen nadat je geslaagd was, of had je dan zomaar misschien allang een keer in de kroeg (of wie weet waar verder nog gezeten) met je leraar? Of had je dan ook tegen die megaleuke vent van begin 20 op afgemeten toon gezegd: Nee dank je, want een leraar-leerling relatie behoort op alle vlaktes professioneel te blijven....Sunshine318 schreef: ↑09-11-2017 20:32Inderdaad onprofessioneel gedrag. Deze man loopt in de 40 en ik begin 20. Als hij echt zo professioneel was geweest had hij in ieder geval gewacht tot ik klaar was met lessen.
Iedereen bedankt voor de reacties! Morgen even sterk in mn schoenen staan en een belletje plegen![]()
donderdag 9 november 2017 om 21:23
Ik vind inderdaad dat een leraar-leerling relatie professioneel hoort te blijven. Het creëert ongemakkelijke situaties en daar is niet iedereen (ik bijvoorbeeld) van gediendpejeka schreef: ↑09-11-2017 21:03Dus als het een geweldige hunk van een vent van jouw leeftijd was geweest, jouw rij-instructeur, en hij had je gevraagd om een kop koffie te gaan drinken, had je dan ook geklaagd over gebrek aan professionele houding, en dat hij dat pas had mogen vragen nadat je geslaagd was, of had je dan zomaar misschien allang een keer in de kroeg (of wie weet waar verder nog gezeten) met je leraar? Of had je dan ook tegen die megaleuke vent van begin 20 op afgemeten toon gezegd: Nee dank je, want een leraar-leerling relatie behoort op alle vlaktes professioneel te blijven....
vrijdag 10 november 2017 om 19:21
Relax. Die man heeft je heel fatsoenlijk gebeld, om te vragen of je zin had een keer een kop koffie te gaan drinken. Niet dat hij je tijdens de lessen lastig heeft gevallen, of aangerand. Je moet het niet groter maken dan het is.Sunshine318 schreef: ↑09-11-2017 21:23Ik vind inderdaad dat een leraar-leerling relatie professioneel hoort te blijven. Het creëert ongemakkelijke situaties en daar is niet iedereen (ik bijvoorbeeld) van gediend. Ik kom er om iets te leren, als ik wil daten zoek ik wel wat op in de kroeg of geef ik wel een slinger aan de Tinder.
En ja, als jij je dan na zijn verzoek om een kopje koffie samen, niet meer senang voelt met hem als instructeur, dan ga je toch gewoon ergens anders op les, of met een andere instructeur?
Waarom er zo'n heisa van maken?