Dochter 7 selectie?

12-11-2017 16:58 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Selectie voor wat?
Als zij het wilt, doen!
Ik heb iemand die in de selectie zit en niet kan wachten op de trainingen/wedstrijden.

Ja het is meer prestatiegericht,maar hij vindt het geweldig.
Ligt er aan voor welke sport.
Wat wil ze zelf? Is ze enorm gedreven? Heeft ze echt talent en wil ze niks liever dan met haar sport bezig zijn? Kunnen jullie extra kosten betalen en tijd vrijmaken voor evt wedstrijden/ rondrijden? Dan kan ik me voorstellen dat je hiervoor kiest
Wees net blij dat ze blijkbaar goed genoeg is.

Ik zou eerder kijken of ze het zélf wil.
Met alle consequenties die eraan vast zitten zoals vaker trainen, minder tijd thuis, minder spelen bij vriendinnetjes, ...

En hoe vaak er training is. 5 keer per week? Of 3 keer per week?
miems schreef:
12-11-2017 17:00
Wat wil ze zelf? Is ze enorm gedreven? Heeft ze echt talent en wil ze niks liever dan met haar sport bezig zijn? Kunnen jullie extra kosten betalen en tijd vrijmaken voor evt wedstrijden/ rondrijden? Dan kan ik me voorstellen dat je hiervoor kiest
Goede overwegingen.

Niet alleen de dochter moet het zien zitten, de ouders ook.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Dochter van 7 zit bij de selectie van ritmische gym; 2 keer 2 uur per week trainen, ongeveer zes keer in het jaar wedstrijden/demonstraties. Ze vindt het heel leuk en er wordt zeker niet gedrild. Wel serieus getraind. Les missen is geen probleem maar wil ze zelf bij voorkeur niet.
Belangrijkste lijkt me wat zij wil en daarnaast of jullie het als ouders kunnen dragen (financieel en qua tijd). Als jullie er voor open staan dan zou ik met haar in gesprek gaan. Vertel duidelijk de consequenties van beide keuzes (wel of niet doen) en laat haar dan zelf kiezen wat ze wil.
Ik zou het wel doen als de kans groot is dat ze er later miljoenen mee gaat verdienen, of op z'n minst een dik belegde boterham.

En anders zou ik het niet doen. Ik vind het gezinsleven in combinatie met werk en sociaal leven van de kinderen al erg druk, en zou elke keer die trainingen een verschrikkelijk ongezellige inbreuk op het gezinsleven vinden. Maar goed, ik heb dan ook helemaal niks met sport. Ik heb de vlag uitgehangen toen mijn zoon laatst stopte met zijn sport. Dat was twee keer trainen in de week en een wedstrijd in het weekend. Die wedstrijden verpestten echt mijn weekend.
Het is ook gewoon een manier van de club om meer geld binnen te halen hè. Als hun kind wordt gevraagd voor de selectie zeggen niet veel ouders nee.
Ik begrijp je dilemma. Kinds mening, echter ook jouw/jullie mening is van belang in deze!
Nelladella1 schreef:
12-11-2017 17:44
Ik zou het wel doen als de kans groot is dat ze er later miljoenen mee gaat verdienen, of op z'n minst een dik belegde boterham.

En anders zou ik het niet doen. Ik vind het gezinsleven in combinatie met werk en sociaal leven van de kinderen al erg druk, en zou elke keer die trainingen een verschrikkelijk ongezellige inbreuk op het gezinsleven vinden. Maar goed, ik heb dan ook helemaal niks met sport. Ik heb de vlag uitgehangen toen mijn zoon laatst stopte met zijn sport. Dat was twee keer trainen in de week en een wedstrijd in het weekend. Die wedstrijden verpestten echt mijn weekend.
Nou jaaaaa, alleen als ze er later dik aan gaat verdienen? Bij ritmische gym is die kans 0 hoor.
regenworm schreef:
12-11-2017 18:04
Het is ook gewoon een manier van de club om meer geld binnen te halen hè. Als hun kind wordt gevraagd voor de selectie zeggen niet veel ouders nee.
Mwah... Dat is echt wel afhankelijk van de sport. Bij teamsporten zijn selecties centraal binnen provincies en daar verdienen clubs echt helemaal niks aan. Evenals de bond. Ben minder thuis in de individuele sporten, dus wellicht dat clubs daar wel verdienen maar hangt dus echt af van de sport.
Bij de meeste sporten is de kans dat je er miljonair van wordt of op zijn minst een dik belegde boterham mee kan verdienen miniem.
Je betaalt contributie voor de extra lessen. Kan flink oplopen. Op het niveau waarop de meeste selectie-kinderen trainen zijn de trainers vrijwilligers, dus daar gaat niet alle extra contributie heen.
Mijn dochter sport 4x per week, in totaal is dat 5 uur en dan met regelmaat wedstrijden in het weekend. Er is niet zozeer sprake van talent, wel van een goede motivatie en doorzettingsvermogen.

Twee keer per week traint ze elders, vrij dichtbij overigens. Voor wedstrijden zitten we soms om 7 uur in de ochtend in de auto.

Zolang zij het zelf wil, het naar haar zin heeft en het mij lukt om alles dicht te fietsen qua rijden naar de club of wedstrijden, vind ik het prima.

Ik betaal niet meer contributie nu ze meer traint, maar dat ligt wellicht aan het type sport.
Wij droomden vroeger van een plek in de turnselectie haha. Leuk dat ze is gevraagd.
Kan ze het niet gewoon een tijdje proberen? En als het dan te zwaar is , gewoon weer terug naar de oude groep. Of moeten jullie meteen een contract tekenen?
regenworm schreef:
12-11-2017 18:18
Je betaalt contributie voor de extra lessen. Kan flink oplopen. Op het niveau waarop de meeste selectie-kinderen trainen zijn de trainers vrijwilligers, dus daar gaat niet alle extra contributie heen.
Je betaalt lang niet bij alle sporten contributie voor de extra lessen. Daarnaast maakt een sportclub flink wat onkosten. Een zaal huren voor zaalsporten is bijvoorbeeld in de meeste gemeenten heel duur. Trainers zijn vrijwilligers, maar krijgen wel vaak iets van vrijwilligersvergoeding of reiskostenvergoeding bij trainen van selecties. En zo kan ik nog wel wat dingen bedenken.
Als ze het leuk vindt; doen.

Over het betalen; ik heb in mijn sport alle selecties doorlopen en daar hoefden mijn ouders nooit extra voor te betalen. Deze selecties waren dan ook weer buiten de club.
Pffff nee, niet met een kind van 7.
Lekker laten spelen en vervelen.
Hangt denk ik ook wel van de sport af en hoe veel extra tijd dat kost.

Mijn dochter werd een jaar geleden gevraagd voor de selectie van haar dansles. Dat heeft ze een jaar gedaan, maar toen heeft dochter zelf aangegeven dat het haar te veel werd. Was trouwens maar anderhalf uur extra dansles in de week, maar wel op een tijd die erg lastig was icm nog een kind en zwemles. Ik vind het niet erg dat ze gestopt is. Gewone dansles doet ze nog wel gewoon.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Bij ons valt het qua kosten mee; ongeveer hetzelfde als we betaalden voor zwemles destijds en dit vindt ze vele malen leuker. Ga er overigens niet vanuit dat ik nu kan stoppen met werken omdat dochter bij de selectie zit 😂.
Als ze het zelf wil en als het haalbaar is zou ik het doen. Als andere gezinsleden er heel veel voor moeten laten omdat alles steeds om haar trainingen en haar wedstrijden draait zou ik het niet doen, als zij het zelf niet super-, super- supergraag wil ook niet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Als dochter het zelf leuk vindt zou ik het doen. Dochter hier is net 5 en zit op de voorselectie van turnen. Ze traint twee keer en drieënhalf uur in totaal. Ze vindt het echt het allerleukste dat er is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven