Hond wegdoen

13-11-2017 11:33 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

We hebben nu een maand een hondje, alleen ik wou in eerste instantie helemaal geen hond om verschillende redenen. Mijn man wou al heel lang een hond, dus toen we deze hond tegenkwamen vroeg hij al meteen om hem mee te nemen, ik twijfelde heel erg maar heb uiteindelijk toch ingestemd. Mijn eigen domme schuld dat weet ik maar al te goed...
Nu een maand later heb ik er heel erg veel spijt van, precies omdat ik tegen de redenen aanloop waarom ik geen hond wou. Overal haar, op de grond en alle kleren, het beestje luistert totaal niet (zelfs geen commandos) sloopt het speelgoed van mijn dochter, klimt op een onbewaakt moment op de eettafel om alles wat erop staat op te eten. Dus hij kan niet alleen zijn.

Alle verzorging komt op mij neer; uitlaten, elke dag stofzuigen en schoonmaken (hij heeft een ontsteking wat weggaat als hij gecastreerd is)

Nu zit hij meeste tijd in zijn bench, wat ik ook wel zonde vind.
Nu wil ik hem het liefst wegdoen (naar mensen die meer tijd en liefde in hem steken) of desnoods naar een asiel. Zodat hij een betere toekomst krijgt dan bij ons en voordat wij veel geld in hem steken.

Mijn man vind overigens dat ik me niet zo moet aanstellen toen ik mijn gevoelens erover uitsprak.

Wat vinden jullie de beste oplossing in deze situatie?

Groetjes
Keep your head, heels and standards high???
Als ik jullie hond was zou ik jullie 'wegdoen'. Waardeloze baasjes.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik zou man + hond 'wegdoen' :thumbsup:
Ga je straks ook de openingspost wissen of veranderen?
neem aan dat het een pup is? Nee die snapt geen commando`s als die niet aangeleerd worden en nee, dat gaat niet in 1 week. Zucht.

Dit gaat niet goed komen, wat een ontzettend domme aktie van jullie, walgelijk. Snel herplaatsen!
:idee: Geef hem aan je schoonmoeder.
Je bent geen hondenmens en als jij het vaakst met het beestje alleen bent dan lijkt mij het beter dat de hond een ander thuis krijgt. Dit gaat alleen maar meer ergernis opwekken en wie weet aardt deze hond beter in een gezin zonder kinderen.

Zet 'm niet op Marktplaats, please.
anoniem_327927 wijzigde dit bericht op 13-11-2017 11:38
0.18% gewijzigd
Oudblond schreef:
13-11-2017 11:34
:kneel: :kneel:

Helemaal mee eens!
Schaam me regelmatig voor het gedrag van mijn soort
Oudblond schreef:
Wat is dat nou weer voor nutteloze reactie.

Een hond is bepaald geen huisdier voor als je er geen zin in hebt. Het is veel werk. Uitlaten, opvoeden, veel extra schoonmaken.

Waarom neem jij al die taken op je? Je man wilde toch een hond? Ik zou daar alvast mee stoppen.
Ik zou je man wegdoen en hem de hond meegeven. Doordrammen dat hij zo nodig een hond wil en er dan niet voor zorgen? Belachelijk. (hier heb ik een hond 'doorgedramd', maar ik ben ook degene die er zo'n beetje altijd mee uitgaat en verder voor zorgt)

verder zou jij eens een cursus 'grenzen aangeven' mogen gaan doen dan.

En ik gun je hond een leuker thuis
Later is nu
Dus je man heeft doorgedramd tot er een hond kwam en nu die hond er is laat hij jou alles opknappen. Hoe oud is hij, zes jaar? Waarom laat je hem niet gewoon minstens 50% van de verzorgingstaken op zich nemen? Hij wilde het zo graag. Dat hij de hond overdag niet uit kan laten, dat kan, maar 's avonds en 's ochtends uitlaten, stofzuigen, schoonmaken en al het andere, dat zou hij toch lekker zelf mogen doen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Dreamer schreef:
13-11-2017 11:40
Ik zou je man wegdoen en hem de hond meegeven. Doordrammen dat hij zo nodig een hond wil en er dan niet voor zorgen? Belachelijk. (hier heb ik een hond 'doorgedramd', maar ik ben ook degene die er zo'n beetje altijd mee uitgaat en verder voor zorgt)

verder zou jij eens een cursus 'grenzen aangeven' mogen gaan doen dan.

En ik gun je hond een leuker thuis
Precies dit dus.
Oudblond schreef:
Eens.
Arm hondje.
De hele dag in een bench.
Ipv mopperen op je hondje had je ook gewoon met hem kunnen gaan trainen hè, een hond kan geen gedachte lezen. Die zal je moeten leren wat jij van hem verwacht.

Onvoorstelbaar Dit!!!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Hoe oud is jullie hond?
BahcoBarbie schreef:
13-11-2017 11:35
Ik zou man + hond 'wegdoen' :thumbsup:
Dit.

Zijn idee, zijn hond en zijn zorgen.

Of hij zuigt alles echt elke dag en laat de hond uit en gaat asap met de hond op training of je gaat een nieuw baasje zoeken.
Wil hij geen van beide opties zou ik man met hond lekker een andere woonplek laten zoeken.
Oddish schreef:
13-11-2017 11:46
Hoe oud is jullie hond?

En hoe oud ben je zelf? Het klinkt als een ondoordachte puberactie namelijk.
Susan schreef:
13-11-2017 11:40
Dus je man heeft doorgedramd tot er een hond kwam en nu die hond er is laat hij jou alles opknappen. Hoe oud is hij, zes jaar? Waarom laat je hem niet gewoon minstens 50% van de verzorgingstaken op zich nemen? Hij wilde het zo graag. Dat hij de hond overdag niet uit kan laten, dat kan, maar 's avonds en 's ochtends uitlaten, stofzuigen, schoonmaken en al het andere, dat zou hij toch lekker zelf mogen doen.
Niets 50, Gewoon 100%
Ik zou ook man en hond samen “wegdoen”. Wat een eikel dat hij zo nodig een hond moest en er dan niet voor zorgt. Hebben jullie daar geen afspraken over gemaakt?

Onze kinderen en ik wilden graag een kat. Mijn man hield niet van katten, maar ging overstag onder voorwaarde dat hij er niet voor hoefde te zorgen en ik alles zou betalen. Ik baal er soms best wel van, de haren, de kattenbak, het rekening houden met, de kosten, maar afspraak is afspraak en dus zorg ik voor het beestje en heb ik alles voor haar over. Achteraf gezien had ik haar ook niet in huis gehaald als ik had geweten wat een gedoe het nog is, zo’n kat, maar ik zou haar nóóit wegdoen en zorg er met alle liefde voor. Al wordt ze 25 jaar. Een dier is geen wegwerpartikel!

Maar goed, jullie geven jullie hondje blijkbaar nauwelijks liefde en stoppen hem in een bench, dan is het arme beestje waarschijnlijk beter af bij andere mensen.
Lucifermiauww schreef:
13-11-2017 11:50
Niets 50, Gewoon 100%
Ja dat is nog beter, maar ik kan me nog indenken dat dat met een hond niet haalbaar is omdat je nou eenmaal niet de hele tijd thuis bent. Maar in elk geval: zoveel als hij kan doen. En als dat betekent dat hij daardoor minder tijd heeft voor andere dingen: jammer dan. Hij wilde dit.
Het gaat hier om een levend wezen.. Als je een hond neemt zorg je dat hij iedere dag lang wandelt en niet te vaak in de bench zit, dat je je verdiept in de verzorging en psychologie van de hond, dat je hem traint. Je mag je echt schamen, en je man ook.
heel gauw zorgen dat de hond bij mensen komt waar hij wel gewenst is ,,, en nooit meer zo lichtzinig omgaan met een dier! bah!! het is geen ding...
En ik zou, als hij vanaf nu niet zijn stinkende best gaat doen om het leeuwendeel op zich te nemen (of als hij het niet kan omdat hij zo weinig thuis is door werk, als dat het is snap ik sowieso niet waarom hij zo nodig een hond moest), inderdaad andere baasjes voor de hond zoeken, zonder verder overleg. Dit gaat zo echt niet werken.
Wat een idioot, jouw man!
En arme hond, die verdient een huis waar hij wel aandacht krijgt en wordt opgevoed.
De hele dag in de bench, te zielig voor woorden!
Ga zelf maar eens een hele dag in zo'n bench zitten, vind jij ook niet fijn!
Een hond is geen gebruiksvoorwerp. En de aanschaf zou niet over 1 nacht ijs of zonder consensus tussen partners/eigenaren mogen gaan.

In jullie situatie.....beter nu (en wel nu meteen!) actie ondernemen en beestje voorzien van een fijn, warm en liefdevol nieuw huisje. Dat is verstandiger dan nog een tijd aan te zien en uiteindelijk toch weg te doen terwijl het beest al tijden in bench verblijft en niet welkom is.

Echt.......het is dan maar niet anders. Beter nu het beestje gelukkig maken dan nog langer ongelukkig laten zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven