Ritme?!
donderdag 16 november 2017 om 05:47
Goedemorgen!
Mijn dochter (9maand) heeft een verkeerd ritme, hierdoor is ze (en ik) weer sinds 3:20u wakker.
Voor een keertje is dit natuurlijk niet erg maar zo gaat het bijna dagelijks.
Hierdoor is ze rond de klok van 17u compleet gesloopt en moet ze echt naar bed en zo blijft het dan doorgaan.
Ze doet nog een ochtend,middag en namiddag slaapje en daar valt er geen 1 weg te laten want het is dan misse boel.
Iemand tips??? Hoe ik een slaapje kan minderen, haar later in bed kan krijgen dan 17u, haar ritme kan veranderen?
Elke dag een kwartiertje later alles doen werkt ook niet.
Help
Mijn dochter (9maand) heeft een verkeerd ritme, hierdoor is ze (en ik) weer sinds 3:20u wakker.
Voor een keertje is dit natuurlijk niet erg maar zo gaat het bijna dagelijks.
Hierdoor is ze rond de klok van 17u compleet gesloopt en moet ze echt naar bed en zo blijft het dan doorgaan.
Ze doet nog een ochtend,middag en namiddag slaapje en daar valt er geen 1 weg te laten want het is dan misse boel.
Iemand tips??? Hoe ik een slaapje kan minderen, haar later in bed kan krijgen dan 17u, haar ritme kan veranderen?
Elke dag een kwartiertje later alles doen werkt ook niet.
Help
donderdag 16 november 2017 om 06:43
donderdag 16 november 2017 om 06:48
Ik zou toch het liefst naar 2 slaapjes overdag gaan. Kunnen jullie ook nog eens iets doen overdag. Wordt idd drama, maar dat is misschien even nodig. In het weekeind mee beginnen als er 2 ouders beschikbaar zijn? Bereid je dus voor op een paar dagen ellende. Rekken kun je het beste doen door iets actiefs te gaan doen. Vlak voordat ze normaal gaat slapen na de kinderboerderij oid. Dan heeft ze afleiding. Natuurlijk ook speen en/of knuffel bij de hand. Als ze blij wordt van eten een soepstengel oid.
Het kost tijd, helaas.
Het kost tijd, helaas.
donderdag 16 november 2017 om 08:37
Nou ik kan me voorstellen dat het niet zo plezierig is voor TO momenteel.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
donderdag 16 november 2017 om 08:39
Ik zou ook denken dan om 17 uur even slapen dan 18 uur wakker maken aan tafel en rond 19 uur in bad en met een rustig bed ritueel weer in bed. Hopelijk als ze dan wat langer slaapt is ze vanzelf overdag minder moe.
Verder vraag ik me af wanneer je laatste voeding dan is? Nog een fles voor t slapen gaan om 19 uur?
En om 3.20 als ze wakker wordt niet te leuk maken. Flesje terug in bed alles donker houden en als ze gaat huilen hou je haar bij je natuurlijk maar niet gaan spelen of lichtten aan doen en de dag beginnen.
Evt boek lezen bv droomritme
Verder vraag ik me af wanneer je laatste voeding dan is? Nog een fles voor t slapen gaan om 19 uur?
En om 3.20 als ze wakker wordt niet te leuk maken. Flesje terug in bed alles donker houden en als ze gaat huilen hou je haar bij je natuurlijk maar niet gaan spelen of lichtten aan doen en de dag beginnen.
where ever you go, go with your heart
donderdag 16 november 2017 om 08:43
donderdag 16 november 2017 om 08:58
Toch proberen dat namiddagslaapje te laten en het bij twee slaapjes te houden. Die van de ochtend en die van de middag.
Smorgens (of snachts, want dat is het eigenlijk) in haar bed een fles geven en dan weer weglopen als ze zo vroeg wakker is, dat was hier hetgeen dat hielp, zoon was nog moe als hij vroeg wakker was, en het was meer honger dan echt wakker zijn.
Ja het is even doorbijten en even een paar dagen moeilijk, maar dat word makkelijker.
Alles is een fase, dit ook.
En mocht ze wel om 5 uur in slaap vallen, maak haar dan na een uur weer wakker, geef haar dan pas avondeten, en doe dan pas het hele naar bed gaan riedeltje.
Smorgens (of snachts, want dat is het eigenlijk) in haar bed een fles geven en dan weer weglopen als ze zo vroeg wakker is, dat was hier hetgeen dat hielp, zoon was nog moe als hij vroeg wakker was, en het was meer honger dan echt wakker zijn.
Ja het is even doorbijten en even een paar dagen moeilijk, maar dat word makkelijker.
En mocht ze wel om 5 uur in slaap vallen, maak haar dan na een uur weer wakker, geef haar dan pas avondeten, en doe dan pas het hele naar bed gaan riedeltje.
donderdag 16 november 2017 om 10:30
Vanmorgen is ze om 7:30 in bed gegaan, een uurtje en nu is ze al moe voor haar middagslaapje maar ik probeer het te rekken dat is een uurtje En dan rond 15/ 16u ook een uurtje. En dan om 17u de breakdown..
Terug in bed leggen werkt niet, ze gaat heel hard “praten” en maakt dan haar broer wakker en dat is het laatste wat ik wil.
donderdag 16 november 2017 om 10:31
shisha schreef: ↑16-11-2017 06:43Rond 17.00 uur wordt het ook al weer donker, dus erg onlogisch vind ik haar ritme niet. Ze wordt wat vroeg wakker dat is waar.
Misschien helpt het om zelf vroeger naar bed te gaan.
En te bedenken dat alles maar een fase is.
Over een tijdje verandert haar ritme vanzelf weer.
Ze krijgt om 22:00 nog een fles voor de nacht dus Heel vroeg naar bed gaan zit er niet in. Ik heb ook nog een peuter en een huishouden die ik voornamelijk s avonds up2date maak. En idd alles is een fase.
donderdag 16 november 2017 om 10:32
Ik begrijp je idee, helaas werkt partner nachtdiensten dus in het weekend ben ik nog meer en deels alleen. Ik ga vanmiddag eens naar buiten rond die tijd, wellicht helpt het!PlayingTheAngel schreef: ↑16-11-2017 06:48Ik zou toch het liefst naar 2 slaapjes overdag gaan. Kunnen jullie ook nog eens iets doen overdag. Wordt idd drama, maar dat is misschien even nodig. In het weekeind mee beginnen als er 2 ouders beschikbaar zijn? Bereid je dus voor op een paar dagen ellende. Rekken kun je het beste doen door iets actiefs te gaan doen. Vlak voordat ze normaal gaat slapen na de kinderboerderij oid. Dan heeft ze afleiding. Natuurlijk ook speen en/of knuffel bij de hand. Als ze blij wordt van eten een soepstengel oid.
Het kost tijd, helaas.
donderdag 16 november 2017 om 10:33
Haha! Haar ritme is verkeerd, op het verkeerde moment. Ze slaapt best een eind alleen op de verkeerde momenten. Dus nee, dit ligt niet aan mijn verwachtingen.
donderdag 16 november 2017 om 10:36
Klinkt als een goed idee alleen ben ik alleen met mijn dochter en een peuter dus geheel rustig zoals ik dat bij hem kon doen kan niet.Skawa schreef: ↑16-11-2017 08:39Ik zou ook denken dan om 17 uur even slapen dan 18 uur wakker maken aan tafel en rond 19 uur in bad en met een rustig bed ritueel weer in bed. Hopelijk als ze dan wat langer slaapt is ze vanzelf overdag minder moe.
Ze krijgt om 22/22;30 nog een extra fles voor de nacht. En om 3:20 terug in bed leggen is geen optie, ze blijft wakker met heel veel lawaai en dan is Mn zoon ook wakker
Ik ga eens kijken naar het boek!
donderdag 16 november 2017 om 10:38
OldWood schreef: ↑16-11-2017 08:58Toch proberen dat namiddagslaapje te laten en het bij twee slaapjes te houden. Die van de ochtend en die van de middag.
Ga ik zeker proberen op het terug in bed leggen na, haar broer wordt dan ook wakker en dat wil ik absoluut niet.
donderdag 16 november 2017 om 10:38
Ga ik proberen! Speen kan ze gelukkig inmiddels zelf.
donderdag 16 november 2017 om 10:40
donderdag 16 november 2017 om 10:44
Nee jij zegt dat het verkeerd is, dat maakt het nog niet dát het verkeerd is. Het komt jou niet uit, je wil het anders maar dat maakt het nog niet verkeerd.
donderdag 16 november 2017 om 10:48
Herkenbaar. Beste tip voor mij was het naar buiten gaan als kindje moe wordt. In de wandelwagen, peuter op een loopfiets ernaast en rondjes door de buurt op zoek naar speeltuintjes. Of een kinderboerderij. Iets waar je zelf niks hoeft (zoals supermarkt) maar waar wel iets te kijken is. Beetje babbelen. Liefst voor die tijd al wat eten, zoals fruit of 's middags een cracker of soepstengel. En dan na 't wandelen rozig en al bedje in voor een slaap. Op gegeven moment vult dan de dag zich om blokje eten-buiten-slapen heen.
Hips, hopsakee en pierlala.
donderdag 16 november 2017 om 11:04
Het komt me niet uit? Een baby hoort niet om 3:20 wakker te zijn alsof het al 6/7u is. Dat ze nog een keer komt voor een fles of knuffel maakt me natuurlijk helemaal niks uit. Het is ook in haar eigen belang dat ze haar ritme goed heeft , dus ipv 3:20 wakker als een nieuwe dag , om 6/7u wakker als een nieuwe dag.BahcoBarbie schreef: ↑16-11-2017 10:44Nee jij zegt dat het verkeerd is, dat maakt het nog niet dát het verkeerd is. Het komt jou niet uit, je wil het anders maar dat maakt het nog niet verkeerd.
Het komt me niet uit