Vivabots?

19-11-2017 18:13 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij twitter zijn de twitterbots bekend. Ik begin me stiekem af te vragen, gezien de topics door 'nieuwe' leden en de inhoud/schrijfstijl van die topics, of wij te maken hebben met een nieuw fenomeen, namelijk de Vivabot. Een programma dat automatisch topics opent en teksten schrijft op basis van topics uit het verleden (vandaar de herkenbare onderwerpen, op populaire pijlers, met vaste triggerwoorden als kinderfeestje, alimentatie, traktatie, vreemdgaan).
Wat denken jullie?

Stiekem hoop ik dat het een inderdaad een soort twitterbot is die die hersenloze topics opent. Het alternatief, namelijk dat het óf medewerkers van Viva zijn, óf echte mensen in de échte wereld, is eigenlijk te gruwelijk om waar te zijn ;-D .
Zou jij je maagdelijkheid verkopen voor 2,5 miljoen?
Een paar maanden geleden zou ik zeggen.....wat een onzin!
Maar nu vind ik het best wel aannemelijk als je inderdaad ziet wat voor topics er de laatste tijd worden geopend. Ik pik ze er intussen al makkelijk tussen uit. Als je dan toch het forum wat wilt oppeppen maak er dan meer werk van, dit is slappe hap.
alixane wijzigde dit bericht op 19-11-2017 18:35
0.32% gewijzigd
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Woesteria schreef:
19-11-2017 18:32
Als ik hem nog had.....tuurlijk! :proud:
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Ik dacht eigenlijk aan een project Mediacontent in samenwerking met Aventus of zo.

Kloppen doet het in ieder geval niet. Je pikt ze er inderdaad zo uit: een nick met een volledige naam of een verwijzing naar een woonplaats, obligaat onderwerp. Bij loepen gaat het dan altijd om een eerste post en de 'TO' komt ook nooit meer terug.

Heel slaapverwekkend allemaal.
Woesteria schreef:
19-11-2017 18:32
Het is wel veel geld hoor, schrieperig als ik ben dacht ik: zou dat niet goedkoper kunnen?
En ja hoor, kijk: http://www.verbluffend.com/8-meisjes-di ... ste-prijs/

Nu afwachten of er snel een topic komt met als titel: Wat heb jij ontvangen voor je maagdelijkheid en hoe vaak :mrgreen:
Eigenlijk vreemd dat mannen er geen cent voor vragen maar hun maagdelijkheid gratis en voor niks uitdelen aan de eerste de beste die ze er vanaf wil helpen maar daar gaat het nu niet over.
Idee voor een topic! "Deze man verkocht zijn maagdelijkheid :blabla:
Als het geen echte mensen zijn met echte problemen, wat ik vaak stilletjes hoop, dan is mijn tweede gedachte dat het foute gasten van een ander forum zijn die de integere reacties van forummers om onbekende redenen grappig vinden. Ik kwam eens zoiets op een ander forum tegen, waar hele topics gewijd zijn aan allerlei viva-topics die ze hier zelf zijn gestart.
Ja, Fok! heeft dat wel een tijdje gedaan, maar toch vond ik hun topics minder 'leeghoofdig' dan de topics die ik de laatste tijd regelmatig langs zie komen. Mochten het toch Fok!kers zijn: dames en heren, iets meer fantasie erin, een paar jaar terug waren jullie een stuk beter!
Als het toch vivamedewerkers zijn: Sorry, maar wat mij betreft slagen jullie niet voor deze stage.
Als het bots zijn: betere scripts schrijven, deze zijn saai.

Tja, ik weet het niet. Maar ik vind Viva hierdoor de laatste tijd echt een stuk minder interessant. Dat boeit helemaal niemand natuurlijk, maar kans is groot dat ik niet de enige ben die het saai begint te vinden door die truttentopics met alleen een openingspost, en verder niets van de TO.
ik ga de grafiekjes er niet bijzoeken maar er lijkt ontzettend veel verkeer naar deze site te komen uit zoekmachines.
het forum bestaat al 20 jaar? een enorme hoeveelheid aan topics.
dan googelt iemand op 'ontlasting in vagina' (loep me maar :facepalm: ) en dan komen ze hier terecht.
geen idee of het neptopics zijn, ik kan het me niet voorstellen. met al die advertenties krijg ik het gevoel dat we zo snel mogelijk weer moeten vertrekken hier.
Ik denk meer dat de mods bots zijn. Modbots.
Moet nu wel aan de fembots van Austin Powers denken. Van Austin Powers word ik altijd wel blij :)
Ik gok op viva-medewerkers/stagiaires. Het niveau is ongeveer 't zelfde als van die non-artikeltjes in de 'lees meer' kolom.
Misschien moeten we ze wat inspiratie geven voor leuke bot-topics? ;-)
Ga er maar vanuit dat het door mensen is geschreven. Tekstschrijvende bots worden wel steeds beter maar ik denk niet dat ze in het Nederlands al zo goed zijn.

Ik denk dat er gewoon af en toe iemand wordt ingehuurd om wat sappige topics te openen. Het maakt ook helemaal niet uit of er een zinnige discussie uit voortkomt; het zijn de views die geld opleveren.
Het schijnt dat robots wel leren, dat idee krijg ik niet aan het niveau en het taalgebruik in die topics te zien :mrgreen: .
Dus misschien zijn het toch uitermate verveelde Fokkers ( laatst een nickname die verwees naar de naam van een bierglas van de Xenos :facepalm: ) met weinig fantasie en nog minder stijl en innerlijke beschaving.
Of het zijn echt piepjonge stagiaires zonder enige levenservaring en ditto fantasie.

Heerlijk zeg, even ongeremd trollhunten :whip:
nounou
redbulletje schreef:
19-11-2017 19:14
Ik gok op viva-medewerkers/stagiaires. Het niveau is ongeveer 't zelfde als van die non-artikeltjes in de 'lees meer' kolom.

Lees jij die dan? o_o

Niet op klikken hoor! Dan denken ze straks bij viva dat het veel gelezen artikelen zijn en komen we er nooit meer vanaf.
ShaunTheSheep schreef:
19-11-2017 19:41
Lees jij die dan? o_o

Niet op klikken hoor! Dan denken ze straks bij viva dat het veel gelezen artikelen zijn en komen we er nooit meer vanaf.
Zwak momentje, was in elk geval niet de moeite van 't lezen waard :$
LadyMadonna schreef:
19-11-2017 19:06
ik ga de grafiekjes er niet bijzoeken maar er lijkt ontzettend veel verkeer naar deze site te komen uit zoekmachines.
het forum bestaat al 20 jaar? een enorme hoeveelheid aan topics.

geen idee of het neptopics zijn, ik kan het me niet voorstellen. met al die advertenties krijg ik het gevoel dat we zo snel mogelijk weer moeten vertrekken hier.
Ben hier ook terechtgekomen omdat ik bij veel vragen inderdaad uitkwam op dit forum, daar ken ik het van. Niet van het blad Viva als dat nog bestaat op papier. Geen idee hoe 'echt' de verhalen zijn.
Ik dacht een keer van een blaadje met louter geheimen dat het van A tot Z verzonnen was tot een collegaatje vertelde dat ze haar geheim opgestuurd had -wij kenden het geheim, was een aangrijpend verhaal- en ja hoor, werd wel degelijk geplaatst met een foto van een model erbij. Je weet het nooit zeker :)

Alleen die advertenties waar iedereen last van heb: ik snap er niks van... Heb Chrome en een addblocker, nog nooit een reclame gezien. Ik zou iedereen aanraden een addblocker te installeren scheelt een hoop ergernis :idee:
Ik heb de laatste tijd echt geen zin meer om op topics te reageren. Ongeveer de helft van wat ik lees is gepost door een nieuwe gebruiker met maar 1 forumpost :-?

De topics zijn niet eens grappig of interessant. Gewoon een voorspelbare hap waar een aantal voorspelbare reacties op komen. Jammer.
Het zijn steeds dezelfde lui, dat zie je aan bepaalde schrijffouten. Sommige mensen gaan helemaal los als hun kunstje een keer blijkt aan te slaan.
Ik vraag me vooral af wie en waarom. De posts zijn te saai en voorspelbaar, waardoor ik niet denk dat het enkele mensen van een ander forum zijn die hier wat komen trollen.

En viva-medewerkers of stagiaires, ik weet het niet... Wat bereiken ze hier nou mee? Het zijn vaak variaties op posts die al 10.000 keer verschenen zijn op het Viva-forum, dus het lijkt me niet dat ze daardoor meer clicks gaan krijgen via Google.
lilapie schreef:
21-11-2017 08:52
Ik heb de laatste tijd echt geen zin meer om op topics te reageren. Ongeveer de helft van wat ik lees is gepost door een nieuwe gebruiker met maar 1 forumpost :-?

De topics zijn niet eens grappig of interessant. Gewoon een voorspelbare hap waar een aantal voorspelbare reacties op komen. Jammer.
Mee eens. Ik herken ze inmiddels ook meteen, je kunt het al zien aan de titel en de username (altijd een naam + getal).

Het gaat overigens niet om de clicks in Google, het gaat om de views hier op het forum. Elke keer dat een topic door iemand wordt bekeken (al dan niet om te reageren) levert een paar cent op aan advertentie-inkomsten. Reken maar dat dat lucratief is, als je zoveel gebruikers hebt.
RikM schreef:
21-11-2017 14:22
Mee eens. Ik herken ze inmiddels ook meteen, je kunt het al zien aan de titel en de username (altijd een naam + getal).

Het gaat overigens niet om de clicks in Google, het gaat om de views hier op het forum. Elke keer dat een topic door iemand wordt bekeken (al dan niet om te reageren) levert een paar cent op aan advertentie-inkomsten. Reken maar dat dat lucratief is, als je zoveel gebruikers hebt.
Oh dan zullen de keren dat mensen per ongeluk op een advertentie klikken ook wel aardig aantikken. Sinds de laatste update is mobiel forummen bijna niet te doen..
Lach hard, duik diep, kom terug..
RikM schreef:
21-11-2017 14:22
Ben ik me daar toch even betrapt :lol: .

Het gaat op websites tegenwoordig inderdaad meestal om het aantal keer dat een topic wordt aangeklikt, niet of het vervolgens echt geïnteresseerd wordt bekeken. Hopelijk verandert dat ooit weer eens, nu klik ik vaak meteen topic weer weg maar dan is het kwaad (ketjingketjing kassaaaa) helaas al geschied.
Ach ja, de tijd dat ik hilarische (al zeg ik het zelf) topics opende ligt al lang achter ons. Dat wordt door Viva en het hoge gehalte licht gevoelige lezeressen niet meer gewaardeerd. Als ik nu tieten gluur bij in winkelwagentjes bukkende vrouwtjes in de kassarij dan hou het ik het lekker voor mezelf.

Mijn topics waren leuk en trokken mensen, nu moeten ze het zelf maar verzinnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven