slaapritme help!

19-11-2017 20:24 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Graag zou ik jullie adviezen willen over het volgende.
Mijn dochtertje is inmiddels de 7 maanden voorbij maar kan niet uit zichzelf in slaap komen.
Vanaf haar geboorte had ze hevige reflux waarbij ze vaak hoger moest liggen en door het zuurbranden ze vaak in slaap is gewiegd. Ondanks dat heeft ze altijd een goed ritme gehad en sliep van 20:00 tot 24;00 om vervolgens gevoed te worden en sliep dan tot de ochtend of werd om 4;00 nog eens wakker voor de voeding.
Ik geef haar nu nog steeds borstvoeding maar ondanks dat ze dus met veel moeite in slaap word geholpen door ons word ze menig keer wakker in nacht...
Ook overdag slaapt ze bijna tot niet, misschien in de auto of wandelwagen en anders moet je haar toch echt heftig wiegen op de arm wil ze dit ook niet meer.
We hebben haar voor twee weken terug ook proberen te laten huilen, maar ze kruipt dan van links naar rechts in haar bedje en naar twee uur heb ik het opgegeven.

Wat moet ik doen nu ?
Ik ben radeloos .. en teveel laten huilen vind ik natuurlijk niet prettig!
graag advies
anoniem_359121 wijzigde dit bericht op 19-11-2017 20:31
Reden: spelfoutje
0.37% gewijzigd
honeyyy92 schreef:
19-11-2017 21:43
Het is gewoon dat ik echt bijna alles al heb geprobeerd.
Inslapen moet fijn en veilig voor haar zijn overdag en voor de nacht aan.
En geen constante strijd.
En weer; je geeft zelf het antwoord al. Dat je dat nu alleen bereiken kunt met wiegen is voor jou niet ideaal, maar het is even niet anders.

Iemand een keer laten meekijken hoe je je draagdoek knoopt, kan nog wel een optie zijn: goed knopen scheelt echt een slok op een borrel in hoe makkelijk dragen is.
Ik zal daar nog even naar kijken morgen. Hopelijk is dat inderdaad een extra uitkomst. Jammer dat ik geen filmpje kan plaatsen over hoe het wiegen eruit ziet en wat voor moeite het kost. Heb het idee dat ik een beetje word neergezet als iemand die geen tijd en moeite in haar dochtertje wil stoppen. Anyway ik ga gewoon op dezelfde voet verder en haal morgen bij een vriendin een boek op over slaap bij kinderen. Misschien staan daar ook nog wat ideeën in.
honeyyy92 schreef:
19-11-2017 21:52
Ik zal daar nog even naar kijken morgen. Hopelijk is dat inderdaad een extra uitkomst. Jammer dat ik geen filmpje kan plaatsen over hoe het wiegen eruit ziet en wat voor moeite het kost. Heb het idee dat ik een beetje word neergezet als iemand die geen tijd en moeite in haar dochtertje wil stoppen. Anyway ik ga gewoon op dezelfde voet verder en haal morgen bij een vriendin een boek op over slaap bij kinderen. Misschien staan daar ook nog wat ideeën in.
Lees de berichten nog maar eens na, want dat staat er echt niet. Wel herkenning door mensen die zelf ook moeizame slapers hebben, en de ervaring hebben dat het nog het best te doen is als je er maar in mee gaat.
Ik herken het helemaal. Ik heb zelfs een periode lang mijn zoon in de maxicosi een kwartier lang heen en weer geslingerd (wiegen kun je het bijna niet meer noemen) tot hij ging slapen. Maar hij sliep en dan zette ik hem op de grond naast de bank en ging zelf ook even slapen. Het was anders niet vol te houden.

Advies blijft dus: doe wat werkt, er komt een tijd dat je kunt communiceren en dan wordt het zoveel gemakkelijker.
Cherilee schreef:
19-11-2017 22:23
Ik herken het helemaal. Ik heb zelfs een periode lang mijn zoon in de maxicosi een kwartier lang heen en weer geslingerd (wiegen kun je het bijna niet meer noemen) tot hij ging slapen. Maar hij sliep en dan zette ik hem op de grond naast de bank en ging zelf ook even slapen. Het was anders niet vol te houden.

Advies blijft dus: doe wat werkt, er komt een tijd dat je kunt communiceren en dan wordt het zoveel gemakkelijker.
Dankjewel Cherilee, precies dat met de maxi cosi gebeurd dus ook al hier... echt waar everything!
Het zal dan wel zo zijn.. i rest my case.. inderdaad wanneer ze kan communiceren word het makkelijker.
Die van jou zal er nu ook wel minder of helemaal geen last meer van hebben, maar ondanks het voor jou vast ook een vervelende ervaring is geweest is het uiteindelijk ook weer goed gekomen! Dat geeft de mens hoop. Fijne avond nog.
Het zal ook wel een ding zijn met refluxbaby's. Ik hoor wel vaker van ouders om me heen dat kinderen met reflux op de gekste manieren in slaap moeten vallen.

Mijn zoon heeft er nog steeds wel wat last van, hij blijkt een slecht functionerend maagklepje te hebben. Maagsap loopt dus permanent in zijn slokdarm. Hij mag niet alles eten en gebruikt nog medicatie. Verder slaapt hij nu als een roosje (hoewel hij de laatste tijd wel iets nieuws heeft: praten in zijn slaap :lol: ). Hij is 6 inmiddels en wij slapen ook weer.

Komt echt goed dus.
Ik heb nog wel een foto van een maxi cosi slingerende echtgenoot hier. Het kind op de foto is inmiddels 10 (had geen reflux, trouwens), en slaapt echt al jaren zelf in zijn eigen kamer.
Het komt goed.
Ik kan bijna wel janken als ik dat lees dat meerderen doen/deden aan maxicosi slingeren. Destijds werd ik door iedereen belachelijk gemaakt. In je wanhoop probeer je alles.

Had trouwens wel gigantische spierballen toen!
Heb je trouwens een schommelstoel of kun je die misschien lenen? Is minder vermoeiend als staand wiegen. Yogabal kan ook helpen..
Maar echt, niet inbakeren als ze kan rollen hoor, dat is echt levensgevaarlijk.
Dragen hoort geen zeer te doen, ik hev erge bekkeninstabiliteit gehad tijdens mijn zwangerschap en heb mijn kindje (met reflux) zonder pijn gedragen.. Welke draagzak/draagdoek heb je? Maa eens een draagconsulente mee laten kijken?

En niemand zet je weg als een moeder die geen tijd in haar kind wil investeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven