Slapen!

20-11-2017 16:45 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Intussen begint dit mijn (medisch) klaagmuurtje over mijn kinderen te worden. Maar kom, hier gaan we :)

MIjn zoontje is inmiddels bijna 5 jaar en slaapt nog steeds niet door. Elke nacht minstens één keer. Vannacht was het wel vijf keer. Bang, dorst, pipi doen, elk excuus is aan bod gekomen tot we hem uiteindelijk tussen ons gelegd hebben. Dan heb ik hem om 8u moeten wakker maken, terwijl hij anders om 6u15 al wakker is.

Het is een heel gevoelige jongen met niet zo veel zelfvertrouwen. Misschien dubt hij te veel? Hij kan overdag ook geen drie minuten stilzitten. Misschien heeft hij ADHD (alhoewel ik daar niet echt in geloof)...

Heeft iemand dezelfde ervaringen? Of iemand tips om zijn zelfvertrouwen te laten groeien?

Het wordt alleszins tijd dat het stopt, want iedereen bij ons begint stikkapot te geraken.

We hadden judo of zo gedacht, maar ik vrees dat het niet in hem zit
Gewoon glas water/drinkflesje bij zijn bed zetten
Wc kan hij ook zelf doen.
Blijkbaar gaat hij net zolang door totdat hij weer tussen jullie in kan slapen?
Gewoon tussen jullie inleggen, slaapt iedereen goed.
Hier hebben we een matras naast ons bed gelegd voor zoon.

Er zijn weken dat het goed gaat maar in tijden van spanning, drukte of dergelijke is hij ook veel wakker. We leggen hem san op het matras en dan slapen we allemaal binnen een minuut weer verder.

Geen discussie gaan we aan.

eer dat hij 18 is slaapt hij echt wel goed in zijn eigen bed “.
[quote=Frietmetmayo post_id=27806050 time=1511195041 user_id=331715]

Er zijn weken dat het goed gaat maar in tijden van spanning, drukte of dergelijke is hij ook veel wakker. We leggen hem san op het matras en dan slapen we allemaal binnen een minuut weer verder.

Dat is ook een idee natuurlijk.
anoniem_180388 wijzigde dit bericht op 20-11-2017 19:40
0.77% gewijzigd
Hij kan toch zelf gaan drinken en plassen?
Frietmetmayo schreef:
20-11-2017 17:24

Dit wilde ik ook voorstellen.
Frietmetmayo schreef:
20-11-2017 17:24

Zo doen wij het ook met de oudste. Zo weinig mogelijk gedoe in de nacht. Op deze manier slapen we allemaal heel snel weer verder.
Soms gaat het weken goed, soms slaapt ze vaak op het matras naast ons bed. Het maakt ons niet uit, als we maar slapen.
Edit: ze begint wel altijd in haar eigen bed. Geen voorwaarde wat mij betreft, maar zo loopt het. Vanavond is ze na een half uur in ons bed beland. Ze was heel verdrietig en kon niet slapen. Ons bed ruikt vertrouwd en dan is ze zo vertrokken. Leggen we haar straks in haar eigen bed.
anoniem_337383 wijzigde dit bericht op 20-11-2017 20:05
Reden: Aanvulling
17.30% gewijzigd
Pluisi schreef:
20-11-2017 17:11
Gewoon tussen jullie inleggen, slaapt iedereen goed.
Bij ons werkt dit echt niet zo hoor.
Als zoon bij ons slaapt dan slaapt hij prinsheerlijk en vriend en ik heel slecht..
Bluesheep schreef:
20-11-2017 20:19
Bij ons werkt dit echt niet zo hoor.
Als zoon bij ons slaapt dan slaapt hij prinsheerlijk en vriend en ik heel slecht..
Dat hadden wij dus ook dus daarom matras voor zoon naast bed gelegd.
Had ik niet ergens gelezen dat je kind bij je in bed nemen niet goed voor hem was?

Alleszins...deze nacht was het opnieuw prijs. Na een half uurtje ben ik in zijn bed gekropen en hij op mijn plaats. Vanaf dan heeft hij prima geslapen en heb ik hem zelfs moeten wakker maken, wat heel uitzonderlijk is.

Maar ideaal is het toch niet... mijn partner en ik moeten nu al actief werken aan onze intimiteit... En dit helpt niet echt.

Die matras op de grond lijkt me ook echt te makkelijk voor hem om niet in zijn bed te hoeven slapen...

Ik weet het niet meer. En ik kan er niet kwaad op zijn... hij lijkt er zich zo al schuldig voor te voelen...
Onze oudste van 5 is ook elke nacht wel een keer wakker. Sowieso om te plassen. Soms wil hij dat een van ons bij hem komt liggen. Dat doen we dan ook. We nemen hem niet bij ons in bed, omdat we nog twee jongere kinderen hebben die ook niet écht lekker slapen.

Iedereen valt altijd in het eigen bed in slaap. 's Nachts is het echter druk op de gang. Jongste van 2 komt vaak bij ons in bed. Man ligt vaak bij de middelste van bijna 4 in bed. Soms wisselt een van ons nog om naar de oudste te gaan of om met hem mee te gaan plassen (ja, dat kan hij zelf, maar hij vindt het eng).

Jammer dat man en ik meestal niet naast elkaar wakker worden. Maar goed, beetje meer aandacht voor elkaar op andere momenten, maakt ook een hoop goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven