Hotel centrum Napels
dinsdag 21 november 2017 om 08:05
Zo, ik ben best aan het posten, maar goed, de kogel is door de kerk en ik weet waar ik heenga.
Ik heb nu een vlucht geboekt naar Napels. Lijkt me een hele leuke stad, maar ik ken hem verder niet. Nu moet ik nog een hotel vinden in het of vlakbij het centrum. Wil zoveel mogelijk lopend doen.
Wie heeft tips? (max ong. 100 euro per nacht)
Ik heb nu een vlucht geboekt naar Napels. Lijkt me een hele leuke stad, maar ik ken hem verder niet. Nu moet ik nog een hotel vinden in het of vlakbij het centrum. Wil zoveel mogelijk lopend doen.
Wie heeft tips? (max ong. 100 euro per nacht)
dinsdag 21 november 2017 om 09:07
Nog zo’n zinvolle.....Ik ben er pas geweest en wat ze zeggen: “Napels zien en dan sterven” is geen probleem, dat lukt wel. Overal komen scooters en auto’s vandaan. Ik vond het niet te vergelijken met Rome en Parijs, veel en veel drukker en inderdaad gevaarlijk.
Als je een hotel zoekt kan je toch op booking.com op de kaart een hotel zoeken? Je kan ook gewoon centrum invullen en dan op kaart kijken naar de hotels.
Als je een hotel zoekt kan je toch op booking.com op de kaart een hotel zoeken? Je kan ook gewoon centrum invullen en dan op kaart kijken naar de hotels.
dinsdag 21 november 2017 om 09:43
Vomero, quartieri spagnoli (dit laatste is wel waar de echte napolitanen wonen) of t historisch stadcentrum. Vomero is wat meer “poshy” en rustiger en heel centraal.
Zou niet teveel aan de haven zitten en boulevard.
Oja en ik vond napels juist wel heel leuk (3 keer geweest). Lekker eten en lieve mensen (spreken alleen weinig engels) en alles heel goed betaalbaar. Mocht je nog meer willen weten, kun je me pb-en. Ik zou ook een goedkope taxi aan je door kunnen geven vanaf de luchthaven naar je hotel.
Zou niet teveel aan de haven zitten en boulevard.
Oja en ik vond napels juist wel heel leuk (3 keer geweest). Lekker eten en lieve mensen (spreken alleen weinig engels) en alles heel goed betaalbaar. Mocht je nog meer willen weten, kun je me pb-en. Ik zou ook een goedkope taxi aan je door kunnen geven vanaf de luchthaven naar je hotel.
dinsdag 21 november 2017 om 09:45
Bed & breakfast ook goed? Wij logeerden hier en vonden het er superfijn: https://www.tripadvisor.com/Hotel_Revie ... pania.html
Op loopafstand van een treinstation waar de trein vanaf het vliegveld stopt en op loopafstand van bezienswaardigheden.
Sla idd het Oudheidkundig Museum niet over, ga lekker de trattoria's en osteria's ontdekken en vooral heel veel plezier gewenst! Ik vond het een levendige en leuke stad.
Op loopafstand van een treinstation waar de trein vanaf het vliegveld stopt en op loopafstand van bezienswaardigheden.
Sla idd het Oudheidkundig Museum niet over, ga lekker de trattoria's en osteria's ontdekken en vooral heel veel plezier gewenst! Ik vond het een levendige en leuke stad.
anoniem_64b2e5ab4f6dd wijzigde dit bericht op 21-11-2017 09:59
11.87% gewijzigd
dinsdag 21 november 2017 om 09:50
En ik vond Napels daarentegen een erg fijne stad met vriendelijke mensen en lekker eten, dus meningen verschillen
Voor de rest geen tips voor hotels in het centrum. Je kan wel proberen om een nacht door te brengen op Capri of ergens aan de Amalfi Coast, daar is het echt prachtig. Weet wel niet of je er dan geraakt met 100 EUR per nacht...
Voor de rest geen tips voor hotels in het centrum. Je kan wel proberen om een nacht door te brengen op Capri of ergens aan de Amalfi Coast, daar is het echt prachtig. Weet wel niet of je er dan geraakt met 100 EUR per nacht...
dinsdag 21 november 2017 om 10:21
Dit dus. Ik ben echt verliefd geworden op Napels na mijn verblijf in Maart. Het heeft een slechte reputatie, dat klopt maar ik vond dat compleet onterecht. De mensen zijn enorm aardig en behulpzaam. Alles is super goedkoop en het stikt er van de cultuur en heerlijk eten. Zou je wel aanraden om te proberen met een local op stap te gaan, omdat de stad nogal hectisch over komt als je er net bent. Je zal er vermoedelijk even aan moeten wennen, dat had ik in elk geval wel. Maar laat je echt niet bang maken, Napels heeft een sterke sociale controle en het leven speelt zich af op straat. Er wordt goed op de toeristen gelet.
Ik zat in een super leuk hotelletje via booking.com. Napoli retro heet het. Super lieve eigenaren die alles doen om het naar je zin te maken, prachtige grote kamer en heerlijk ontbijt. Het zat midden in het centrum in een drukke straat maar heb me er alleen geen moment onveilig gevoeld. Het zit in de via duomo, de straat van de dom.
Let wel, die is op bepaalde momenten gesloten. Volgens mij gaat hij om 14 uur een paar uurtjes dicht, net als vele andere kerken in Napels. Wat ik erg mooi vond was het Palazzo Reale en het piazza Plebiscito. Maar Napels zit vol pareltjes en cultuur. Het museum van de oudheid is prachtgi inderdaad, daar stond toen ik er was een vrouw opera te zingen live met muziek erbij. Gaf nog meer diepgang aan de beelden. Was echt helemaal betoverd.
Wat ik zo mooi vind aan Napels is dat alles echt aan voelt. De mensen zijn heel oprecht en puur. Vond het de aardigste mensen die ik ooit gezien heb in Italie. In Rome vond ik ze ook vriendelijk maar Napels is echt uniek. Een beetje de stad van de underdogs. Het wordt ook intens gehaat door de rest van Italie en visa versa. Oh ik zou je aanraden om het boekje : Napels, een duivels paradijs' te lezen. Van een leuke journalist die er woont.
Als je van geschiedenis houd, gewoon lekker gaan rondkijken. Oh maar pas wel op voor het verkeer, dat is wel echt gevaarlijk. Wachten op de stoplichten en oppassen bij de zebrapaden, in Rome stoppen de mensen voor je maar in Napels niet altijd.
anoniem_304633 wijzigde dit bericht op 21-11-2017 10:25
15.38% gewijzigd
dinsdag 21 november 2017 om 10:28
Wanneer ga je en hoe lang? Alles is trouwens prima te lopen, heb geen een keer het OV gebruikt. Als je midden in het centrum zit is alles dichtbij. Oh en ga pizza eten bij Sorbillo aan de haven.
Heeft een lastig systeem ( je moet je eerst inschrijven op een lijst en dan roepen ze uiteindelijk je naam, kan lang duren maar is de moeite waard ) en het is altijd super druk daar maar het was de beste pizza die ik ooit heb gegeten.
Oh en het Eierkasteel is ook erg leuk ( en gratis ).
Ik krijg plaatsvervangend zin om ook weer te gaan. Was er maar 4 dagen en dat was veel te kort. Ook omdat ik 2 dagen met een vriendinnetje van daar weggeweest ben. Dat was super gezellig maar daardoor heb ik helaas een hoop bezienswaardigheden gemist. Kan niet wachten om terug te gaan. De koffie is er trouwens ook echt beter dan in de rest van Italie. Het ijs ook.
Als je een beetje Italiaans spreekt met de locals kom je al een heel eind. Ze zijn erg amicaal en gezellig. Zou sowieso aanraden om wat woordjes te leren als je die niet al spreekt.
Ik heb trouwens de shuttlebus gepakt vanaf het vliegveld en ben op Piazza Girabaldi in een taxi gestapt naar mijn hotel ( 5 euro ). Was prima te doen, op de terugweg met de taxi naar het vliegveld, was 15 euro.
Heeft een lastig systeem ( je moet je eerst inschrijven op een lijst en dan roepen ze uiteindelijk je naam, kan lang duren maar is de moeite waard ) en het is altijd super druk daar maar het was de beste pizza die ik ooit heb gegeten.
Oh en het Eierkasteel is ook erg leuk ( en gratis ).
Ik krijg plaatsvervangend zin om ook weer te gaan. Was er maar 4 dagen en dat was veel te kort. Ook omdat ik 2 dagen met een vriendinnetje van daar weggeweest ben. Dat was super gezellig maar daardoor heb ik helaas een hoop bezienswaardigheden gemist. Kan niet wachten om terug te gaan. De koffie is er trouwens ook echt beter dan in de rest van Italie. Het ijs ook.
Als je een beetje Italiaans spreekt met de locals kom je al een heel eind. Ze zijn erg amicaal en gezellig. Zou sowieso aanraden om wat woordjes te leren als je die niet al spreekt.
Ik heb trouwens de shuttlebus gepakt vanaf het vliegveld en ben op Piazza Girabaldi in een taxi gestapt naar mijn hotel ( 5 euro ). Was prima te doen, op de terugweg met de taxi naar het vliegveld, was 15 euro.
dinsdag 21 november 2017 om 10:53
Jaren gleden naar Napels geweest en was op slag verliefd. Maar misschien houd ik wel van vies en onveilig. Zat in Villa Capodimonte, maar dat ligt wel buiten het centrum. Ze hadden in die tijd wel een gratis shuttlebusje naar het centrum. Aanraders zijn: het eiland Capri en een trip naar Pompeji en de Vesuvius.
dinsdag 21 november 2017 om 10:54
Ik heb net even via booking gekeken en een B&B kunnen boeken in het centrum. Aan een pleintje, maar daar zijn er vast veel van. Heb echt zin om te gaan. Ik hou wel van Italie en de Italiaanse uitbundigheid.
Madrid, dank je voor alle tips, die ga ik op een rijtje zetten. Dan kan ik (samen met info uit reisgidsen) vast een leuk programma in elkaar knutselen. Gewoon als leidraad, want ik heb nog wel de neiging om toch lekker te gaan freewheelen. Ik krijg door jouw verhalen nog meer zin om te gaan. Echte Napolitaanse pizza, jammie!
Madrid, dank je voor alle tips, die ga ik op een rijtje zetten. Dan kan ik (samen met info uit reisgidsen) vast een leuk programma in elkaar knutselen. Gewoon als leidraad, want ik heb nog wel de neiging om toch lekker te gaan freewheelen. Ik krijg door jouw verhalen nog meer zin om te gaan. Echte Napolitaanse pizza, jammie!
dinsdag 21 november 2017 om 11:29
Sorry, dan heb ik dat niet goed gedaan. Ik bedoel "Robby's House Bed and Breakfast" op de Via San Nicola dei Caserti 5. Superaardige eigenaar, heerlijk kitscherig ingerichte kamers. Ik hou d'rvan.Hommeltjes schreef: ↑21-11-2017 10:22Teigera, als ik jouw link open zie ik een hele lijst, wat is de naam van jullie B&B?
dinsdag 21 november 2017 om 19:16
Ik zie dat je al geboekt hebt dus een tip voor b&b laat ik achterwege. Ik vond het een hele leuke stad; inderdaad wat imperfecties waar je doorheen moet kijken maar dat maakte het voor mij juist authentiek en ik heb me nooit onveilig gevoeld.
Ik vond een tripje naar de Vesuvius echt een ontzettende aanrader - die zie je vanuit de stad al zo mooi glooien over Napels zelf en ik vond het een toevoeging om daar echt op te staan. Ook zonder auto prima met de trein en busje bereikbaar.
Heel veel plezier alvast!
Ik vond een tripje naar de Vesuvius echt een ontzettende aanrader - die zie je vanuit de stad al zo mooi glooien over Napels zelf en ik vond het een toevoeging om daar echt op te staan. Ook zonder auto prima met de trein en busje bereikbaar.
Heel veel plezier alvast!
woensdag 22 november 2017 om 07:22
Ik heb Vesuvius niet gedaan trouwens, gedeeltelijk omdat ik er geen tijd voor had ( ben de hele zondag kwijt geweest aan een voetbalwedstrijd ) maar ook omdat het me niet zo trok. Hoorde van veel mensen ook dat er niks aan is dankzij de busladingen toeristen. Weet nog dat ik in Rome in het Colosseum was met tienduizend andere mensen. Voor mij haalt dat de sfeer van zo'n geweldig oud gebouw toch echt wel weg. Ik zou je aanraden om een lijstje te maken met welke bezienswaardigheden je echt graag wil zien. Alles is te lopen vanaf het centrum.
Ga je alleen? Hoeveel dagen heb je?
Toen ik er was in Maart was het heerlijk warm al. Weet niet wanneer je gaat maar het zal vast lekker weer zijn. Weet je wat, ik ga gewoon ook eens googlen wat het kost om over een paar maanden nog een keer te gaan. Krijg er zoveel zin in ineens.
Heb er helemaal geen geld voor want ik ga in Januari ook al naar Madrid maar ga toch kijken.
Ga je alleen? Hoeveel dagen heb je?
Toen ik er was in Maart was het heerlijk warm al. Weet niet wanneer je gaat maar het zal vast lekker weer zijn. Weet je wat, ik ga gewoon ook eens googlen wat het kost om over een paar maanden nog een keer te gaan. Krijg er zoveel zin in ineens.
Heb er helemaal geen geld voor want ik ga in Januari ook al naar Madrid maar ga toch kijken.