Figurant worden

21-11-2017 22:45 31 berichten
Hallo,

Naast mijn partime baan heb ik nog zeeën van tijd over waar ik iets leuks mee wil doen bijvoorbeeld figurant zijn in een film.
Ik kan leuk acteren en zie er niet slecht uit, heel vaak krijg ik te horen dat ik een knappe verschijning ben. Zou er nog een kansje voor mij liggen om als figurant mee te kunnen doen in een film en wat moet ik daarvoor doen?

bvd :rose:
Dat wilde een kennis van mij ook samen met haar dochter. Ze hadden gereageerd op een oproep van 1 of andere firma die figuranten zocht en mensen voor reclames. Er moesten foto's van hen gemaakt worden en daar hebben ze voor moeten betalen. Naderhand hebben ze er nooit meer iets van gehoord.
PB Addy via FB.
.
anoniem_64b15400b727b wijzigde dit bericht op 08-12-2017 15:20
96.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Er zijn Facebook groepen waar wel eens oproepjes staan. Figuranten klussen oid.
Leuke namen voor stripfiguranten.
Ik lees net dat Man bijt Hond ermee gestopt is, anders hadden jullie daar wel een mooie reeks mee kunnen vullen.
Met als dresscode LRD. ;-))
MoirenPhae schreef:
21-11-2017 22:49
PB Addy via FB.
Ja die! :rofl: ben jij ook een bekende??

B&F casting. Suus kinderkast via Fb. Mooie goedkope foto’s via Mel ook op fb. Er zijn vele figuranten groepen op fb die oproepkes plaatsen, inschrijven is meestal niet nodig. Wel foto’s maar dat mogen ook eigen foto’s zijn.

Oh enneh acteren hoef je niet te kunnen hoor! Je bent gewoon wandelend behang ;)

Veel plezier!
MoirenPhae schreef:
PB Addy via FB.
Wie is Addy en wat is haar achternaam dan kan ik haar zoeken op FB.
Een vriend van me heeft het als hobby.
Heeft al in een aantal films en series meegedaan, zoals De Prooi (over de ondergang van ABN-AMRO) en Heer en Meester.

Zal eens vragen via welk bureau hij dat doet.
When in doubt, the auditor is always right!
Henk-en-Roelie schreef:
21-11-2017 23:11
Wie is Addy en wat is haar achternaam dan kan ik haar zoeken op FB.
Dé Addy.
MoirenPhae schreef:
21-11-2017 23:13
Dé Addy.
Zegt me nog helemaal niets, ik ben nog niet bekend in het wereldje van glamour & glitter.
Dat komt nog wel na mijn doorbraak ;-)
Labalade schreef:
21-11-2017 23:08
Ja die! :rofl: ben jij ook een bekende??

B&F casting. Suus kinderkast via Fb. Mooie goedkope foto’s via Mel ook op fb. Er zijn vele figuranten groepen op fb die oproepkes plaatsen, inschrijven is meestal niet nodig. Wel foto’s maar dat mogen ook eigen foto’s zijn.

Oh enneh acteren hoef je niet te kunnen hoor! Je bent gewoon wandelend behang ;)

Veel plezier!
Voor Suus kinderkast ben ik te oud en Mel ken ik ook al niet O_o
Henk-en-Roelie schreef:
21-11-2017 23:16
Zegt me nog helemaal niets, ik ben nog niet bekend in het wereldje van glamour & glitter.
Dat komt nog wel na mijn doorbraak ;-)
Addy kan je niet missen. Een zwakbegaafde DHD’er met een enorme hoeveelheid zelfoverschatting. Ook te zien bij helemaal het einde.
Auditor schreef:
21-11-2017 23:12
Een vriend van me heeft het als hobby.
Heeft al in een aantal films en series meegedaan, zoals De Prooi (over de ondergang van ABN-AMRO) en Heer en Meester.

Zal eens vragen via welk bureau hij dat doet.
Zou je dat willen doen, alvast heel erg bedankt!
MoirenPhae schreef:
PB Addy via FB.
:P
Hou ook oproepjes in de krant in de gaten. Zo hebben ze voor de Hazes-film ook veel figuranten geworven. Ik ken iemand die dat verder nooit deed, maar heel prominent in de film zit als caféganger.
MoirenPhae schreef:
21-11-2017 23:18
Addy kan je niet missen. Een zwakbegaafde DHD’er met een enorme hoeveelheid zelfoverschatting. Ook te zien bij helemaal het einde.

Eerste hit na googlen: droomsmurf op steroïden
Inschrijven bij de grote castingbureau's. Voor achtergrond opvulling hoef je niet knap te zijn maar beschikbaar.
Henk-en-Roelie schreef:
21-11-2017 23:29
Eerste hit na googlen: droomsmurf op steroïden
Hij doet mee aan het programma 'helemaal het einde van RTL 4 ' wat nu elke maandag op tv te zien is. Hij verhuisde met zijn gezin naar Chili . Hij heeft ook eens als figurant ergens in mee gespeeld. Lees maar in het topic wat er hier ook op het forum over is.
Ik heb 2 jaar geleden gefigureerd in een film. Heel erg leuk om een dag op zo'n set te zijn en het mee te maken. En later natuurlijk terugzien hoeveel seconden je in beeld bent. Ik haalde ongeveer 10seconden. :-)
Er waren ook 'beroepsfiguranten' bij die wekelijks iets deden. Dat zou niets voor mij zijn maar leuk als je tijd over hebt.
Blondie456 schreef:
21-11-2017 23:32
Hij doet mee aan het programma 'helemaal het einde van RTL 4 ' wat nu elke maandag op tv te zien is. Hij verhuisde met zijn gezin naar Chili . Hij heeft ook eens als figurant ergens in mee gespeeld. Lees maar in het topic wat er hier ook op het forum over is.
Ga ik doen, mijn interesse is nu wel gewekt naar Addy :-)
Is het vooral voor de leuk of wil je er ook wat mee verdienen?

Ik heb een tijdje een website in de gaten gehouden die vaak diverse oproepjes heeft staan. Is vaak enkel tegen onkostenvergoeding, omdat het vaak ook met afstudeeropdrachten heeft te maken als ik me niet vergis.

Ik kijk voor je na of ik het nog terug kan vinden.
Chocolate is the answer, who cares what the question is..
Gevonden!
http://www.versfilmentv.nl
Op het prikbord.
Chocolate is the answer, who cares what the question is..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven