Douchespullen over datum
maandag 27 november 2017 om 00:01
maandag 27 november 2017 om 00:35
Ik zou het zelf niet bij een pasgeborene doen als er al een oudere broer is die er niet tegen kon. Zelf heb ik ooit een heftige allergische reactie gehad op doucheschuim dat al een tijdje open was. Volgens een bevriende dermatoloog is de kans daarop groter bij ouder spul.
Voor jezelf kun je het gewoon eens proberen en zien wat er gebeurt, bij een verse baby zou ik het niet doen.
Voor jezelf kun je het gewoon eens proberen en zien wat er gebeurt, bij een verse baby zou ik het niet doen.
maandag 27 november 2017 om 07:00
Als er conserveringsmiddelen in zitten en de vetten die ze bevatten niet snel rans worden dan blijven ze jaren goed. Anders kunnen spullen wel akelig gaan ruiken maar echt kwaad kan dat niet. De micro-organismen die leven van cosmetica-ingrediënten zijn andere dan de bacteriën en schimmels die leven op je huid. Maar dat weet je toch wel als je er even over nadenkt?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
maandag 27 november 2017 om 07:11
Zo moest ik binnen een half jaar een Guhl haarproduct met amandelolie erin al wegknikkeren vanwege de ondraaglijk ranzige geur en ook een antischimmelmiddel van het Kruidvat huismerk verspreidde na de houdbaarheidsdatum een gore lucht, maar werkte nog wel goed.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
maandag 27 november 2017 om 07:27
Ik zou het zelf opmaken en voor je pasgeborene een ander merk kopen. En ik zou alleen maar een flesje wasgel kopen en verder niets. Ik had zoveel spul gekregen (gelukkig geen zwitsal) dat ik nu met het laatste flesje bezig ben. De jongste is 5. Nu heb ik wel 2 jongens met korte haren, dus weinig shampoo nodig.
maandag 27 november 2017 om 08:45
Als ik daar even over nadenk had ik niet kunnen bedenken dat in de shampoo zelf micro-organismen leefde, laat staan dat ik na veel peinzen op het woord micro-organismen zou komen!retrostar schreef: ↑27-11-2017 07:00Als er conserveringsmiddelen in zitten en de vetten die ze bevatten niet snel rans worden dan blijven ze jaren goed. Anders kunnen spullen wel akelig gaan ruiken maar echt kwaad kan dat niet. De micro-organismen die leven van cosmetica-ingrediënten zijn andere dan de bacteriën en schimmels die leven op je huid. Maar dat weet je toch wel als je er even over nadenkt?![]()
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor!
maandag 27 november 2017 om 08:52
maandag 27 november 2017 om 08:55
Ik zit me serieus te googlen waar je de houdbaarheidsdatum van douchegel zou kunnen vinden want ik heb het nog nooit gezien maar volgens Google kan je ook alleen maar de productiedatum afleiden uit de barcode.
Dus nu vraag ik me heel erg af waar TO die datum ziet
Of zou alleen Zwitsal dat doen omdat ze inspelen op nieuwe ouders die alleen het beste voor hun kind willen en daarom niet bulk kunnen kopen en/of volle flessen weg gooien? Kunnen ze weer extra verdienen...
Of zou alleen Zwitsal dat doen omdat ze inspelen op nieuwe ouders die alleen het beste voor hun kind willen en daarom niet bulk kunnen kopen en/of volle flessen weg gooien? Kunnen ze weer extra verdienen...
maandag 27 november 2017 om 09:06
Het gaat wel stinken, ook al staat er geen datum op.AnAppleADay schreef: ↑27-11-2017 09:02En parfum gaat ongeopend ook jaren mee, staat ook geven datum op.
maandag 27 november 2017 om 09:07
Tuurlijk en omloop snelheid creëeren, droge pasta zit ook een houdbaarheidsdatum op, ook niet nodig. Chips daarentegen is echt niet meer lekker na de datum.AnAppleADay schreef: ↑27-11-2017 08:55Ik zit me serieus te googlen waar je de houdbaarheidsdatum van douchegel zou kunnen vinden want ik heb het nog nooit gezien maar volgens Google kan je ook alleen maar de productiedatum afleiden uit de barcode.
Ook crèmes kunnen rans worden, zalven zijn erg lang houdbaar, inderdaad een beetje boerenverstand gebruiken TO. Zo moet je bij een baby zo ie zo niet veel zeep gebruiken, gebruik die Zwitsal maar lekker voor jezelf, om je benen mee te scheren las ik hierboven. Goeie tip!
maandag 27 november 2017 om 09:08
Daar staat toch zo’n plaatje op van een open blikje en 12 mnd? Zoiets?AnAppleADay schreef: ↑27-11-2017 09:01Maar in Dove of Nivea zit ook parfum en daar heb ik nog nooit een datum op zien staan.
Niet dat ik me er iets van asn zou trekken trouwens.