Douchespullen over datum

27-11-2017 00:01 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mn zoontje kon niet goed tegen Zwitsal en ik heb nu, twee jaar later, bergen Zwitsal staan. Gekregen tijdens m'n eerste zwangerschap. Officieel zijn sommige flesjes en tubes "over datum". Kan het kwaad als ik dit ga gebruiken bij een pasgeborene? Of anders eventueel zelf ermee douchen/ smeren?
Ik gebruikte vrijwel geen zeep etc. bij mijn baby. Hoe vies kan een kind nou worden?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Belle73 schreef:
27-11-2017 09:25
Ik gebruikte vrijwel geen zeep etc. bij mijn baby. Hoe vies kan een kind nou worden?
Daarbij is het ook niet goed voor het huidje, echt zo min mogelijk zeep gebruiken, of producten die op zeep lijken.
pipootje schreef:
27-11-2017 08:15
Ik heb nog nooit een datum op douchespullen zien staan......mis ik iets?
haha, ik ook niet.
Belle73 schreef:
27-11-2017 09:25
Niet.
In Duitsland spuiten ze een shotje moedermelk in het water, ter vervanging van zeep. Afgekeken van Cleopatra, denk ik.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Op Weleda staat wel een houdbaarheidsdatum, maar pas als het maanden daaroverheen is gaat het ranzig ruiken. Geen/minder conserveringsmiddelen, vandaar.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Hm ik zou het inderdaad gebruiken om mee te scheren.
Volgens mij bevat Zwitsal parfum, niet goed voor baby.
Ik heb zelf nooit een datum op docuhegel gezien, en de docuhegel die ik gebruik is zeker 3 jaar oud en ligt open in het doucherekje
Mijn kinderen konden bij tijden wel extreem goor zijn, dan waste ik ze met Weledaprut. Dat was ook wel nodig, want met alleen water kreeg ik de zure melklucht en de poepmeur er niet af.
AnAppleADay schreef:
27-11-2017 08:55
Ik zit me serieus te googlen waar je de houdbaarheidsdatum van douchegel zou kunnen vinden want ik heb het nog nooit gezien maar volgens Google kan je ook alleen maar de productiedatum afleiden uit de barcode.
Dus nu vraag ik me heel erg af waar TO die datum ziet :proud:

Of zou alleen Zwitsal dat doen omdat ze inspelen op nieuwe ouders die alleen het beste voor hun kind willen en daarom niet bulk kunnen kopen en/of volle flessen weg gooien? Kunnen ze weer extra verdienen...
Er staat op de achterkant van het product een plaatje van een potje met open deksel en daarbij staat meestal 12m of 18m. dit betekent het aantal maanden dat het nog houdbaar is na openen
Don't cry, buy a bag and move on.
Snoesje666 schreef:
27-11-2017 10:34
In Duitsland spuiten ze een shotje moedermelk in het water, ter vervanging van zeep. Afgekeken van Cleopatra, denk ik.
In Nederland ook hoor :-). Is goed voor de huid en vooral tegen rode billen, smetplekjes, eczeem etc.
Afbeelding

Zo’n tekentje staat op de meeste produkten.
Zelf gebruiken. Je weet niet zeker of de baby er niet allergisch voor is.
Life is short. Eat dessert first.
Snoesje666 schreef:
27-11-2017 10:36
Op Weleda staat wel een houdbaarheidsdatum, maar pas als het maanden daaroverheen is gaat het ranzig ruiken. Geen/minder conserveringsmiddelen, vandaar.
Smeer dat (de verse) maar eens op een hoofd met berg, gatver wat gaat dat stinken. Ik ben uit wanhoop Zwitsal gaan gebruiken.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 27-11-2017 13:29
1.58% gewijzigd
daenerys79 schreef:
27-11-2017 12:57
Er staat op de achterkant van het product een plaatje van een potje met open deksel en daarbij staat meestal 12m of 18m. dit betekent het aantal maanden dat het nog houdbaar is na openen
Ja dat weet ik, dat zei ik ook al eerder.
Maar dat is dus geen houdbaarheidsdatum want dat gaat pas in na openen.
En ook niet relevant voor TO want ze heeft het over bergen Zwitsal en ik neem aan dat die niet allemaal open zijn.
AnAppleADay schreef:
27-11-2017 13:28
Ja dat weet ik, dat zei ik ook al eerder.
Maar dat is dus geen houdbaarheidsdatum want dat gaat pas in na openen.
En ook niet relevant voor TO want ze heeft het over bergen Zwitsal en ik neem aan dat die niet allemaal open zijn.
TO schrijft dat van haar voorraadje sommige over datum zijn, dus het zou best kunnen dat ze wel bedoelt dat het meer dan een jaar open is.
Ja ik bedoel inderdaad meer dan een jaar open... langer dan het aantal maanden bij het logo in ieder geval. Ik gooi wel het een en ander weg (haarlotion e.d.) en gebruik zelf wel de doucheschuim.
Gewoon uittesten en als je twijfelt kan je het gewoon lekker voor jezelf gebruiken. Ruikt heerlijk toch, Zwitsal.

Zaaaacht zaaacht zacht. Zacht is Zwitsal! :cheer:
groetjes, slagtandje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven