Diner bruiloft

29-11-2017 15:55 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik en mijn vriend gaan volgend jaar trouwen. We zijn dus druk bezig met de gastenlijst en inplannen hoe we dat allemaal gaan doen. Onze dag gaat er ongeveer zo uit zien.

14:00-15:00 ceremonie
15:00-17:30 borrel
17:30-20:00 diner
20:00-1:00 feest

ik wil eigenlijk alleen onze ouders, broers en zussen(en hun kinderen natuurlijk ook) en getuigen uitnodigen voor diner, kan dat? Of moet ik iedereen uitnodigen die bij de ceremonie en borrel aanwezig zijn? Want ik hoor altijd of je bent heledag uitgenodigd of alleen op het feest.
Tsja, die keer dat een vriendin trouwde en wij als als vriendengroep werden weggestuurd is er nog lang over nagepraat. Niet over de jurk, wel over het eetgat. Wij konden nog heen en weer rijden naar het huis van een van ons. Onderweg een tussenstop bij de afhaalchinees gemaakt.

Ja, en dan zijn de witte bakjes leeg en dan zit je daar, in je feestoutfit met elkaar te wachten tot je je weer mag gaan melden. Wij deden spelletjes geloof ik. Ik kan je vertellen dat niemand echt nog heel veel zin had om terug te gaan voor het feest. Als je het eetgat moet doorbrengen bij de plaatselijk frituur lijkt het me helemaal erg onfeestelijk allemaal.

Persoonlijk denk ik dan, lap 1000 euro extra, doe een buffet in plaats van diner, bespaar op de jurk en laat al je gasten mee-eten.
made@kate schreef:
29-11-2017 22:57
Tsja, die keer dat een vriendin trouwde en wij als als vriendengroep werden weggestuurd is er nog lang over nagepraat. Niet over de jurk, wel over het eetgat. Wij konden nog heen en weer rijden naar het huis van een van ons. Onderweg een tussenstop bij de afhaalchinees gemaakt.

Ja, en dan zijn de witte bakjes leeg en dan zit je daar, in je feestoutfit met elkaar te wachten tot je je weer mag gaan melden. Wij deden spelletjes geloof ik. Ik kan je vertellen dat niemand echt nog heel veel zin had om terug te gaan voor het feest. Als je het eetgat moet doorbrengen bij de plaatselijk frituur lijkt het me helemaal erg onfeestelijk allemaal.

Persoonlijk denk ik dan, lap 1000 euro extra, doe een buffet in plaats van diner, bespaar op de jurk en laat al je gasten mee-eten.
Of nodig gewoon minder gasten uit die je wel allemaal te eten kan geven.
Of skip de borrel en verplicht ook niemand om naar de ceremonie te komen.
(Of doe die ceremonie vlak voor het avondfeest.)
Nogmaals dank voor alle reacties.
We gaan zeker goed kijken om een goed onderscheid te houden tussen daggasten en avondgasten die tevens ook welkom zijn op de ceremonie en borrel. Zo hoef niemand zich teleurgesteld te voelen en is iedereen vrij om te kiezen of ze komen.
Sunin schreef:
29-11-2017 16:40
Aah ok ik dacht dat ceremonie en aansluitend borrel samen hoorde, maar hoe ik het nu begrijpt is het borrel en aansluitend diner. Toch?
Het ligt ook aan je locatie. Wij zijn in het gemeentehuis getrouwd. Dus voor de borrel moesten we al verplaatsen. Bij mijn zwager was alles op 1 locatie (ceremonie, borrel, diner, feest). Die hadden hetzelfde op de kaart staan als wij en daar bleven de mensen die voor de ceremonie kwamen wel op de borrel en gingen daarna weg. Sommigen kwamen dan 's avonds nog een keer voor het feest. Overigens, kenmerkend voor alle mensen die op de ceremonie en het feest waren bij beide huwelijken, ze waren of daggast of ze woonden in de buurt en gingen tussendoor naar huis.
Sunin schreef:
30-11-2017 04:07
Nogmaals dank voor alle reacties.
We gaan zeker goed kijken om een goed onderscheid te houden tussen daggasten en avondgasten die tevens ook welkom zijn op de ceremonie en borrel. Zo hoef niemand zich teleurgesteld te voelen en is iedereen vrij om te kiezen of ze komen.

Teleurgesteld is ook al zo'n overschatting van je eigen bruiloft. Het is een feestje voor jezelf hoor. Ik heb werkelijk nog nooit gedacht, joepie, een uitnodiging voor een bruiloft. Alleen het feest is vaak wel geinig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven