Chocoladeletters

01-12-2017 09:27 50 berichten
Gewoon omdat ik benieuwd ben hoe het bij anderen gaat :)

Voor de gezinnen met kleine kinderen: als er voor jezelf een chocoladeletter in de zak zit, neem je dan de eerste letter van je naam, de M van mama en de P van papa, of neem je gewoon een letter die voorradig is?

Ik kocht altijd gewoon de eerste letter van mijn naam. Bij mijn schoonfamilie krijg je gewoon een willekeurige letter. Vind ik niet zo leuk, niet persoonlijk. Maar zij zijn dat zo gewend.
Nu hebben we een kind en koop ik de M van mama en de P van papa.

En jullie?
Oh en dan ben ik ook wel benieuwd naar welk merk jullie kopen en welke smaak favoriet is!
Alle reacties Link kopieren
Ik heet geen mama. Dus gewoon mijn voorletter. Ik zou ook voor mijn partner geen P van papa in mijn winkelwagen willen stoppen
De eerste letter van je voornaam. Ook nu we kinderen hebben. Ik heet namelijk niet Mama.
De letters van onze voornamen. Ik ben toch niet de moeder van Sinterklaas? En dan nog. Ik vind het net zo infantiel als volwassenen die naar elkaar refereren als papa en mama.
Een willekeurige letter vind ik heeeeel erg raar.

Wij doen altijd de eerste letter van de voornaam. Maar de M van mama en de P van papa zou ik ook niet heel gek vinden in een gezin met jonge kinderen.
anoniem_63c8fc15a6c5b wijzigde dit bericht op 01-12-2017 10:03
9.84% gewijzigd
Een willekeurige letter vind ik raar.. Ik probeerde altijd de eerste letter van de voornaam te doen. Als ik echt heeeel erg laat was met chocoladeletters kopen dan kreeg iedereen een S, van Sinterklaas. Die zijn vaak het langst voorradig.

verder vind ik voor kleine kinderen de P van papa en de M van mama best heel begrijpelijk..
anoniem_6400a85f1cc15 wijzigde dit bericht op 01-12-2017 09:51
16.17% gewijzigd
Ik heet ook geen mama, dus gewoon de letter van mijn voornaam. Die is toch niet geheim ofzo? Dus waarom dan moeilijk doen met papa en mama?

Willekeurige letters vind ik ook heel raar.
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.
Een willekeurige letter vind ik raar, ik zou kiezen voor de voorletter.
ninanoname schreef:
01-12-2017 09:46
De letters van onze voornamen. Ik ben toch niet de moeder van Sinterklaas? En dan nog. Ik vind het net zo infantiel als volwassenen die naar elkaar refereren als papa en mama.
Ja idd.. Alsof je qua individu verandert in "mama van" ipv dat je Marietje bent
Poeszie schreef:
01-12-2017 09:52
Ja idd.. Alsof je qua individu verandert in "mama van" ipv dat je Marietje bent

In het geval van Marietje maakt het weinig uit natuurlijk. Of je nou de M van mama koopt of de M van Marietje, dat maakt geen verschil. ;-D
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.
Mijn dochter wilde altijd de M of de W want dat was de grootste letter :) Maar dat is een illusie, want de I is gewoon dikker (want evenveel gram).
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
*Beeldig* schreef:
01-12-2017 09:55
In het geval van Marietje maakt het weinig uit natuurlijk. Of je nou de M van mama koopt of de M van Marietje, dat maakt geen verschil. ;-D
Hahah, ja idd :-D Slecht gekozen voorbeeld
De eerste letter van onze naam.
De opa's en oma's komen ook en ook voor hun de eerste letter van hun naam. Dus niet 4x een O.
Dochter de eerste letter van haar naam
En voor zoon heb ik de eerste letter van zijn naam in kaas.
En daar ben ik zo blij mee. Iedere keer teleurgesteld omdat hij geen letter had, vind chocolade vies.
gatti wijzigde dit bericht op 01-12-2017 17:50
0.46% gewijzigd
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Jak, de M van mama....

Maar goed, ik word al allergisch als een moeder tegen haar kind zegt: "geef maar aan mama" in plaats van "geef maar aan mij"
Zou het je kinderen überhaupt opvallen/interesseren wat voor letter jullie krijgen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb geen kinderen maar vroeger thuis kreeg iedereen de letter van de voornaam of we kregen allemaal een S van Sinterklaas.
Als we op het werk een chocoladeletters krijgen is dat ook de eigen letter of allemaal een S. Bij man op het werk ook zo.
Of de letter van de voornaam, of als ik last ben, achternaam, tweede naam, bijnaam etc.
In principe de letter van de voornaam, maar soms als die er niet meer is, kies ik voor de S en de P van sint en piet. Die 2 letters zijn namelijk altijd verkrijgbaar.
Dit jaar heb ik al in oktober de letters gehaald, heb dus alle voornaamletters kunnen krijgen.
Vader en jongste eten melk, oudste en moeder eten puur.
De witte E en F voor mijn kinderen koop ik al in september want die zijn schaars. Zelf wil ik gewoon de letter van mijn voornaam, die hebben ze overal het meest. En dan in puur. Gebeurt nooit, op zijn best krijg ik er een in melk die ik dan maar weg geef.
Wij doen altijd de eerste letter van de naam, maakt niet uit voor wie. Als die letter niet voorradig is nemen we de S van Sinterklaas of de P van Piet, die zijn er over het algemeen nog wel.
Poeszie schreef:
01-12-2017 10:00
Hahah, ja idd :-D Slecht gekozen voorbeeld
:-D sportief
Meestal gewoon de letters van onze voornamen. Maar de smaak die je wil is soms wel eens niet beschikbaar in je letter, dan wijken we uit naar M of P (ik heb ook wel het idee dat er daar sowieso meer van zijn). Liever een pure M dan een witte eigen voorletter of een pure Q. Maar we kopen er meestal maar 1 of 2 per jaar, dus we laten er verder geen filosofie op los.

Van mijn schoonouders kregen we wel een M en P...
Gewoon onze voorletters. Ik kan me niet herinneren dat mijn naam veranderde in mama, toen ik de oudste baarde.

Mijn ouders krijgen ook gewoon hun voorletters, en geen O.
Ik koop er geen. Vind ze smerig. :-D
Ik vind dat er geen andere optie is dan gewoon de voorletter van je naam.
Anders kun je net zo goed geen chocoladeletter kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven