Chocoladeletters

01-12-2017 09:27 50 berichten
Gewoon omdat ik benieuwd ben hoe het bij anderen gaat :)

Voor de gezinnen met kleine kinderen: als er voor jezelf een chocoladeletter in de zak zit, neem je dan de eerste letter van je naam, de M van mama en de P van papa, of neem je gewoon een letter die voorradig is?

Ik kocht altijd gewoon de eerste letter van mijn naam. Bij mijn schoonfamilie krijg je gewoon een willekeurige letter. Vind ik niet zo leuk, niet persoonlijk. Maar zij zijn dat zo gewend.
Nu hebben we een kind en koop ik de M van mama en de P van papa.

En jullie?
Oh en dan ben ik ook wel benieuwd naar welk merk jullie kopen en welke smaak favoriet is!
Als de juiste letters er niet meer zijn neem ik een I. dat breekt lekker makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon, de eerste leters van onze namen. Als je willekeurige letters koopt, kun je net zo goed iedereen een chocoladereep geven? Het gaat er juist om dat het jóúw letter is. P en M voor papa en mama vind ik stom.

Bij mijn schoonfamilie is het meestal een deel de eigen voorletter en een deel P en S; die kopen gewoon standaard te laat in, zodat er mazzel is als de juiste letters nog op voorraad zijn.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Mijn schoonmoeder koopt voor mij altijd een S puur.
Mijn naam begint met een C, maar dat kan ze niet onthouden. Dat ik puur niet lust, onthoud ze ook niet. :-?
Manlief krijgt wel een C en melk :yes: (die lust geen chocola)
ChantalZr7 schreef:
01-12-2017 11:52
Mijn schoonmoeder koopt voor mij altijd een S puur.
Mijn naam begint met een C, maar dat kan ze niet onthouden. Dat ik puur niet lust, onthoud ze ook niet. :-?
Sjantal ;-)
Ik koop ook geen Mama of Papa letter, maar de voorletter van onze namen..... dan heb ik sowieso al M's en P's nodig (behalve voor mijzelf) , als dat niet lukt wordt het de letter van onze achternamen, ook al M's en P's. :)
En als dat niet lukt wordt het een S, want die is er altijd en in alle smaken nog wel te vinden.
Qua smaken is het lastiger:
Dochter wil zeezout/caramel
Zoon wil puur
Man wil praline of hazelnoot
Ikzelf heb het liefst praline of hazelnoot/puur
Op díé fiets!
Een P van papa heb ik mn ex gegeven toen ik zwanger was met n babyshirtje er bij.

En een G voor iemand die geslaagd was mef begeleidend gedichtje.

Losse letters de 1e letter van de voornaam maar liever ben ik creatiever.
Been there, done that, got the T-shirt.
We vierden sinterklaas altijd met de hele familie (inclusief alle ooms, tantes, nichtjes, neven, aangetrouwd...). De enige die af en toe een O kreeg, was oma, en die was daar soms zelfs blijer mee dan de T (eerste letter van haar naam). Niet in de laatste plaats omdat die O vaak door een kleinkind in de zak was gedaan. Daarnaast was ze een trotse oma en was Sinterklaas echt helemaal 'haar' feest.

Verder was de enige afwijking de letter voor mijn moeder. Die letter is snel uitverkocht, dus kreeg ze de meest gelijkende letter of de eerste letter van haar achternaam.
Hier zitten jaarlijks willekeurige letters in de zak, omdat mijn moeder altijd te laat is met kopen. Dat is wel hilarisch met uitpakken; ze zitten in 1 pak, dus dan worden achter elkaar de aangepaste voornamen omgeroepen, zodat de letters kloppen. Dat resulteert meestal in hilariteit en een blozende moeder.
Bij mijn ouders thuis hadden we altijd de P en de M, mijn vader heeft namelijk een naam die met de J begint en dat vond hij zo'n dikke bonk chocola dat hij liever de P had.

Op zich klinkt dat best wel logisch, daarom moet ik er nu stiekem wel om lachen dat onze oudste een naam heeft die met de J begint, en onze komende kleine een naam krijgt die met de I begint...
Voor kleine kind koop ik overigens een ander soort letter dan voor volwassenen. Die kleintjes zijn nog blij met een cacaufantasy-letter bijvoorbeeld. Of een merkloos lettertje van de Action.
Man en ikzelf houden wel van een bepaald merk en dat is duur. Kind krijgt zo veel snoep in de Sinterklaasperiode dat ik daar minder geld aan uitgeef. Ikzelf eet chocolade alleen als het van bepaald merk is en anders niet.
Poeszie schreef:
01-12-2017 09:30
Ik heet geen mama. Dus gewoon mijn voorletter. Ik zou ook voor mijn partner geen P van papa in mijn winkelwagen willen stoppen

Dit! Als een letter er niet meer is dan doe ik de S van Sint. Mijn moeder doet altijd vijftien S'en van Sint voor kinderen en kleinkinderen en dan maak ik mijn kleine nichtje wijs dat ze eigenlijk allemaal voor mij zijn omdat mijn voorletter S is.
Van een kind heb ik wel eens de M gekregen dat snap ik dan weer wel.

Hier is Verkade favoriet, maar ook een goed huismerk kan prima zolang het maar echt chocolade is een geen cacaofantasie. Ook niet voor kleine kinderen.
Leuk om te lezen allemaal!
Ik heb ondertussen mijn chocoladeletter al opgegeten dus ik moet sowieso een nieuwe kopen.
Ik ben nu van mening veranderd, ik ga ook gewoon de letter van onze naam halen.
(Ben eigenlijk alleen nog maar mama de laatste tijd; thuisblijfmoeder).
Als ze er nog zijn... Want de M en de P die liggen overal in overvloed.
Hier ook de eerste letter van voornaam ipv de p van papa of m van mama.
Wanneer juiste letter er niet meer is, doe ik meestal de s of p: sint of piet (of papa ;-) ).

Favoriet is melk/hazelnoot of wit/crispy.

Schoonouders halen ook altijd willekeurig wat letters en smaken. Niet gebaseerd op naam of smaak, dus we ruilen daarna onderling altijd.
In principe de eerste letter van de naam.
Als dat niet voorradig is maak ik er een klein tekstje bij met de nieuwe naam.

Dus geen M meer te koop voor Mark, dan wordt het Tark, Lark, Zark.
De eerste letters van de voornaam. Mocht die niet meer voorradig zijn de eerste letter van de tweede naam of achternaam.

Wat betreft de chocolade willen ze alleen hele lekkere. Door het jaar heen krijgen ook lekkere chocolade dus zeker ook rond de sinterklaasperiode. Vroeger haalde ik ze in Nijmegen bij een lekkere Belgische chocolatier. Nu helaas veel te ver weg.
Madre schreef:
01-12-2017 13:11
In principe de eerste letter van de naam.
Als dat niet voorradig is maak ik er een klein tekstje bij met de nieuwe naam.

Dus geen M meer te koop voor Mark, dan wordt het Tark, Lark, Zark.
:rofl:
Zeilboot76 schreef:
01-12-2017 13:35
De eerste letters van de voornaam. Mocht die niet meer voorradig zijn de eerste letter van de tweede naam of achternaam.

Wat betreft de chocolade willen ze alleen hele lekkere. Door het jaar heen krijgen ook lekkere chocolade dus zeker ook rond de sinterklaasperiode. Vroeger haalde ik ze in Nijmegen bij een lekkere Belgische chocolatier. Nu helaas veel te ver weg.
Oh ja! Die zijn inderdaad heel lekker.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Maud27 schreef:
01-12-2017 10:07
Jak, de M van mama....

Maar goed, ik word al allergisch als een moeder tegen haar kind zegt: "geef maar aan mama" in plaats van "geef maar aan mij"
oh echt? nooit bij stil gestaan, ik zeg heel vaak geef maar aan mama. mijn dochter is 3. Tegen de oudste zeg ik dat minder.
Willekeurige letter is stom. M en P voor mama en papa doe ik ook niet. je doet ook niet 2 O’s voor opa en oma. en op de pakjes zet ik ook de namen.
Ik doe dus ook de eerste letter van de naam als chocoladeletter
Don't cry, buy a bag and move on.
Ik heb weinig meer met chocolade... Toch koopt man letters voor me, superlief! Die laat ik hem opeten. :rofl:
Mijn naam begint met de S dus altijd goed verkrijgbaar.

Voor man koop ik gewoon zijn voorletter in witte chocolade, daar is hij gek op. :)
Gewoon de eerste letter van mijn naam, en die van mijn man, ik ben niet alleen moeder maar vooral ook gewoon mezelf.

En trouwens, uiteindelijk eet ik ze toch niet op.
Eerste letter van mijn naam. Dat is altijd nog gelukt. Een willekeurige letter vind ik best raar.
Ik heb nu al een winkel gezien die al het Sinterklaas-snoep met 50% korting verkoopt, dus ik ik heb twee willekeurige letters gekocht. (En een zak pepernoten....)
Ik koop gewoon een chocoladereep. Veel goedkoper.
daenerys79 schreef:
01-12-2017 17:10
oh echt? nooit bij stil gestaan, ik zeg heel vaak geef maar aan mama. mijn dochter is 3. Tegen de oudste zeg ik dat minder.
Willekeurige letter is stom. M en P voor mama en papa doe ik ook niet. je doet ook niet 2 O’s voor opa en oma. en op de pakjes zet ik ook de namen.
Ik doe dus ook de eerste letter van de naam als chocoladeletter

Dat is ook goed hoor, ongeveer tussen hun derde en vierde gaan kinderen de begrippen 'ik' en 'jij' en de uitwisselbaarheid daarvan begrijpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven