BV vs. FV
zaterdag 2 december 2017 om 19:20
Ik heb ze allebei met de fles groot gebracht. BV is niks voor mij, dat sommige vrouwen het het mooiste en intiemste moment met je kind vinden dat gevoel heb ik niet ik heb een heel erg “ieuw”
gevoel.
Ik word ook altijd heel ongemakkelijk als vrouwen in het openbaar voeden. Maar dat ligt geheel aan mij hoor.
Ik word ook altijd heel ongemakkelijk als vrouwen in het openbaar voeden. Maar dat ligt geheel aan mij hoor.
zaterdag 2 december 2017 om 19:21
Ja, als je een jongen bent wordt borstvoeding geven nogal lastig inderdaad.
zaterdag 2 december 2017 om 19:21
ik blijf even op mijn handen zitten..
ik doe het niet
ik doe het niet
ik doe het niet
zaterdag 2 december 2017 om 19:26
JeutjeKrishnalovess schreef: ↑02-12-2017 19:23Borstvoeding is voor een jongen niet nodig. Hij wordt een grote stoere man. Van welke sommige veel kunnen (helaas veel niet).
Meisjes moeten dat intieme moment hebben met mama, omdat zij zelf later mama worden. Daarom maakt het uit.
zaterdag 2 december 2017 om 19:29
Huh?Krishnalovess schreef: ↑02-12-2017 19:23Borstvoeding is voor een jongen niet nodig. Hij wordt een grote stoere man. Van welke sommige veel kunnen (helaas veel niet).
Meisjes moeten dat intieme moment hebben met mama, omdat zij zelf later mama worden. Daarom maakt het uit.
Wordt het toch nog een interessant topic.
zaterdag 2 december 2017 om 19:32
Ik stem ook exact dit!
Is toch super dat wij in Nederland de vrije keus hebben? Beide is gewoon gezond voor je kindje en het een is niet per definitie beter dan het ander. Ik ga straks zelf voor BV en FV gecombineerd, als het me mag lukken. Ik vind het persoonlijk namelijk zielig dat kindjes in het begin zo'n honger hebben omdat de melk nog op gang moet komen en ik vind het fijn dat man af en toe de fles kan geven. Kolven kan ook, natuurlijk, maar ik werk veel met jonge babies en zie dat ze meer en langer voldaan zijn na een flesje FV. Dus dat wordt mijn persoonlijke keuze: het beste van beide :p. Als het me mag lukken, dan. Het loopt vast allemaal anders dan ik in mijn hoofd heb en dat is ook prima.
Enige waar ik me aan stoor is dat men stelt dat het een 'beter is voor je kindje' en dat je dat toch 'zeker geprobeerd moet hebben'. Die info is achterhaald (want de verschillen zijn maar heel minimaal per individu), maar de oordelen helaas nog niet. Dus: absoluut leven en laten leven en niet elkaar de les lezen. Dat is super. Ik vind de les lezen al dat je 'vindt dat men BV geprobeerd MOET hebben'. Prima als je dat voor/van jezelf vindt, niet prima als je dat van/voor een ander vindt.
Ps: gaat het er nog over in het andere topic? Jeetje!
zaterdag 2 december 2017 om 19:32
Nou prima toch, als jij dat zo voelt en ziet?Krishnalovess schreef: ↑02-12-2017 19:23Borstvoeding is voor een jongen niet nodig. Hij wordt een grote stoere man. Van welke sommige veel kunnen (helaas veel niet).
Goed je hier weer te zien!
zaterdag 2 december 2017 om 19:36
Nee, alweer. Mea culpa.
Ik wist ook niet dat ik mijn medeforummers zo zou ontrieven met mijn reactie op een nogal domme vooronderstelling omtrent mijn persoon, anders zou ik mijn bek natuurlijk wel gehouden hebben. Discussiëren is natuurlijk ook niet iets wat je moet willen op een forum, domme ik.
zaterdag 2 december 2017 om 19:39
Ik vond het niet erg, hoor. Had zelf ook een flinke vinger in de pap! ^^Lady*Voldemort schreef: ↑02-12-2017 19:36Nee, alweer. Mea culpa.
Ik wist ook niet dat ik mijn medeforummers zo zou ontrieven met mijn reactie op een nogal domme vooronderstelling omtrent mijn persoon, anders zou ik mijn bek natuurlijk wel gehouden hebben. Discussiëren is natuurlijk ook niet iets wat je moet willen op een forum, domme ik.
Maar prima, dan hier. Hopen dat Permis zo komt...
zaterdag 2 december 2017 om 19:46
zaterdag 2 december 2017 om 19:47
Je man is deskundig op dat gebied? Heeft ie nog meer revolutionaire ideeen over de verschillen tussen jongens en meisjes? Mag je jongens bijvoorbeeld net zoveel knuffelen? Ik ben geïntrigeerd...Krishnalovess schreef: ↑02-12-2017 19:39Dank nav.
Ja me man vond borstvoeiding voor jongens totaal onzin.
Ik genoot altijd met mijn meisje!!!!
Hij gaf de boys de fles (en ik snachts).