Kat ontstoken oog.

03-12-2017 13:00 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen
Mijn kater heeft sinds vanmorgen een ontstoken oog. Morgen een zalfje halen bij de dierenarts maar eigenlijk vind ik dat iets te lang duren. Hij knijpt erg met zijn oog en het is rood. Kan ik zelf iets doen? Zijn middelen van de dierenwinkel net zo goed?

Hij is zes maanden en is verder niet ziek. Eet goed en speelt zich een ongeluk met zijn broer.
Als er iets in zit, is het zaak om wel te gaan. Bel even de dienstdoende arts voor advies! Ik had gisteren ook iets met mij kat en heb gebeld en advies gekregen en hoefde niet langs te komen!
Hij heeft duidelijk pijn. Met contrastvloeistof kunnen ze zien of er iets op zijn hoornvlies zit. En met CAF of CAVASAN oogzalf krijg je het zo opgelost. Moet je iets van drie tot vier x per dag smeren. Werkt als een tierelier. Maar hulp heeft hij echt nodig. Ik weet wat jouw kat nu voelt.
Ik kreeg het advies om water te koken en af te laten koelen en het oogje daarmee schoon te maken (verschillende keren per dag) Dag nadien zag het er al een stuk rustiger uit en kreeg ik een zalfje van de DA. Traanbuisje was ontstoken.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Morgen direct mee heengaan hoor
Oudblond schreef:
03-12-2017 14:27
Ik kreeg het advies om water te koken en af te laten koelen en het oogje daarmee schoon te maken (verschillende keren per dag) Dag nadien zag het er al een stuk rustiger uit en kreeg ik een zalfje van de DA. Traanbuisje was ontstoken.
Dat is al goed om mee te beginnen indien het oogje van de kat inderdaad plakkerig en vies is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven