6 uur wakker

04-10-2017 06:51 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen..

Ik weet dat er meer kinderen al om 6 uur of vroeger wakker worden, wij hebben er sinds een paar weken ook 'last' van. Kinderen zijn bijna 2 en 3 jaar. Het is direct brullen als ze geen tv mogen kijken. Gezellig..
Later naar bed helpt niet, ze zijn zelfde tijd wakker en chagrijnig vanwege vermoeidheid. Pff er is nog niks te doen en de dag duurt nog lang!
Iemand tips?
Ik zie nu al op tegen de wintertijd dat zou betekenen dat ze al om 5 uur wakker zijn!
Zie nu pas dat er nog meer reacties zijn :)
22 uur naar bed is sowieso niet raar hoor, alleen dat doen we al. Waar ik meer mee zit is dat de ochtenden op mijn vrije dagen zoooo lang zijn.
Het is nog donker buiten en daar zit je dan..
taxi87 schreef:
08-10-2017 20:56
Zie nu pas dat er nog meer reacties zijn :)
22 uur naar bed is sowieso niet raar hoor, alleen dat doen we al. Waar ik meer mee zit is dat de ochtenden op mijn vrije dagen zoooo lang zijn.
Het is nog donker buiten en daar zit je dan..
Ja dat vind ik ook! Wissel je af met je partner? Wij doen om en om, dus de helft van de week blijf ik langer liggen. Dat scheelt al een hoop vind ik.
Ik probeer vaak nuttige dingen te doen, soms sta ik dus om 6.00 eten te koken ;)
Zoon was de eerste twee jaar van zijn leven ook standaard tussen 5:45 en 6:30 wakker om de dag te beginnen. Gewoon zijn biologische klok. Ik ging er maar in mee.
Maar sinds de peuterwekker is ingevoerd (met 2 jaar) kunnen we er van op aan dat hij tot 6.30 in zijn bed blijft wachten.
En sinds het middagslaapje is afgeschaft (met 2jr en 3 mnd) is zelfs 7:15 goed haalbaar.

Dus dat zijn mijn twee tips.

Trouwens, met wintertijd hebben we tot nu toe weinig problemen gehad. Eerste avond lang op laten en wonder boven wonder gaat hij nu al een paar jaar direct mee in de nieuwe tijd. Terwijl lang opblijven normaal toch echt weinig uit maakt. Zal vast met de rest van het ritme (maaltijden enzo) te maken hebben.
Hetzelfde effect helaas ook met de zomertijd ;-)
Ik heb ze zo snel mogelijk aangeleerd dat ik het prima vind als ze vroeg wakker zijn, maar ik ga echt niet om 6 uur al beneden zitten. Toen ze heel klein waren mochten ze stil spelen op hun kamer, vanaf een jaar of 4/5 gingen ze naar beneden en zetten zelf de tv aan.
Andersom schreef:
04-10-2017 07:33
En extra dekentje al geprobeerd?

Bij een normaal ritme bereikt je lichaam om ongeveer 5.00 de laagste temperatuur van de nacht. Nu het herfst wordt is om die tijd de warmte van de dag ervoor ook wel uit je huis en de buitentemperatuur bereikt ook meestal pas om die tijd de laagste waarde. Kou is dus vaak de oorzaak dat kinderen tussen vijf en zes al wakker worden.

Probeer het eens een paar nachten, baat het niet dan schaadt het niet!
Dit dus! De koudste tijd is rond 5:00, soms 6:00. Als mijn kids rond die tijd wakker worden doe ik een extra dekentje of een dikkere slaapzak oid.
En mijn kids zijn net als ik kouwkleum dus ze hebben nu aan: romper, pyjama met voetjes, winterslaapzak en een dekentje. Had tot vorige week geen dekentje en BAM ze waren de hele week vroeg wakker. Nu een dekentje er bij en ze slapen al dagen tot 7:00. Maakt mij niet uit of het echt zo is dat t komt door de kou, als ze maar slapen. Dus t dekentje blijft :lol:
Ik leg onze zoon van drie dan bij ons en zeg dat het nog midden in de nacht is.
Toen het nog vroeg licht werd moest hij eruit zodra het licht werd buiten.
Maar nu valt hij rond half 7 weer opnieuw in slaap tot ongeveer half 8.
Fijn die wintertijd.. al 3 dagen 5 uur.
Jep hier ook.. :(
Hier ook 5 uur :biggrin:

Moet er ergens ook wel weer om lachen. De energie om 5 uur. Mijn hemel...
Ik ben zooo blij dat ik dat niet meer heb! Vreselijk vond ik dat altijd... sterkte ermee. Mijn jongste slaapt in het weekend tot half 9, dus nu tot half 8. Prima dus.
Pfff, hier ook. Vond 6 uur al veel en veel te vroeg, maar 5 uur is gewoon nacht vind ik!
Helaas denkt zoontje daar anders over en blijft huilen totdat we met hem naar beneden gaan. Zwaar frustrerend!!

Vooral ook omdat zus die wel van haar slaap houdt en nodig heeft, hier ook wakker van wordt.
Ben nu ook wel een beetje moe. En peuter ook. We duimen voor een middagslaapje. Ga ik even meedoen, denk ik maar zo:)
6.00 uur periode heb ik ook wel eens gehad hoor en wb de wintertijd, op een of andere manier duurt de schakeling bij de kleintjes ook niet erg lang.

Als ze een peuterwekken begrijpen is dat een goede optie, maar ja ons ritme hoeft niet die van hen te zijn. Vroeger sliep ik tot 9.00 uur uit. Wow wat een tijd was dat kan het me ook bijna niet meer herinneren.

Pak in de middag anders even dat uurtje terug.
Gisteravond aan zoon (3,5) voor sinterklaas zo'n peuter wekker met schaapje gegeven. Op 7 uur gezet. Om 6.20 ging zoon plassen. Ik heb uitgelegd dat schaapje nog slaapt en hij terug in bed moest. Dat was prima, hij is sowieso braaf.. zusje de dramaQueen werd echter ook wakker. Ik heb haar ook het schaapje laten zien maar vraag me af of ze het snapt. Is net 2. Hoe los ik dit nou weer op? Ik vind het niet leuk voor zoon als zij er wel uit mag
taxi87 schreef:
04-12-2017 06:38
Gisteravond aan zoon (3,5) voor sinterklaas zo'n peuter wekker met schaapje gegeven. Op 7 uur gezet. Om 6.20 ging zoon plassen. Ik heb uitgelegd dat schaapje nog slaapt en hij terug in bed moest. Dat was prima, hij is sowieso braaf.. zusje de dramaQueen werd echter ook wakker. Ik heb haar ook het schaapje laten zien maar vraag me af of ze het snapt. Is net 2. Hoe los ik dit nou weer op? Ik vind het niet leuk voor zoon als zij er wel uit mag
De dramaqueen? Wat een rare woordkeuze voor je dochter.
taxi87 schreef:
04-12-2017 06:38

Wat mocht zoon toen hij twee was?

Hij snapt het, dus met hem ga je nu een soort training in. Zij is nog te klein.

Kinderen mogen soms iets wel of iets niet aan de hand van hun leeftijd of wat ze kunnen of niet. Daar zullen ze allebei mee moeten leren dealen. Dus dat zus er wel uit mag is niet sneu voor hem. Dat idee moet je loslaten.

Hij mag straks zonder toezicht buiten de tuin spelen, zij nog niet. Hij moet straks huiswerk maken, zij nog niet. Hij mag straks alleen oversteken, zij nog niet. Etc etc.
Haha ja dan heb ik er dus nog geen bal aan want heb dan net zo goed 1 wakker kind..
taxi87 schreef:
04-12-2017 18:57
Haha ja dan heb ik er dus nog geen bal aan want heb dan net zo goed 1 wakker kind..
Ik zou zo blij zijn wanneer ik , toen mijn jongste 2 jaar was, tot 6.20 u kon slapen. Dus van mij geen tips omtrent langer slapen maar een andere tip: “ geniet er van”.
taxi87 schreef:
04-12-2017 18:57

Tja, je hebt nu eenmaal twee kinderen. Geef je deze over twee jaar ook een wekker met oogjes. Nog twee jaar te gaan dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven