6 uur wakker
woensdag 4 oktober 2017 om 06:51
Goedemorgen..
Ik weet dat er meer kinderen al om 6 uur of vroeger wakker worden, wij hebben er sinds een paar weken ook 'last' van. Kinderen zijn bijna 2 en 3 jaar. Het is direct brullen als ze geen tv mogen kijken. Gezellig..
Later naar bed helpt niet, ze zijn zelfde tijd wakker en chagrijnig vanwege vermoeidheid. Pff er is nog niks te doen en de dag duurt nog lang!
Iemand tips?
Ik zie nu al op tegen de wintertijd dat zou betekenen dat ze al om 5 uur wakker zijn!
Ik weet dat er meer kinderen al om 6 uur of vroeger wakker worden, wij hebben er sinds een paar weken ook 'last' van. Kinderen zijn bijna 2 en 3 jaar. Het is direct brullen als ze geen tv mogen kijken. Gezellig..
Later naar bed helpt niet, ze zijn zelfde tijd wakker en chagrijnig vanwege vermoeidheid. Pff er is nog niks te doen en de dag duurt nog lang!
Iemand tips?
Ik zie nu al op tegen de wintertijd dat zou betekenen dat ze al om 5 uur wakker zijn!
zondag 8 oktober 2017 om 21:07
Ja dat vind ik ook! Wissel je af met je partner? Wij doen om en om, dus de helft van de week blijf ik langer liggen. Dat scheelt al een hoop vind ik.
Ik probeer vaak nuttige dingen te doen, soms sta ik dus om 6.00 eten te koken
zondag 8 oktober 2017 om 21:52
Zoon was de eerste twee jaar van zijn leven ook standaard tussen 5:45 en 6:30 wakker om de dag te beginnen. Gewoon zijn biologische klok. Ik ging er maar in mee.
Maar sinds de peuterwekker is ingevoerd (met 2 jaar) kunnen we er van op aan dat hij tot 6.30 in zijn bed blijft wachten.
En sinds het middagslaapje is afgeschaft (met 2jr en 3 mnd) is zelfs 7:15 goed haalbaar.
Dus dat zijn mijn twee tips.
Trouwens, met wintertijd hebben we tot nu toe weinig problemen gehad. Eerste avond lang op laten en wonder boven wonder gaat hij nu al een paar jaar direct mee in de nieuwe tijd. Terwijl lang opblijven normaal toch echt weinig uit maakt. Zal vast met de rest van het ritme (maaltijden enzo) te maken hebben.
Hetzelfde effect helaas ook met de zomertijd
Maar sinds de peuterwekker is ingevoerd (met 2 jaar) kunnen we er van op aan dat hij tot 6.30 in zijn bed blijft wachten.
En sinds het middagslaapje is afgeschaft (met 2jr en 3 mnd) is zelfs 7:15 goed haalbaar.
Dus dat zijn mijn twee tips.
Trouwens, met wintertijd hebben we tot nu toe weinig problemen gehad. Eerste avond lang op laten en wonder boven wonder gaat hij nu al een paar jaar direct mee in de nieuwe tijd. Terwijl lang opblijven normaal toch echt weinig uit maakt. Zal vast met de rest van het ritme (maaltijden enzo) te maken hebben.
Hetzelfde effect helaas ook met de zomertijd
zondag 8 oktober 2017 om 22:29
Dit dus! De koudste tijd is rond 5:00, soms 6:00. Als mijn kids rond die tijd wakker worden doe ik een extra dekentje of een dikkere slaapzak oid.Andersom schreef: ↑04-10-2017 07:33En extra dekentje al geprobeerd?
Bij een normaal ritme bereikt je lichaam om ongeveer 5.00 de laagste temperatuur van de nacht. Nu het herfst wordt is om die tijd de warmte van de dag ervoor ook wel uit je huis en de buitentemperatuur bereikt ook meestal pas om die tijd de laagste waarde. Kou is dus vaak de oorzaak dat kinderen tussen vijf en zes al wakker worden.
Probeer het eens een paar nachten, baat het niet dan schaadt het niet!
En mijn kids zijn net als ik kouwkleum dus ze hebben nu aan: romper, pyjama met voetjes, winterslaapzak en een dekentje. Had tot vorige week geen dekentje en BAM ze waren de hele week vroeg wakker. Nu een dekentje er bij en ze slapen al dagen tot 7:00. Maakt mij niet uit of het echt zo is dat t komt door de kou, als ze maar slapen. Dus t dekentje blijft
dinsdag 31 oktober 2017 om 09:42
zondag 12 november 2017 om 21:52
6.00 uur periode heb ik ook wel eens gehad hoor en wb de wintertijd, op een of andere manier duurt de schakeling bij de kleintjes ook niet erg lang.
Als ze een peuterwekken begrijpen is dat een goede optie, maar ja ons ritme hoeft niet die van hen te zijn. Vroeger sliep ik tot 9.00 uur uit. Wow wat een tijd was dat kan het me ook bijna niet meer herinneren.
Pak in de middag anders even dat uurtje terug.
Als ze een peuterwekken begrijpen is dat een goede optie, maar ja ons ritme hoeft niet die van hen te zijn. Vroeger sliep ik tot 9.00 uur uit. Wow wat een tijd was dat kan het me ook bijna niet meer herinneren.
Pak in de middag anders even dat uurtje terug.
maandag 4 december 2017 om 06:38
Gisteravond aan zoon (3,5) voor sinterklaas zo'n peuter wekker met schaapje gegeven. Op 7 uur gezet. Om 6.20 ging zoon plassen. Ik heb uitgelegd dat schaapje nog slaapt en hij terug in bed moest. Dat was prima, hij is sowieso braaf.. zusje de dramaQueen werd echter ook wakker. Ik heb haar ook het schaapje laten zien maar vraag me af of ze het snapt. Is net 2. Hoe los ik dit nou weer op? Ik vind het niet leuk voor zoon als zij er wel uit mag
maandag 4 december 2017 om 07:36
De dramaqueen? Wat een rare woordkeuze voor je dochter.taxi87 schreef: ↑04-12-2017 06:38Gisteravond aan zoon (3,5) voor sinterklaas zo'n peuter wekker met schaapje gegeven. Op 7 uur gezet. Om 6.20 ging zoon plassen. Ik heb uitgelegd dat schaapje nog slaapt en hij terug in bed moest. Dat was prima, hij is sowieso braaf.. zusje de dramaQueen werd echter ook wakker. Ik heb haar ook het schaapje laten zien maar vraag me af of ze het snapt. Is net 2. Hoe los ik dit nou weer op? Ik vind het niet leuk voor zoon als zij er wel uit mag
maandag 4 december 2017 om 07:38
taxi87 schreef: ↑04-12-2017 06:38Gisteravond aan zoon (3,5) voor sinterklaas zo'n peuter wekker met schaapje gegeven. Op 7 uur gezet. Om 6.20 ging zoon plassen. Ik heb uitgelegd dat schaapje nog slaapt en hij terug in bed moest. Dat was prima, hij is sowieso braaf.. zusje de dramaQueen werd echter ook wakker. Ik heb haar ook het schaapje laten zien maar vraag me af of ze het snapt. Is net 2. Hoe los ik dit nou weer op? Ik vind het niet leuk voor zoon als zij er wel uit mag
Wat mocht zoon toen hij twee was?
Hij snapt het, dus met hem ga je nu een soort training in. Zij is nog te klein.
Kinderen mogen soms iets wel of iets niet aan de hand van hun leeftijd of wat ze kunnen of niet. Daar zullen ze allebei mee moeten leren dealen. Dus dat zus er wel uit mag is niet sneu voor hem. Dat idee moet je loslaten.
Hij mag straks zonder toezicht buiten de tuin spelen, zij nog niet. Hij moet straks huiswerk maken, zij nog niet. Hij mag straks alleen oversteken, zij nog niet. Etc etc.
maandag 4 december 2017 om 19:28