Verhuisstress
zaterdag 9 december 2017 om 07:15
Een grote vrachtwagen met twee containers waarin mijn inboedel staat opgeslagen komt maandag voorgereden op mijn nieuwe adres waar ik naartoe verhuis. Ik heb dan een uur de tijd om met twee professionele verhuizers en een familielid mijn inboedel uit te laden.
Het is er eenrichtingsverkeer. Er zijn parkeerplekken maar die staan bomvol. Hoe kan ik die ‘claimen’ maandag zodat er plek is voor de vrachtwagen?
Het is er eenrichtingsverkeer. Er zijn parkeerplekken maar die staan bomvol. Hoe kan ik die ‘claimen’ maandag zodat er plek is voor de vrachtwagen?
zaterdag 9 december 2017 om 07:23
Niet echt handig dat je daar op zaterdag mee komt terwijl je maandag gaat verhuizen. Je had de gemeente kunnen contacten met deze vraag, dan hadden ze bijvoorbeeld een parkeerverbod kunnen instellen tussen bepaalde tijden.
Nu kun je denk ik alleen maar maandagochtend opletten of er een auto weggaat en dan die plek claimen met pionnen en afzetlint, of een afzetlint spannen tussen 2 kliko’s.
Weet je van wie de auto’s zijn? Dan aanbellen en uitleggen dat je gaat verhuizen en of ze hem maandagochtend/zondagavond ergens anders neerzetten en dan alsnog de plek afzetten.
Nu kun je denk ik alleen maar maandagochtend opletten of er een auto weggaat en dan die plek claimen met pionnen en afzetlint, of een afzetlint spannen tussen 2 kliko’s.
Weet je van wie de auto’s zijn? Dan aanbellen en uitleggen dat je gaat verhuizen en of ze hem maandagochtend/zondagavond ergens anders neerzetten en dan alsnog de plek afzetten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 9 december 2017 om 07:26
Wel een beetje laat om je dat de zaterdag van te voren te bedenken.... Maar daar heb je nu niks meer aan.
Heb je al een beetje contact met je toekomstige buren? Anders zou ik daar langsgaan (vandaag nog!) jezelf voorstellen als er nog geen contact is, het verhaal uitleggen en vragen of zij maandag op het moment dat de verhuiswagen komt eventjes hun auto willen verplaatsen (mits het hun auto’s zijn die er staan). Als het compleet onbekend is van wie de auto’s zijn wordt het lastig.
Is er trouwens sprake van parkeerplaatsen met parkeervergunningen of zijn het openbare plaatsen? Want als er sprake is van parkeervergunningen dan zul je voor de verhuiswagen wellicht nog een ontheffing nodig hebben (en die krijg je op deze termijn niet meer geregeld).
Heb je al een beetje contact met je toekomstige buren? Anders zou ik daar langsgaan (vandaag nog!) jezelf voorstellen als er nog geen contact is, het verhaal uitleggen en vragen of zij maandag op het moment dat de verhuiswagen komt eventjes hun auto willen verplaatsen (mits het hun auto’s zijn die er staan). Als het compleet onbekend is van wie de auto’s zijn wordt het lastig.
Is er trouwens sprake van parkeerplaatsen met parkeervergunningen of zijn het openbare plaatsen? Want als er sprake is van parkeervergunningen dan zul je voor de verhuiswagen wellicht nog een ontheffing nodig hebben (en die krijg je op deze termijn niet meer geregeld).
zaterdag 9 december 2017 om 07:57
Op de website van de gemeente staat dat je zelf eventueel borden kan plaatsen met de datum waarop de parkeerplekken vrij moeten zijn.
Dit moet men dus zelf doen, niet de gemeente.
Mijn vraag is wat voor borden, maar pilonnen plus een A4 aan de lantaarnpalen. Wellicht ook even bij mensen een briefje in de brievenbus. En inderdaad even aanbellen.
Mijn vraag is wat voor borden, maar pilonnen plus een A4 aan de lantaarnpalen. Wellicht ook even bij mensen een briefje in de brievenbus. En inderdaad even aanbellen.
zaterdag 9 december 2017 om 07:58
O ja ook goede tip! Het is ook maar een uurtje natuurlijk.
zaterdag 9 december 2017 om 08:01
Het verschilt per gemeente wat de regels zijn op dit gebied. Dus ik vind het een goed idee dat je even op de site van de gemeente hebt gekeken, de adviezen die je hier krijgt zijn algemene adviezen, niemand hier weet immers om welke gemeente het gaat....Baby_Giraf schreef: ↑09-12-2017 07:57Op de website van de gemeente staat dat je zelf eventueel borden kan plaatsen met de datum waarop de parkeerplekken vrij moeten zijn.
zaterdag 9 december 2017 om 08:10
Ik heb het gewoon gevraagd aan mijn onderburen of ze even de auto wilden verplaatsen omdat ik die dag ging verhuizen en de auto een stukje de stoep op wilde rijden. Wellicht kan je dat proberen? Zou sowieso contact met je buren opnemen om ze in te lichten dat je die dag gaat verhuizen. En succes, ik vond het ook enorm stressvol en dan had ik nog geen eens een verhuiswagen nodig.
zaterdag 9 december 2017 om 08:47
wat voor tips hebben de verhuizers?
zet zondagavond (of nog eerder) zelf een paar autos een beetje asociaal voor de deur. En rij deze weg wanneer de verhuiswagen er is.
bel de bij de buren aan, grote kans met dit slechte weer dat zo maandagochtend met de auto naar het werk gaan.
zet zondagavond (of nog eerder) zelf een paar autos een beetje asociaal voor de deur. En rij deze weg wanneer de verhuiswagen er is.
bel de bij de buren aan, grote kans met dit slechte weer dat zo maandagochtend met de auto naar het werk gaan.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
zaterdag 9 december 2017 om 09:29
Ik had een tijdje geleden ook dit probleem, en ik woonde in een winkelstraat die altijd vol staat met auto's.
Ik heb zelf bordjes gemaakt met "Niet parkeren op maandag 11 december tussen X en X uur ivm verhuizing". Met daarbij een plaatje van een verkeersbord dat er niet geparkeerd mocht worden (ik had een vergunning maar moest zelf zorgen voor handhaving). Die bordjes had ik laten plastificeren en met tiewraps aan de lantaarnpalen gehangen. Op de dag zelf was ik er een paar uur eerder, zodat ik bij mensen kon aanbellen als er toch nog auto's zouden staan (niet nodig gelukkig).
Werkte prima!
Ik heb zelf bordjes gemaakt met "Niet parkeren op maandag 11 december tussen X en X uur ivm verhuizing". Met daarbij een plaatje van een verkeersbord dat er niet geparkeerd mocht worden (ik had een vergunning maar moest zelf zorgen voor handhaving). Die bordjes had ik laten plastificeren en met tiewraps aan de lantaarnpalen gehangen. Op de dag zelf was ik er een paar uur eerder, zodat ik bij mensen kon aanbellen als er toch nog auto's zouden staan (niet nodig gelukkig).
Werkte prima!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
zaterdag 9 december 2017 om 10:17
Ik gok zomaar dat als TO ‘een paar auto’s’ (voldoende voor een vrachtwagenplaats)heeft ze niet in een huis met algemene parkeerplaatsen zou wonen, maar eerder in een huis met een eigen oprit of zelfs oprijlaan zou hebbenhamerhaai schreef: ↑09-12-2017 08:47wat voor tips hebben de verhuizers?