Sneeuw!!!

08-12-2017 11:17 339 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoera! Het sneeuwt!

Wie zit er nog meer lekker warm binnen vanaf de bank te genieten?
Of wie loopt er juist te balen omdat hij/zij zojuist is uitgegleden en nu een natte sneeuwkont heeft?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Madrid87 schreef:
10-12-2017 13:56
Hier ook! Mooie grote vlokken die blijven liggen. :cheer:
Ligt al zo'n 2 a 3 cm en het sneeuwt goed door. Net lekker door de sneeuw gewandeld naar het winkelcentrum. Heerlijk. De kat vind het ook heel boeiend.
Stoere kat. Hier liggen de drie haarballen prinsheerlijk binnen te pitten. De watjes ;-D
Het nu nóg harder gaan sneeuwen en ik loop met een gelukzalige glimlach door huis. Wat geniet ik hiervan!
Niet om het één of ander, maar wat een grafzooi.
francieneke schreef:
10-12-2017 13:57
Hier in Groningen stad ligt nog niks. Echt balen, ik houd van sneeuw!
Het komt jouw kant op hoor, nog even geduld :)
Droog hier nu...hebben t weer gehad denk ik...dooien kan beginnen !
Bimzarellio...what else
Hier in de Haarlemmermeer sneeuwt het nog steeds.
Katjes moeten er niks van hebben haha 😻
Alicemorgan3 schreef:
10-12-2017 13:21
Hier in regio 026 sneeuwt het inmiddels behoorlijk.
Niet praktisch maar wel erg mooi.
Ik snap alleen niet waarom er om een beetje sneeuw meteen met allerlei codes en maatregelen gestrooid moet worden.
Echt, in Rusland en Canada liggen ze waarschijnlijk op de grond van het lachen..
Dat zou je denken, maar ik heb hier op het kruispunt voor mijn huis toch echt al meerdere aanrijdingen gezien. En dacht net zelf toch maar even weg te gaan, en was het na tig keer heen en weer glijden zat en ben weer naar huis gegaan. Ik reed echt heel rustig, maar het is niet heel leuk als je de bocht om wilt (nogmaals: stapvoets), maar je auto glijdt gewoon rechtdoor. Blijkbaar zijn ze daar beter voorzien of zo.

(Overigens hangt het in Canada ook van de locatie af, ben ooit in een vergelijkbare sneeuwbui in Vancouver aangekomen, vliegtuig gleed door op de landingsbaan, hele verkeer zat vast ivm 5 mm sneeuw. En de rest van de week vroeg echt iedere Canadees me of ik de 'blizzard' ook meegemaakt had).
Calamitycat schreef:
10-12-2017 14:01
Het komt jouw kant op hoor, nog even geduld :)
Ah, dat geeft de burger moed. Ik hoop wel dat het gaat vriezen dan, want het dooit hier. Er zijn wel een paar kleine sneeuwvlokjes, maar die dooien meteen weer weg.
Calamitycat schreef:
10-12-2017 14:00
Stoere kat. Hier liggen de drie haarballen prinsheerlijk binnen te pitten. De watjes ;-D
Het nu nóg harder gaan sneeuwen en ik loop met een gelukzalige glimlach door huis. Wat geniet ik hiervan!
Hier vinden ze er ook weinig aan, mevrouwtje 1 is al een paar weken in wandel-staking, e mijn andere kat is van haar geloof af.. :-$ :"-( . Ze vond sneeuw altijd magisch maar dat is echt over, ze vindt het koud en vertikt het om in de sneeuw te gaan spelen...
Alicemorgan3 schreef:
10-12-2017 14:04
Hier vinden ze er ook weinig aan, mevrouwtje 1 is al een paar weken in wandel-staking, e mijn andere kat is van haar geloof af.. :-$ :"-( . Ze vond sneeuw altijd magisch maar dat is echt over, ze vindt het koud en vertikt het om in de sneeuw te gaan spelen...
Wat schattig
-Julia- schreef:
10-12-2017 13:55
Ik wil begin van de avond onderweg gaan naar het oosten van het land, maar gezien de code oranje twijfel ik nog. Is het te doen in regio Almelo, dat iemand weet?
Het sneeuwt hier al een uur. Ik zou het niet doen, maar je weet hoe veranderlijk het weer is..
Alicemorgan3 schreef:
10-12-2017 14:04
Zo'n warm droog dak boven je hoofd is natuurlijk ook wel heel aantrekkelijk :)
De tuin 5 minuten geleden
Afbeelding
Mooi !!!
Bimzarellio...what else
Zo leuk! Mijn hond is er ook echt gek op. Ik ben inmiddels helemaal bevroren na een uur met haar in de tuin spelen.
Calamitycat schreef:
10-12-2017 14:15
De tuin 5 minuten geleden
Afbeelding
Prachtig!!

Bij ons ligt er ook ongeveer zoveel sneeuw.
Niet echt goede sneeuwpoppen/ballen sneeuw helaas
@Calamitycat: een sprookje!!! :flirting:

Hier nog niks. Mijn hond is trouwens ook gek op sneeuw. We blijven hopen.
bagheera91 schreef:
10-12-2017 14:20
Prachtig!!

Bij ons ligt er ook ongeveer zoveel sneeuw.
Niet echt goede sneeuwpoppen/ballen sneeuw helaas
Nee dat niet jammer genoeg, het is geen plaksneeuw.

De heesters/struiken beginnen inmiddels aardig te bezwijken onder het gewicht van de sneeuw.
Net brak er een enorme tak van de vlinderstruik af :O
Zin om een wandeling te maken door de sneeuw. Gek of niet gek?
Het begint hier net een beetje te sneeuwen, blijft nog niet echt liggen. Als de bussen vanavond rijden vind ik het best. (Partner moet met ov naar het werk). Door de waarschuwingen wel al winter voorbereiding gedaan. Beneden bij de deur staat de kist met zout. De ijzers voor om de schoenen bij ijzel, naast de deur gehangen. De sjaals, mutsen en handschoenen schoon en afgewerkt in de bakken naast de kapstok.
De kerstsfeer is erin. De oven draait overuren, straks stamppot mous. Heerlijk.
Doe ik niet aan....
Afbeelding

Onze tuin.....hier is 8 cm gevallen.
Nu is het droog en aan het dooien.
Vlinderstruik is inderdaad ook helemaal doorgebogen.
Hond heeft uren buiten gespeeld en met dochter een sneeuwpop gemaakt. Oftewel dochter maakte en hij brak weer af. Nu ligt de hond te ronken in de woonkamer.
SadSloth schreef:
10-12-2017 14:34
Nee joh, lekker doen. Het is prachtig hier, nu 5 cm en het sneeuwt nog steeds heel hard. Zit er ook aan te denken om nog een rondje te gaan maken. Maar jas is nog nat. De sneeuw blijft maar vallen en het plakt ook. Zie al kinderen sneeuwpoppen maken en sleeën. :heart:
Eindelijk! De vlokken zijn groter en het wordt een beetje wit al! :-)
Oooohhh, @Duet......wondermooi.... :heart:
Het is hier prachtig en het sneeuwt nog steeds...

Ik kom morgen echt never nooit de helling op om de parkeergarage uit te rijden :hyper:
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Wauw, wat ontzettend mooi Duet! :flirting:
SadSloth schreef:
10-12-2017 14:34
Gewoon doen. Hoe vaak krijg je die kans nou, go go go!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven