Sneeuw!!!
vrijdag 8 december 2017 om 11:17
zondag 10 december 2017 om 18:37
zondag 10 december 2017 om 18:37
Wow! bij ons kwam na het pak sneeuw regen en nu dooit het als een gek.Maleficent schreef: ↑10-12-2017 17:49
Hier is, met wat er vrijdag en gisteren al lag, in totaal nu denk ik wel tegen de 20 cm gevallen
Dochter is door duetman met auto naar haar werk gebracht, want fietsen ging niet door de prut op straat. Ze werkt bij een pizzaketen, de bezorgers waren vanmiddag al tientallen keren onderuit gegaan met hun scooters....arme jongens.
zondag 10 december 2017 om 19:26
Ja Robinson, dan is het wel over wat ik net las.
Ik vind het een móói plaatje buiten hoor, en ik geniet enorm van de kids die zo'n lol hebben buiten in de sneeuw en van de sneeuwpop waar ze zo trots op zijn, maaarrrrrrr......wat ik vind het niks om morgen de weg op te moeten naar mijn werk. Hoop zó dat het meevalt en te doen is. Ga op tijd weg uiteraard. Helaas zit morgen thuiswerken er niet in i.v.m. een vergadering en dinsdag werk ik al thuis (ivm die stomme staking).
Ik zeg altijd: sneeuw is prachtig, maar dan graag in de kerstvakantie/of als je niet meer de deur uit moet en vrij bent.
Ik vind het een móói plaatje buiten hoor, en ik geniet enorm van de kids die zo'n lol hebben buiten in de sneeuw en van de sneeuwpop waar ze zo trots op zijn, maaarrrrrrr......wat ik vind het niks om morgen de weg op te moeten naar mijn werk. Hoop zó dat het meevalt en te doen is. Ga op tijd weg uiteraard. Helaas zit morgen thuiswerken er niet in i.v.m. een vergadering en dinsdag werk ik al thuis (ivm die stomme staking).
Ik zeg altijd: sneeuw is prachtig, maar dan graag in de kerstvakantie/of als je niet meer de deur uit moet en vrij bent.
zondag 10 december 2017 om 19:47
Van de VID site:mamaonbekend schreef: ↑10-12-2017 19:26Ja Robinson, dan is het wel over wat ik net las.
Het verkeer moet maandagochtend rekening houden met gladheid en extra drukte op de snelwegen. Vannacht gaat het namelijk op sommige plaatsen vriezen, waardoor het wegdek glad kan zijn.
De maandagochtendspits is altijd een drukkere spits, maar de VID verwacht dat door gladheid en het winters karakter de files nog langer zullen zijn dan normaal.
In de middag komt er, volgens de weerdiensten, weer een nieuwe laag sneeuw over Nederland heen. Dat betekent dat ook maandagmiddag en avond rekening gehouden moet worden met gladheid, langere files en extra drukte. Kortom: het wordt ook maandag niet fijn rijden op de wegen.
https://www.vid.nl/Nieuws/article/VID.2017.344.03
Rijkswaterstaat adviseert om, indien mogelijk, de weg niet op te gaan.
https://www.rijkswaterstaat.nl/over-ons ... heden.aspx
Veel succes voor iedereen die morgen de weg op moet!
"I love not Man the less, but Nature more..."
zondag 10 december 2017 om 20:24
In het hoge noorden geen dooi en zelfs de verwarming moet een stukje hoger om het warm te krijgen.
Morgen late dienst, tegen de tijd dat ik vrij ben weer dikke sneeuwval. Ik hoop dat de accu het blijft volhouden.
Ga zo met de hond naar buiten, die heeft het nog nooit echt meegemaakt.
Mooi om te zien maar niet fijn om te rijden of je auto te moeten ontdooien. De sneeuw zal zeker vastvriezen.
Succes iedereen waarvan morgen de plicht roept.
Morgen late dienst, tegen de tijd dat ik vrij ben weer dikke sneeuwval. Ik hoop dat de accu het blijft volhouden.
Ga zo met de hond naar buiten, die heeft het nog nooit echt meegemaakt.
Mooi om te zien maar niet fijn om te rijden of je auto te moeten ontdooien. De sneeuw zal zeker vastvriezen.
Succes iedereen waarvan morgen de plicht roept.
zondag 10 december 2017 om 20:27
Nou, ik had vanmiddag een belangrijke afspraak aan de andere kant van onze woonplaats maar ik was nog niet op 1/3 van de rit en heb me omgedraaid.
Het was doodeng. Er was hier niet gestrooid of geveegd en het was echt superglad en ik had een paar keer helemaal geen controle over de auto. Morgen moet ik eigenlijk alleen naar school en naar werk, maar dat is allemaal binnen een straal van 2 km, dus dat zal wel goed gaan hopelijk.
Het was doodeng. Er was hier niet gestrooid of geveegd en het was echt superglad en ik had een paar keer helemaal geen controle over de auto. Morgen moet ik eigenlijk alleen naar school en naar werk, maar dat is allemaal binnen een straal van 2 km, dus dat zal wel goed gaan hopelijk.
Stressed is just desserts spelled backwards
zondag 10 december 2017 om 21:08
Nou best riskant.Maleficent schreef: ↑10-12-2017 20:27Nou, ik had vanmiddag een belangrijke afspraak aan de andere kant van onze woonplaats maar ik was nog niet op 1/3 van de rit en heb me omgedraaid.
Ik heb voor het eerst winterbanden hopelijk helpt het.
zondag 10 december 2017 om 21:25
Update vanaf hier. Er lag een best pak sneeuw vanmorgen/vanmiddag. En nu, alles is weg. Een beetje nog op de bomen en struiken maar de straten en stoepen zijn helemaal schoon, jammer. Morgen nieuwe dag, nieuwe kansen
Niemand is onmisbaar
zondag 10 december 2017 om 21:49
Toen ik via Fort Lauderdale (Florida) via New York wou terugvliegen kon dat niet. Vliegveld JF Kennedy was vanwege sneeuw gesloten. Ik moest uiteindelijk via Atlanta terug naar Schiphol. Op de heenweg had Schiphol last van sneeuw. Maar later nam de overlast af, waardoor Schiphol weer open ging. Dit alles was eind december 2010.
World of Warcraft: Legion
zondag 10 december 2017 om 22:31
Ja. Ik ben een keer onderweg naar mijn werk wegens een ijslaag van de weg geraakt zo over een sloot een weiland in. Auto total loss kon ik mooi zelf betalen.Caledoniaxx schreef: ↑10-12-2017 21:52Ook dat ze adviseren om thuis te blijven. Niet iedereen die moet werken heeft die mogelijkheid. Ik werk in de zorg dus zou wel moeten.
Maar het is best een raar advies, je kunt er niks mee.