Leuke ideeën voor Kerst

10-12-2017 17:41 40 berichten
Dag allemaal. Voor het eerst komt mijn familie bij ons Kerst vieren. Nu ben ik op zoek naar wat leuke ideeën zodat iedereen zich ook welkom voelt. Dus leuke ideeen m.b.t. eten en drinken of iets te doen binnenshuis. Een beetje vaag wat ik vraag maar ik weet het zelf niet helemaal goed. :@@:
Alle reacties Link kopieren
Ik doe meestal in de middag afspreken. Koffie met een klein dingetje erbij daarna borrelen.
Gezellige kaarsjes aan en gezellig samenzijn.
Rond zessen uitgebreid eten en daarna gezellige spelletjes.
Later weer borrelen.
Gewoon gezellig maar niet overdadig.
Blondie456 schreef:
10-12-2017 18:42
Als je ziek bent geweest dan snap ik dat echt wel dat je het niet meer zo laat maakt. Hier meestal feestjes tot ver na 3 uur en er ligt niemand landerig op de bank. Mijn ervaring is hoe later na 12 uur hoe gezelliger het wordt.
Mijn ervaring is dat de laatste meestal in slaap kukelt en dat we dan zeggen'is het misschien tijd is om te gaan en dan wordt men weer wakker van neeee hoor, we pakken er nog eentje. Eéntje nog. :biggrin:
Maar dan is het rond drie uur
Blondie456 schreef:
10-12-2017 18:42
Als je ziek bent geweest dan snap ik dat echt wel dat je het niet meer zo laat maakt. Hier meestal feestjes tot ver na 3 uur en er ligt niemand landerig op de bank. Mijn ervaring is hoe later na 12 uur hoe gezelliger het wordt.
En daarom begin ik liever wat eerder, en houd op tijd op. Volgens mij is het om 2 uur in de nacht echt niet gezelliger dan om 10 uur in de avond. Gezelligheid maak je zelf, los van het tijdstip. Ik snap dus ook niet zo goed waarom het alleen maar gezellig kan zijn als het nachtwerk wordt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Mentosje schreef:
10-12-2017 18:05
Er komen ongeveer 6 stellen en twee kinderen onder de 5. En iedereen neemt al wat mee qua eten. :)
Begin met iedereen te ontvangen met een lekker drankje. Koffie/thee/warme choco. Kinderen evt zelf de choco laten versieren met slagroom en marshmallows. Erbij kerstkransjes en chocola. Dan zet je de kinderen voor 'kerst bij sesamstraat' ofzo en leg je wat spelletjes neer voor de 'groten'. Dan eten, daarna nog een rondje koffie/thee/warme choco.

Zet kerstliedjes aan, zorg voor kerstversiering en maak je niet te druk.
pejeka schreef:
10-12-2017 18:51
En daarom begin ik liever wat eerder, en houd op tijd op. Volgens mij is het om 2 uur in de nacht echt niet gezelliger dan om 10 uur in de avond. Gezelligheid maak je zelf, los van het tijdstip. Ik snap dus ook niet zo goed waarom het alleen maar gezellig kan zijn als het nachtwerk wordt.
Ik vind dat als ik erop terug kijk wel.
pejeka schreef:
Het wordt bij ons altijd nachtwerk omdat het nog steeds gezellig is en wij leut hebben. Om 10 uur was het gezellig maar dat is het om 3 uur nog steeds. Ik heb het met feestjes al vaak licht zien worden.
Blondie456 schreef:
10-12-2017 19:04
Het wordt bij ons altijd nachtwerk omdat het nog steeds gezellig is en wij leut hebben. Om 10 uur was het gezellig maar dat is het om 3 uur nog steeds. Ik heb het met feestjes al vaak licht zien worden.
Ja wij ook maar met kerst met mijn familie hoef ik dat niet. Ik ben blij dat we eerste kerstdag in de middag gaan eten en dan s’avonds lekker thuis zijn.
[quote=Star² post_id=27882986 time=1512926489 user_id=353209]
Voor de kinderen:

Wat leuk! Waar heb je dat vandaan??
pejeka schreef:
10-12-2017 18:13
Ja, leuk, en dan heeft ome Theo nét iets te veel op, en slaat nét iets te hard, en dan vind je de splinters van die bal een week later nog op je parket, of de schaal op zich gaat aan diggelen met stukken die alle kanten op spatten, of er wordt nét mis geslagen en dan zit er een deuk in je notenhouten salontafel door die zware hamer...
je hebt gelijk. Je kunt het beste met een deken op de bank blijven liggen en gewoon niks doen. Dan kan er ook zeker niks gebeuren.😒
Mentosje schreef:
10-12-2017 21:58
Pinterest ;-)

Maar zoiets kan je natuurlijk makkelijk zelf samenstellen.
Een knutsel maken of doeboek is ook leuk voor kinderen. Bijvoorbeeld online bij Lobbes (versier je eigen kerstboom/bal/stal/placemet) of een doeboek bij Bruna, voor kleuters is bobo leuk, iets groteren het Donald Duck winterboek (vanaf een jaar of zeven).
Het wachten op eten kan voor jonge kinderen lang duren, dus daarom leg ik altijd zoiets klaar.
Op de eerste en belangrijkste plaats...doe het zoals jij dat fijn vind. Laat je niets opleggen of opdringen voor wat betreft tijd, maaltijd, gang van zaken etc.

Daarnaast is een te vol geplande activiteit niet ontspannen, en dat ontspannen is denk ik wel de bedoeling van dergelijk samenzijn.

Ikzelf hou het graag kort. Dus geen ellenlange zitten of laat komen en laat gaan.

Op tijd start, gezellig samenzijn, voorzien van drank en spijs (dat kan ook zonder driegangendiner) en op tijd naar huis.
pejeka schreef:
Ook zonder die verschrikkelijke ziekte genoeg mensen die zo denken.
Overigens bedenk wel dat jij nu de lat gaan bepalen waarlangs toekomstige kerstmissen zullen worden gespiegeld. Met andere woorden...ga jij nu groot-groter-grootst uitpakken zal het de jaren erna nog “gekker”worden.

Wanneer je het type bent dat vind....doe maar normaal dat is gek genoeg.....hou het dan ook normaal.

Ben je het type dat juist graag kookt, al is het een 9-gangen diner, dan doe je dat. Echter niets hoeft en niets moet. Dat is eigenlijk wat ik je wil meegeven.
Mentosje schreef:
10-12-2017 21:58
Pinterest staat vol met dat soort ideeën. :nerd:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven