Kerstcadeau’s!

10-12-2017 19:05 11 berichten
In onze familie is het de traditie om met kerst elkaar een cadeautje te geven. Budget ongeveer 20 euro pp. Gast om 4 kinderen en 6 volwassenen. Voor mijn neefjes en nichtjes ben ik al klaar. Nu zit ik te denken wat ik voor mijn vader en partner, mijn broer en schoonzus en mijn zusje en zwager moet kopen. Totaal geen inspiratie😞. Koop ik een cadeautje voor samen of toch voor de heren hetzelfde en dames hetzelfde, ik weet het niet. Heeft iemand evt een idee?
Alle reacties Link kopieren
Cadeaubon voor t een of ander?

Of gewoon vragen wat ze graag zouden willen krijgen.
Jeetjemina schreef:
10-12-2017 19:08
Cadeaubon voor t een of ander?

Of gewoon vragen wat ze graag zouden willen krijgen.
Cadeaubon vindt ik altijd zo makkelijk, dat doe ik pas wanneer ik echt niks kan verzinnen. En vragen vindt ik niet leuk. Bedankt voor het meedenken.
Mij zou je er heel blij mee maken, met zo'n vvvbon ofzo. Als je me niet goed genoeg kent om iets te verzinnen waar je me echt blij mee kan maken dan. Liever heb ik dat je het vraagt.

Ik heb bijvoorbeeld helemaal niks met kaarsen, chocolade, planten en huisversierspul of rituals ect. Ook qua sieraden en kleding heb ik een moeilijke smaak en ik hou niet van frutsels. Niet van magazines. Wel van boeken maar ik ben lid van de bieb en heb de meeste bestsellers al gelezen.

Concertkaarten koop je niet voor 20 euro ect.

Dus als je iemand niet goed genoeg kent ( en dat doe je niet want je vraagt het hier) dan is zo'n bon juist iets wat heel goed kan geven denk ik.
anoniem_194147 wijzigde dit bericht op 10-12-2017 19:26
2.52% gewijzigd
Luxe douchegel
Boek/tijdschrift
Geurtje
Plaid
Kaarsen
Kookboek
Luxe thee/nootjes
Bonbons
er is geen goed of fout.

je kan voor iedereen het zelfde kopen (tijdschrift abonnement, cadeaubon, fles drank, boek, etc)

of er een echt persoonlijk cadeau van maken.

stelletjes-cadeautjes vind ik persoonlijk niet zo heel leuk,
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Maar voor suggesties als je echt geen bon wil geven:

Vraag om kado wensen, echt veel leuker om je geld en tijd te spenderen aan iets wat iemand blij maakt toch?
Wat is er leuk aan als je zelf eigenlijk niks weet en je haalt dan maar wat en die iemand bedankt beleeft en het eindigd ongebruikt in de kast/kliko/ bij een ander?

Als je echt niet wil vragen om suggesties aan persoon zelf kan je ook partner enz vragen?

Anders zoiets? :

Voor een koffieverslaafde een koffiepakket maken. Mooie luxe beker, dure koffie ect.
Zelfde voor een theeverslaafde: Mooi glas, dure thee, wat lekkers erbij. Mooi thee ei enz.

Voor mijn nichtjes maak ik een make up pakket: Glazen weckpot vullen met lipglos, mooie nagellak, masker, mascara enz.

Tuinpakket, scheerpakket, wijnpakket. enz enz. enz. :-D
Een goede fles wijn met een kaasplank?

Een boek uit een genre wat de ontvanger graag leest?

Een bordspel?

Kaartje voor een (lokale) voorstelling?

Een plateau met kaarsen en tierelantijntjes?

Een wandelrouteboekje?

Een collage met familiefoto’s?

Voor 20€ pp zijn best leuke dingen te bedenken.

Is het geld bij elkaar doen voor een groepsactiviteit een idee? Een middagje naar een escape room ofzo?

Het ligt er helemaal aan hoe goed jij de ontvangers kent en hoeveel tijd je hebt om te shoppen...
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Hier doen gezelschapsspellen het altijd wel goed. En heel saai, bonnen van het tuincentrum of douglas. Mn vader vraagt er zelf om. Ben er zelf ook altijd blij mee! Heb nu nog bonnen liggen waarmee ik straks een mooi kerststuk ga halen. Verder mooie flessen wijn, of een gepersonaliseerd kado online bestellen (keukenschort, handdoek, wijnglas etc)
Sheldon had een prima uitleg hierover.
Wat het nut is om elkaar kadootjes te geven, :proud:
Wat een super leuke ideetjes allemaal. Hier kan ik zeker wat mee. Bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven