Sneeuw!!
zondag 10 december 2017 om 09:53
Vandaag is er Sneeuw voorspeld! Maar het ligt (nog) niet overal... word jouw huis al bedolven onder een lawine? Of zitten de musjes nog fluitend op je zonnepanelen?
Komt code oranje er bij jou al aan? En wat ga je doen als er wel/geen sneeuw valt?
Gezellig kleppen over Sneeuw!
TO trapt af: hier bij ons (vlakbij de rivieren) ligt een klein laagje poedersneeuw en wat ijs op de auto’s. Nog geen vlokje te zien verder. Mocht het pak nog vallen dan staan de snowboots klaar voor een wandeltocht! En tot die tijd gaan we fijn de kerstboom opzetten en het huis kerstklaar maken
Komt code oranje er bij jou al aan? En wat ga je doen als er wel/geen sneeuw valt?
Gezellig kleppen over Sneeuw!
TO trapt af: hier bij ons (vlakbij de rivieren) ligt een klein laagje poedersneeuw en wat ijs op de auto’s. Nog geen vlokje te zien verder. Mocht het pak nog vallen dan staan de snowboots klaar voor een wandeltocht! En tot die tijd gaan we fijn de kerstboom opzetten en het huis kerstklaar maken
zondag 10 december 2017 om 12:11
bij den bosch sneeuwt het redelijk, maar ik vind het niet heel dramatisch. Er ligt een heel dun laagje op straat, en volgens buienradar is de bui over een uur grotendeels voorbij. Wij hebben een feest 1/2 uur rijden hier vandaan, ik denk dat we gewoon gaan, we vertrekken als de sneeuw voorbij is.
The past may be in tatters
But today is all that matters
zondag 10 december 2017 om 12:14
Het is hier net gestopt, begon rond 08.30. Ik hees de kinderen om 09.00 al in hun skipakken!
Wij wonen aan de kust, dus je weet nooit hoelang het blijft liggen. De dooi zal wel snel inzetten, kindjes zijn net binnen. Dus die hebben al dikke pret gehad en zijn nu lekker koud en drinken warme chocolademelk onder een dekentje 
Mocht het straks nog liggen, gaan we zo nog even wandelen door de sneeuw. Eerst even alles drogen en warm worden, eten en drinken.
Mocht het straks nog liggen, gaan we zo nog even wandelen door de sneeuw. Eerst even alles drogen en warm worden, eten en drinken.
zondag 10 december 2017 om 12:49
Het slee-plan is hier ten uitvoer gebracht. Was 3 minuten hartstikke leuk. Daarna brak de rugleuning van de slee doordat zoon erop ging hangen toen hij wilde gaan zitten (slee van de kringloop, rugleuning was al niet meer helemaal goed), toen durfde hij er niet meer op, kleine zus kon er niet alleen op dus die moest ik dragen. Zoon begin te mopperen dat hij het koud kreeg...ik moest die slee en kapotte rugleuning nog mee naar huis sleuren enz...
Tot dusver het idyllische sleetje rijden met de kinderen
Tot dusver het idyllische sleetje rijden met de kinderen
zondag 10 december 2017 om 13:36
toch maar afgebeld, het is hier nu echt een tijd flink aan het sneeuwen en er ligt een erg dik pak. op de snelwegen staat het stil. Komend uur gaat het sneeuwen nog niet veranderen... balengruffalo schreef: ↑10-12-2017 12:11bij den bosch sneeuwt het redelijk, maar ik vind het niet heel dramatisch. Er ligt een heel dun laagje op straat, en volgens buienradar is de bui over een uur grotendeels voorbij. Wij hebben een feest 1/2 uur rijden hier vandaan, ik denk dat we gewoon gaan, we vertrekken als de sneeuw voorbij is.
The past may be in tatters
zondag 10 december 2017 om 18:42
maandag 11 december 2017 om 07:45
Gelukkig was de sneeuw gisterenavond al weggespoeld door de regen, maar ik vrees voor vandaag en morgen. Vanaf een uur of 9 voorspellen ze sneeuwval, tot 15 cm bij ons, en als ik de weermodellen zie, gaat het ook ettelijke uren sneeuwen. Hopelijk gaan trein en indien nodig tram of bus, maar liefst fiets ik vanavond gewoon terug door de lintbebouwingen en tussen de weilanden.
maandag 11 december 2017 om 09:05
Ik moest vandaag voor mijn werk naar Utrecht, ik heb maar afgezegd . Op de weg is het een gekkenhuis en ik vertrouw de NS voor geen meter als er sneeuw ligt, gisteren lag alles er ook uit. Net de kinderen naar het station gebracht, hopelijk blijven de treinen rijden en anders is het gelukkig niet ver om ze te halen want op de fiets glibber je hier weg, ik heb ze net al met bosjes onderuit zien schuiven.
Gisteren moest ik wel de weg op en ik vond het wel beroerd gestrooid op de A10 en A6 , op sommige stuken leek helemaal niet gestrooid. Ik heb wel veel strooi en schuif wagens zien rijden.
Ik ga zo denk ik eens een eind wandelen. Het waait hier nauwelijks dus je kunt je makkelijk warm genoeg aankleden en de stoepen zijn niet erg glad.
Gisteren moest ik wel de weg op en ik vond het wel beroerd gestrooid op de A10 en A6 , op sommige stuken leek helemaal niet gestrooid. Ik heb wel veel strooi en schuif wagens zien rijden.
Ik ga zo denk ik eens een eind wandelen. Het waait hier nauwelijks dus je kunt je makkelijk warm genoeg aankleden en de stoepen zijn niet erg glad.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.