Sneeuw!!!

08-12-2017 11:17 339 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoera! Het sneeuwt!

Wie zit er nog meer lekker warm binnen vanaf de bank te genieten?
Of wie loopt er juist te balen omdat hij/zij zojuist is uitgegleden en nu een natte sneeuwkont heeft?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Ik heb eigenlijk college straks, van half 4 tot half 10. Ik ga niet, maar ik snap niet dat ze de colleges niet afgelasten. Bijna iedereen komt ergens anders vandaan en moet dus met de auto / ov...
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Hier zijn de scholen dicht en ik kon een afspraak naar deze ochtend verzetten tien het nog niet sneeuwde.

Straks mijn spikes onder mijn schoenen doen en lekker naar buiten vind het mooi om te zien als ik nergens heen hoef.
Ik moet straks boodschappen doen als vriend thuis is (auto). Ik zie er nu al tegenop. Ik ben niet zo'n held met in de sneeuw lopen. Bang dat ik uitglijd. Maar goed, het moet.. Het sneeuwt hier inmiddels alweer zachtjes (bovenop de laag die er nog lag van gisteren), tegen de tijd dat vriend thuis is zal het wel erger zijn denk ik.. :-?
Hier, in Brabant, ligt echt een dik pak sneeuw nu. Zoon mopperde vanmorgen dat hij met de fiets naar school moest. Ik heb nu een beetje spijt...
Sneeuw :heart:

Vanmorgen reden we in de sneeuw terug van weekend weg in puntje van Zeeland, expres om 9 uur vertrokken. We waren rond 11 uur thuis (omgeving dichtbij Rotterdam), en daarna stond alles vast.

Daarnet even naar de supermarkt gewandeld in de sneeuw, leuk vind ik dat.

Nu lekker binnen met thee en verwarming aan. :daisy: :flirting:
anoniem_357581 wijzigde dit bericht op 11-12-2017 14:19
4.46% gewijzigd
Bearnaise schreef:
08-12-2017 11:29
Ligt er dan zoveel bij een aantal van jullie?? Wat moet ik me daarbij voorstellen.

Nou een laag van 15 cm en stukken bevroren sneeuw waardoor het niet te lopen is. Amsterdam, een hofje met weinig verkeer. Een sneeuwpop van 2 m hoog hier op het grasveldje voor de deur :D
Jufjoke schreef:
11-12-2017 14:13
Hier, in Brabant, ligt echt een dik pak sneeuw nu. Zoon mopperde vanmorgen dat hij met de fiets naar school moest. Ik heb nu een beetje spijt...
Het OV is bij jullie al gestopt toch? Hoe komt hij naar huis? Hier zijn de scholen vroeg dicht.
GinnyJones schreef:
11-12-2017 13:53
Ik moet straks boodschappen doen als vriend thuis is (auto). Ik zie er nu al tegenop. Ik ben niet zo'n held met in de sneeuw lopen. Bang dat ik uitglijd. Maar goed, het moet.. Het sneeuwt hier inmiddels alweer zachtjes (bovenop de laag die er nog lag van gisteren), tegen de tijd dat vriend thuis is zal het wel erger zijn denk ik.. :-?
Kan je vriend op de terugweg niet wat boodschappen doen?
Bobby-Pin schreef:
10-12-2017 22:35
Hier ligt waanzinnig veel sneeuw en het sneeuwt nog steeds! Ik woon op een geheim plekje in Nederland.
:facepalm:
Het sneeuwt nu alweer.
Ik woon ook in een hofje, geen verkeer en met al die sneeuw waan ik me in een Anton Pieck illustratie.
Hier vlokt het de hele dag door in Gelderland. Morgen zou het ook blijven sneeuwen.
nina1966 schreef:
11-12-2017 14:21
:facepalm:
Mooi, handen voor je ogen, kun je het ook niet zien.
nina1966 schreef:
11-12-2017 14:20
Het OV is bij jullie al gestopt toch? Hoe komt hij naar huis? Hier zijn de scholen vroeg dicht.
Hij zit in groep 8, hij komt met de fiets geglibberd. Als dat maar goed gaat. Kan elk moment thuis komen.
Het was even droog hier, maar nu sneeuwt het weer. En volgens buienradar gaat het nog de hele middag door. Ik hijs de peuter straks op het kdv in een skipak en dan mag hij mee naar huis lopen. We hebben helaas nog geen slee, en die zullen nu ook wel uitverkocht zijn... Gelukkig mag ik de baby straks bij de buren brengen, anders had ik met de kinderwagen door de sneeuw heen gemoeten.
https://www.destentor.nl/zwolle/miljoen ... ~a9c55b33/

Hier in Gelderland gaat er 1 miljoen kilo zout per dag doorheen...
Bobby-Pin schreef:
11-12-2017 14:21
Het sneeuwt nu alweer.
Ik woon ook in een hofje, geen verkeer en met al die sneeuw waan ik me in een Anton Pieck illustratie.
Prachtig he? Zelfs mijn vreselijk lelijke tuin is nu mooi.
Jufjoke schreef:
11-12-2017 14:26
Prachtig he? Zelfs mijn vreselijk lelijke tuin is nu mooi.
Verse sneeuw maakt alles mooi!
En gezellig :D
AnnA_C schreef:
11-12-2017 10:29
Mijn schoonmoeder stuurt elke 10 minuten een appje naar de familieapp om te vragen of iedereen alweer onderweg naar huis is en of iedereen alsjeblieft naar huis wil gaan NU HET NOG KAN!!!!!
:rolling:
Niet verkeerd. Sommige plekken is er geen doorkomen aan. In het zuiden zijn de bussen er al lang mee opgehouden.
http://www.knmi.nl/waarschuwingen : Code rood is van kracht in het midden en zuiden van het land wegens grootschalige gladheid door sneeuwval.

Was even boodschappen doen, goede schoenen aangedaan, toch oppassen voor de gladheid onder de vers gevallen sneeuw.
"I love not Man the less, but Nature more..."
AMSTERDAM - UPDATE 13.46 UUR - Het KNMI heeft ’code rood’ afgegeven voor het midden en zuiden van het land. Rijkswaterstaat waarschuwt voor zeer gevaarlijke rij-omstandigheden en roept weggebruikers op om niet de weg op te gaan. De A2 van Eindhoven naar Maastricht is inmiddels dicht.
Dit is het #weeralarm in een kaartje, #coderood geldt dus voor grote delen van Nederland. We verwachten een uitzonderlijk zware #avondspits.
Jufjoke schreef:
11-12-2017 14:24
Hij zit in groep 8, hij komt met de fiets geglibberd. Als dat maar goed gaat. Kan elk moment thuis komen.
Warme choco, thee en koekjes! Dat joch verdient het.
Hier ook code rood ik blijf lekker binnen bij de kachel
ik zit in de trein voor een ritje van 2 uur. Overal enorm veel sneeuw, maar alles rijdt gewoon op tijd. in mijn woonplaats zijn alle wegen voor de auto's goed begaanbaar. Iemand had het over onbegrijpelijke hysterie over bevroren regen, ik vind alle hysterie rondom code "allemaal binnen blijven" vele malen irritanter.
nina1966 schreef:
11-12-2017 14:45
Warme choco, thee en koekjes! Dat joch verdient het.
Hij heeft net gebeld dat hij bij een vriendje blijft spelen.Nu moet hij straks nóg verder fietsen....Als troost mag het vriendje blijven logeren.Ze hebben morgen toch geen school.
Hmmm. Nu heb ík zin in warme choco.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven