Stiefmoederen
maandag 11 december 2017 om 21:01
Hallo allemaal,
Heeft iemand ervaring met 'stiefmoeder' zijn? Mijn vriend is 20 jaar ouder en heeft twee kinderen (8 en 10). Ik ken zijn kinderen ongeveer een jaar en in het begin ging het prima. De kinderen waren verlegen, maar ik merkte al gauw dat ze me vertrouwden en op hun gemak voelden. Helaas was dat van korte duur. Hun moeder was niet blij met mijn komst en toen ze doorkreeg dat ik zou blijven, brak alle hel los. Ik heb nooit een kwaad woord over haar gezegd en zal dat ook nooit doen - zij vertelt de kinderen de meest nare onwaarheden over mij. De kinderen zijn sindsdien ontzettend bot en ronduit gemeen. Ook tegen mijn vriend, overigens. Ze hebben altijd alles gemogen en hebben totaal geen respect voor hun vader, mij, of andere volwassenen. Het is ondertussen zo zwaar gevallen dat ik niet meer naar hem toe wil als de kinderen daar zijn. Als ik er wel ben is het een week van schelden, klagen en nare opmerkingen over alles variërend van mijn gewicht tot mijn kleding tot mijn werk. Hij is er van overtuigd dat het overwaait maar praten met zijn ex leidt tot niets, de kinderen zijn ondertussen werkelijk onhandelbaar (ook tegen hem; ze schreeuwen tegen hem, slaan hem als ze hun zin niet krijgen en schelden ook hem uit) en onze relatie lijdt ontzettend. Heeft iemand ervaring met een situatie als deze?
Hij doet zijn best maar zonder medewerking van de ex en zolang ze zo over hem heen lopen is het voor ons onmogelijk om samen te zijn.
Heeft iemand ervaring met 'stiefmoeder' zijn? Mijn vriend is 20 jaar ouder en heeft twee kinderen (8 en 10). Ik ken zijn kinderen ongeveer een jaar en in het begin ging het prima. De kinderen waren verlegen, maar ik merkte al gauw dat ze me vertrouwden en op hun gemak voelden. Helaas was dat van korte duur. Hun moeder was niet blij met mijn komst en toen ze doorkreeg dat ik zou blijven, brak alle hel los. Ik heb nooit een kwaad woord over haar gezegd en zal dat ook nooit doen - zij vertelt de kinderen de meest nare onwaarheden over mij. De kinderen zijn sindsdien ontzettend bot en ronduit gemeen. Ook tegen mijn vriend, overigens. Ze hebben altijd alles gemogen en hebben totaal geen respect voor hun vader, mij, of andere volwassenen. Het is ondertussen zo zwaar gevallen dat ik niet meer naar hem toe wil als de kinderen daar zijn. Als ik er wel ben is het een week van schelden, klagen en nare opmerkingen over alles variërend van mijn gewicht tot mijn kleding tot mijn werk. Hij is er van overtuigd dat het overwaait maar praten met zijn ex leidt tot niets, de kinderen zijn ondertussen werkelijk onhandelbaar (ook tegen hem; ze schreeuwen tegen hem, slaan hem als ze hun zin niet krijgen en schelden ook hem uit) en onze relatie lijdt ontzettend. Heeft iemand ervaring met een situatie als deze?
Hij doet zijn best maar zonder medewerking van de ex en zolang ze zo over hem heen lopen is het voor ons onmogelijk om samen te zijn.
maandag 11 december 2017 om 21:08
Zijn ze nog maar kort gescheiden dat de ex zo boos is?
Enfin, zo te horen kan je vriend wel wat hulp gebruiken. Misschien contact opnemen met Centrum voor Jeugd en Gezin? Dit zou hij ook zonder medewerking van ex op moeten kunnen lossen.
Zijn kinderen zijn ook oud genoeg om er een serieus gesprek mee te voeren.
Enfin, zo te horen kan je vriend wel wat hulp gebruiken. Misschien contact opnemen met Centrum voor Jeugd en Gezin? Dit zou hij ook zonder medewerking van ex op moeten kunnen lossen.
Zijn kinderen zijn ook oud genoeg om er een serieus gesprek mee te voeren.
maandag 11 december 2017 om 21:09
Hij heeft co-ouderschap, de helft van de tijd dus. Dit was ook al zo voor ik in beeld was overigens, de kinderen zijn een hele tijd amper bij hem geweest omdat ze niet wilden - ze willen bij hun moeder zijn. Moeder zegt ook nare dingen over papa, geen idee tegen de kinderen maar wel tegen anderen. Ook zij loopt nog steeds over hem heen en gebruikt hem als ze geld nodig heeft, een avond uit wil en ze is zelfs wel eens niet komen opdagen om de kinderen te komen halen. Mijn voorstel is gezinstherapie, van mijn part zonder mij. Op de lange termijn doet hun gedrag hen zelf ook geen goed..
Ze zijn drie jaar gescheiden, waren dat al twee jaar ongeveer toen ik in beeld kwam. Ik ben wel de eerste vriendin, moeder heeft ook geen nieuwe vriend.
Ze zijn drie jaar gescheiden, waren dat al twee jaar ongeveer toen ik in beeld kwam. Ik ben wel de eerste vriendin, moeder heeft ook geen nieuwe vriend.
maandag 11 december 2017 om 21:13
Dat lijkt me vanzelfsprekend.Sidetable schreef: ↑11-12-2017 21:09Hij heeft co-ouderschap, de helft van de tijd dus. Dit was ook al zo voor ik in beeld was overigens, de kinderen zijn een hele tijd amper bij hem geweest omdat ze niet wilden - ze willen bij hun moeder zijn. Moeder zegt ook nare dingen over papa, geen idee tegen de kinderen maar wel tegen anderen. Ook zij loopt nog steeds over hem heen en gebruikt hem als ze geld nodig heeft, een avond uit wil en ze is zelfs wel eens niet komen opdagen om de kinderen te komen halen. Mijn voorstel is gezinstherapie, van mijn part zonder mij. Op de lange termijn doet hun gedrag hen zelf ook geen goed..
Je zegt zelf dat deze problemen er ook al waren voordat jij in beeld was.
Dus die problemen moeten ook opgelost worden zonder jou.
Wellicht is een KIES-coach iets. Ik denk ook dat je vriend flink aan de bak moet.
vitamined wijzigde dit bericht op 11-12-2017 21:55
0.11% gewijzigd
maandag 11 december 2017 om 21:28
Vind het zo vreemd dat je met een 20 jaar oudere vriend met zulke probleemkinderen toch nog de relatie voort wilt zetten, ik zou mezelf en zeker op jouw leeftijd wel wat beters en gemakkelijkers gunnen qua relatie. Dit klinkt echt totaal niet leuk. Makkelijk praten vanaf de zijlijn maar ik heb dus precies om deze reden nooit gedate met mannen die al kinderen hadden. Mij niet gezien al dat gedoe.
maandag 11 december 2017 om 21:29
Ik ben ook stiefmoeder van kinderen in die leeftijd (inmiddels wel al 7 jaar) en ik moet zeggen dat je relatie wel valt of staat met of je hetzelfde idee hebt bij opvoeding. Het had echt niet gewerkt als vriend totaal niet op 1 lijn zou zitten met mijn ideeën en dat ik dan in mijn eigen huis op mijn tenen had moeten lopen omdat hij vindt dat bepaalde dingen prima kunnen of juist niet en dat ik daar lijnrecht tegenover had gestaan.
Als het er zo aan toe gaat daar dan compleet met verbaal geweld dan zou ik mooi blijven latten om de week. En als ze worden opgestookt dan moet je helemaal een lange adem hebben. Uiteindelijk gaan ze het wel inzien hoe het echt zit, en soms ook niet dan is de relatie waarschijnlijk nooit meer goed te krijgen.
Als het er zo aan toe gaat daar dan compleet met verbaal geweld dan zou ik mooi blijven latten om de week. En als ze worden opgestookt dan moet je helemaal een lange adem hebben. Uiteindelijk gaan ze het wel inzien hoe het echt zit, en soms ook niet dan is de relatie waarschijnlijk nooit meer goed te krijgen.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
maandag 11 december 2017 om 21:30
Dit dus. Kom op meid meer mannen dan kerken.Hobbelster schreef: ↑11-12-2017 21:28Vind het zo vreemd dat je met een 20 jaar oudere vriend met zulke probleemkinderen toch nog de relatie voort wilt zetten, ik zou mezelf en zeker op jouw leeftijd wel wat beters en gemakkelijkers gunnen qua relatie. Dit klinkt echt totaal niet leuk. Makkelijk praten vanaf de zijlijn maar ik heb dus precies om deze reden nooit gedate met mannen die al kinderen hadden. Mij niet gezien al dat gedoe.
maandag 11 december 2017 om 21:34
.Ze hebben altijd alles gemogen en hebben totaal geen respect voor hun vader, mij, of andere volwassenen.
Je geeft hier zelf het antwoord al.
Kinderen hebben nooit grenzen en regels gehad, dat is dus vragen om dit soort gedrag. Dit zal ook erger worden naarmate ze ouder worden.
Heeft iets te maken met opvoeden ofzo.
Niet geschoten is altijd mis
maandag 11 december 2017 om 21:39
Goed in ieder geval dat je 'stiefmoeder' tussen haakjes zet. Zoals ik het lees, heeft je vriend een opvoedprobleem, en daar kun jij je maar het beste buiten houden. Hem steunen als partner, maar niet als 'stiefmoeder'. Voorlopig het contact met zijn kinderen minimaal houden (als je tenminste tevreden kunt zijn met zo'n lat-relatie).
maandag 11 december 2017 om 21:42
Wat vreselijk sneu voor de kinderen ook, het lijkt mij duidelijk dat zij niet met de situatie om kunnen gaan en nu de dupe zijn. Bij vriend blijven lost nu niks op, en maakt het waarschijnlijk alleen maar erger. Zo te horen accepteert zijn ex de nieuwe relatie niet en daarmee (automatisch) zijn kinderen ook niet. Weg gaan, stoppen met deze relatie lijkt mij het beste. En meegeven dat vriend eerst (weer) aan de relatie met zijn kinderen moet werken.
maandag 11 december 2017 om 21:45
maandag 11 december 2017 om 21:50
Wat zie je in een man twintig jaa r ouder dan jou die klappen krijgt van zijn 2 kinderen als hij niet doet wat ze zeggen of eigenlijk eisen?
Ik kan me voorstellen dat vrouwen brullend van het lachen weglopen als je als volwassen vent klappen krijgt van je 8 of 10-jarige en dan huilend op je kamer gaat zitten als ze schreeuwen en nou wegwezen pappa vervelende vent dat je er bent.
sorry hoor maar het lijkt wel een grap.
wat vind je zo leuk aan hem???????????
Ik kan me voorstellen dat vrouwen brullend van het lachen weglopen als je als volwassen vent klappen krijgt van je 8 of 10-jarige en dan huilend op je kamer gaat zitten als ze schreeuwen en nou wegwezen pappa vervelende vent dat je er bent.
sorry hoor maar het lijkt wel een grap.
wat vind je zo leuk aan hem???????????
maandag 11 december 2017 om 21:56
De kinderen houden zelfs een dagboek bij voor hun moeder om te laten zien dat hij een slechte vader is. Hij doet wel degelijk zijn best, maar alleen kan hij dit niet oplossen. Het moeilijke vind ik ook dat weggaan heel dubbel is. De kinderen mogen mij wel, maar er wordt heel hard aan ze getrokken in een andere richting. Als ik er voor kies om niet daar te zijn als de kinderen er zijn, hebben ze het daar ook erg moeilijk mee.
Ik denk dat het inderdaad de vraag is of het deze uitputtingsslag waard is..
Ik denk dat het inderdaad de vraag is of het deze uitputtingsslag waard is..
maandag 11 december 2017 om 21:59
voornu: meen je dat nou???? als ik mijn moeder of vader had geslagen of had lopen schreeuwen als iets niet naar mijn zin ging had ik de rest van de dag op mijn kamer gezeten. Zou niet in me opgekomen zijn trouwens. Je ouders slaan kwam niet in mijn hoofd op. is Wel een kwestie van opvoeden. Er word niet geslagen. Zie alleen maar mensen om me heen die gewoon een grens trekken als hun kinderen gaan lopen meppen als peuter al.
Tot hier en niet verder. dat willen kinderen weten nu krijgen hun het voor het zeggen of pappa een vriendin mag nou nee hoor. vriendin kan wel beter wegblijven als hij de kinderen in huis heeft hoewel ik nu ook denk te laat het kwaad is al geschied. kinderen willen grenzen weten. je ouders niet slaan niet schreeuwen. gescheiden ouders of niet.
Tot hier en niet verder. dat willen kinderen weten nu krijgen hun het voor het zeggen of pappa een vriendin mag nou nee hoor. vriendin kan wel beter wegblijven als hij de kinderen in huis heeft hoewel ik nu ook denk te laat het kwaad is al geschied. kinderen willen grenzen weten. je ouders niet slaan niet schreeuwen. gescheiden ouders of niet.
maandag 11 december 2017 om 22:04
wat vind je zo onweerstaanbaar aan die man, is hij vermogend krijg je veel cadeautjes van hem wat zegt hij zelf als hij weer eens klop heeft gehad van zijn basisschoolkinderen. Ze slaan me nog eens dood? bel het meldpunt huiselijk geweld voor ze hem samen gaan waterboarden. sorry foute grap maar dit is echt ongelooflijk in mijn wereld.
maandag 11 december 2017 om 22:06
Dat staat wel op de planning, ook omdat ze niet zindelijk zijn... Het probleem ligt voor een groot deel ook bij schuldgevoel vanwege de scheiding. Bij hun moeder gedragen ze zich ook niet voorbeeldig, maar niet zo extreem. Het halen is ook altijd een vreselijk drama. Ze weigert mee te werken aan hulpverlening of wil überhaupt niet in gesprek en geeft mij simpelweg de schuld van een probleem dat er al lang bestond..
maandag 11 december 2017 om 22:12
Too much troubles to deal with.
Rotverwende kinderen die bovendien niet zitten te wachten op een nieuwe relatie van één der beide ouders.
(Wees maar zeker dat als moeder morgen een nieuwe relatie begint dat ook niets wordt.)
Eerst moet hij zijn kinderen zelf maar es beginnen opvoeden.
En tegen de tijd dat dat héél misschien nog lukt (als het al ooit nog lukt), beginnen ze te puberen en heb je er ook geen zin in om nog mee het bad in te springen.
Wil je bovendien nog kinderen van jezelf?
Want dat zou ik in zulk gezin al helemaal op mijn buik schrijven.
Dat wordt helemaal drama.
Rotverwende kinderen die bovendien niet zitten te wachten op een nieuwe relatie van één der beide ouders.
(Wees maar zeker dat als moeder morgen een nieuwe relatie begint dat ook niets wordt.)
Eerst moet hij zijn kinderen zelf maar es beginnen opvoeden.
En tegen de tijd dat dat héél misschien nog lukt (als het al ooit nog lukt), beginnen ze te puberen en heb je er ook geen zin in om nog mee het bad in te springen.
Wil je bovendien nog kinderen van jezelf?
Want dat zou ik in zulk gezin al helemaal op mijn buik schrijven.
Dat wordt helemaal drama.