Stiefmoederen

11-12-2017 21:01 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Heeft iemand ervaring met 'stiefmoeder' zijn? Mijn vriend is 20 jaar ouder en heeft twee kinderen (8 en 10). Ik ken zijn kinderen ongeveer een jaar en in het begin ging het prima. De kinderen waren verlegen, maar ik merkte al gauw dat ze me vertrouwden en op hun gemak voelden. Helaas was dat van korte duur. Hun moeder was niet blij met mijn komst en toen ze doorkreeg dat ik zou blijven, brak alle hel los. Ik heb nooit een kwaad woord over haar gezegd en zal dat ook nooit doen - zij vertelt de kinderen de meest nare onwaarheden over mij. De kinderen zijn sindsdien ontzettend bot en ronduit gemeen. Ook tegen mijn vriend, overigens. Ze hebben altijd alles gemogen en hebben totaal geen respect voor hun vader, mij, of andere volwassenen. Het is ondertussen zo zwaar gevallen dat ik niet meer naar hem toe wil als de kinderen daar zijn. Als ik er wel ben is het een week van schelden, klagen en nare opmerkingen over alles variërend van mijn gewicht tot mijn kleding tot mijn werk. Hij is er van overtuigd dat het overwaait maar praten met zijn ex leidt tot niets, de kinderen zijn ondertussen werkelijk onhandelbaar (ook tegen hem; ze schreeuwen tegen hem, slaan hem als ze hun zin niet krijgen en schelden ook hem uit) en onze relatie lijdt ontzettend. Heeft iemand ervaring met een situatie als deze?

Hij doet zijn best maar zonder medewerking van de ex en zolang ze zo over hem heen lopen is het voor ons onmogelijk om samen te zijn.
Tornacense schreef:
11-12-2017 22:12
Too much troubles to deal with.

Rotverwende kinderen die bovendien niet zitten te wachten op een nieuwe relatie van één der beide ouders.
(Wees maar zeker dat als moeder morgen een nieuwe relatie begint dat ook niets wordt.)

Eerst moet hij zijn kinderen zelf maar es beginnen opvoeden.
En tegen de tijd dat dat héél misschien nog lukt (als het al ooit nog lukt), beginnen ze te puberen en heb je er ook geen zin in om nog mee het bad in te springen.

Wil je bovendien nog kinderen van jezelf?
Want dat zou ik in zulk gezin al helemaal op mijn buik schrijven.
Dat wordt helemaal drama.
En dit inderdaad ook.

Mijn mond valt trouwens echt open bij dat dagboek en vooral bij het niet zindelijk zijn.
Wat is dat voor gezin? En waarom schakelt jouw vriend geen hulp in?
Serieus, ik snap nu nog veel minder van wat je in hemelsnaam aantrekt in die man ...... hij zal wel een hele lekkere piemel hebben ofzo dat moet wel haast....
Wat doe je jezelf aan? Hij zal hooguit begin 40 zijn denk ik, dus jij bent nog heel jong en dan in zo’n relatie blijven zitten? Het kan zoveel leuker!
Waarom ik nog bij hem ben? Ik ben verliefd geworden op een ontzettend lieve, goede vent die toevallig twee kinderen heeft. Eerlijk? Had ik dit van te voren geweten was ik er niet aan begonnen. Het zijn zijn kinderen en ondanks alles wil hij geen moment met ze missen. Ik denk ook dat hij zich nooit heeft gerealiseerd hoe groot het probleem is.

Zelfs nu nog begrijpt hij niet waarom ik geen kinderen van ons samen wil. Ik wil geen kinderen erbij zetten in een al bijzonder disfunctionele situatie, hoe groot mijn eigen kinderwens ook is..
Phineas schreef:
11-12-2017 22:16
Dat zegt op zich nog niks. Ongetwijfeld kan de ex in kwestie ook een hoop 'feiten' oplepelen. Zo'n ex ken ik namelijk ook. Maar ik vind TO wel geloofwaardig klinken.
Dankjewel :) ik ken haar niet goed genoeg om te oordelen over haar als persoon en dat wil ik ook niet, ik baseer me alleen op dingen die ze zelf doet of zegt. Uiteraard heeft zij ook een kant van het verhaal. Maar het is wel heel rot als twee kinderen hele nare dingen tegen je zeggen (je bent lelijk, je bent veel te jong voor papa, niemand vindt jou aardig, je haat ons omdat je zelf geen kinderen hebt.. ) met de toevoeging 'mama zei dat over jou, dus wij vinden dat ook' (letterlijk).
Waarom geef je geen antwoord op vragen maar komt er steeds een probleem bij nu loopt een kind van tien weer met een luier en die van 8 ook. wat is het volgende zijn ouders wonen bij hem in en hij is net werkeloos geraakt? wil je ook kinderen met die man terwijl hij je dagelijks bewijst dat hij niet geschikt is als vader neem dan liever een cavia of een konijn en zorg daar goed voor. suc6
Wat een onaardige reacties worden er gegeven.
Hoe lastig dat een moeder haar kinderen opstookt tegen de vader en diens nieuwe vriendin. Zeer schadelijk voor de kinderen.
Zonder hulp gaat je partner hier niet uitkomen met de kinderen.
Die zitten oa in loyaliteitsconflict en zijn al flink beschadigd door het stoken.
Jammer dat sommige ouders niet door hebben dat ze hun eigen kinderen hiermee beschadigen
Sidetable schreef:
11-12-2017 22:33
Dankjewel :) ik ken haar niet goed genoeg om te oordelen over haar als persoon en dat wil ik ook niet, ik baseer me alleen op dingen die ze zelf doet of zegt. Uiteraard heeft zij ook een kant van het verhaal. Maar het is wel heel rot als twee kinderen hele nare dingen tegen je zeggen (je bent lelijk, je bent veel te jong voor papa, niemand vindt jou aardig, je haat ons omdat je zelf geen kinderen hebt.. ) met de toevoeging 'mama zei dat over jou, dus wij vinden dat ook' (letterlijk).
En waarom was er een co ouderschap als de ouders niet elkaar kunnen luchten? Die regel is er alleen als beide ouders dit kunnen in samenspraak, anders worden de kinderen de dupe van de chronische stress die ouders geven met hun conflicten. Ik zou je vriend aanraden een weekend regeling ervan te maken, kan jij hem vaker zien, en zijn de kinderen vaker bij hun moeder, ieder zijn zin.

"de kinderen zijn een hele tijd amper bij hem geweest omdat ze niet wilden - ze willen bij hun moeder zijn. Moeder zegt ook nare dingen over papa, geen idee tegen de kinderen maar wel tegen anderen. Ook zij loopt nog steeds over hem heen en gebruikt hem als ze geld nodig heeft, een avond uit wil en ze is zelfs wel eens niet komen opdagen om de kinderen te komen halen. Hun moeder was niet blij met mijn komst en toen ze doorkreeg dat ik zou blijven, brak alle hel los. Ik heb nooit een kwaad woord over haar gezegd en zal dat ook nooit doen - zij vertelt de kinderen de meest nare onwaarheden over mij."

Oke dat is dus al het 'geen kwaad woord' wat je over haar dus vertelt. Je zal dit soort praat over haar waarschijnlijk zien als 'de feiten'en dat maakt het ok.

En dan je vriend "Mijn vriend laat de kinderen bot zijn en gemeen zijn. Ze hebben altijd alles gemogen van hem en hebben totaal geen respect voor hun vader. Mijn vriend is er van overtuigd dat het overwaait , maar legt het bij zijn ex, maar helaas, praten met zijn ex leidt tot niets, de kinderen zijn ondertussen werkelijk onhandelbaar en onze relatie lijdt ontzettend."

Tja, je vriend is duidelijk niet geschikt als vader, grenzeloos, en je krijgt monsters.

JE leven is vol gif lijkt het wel, en je vriend is een heilig boontje die er niks aan kan doen of zo?

Ik zou weggaan en hun hun rommel op laten ruimen, de kinderen zijn de dupe, en met jou erbij werkt ook niet positief, je brand nu al de ex af, lijkt me heel ongezonde attitude die je hebt tegen de moeder van de 2 kinderen.

Dus nee, beter afstand nemen, en hun rotzooi hun rotzooi maken. Je kan het echt veel beter treffen, en leuker, je vriend en zijn ex zijn gewoon niet uit hun haat en nijd heen en iedereen wordt slachtoffer ervan. Jij ook.

JE kan nog wel een melding maken, bij jeugdzorg over de zorgen die je hebt, en terugziet als de kinderen bij je vriend zijn en dit gedrag laten zien en je vriend dit niet kan verhelpen. Beetje opvoedkundige steun is minste wat er moet gebeuren.
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 12-12-2017 11:12
6.70% gewijzigd
Hoe brand ik de ex af? Het is gewoon waar.. ik heb tegen de kinderen nooit iets slechts of ook maar in de richting van onaardig gezegd. Ze zegt waar de kinderen en ik bij zijn tegen hem dat hij zich niet aan afspraken houdt en maar een domme vent is ( wat de kinderen vervolgens woordelijk herhalen) Ze komt niet opdagen of is niet thuis als hij de kinderen brengt en zegt dan (ook letterlijk) dat ze aan het winkelen is van 'zijn geld' en dat hij het maar uit moet zoeken. Dat is geen oordeel of mening, maar zoals het zich afspeelt.

Ze hebben gekozen voor co-ouderschap omdat hij de kinderen zoveel mogelijk wil zien. Dat houdt ook in dat er dus soms wel 4-5x per week een dagdeel bij mama is en een bij papa.. omdat het zo stressvol is met halen/brengen denk ik zelf dat een weekendregeling ook zo gek nog niet is
Het is ook niet zo dat je voor je co-ouderschap “mag” aangaan eerst een test moet afleggen samen waaruit moet komen dat je goed met elkaar communicerrt, alle wrok de deur uit kan doen etc etc. Was het maar waar dat dat een vereiste is.

TO, je vriend en zijn ex laten beiden behoorlijke steken vallen in de opvoeding en plaatsen de kinderen in een vreselijke positie. Ik denk dat hulp via CJG een must is, en daar moet jij verder zo ver mogelijk buiten blijven. Het gaat sowieso een lang en pittig traject worden dan. Of je relatie dat redt, zeker als je een kinderwens hebt, betwijfel ik, maar die keus is aan jou.

En nee natuurlijk gaat je vriend niet terug naar een omgangsregeling zonder eerst eens hulp gezocht te hebben. Of hij moet graag willen dat zijn kinderen het idee krijgen dat jij belangrijker bent dan zij en dat hij niet zijn best wil doen voor hen.
Sidetable schreef:
11-12-2017 23:46
Hoe brand ik de ex af? Het is gewoon waar..
Sidetable schreef:
11-12-2017 23:46
Hoe brand ik de ex af?
Dat valt ook nogal mee hoor. Ik lees hier heel vaak veel meer afbranden dan wat jij doet.
Maar ja, hoeveel goede woorden kun je ook overhebben voor iemand die het gedrag vertoont van ex... dat wordt ook moeilijk.
Ik zie ook niks waar ze haar afbrand hoor.
Ze benoemd feiten die gebeurd zijn maar is nergens respectloos of gemeen over haar
.
anoniem_175292 wijzigde dit bericht op 12-12-2017 20:01
Reden: Nvt
99.89% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven