Kerstdiner op school
woensdag 13 december 2017 om 08:55
woensdag 13 december 2017 om 09:43
In mijn tijd was er nog niemand allergisch en ook ouders kwamen maar zelden naar de school. Was toch een keurige school maar in die tijd als het leren niet lukte was de diagnose niet moeilijk: je was dom of lui en tegen beide hielp één remedie goed en dat was "blijven zitten" dwz doubleren wat een ernstige straf was want je moest je ouders teleurstellen en je kreeg je beloofde cadeau voor je rapport niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
woensdag 13 december 2017 om 09:48
Wij doen dit jaar de toetjes. Ik weet nog niet precies wat het wordt, een paar verschillende dingen wel. Vorig jaar had ik zo'n kerstboom van fruit, dat was wel een succes, het jaar daarvoor roosjes van bladerdeeg en appel. Die laatste zou ik wel weer kunnen maken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
woensdag 13 december 2017 om 09:49
De mijne wil persé weer zijn favoriet: kaneelrolletjes!
https://www.lekkerensimpel.com/wp-conte ... C_1279.jpg
Ik heb ook weleens zelfgemaakte kaasstengels gemaakt van bladerdeeg, ook een succes. En wraps ja, dat moest ik voor de oudste altijd maken. Mét gerookte zalm natuurlijk.
Nooit heb ik es geluk dat ik gewoon een kant en klaar kerstbrood kan kopen ofzo. Mijn kids willen toch altijd iets zelfgemaakts, en zeker de jongste. Vooruit dan maar weer, nog 2 jaar en dan is het klaar
https://www.lekkerensimpel.com/wp-conte ... C_1279.jpg
Ik heb ook weleens zelfgemaakte kaasstengels gemaakt van bladerdeeg, ook een succes. En wraps ja, dat moest ik voor de oudste altijd maken. Mét gerookte zalm natuurlijk.
Nooit heb ik es geluk dat ik gewoon een kant en klaar kerstbrood kan kopen ofzo. Mijn kids willen toch altijd iets zelfgemaakts, en zeker de jongste. Vooruit dan maar weer, nog 2 jaar en dan is het klaar
woensdag 13 december 2017 om 09:53
Laat iedereen toch in zijn waardedaenerys79 schreef: ↑13-12-2017 09:40ik baal, want alle leuke dingen op de lijst waren al ingevuld. ik bak graag zoete dingen maar anderen blijkbaar ook. of ze kopen het maar dat vind ik eerlijk gezegd een beetje flauw (wil niemand beledigen maar ik maak het geaag zelf want dat vind ik leuk en heb de tijd). nu moet ik de fruitspiesjes maken... ik denk dat ik er kerstmannetjes van maak met aardbei en marsmallows.
Ik vind het prima om iets makkelijks mee te nemen. Jongste vult het zelf in de op de lijst en die heeft dit jaar gekozen voor mini appeltaartjes. Waarom? Omdat zij die lekker vindt. En ja, dat zijn kant en klaar appeltaartjes van de Lidl die ik alleen nog even hoef af te bakken in de oven.
woensdag 13 december 2017 om 09:54
Dan maak je dit toch:daenerys79 schreef: ↑13-12-2017 09:40jaaaaa, ik zag daar een filmpje van dat lijkt me super! maar ik zit nu aan de fruitspiesjes vast hahaha
http://1.bp.blogspot.com/-NXzP06SFFVo/U ... -fruit.jpg
Het is echt veel minder werk dan het lijkt, ik was er vorig jaar veel te laat aan begonnen, maar het is prima gelukt. Ik heb wel gewoon de kiwi's geschild.
Don't waste your time on jealousy,
woensdag 13 december 2017 om 09:58
zelfgemaakte groentensoep,al jaren op verzoek....
urenlang getrokken van ossenstaart, groenten zelf gesneden en met heel veel balletjes rundergehakt.
ik moet alleen nog een extra soeppan erbij kopen.
oudste zit nu ook in een klas met 30 kinderen.
aangezien de pannen altijd schoon leeg terug komen kan ik het natuurlijk niet maken om daar een kleinere pan neer te zetten.
urenlang getrokken van ossenstaart, groenten zelf gesneden en met heel veel balletjes rundergehakt.
ik moet alleen nog een extra soeppan erbij kopen.
oudste zit nu ook in een klas met 30 kinderen.
aangezien de pannen altijd schoon leeg terug komen kan ik het natuurlijk niet maken om daar een kleinere pan neer te zetten.
wij slapen nooit.
woensdag 13 december 2017 om 09:59
Het is een kerstdiner voor kinderen hè! Hoezo flauw? Genoeg mensen die weinig tijd hebben en geen keukenprinsen zijn of een schijthekel aan frutselen hebben. Maak jij zelf wat, iemand anders koopt wat en sommige kinderen maken het zelf, zoals het weer hoort volgens anderen.daenerys79 schreef: ↑13-12-2017 09:40ik baal, want alle leuke dingen op de lijst waren al ingevuld. ik bak graag zoete dingen maar anderen blijkbaar ook. of ze kopen het maar dat vind ik eerlijk gezegd een beetje flauw (wil niemand beledigen maar ik maak het geaag zelf want dat vind ik leuk en heb de tijd). nu moet ik de fruitspiesjes maken... ik denk dat ik er kerstmannetjes van maak met aardbei en marsmallows.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
woensdag 13 december 2017 om 10:00
Spiesjes met tomaat komkommer paprikasnowy2 schreef: ↑13-12-2017 09:14Ik ga nog even puzzelen.
Het moet (nou ja, het moet niet, maar ik wil dat iedereen gewoon mee kan eten)
dit jaar voor 1 klas glutenvrij/koemelkvrij/halal, voor 1 klas koemelkvrij/sojavrij/halal en 1 maal pindavrij/halal en ik heb geen tijd om uren in de keuken te staan (iets met drie kerstvieringen op verschillende tijden en op verschillende locaties)
meringues
glutenvrij afbakbrood met humus
Nasi
Gemarineerde champignons
Gehaktballetjes van halalvlees en met glutenvrij paneermeelm eventueel in tomatensaus
Een baksteen is nooit alleen
woensdag 13 december 2017 om 10:01
Ik heb zo'n ding, ligt toch maar stof op te vangen.
Bij mijn dochter op school, mogen de kinderen zelf zeggen wat ze lekker vinden, en de juf hangt het op een prikboord voor de ouders.
woensdag 13 december 2017 om 10:01
We hebben een keer komkommerhapjes gemaakt, een keer appelkruimel in kerstboomvorm en brownies.
Dit jaar gaan we voor feestelijke bladerdeeghapjes: https://nl.pinterest.com/explore/blader ... s/?lp=true
Dit jaar gaan we voor feestelijke bladerdeeghapjes: https://nl.pinterest.com/explore/blader ... s/?lp=true
woensdag 13 december 2017 om 10:02
Je hebt gelijk in dat niet iedereen die tijd heeft maar zij wil juist graag iets bakken, en baalt dan als anderen iets kopen, wat zij had kunnen bakken. Dat kan ik eigenlijk wel snappen. Ik baal ook als ik fruitspiesjes moet maken, maar ook de vieze worstenbroodjes vind ik stom. Hier zijn ze niet zo creatief.rafs schreef: ↑13-12-2017 09:53Laat iedereen toch in zijn waarde, niet iedereen heeft zin en tijd om te bakken / koken. Of er gewoon niet het talent voor. Het is geen wedstrijd wie het beste, lekkerste, meest uitgebreid kan koken of bakken.
Ik vind het prima om iets makkelijks mee te nemen. Jongste vult het zelf in de op de lijst en die heeft dit jaar gekozen voor mini appeltaartjes. Waarom? Omdat zij die lekker vindt. En ja, dat zijn kant en klaar appeltaartjes van de Lidl die ik alleen nog even hoef af te bakken in de oven.
woensdag 13 december 2017 om 10:04
Toe nou, please!Kastanjez schreef: ↑13-12-2017 10:02Je hebt gelijk in dat niet iedereen die tijd heeft maar zij wil juist graag iets bakken, en baalt dan als anderen iets kopen, wat zij had kunnen bakken. Dat kan ik eigenlijk wel snappen. Ik baal ook als ik fruitspiesjes moet maken, maar ook de vieze worstenbroodjes vind ik stom. Hier zijn ze niet zo creatief.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
woensdag 13 december 2017 om 10:05
https://fi.pinterest.com/pin/5457096798 ... login=true
Ik hoop dat de link het doet. Maar deze heb ik vorig jaar of eigenlijk mijn kinderen gemaakt. Heel gemakkelijk, snel gemaakt, ziet er leuk uit en ze waren allemaal op.
Onderop een Oreo dan een door midden geknipte marshmallow (vastplakken met poedersuiker met water) Hierop een aardbei vastplakken en dan nog een klein stukje marshmallow bovenop.
Ik hoop dat de link het doet. Maar deze heb ik vorig jaar of eigenlijk mijn kinderen gemaakt. Heel gemakkelijk, snel gemaakt, ziet er leuk uit en ze waren allemaal op.
Onderop een Oreo dan een door midden geknipte marshmallow (vastplakken met poedersuiker met water) Hierop een aardbei vastplakken en dan nog een klein stukje marshmallow bovenop.
woensdag 13 december 2017 om 10:08
slekire schreef: ↑13-12-2017 09:02Ik maak al vanaf groep 1 quesedilla's. (Oudste zit nu in groep 8) vorig jaar kwam er nog een bezorgd klasgenoot naar me toe: "moeder van b, maakt u dit jaar wel weer quesedilla?" Omdat het diner nu een brunch is geworden...Ja hoor, ik zal ze maken. (Ze zijn supermakkelijk)
Dus dat zou ik doen!
Wat voor vulling doe je?