Kerstdiner op school

13-12-2017 08:55 204 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon viert volgende week voor het eerst kerst op school.

Bij gebrek aan inspiratie vroeg ik me af wat jullie maken of maakten bij de kerstviering van jullie kind.

En natuurlijk, de pannekoeken/pizza/worstenbroodjes zijn al ingevuld. ;-)
[quote=Kromo19 post_id=27893982 time=1513162513 user_id=278065]
Ik maak al jaren voor beide kinderen een regenboogtaart. Alle juffen en kinderen kijken daar al maanden naar uit. Het kost wat tijd, maar ze stelen dan echt de show. En het gaat helemaal op.

Ik ben een juf en ik ken veel andere juffen.
Ik ben er nog nooit een tegen gekomen die al maanden uitkijkt naar een taart die gebakken wordt door een of andere moeder.
Geloof me, ook de juffen van de school van jouw kinderen niet.
waarom zo onaardig over die taart? Iedereen loopt hier te roepen dat het allemaal niks uitmaakt, maar als iemand trots is op haar bijdrage, wordt ze afgefakkeld
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
13-12-2017 14:06
waarom zo onaardig over die taart? Iedereen loopt hier te roepen dat het allemaal niks uitmaakt, maar als iemand trots is op haar bijdrage, wordt ze afgefakkeld
Ik denk dat er vooral gereageerd wordt op het “de show stelen” en de gehele school die er al maanden naar uit zou kijken.
Mooie taart bakken, niks mis mee, maar dit klinkt wel een beetje opschepperig.
rosanna08 schreef:
Er is gewoon niemand die een half jaar uitkijkt naar een stukkie taart.
Echt niet.
nessemeisje schreef:
13-12-2017 12:23
Ik vind het vooral gewoon uitsloverig en onnodig eigenlijk.

Het zal me eigenlijk echt aan mijn reet roesten wat een ander vindt. Mijn moeder is gek op bakken en verzorgde, zeker in de kleuterklas, de traktaties voor mijn kinderen. Ik kan niks, mijn moeder vindt het leuk, de kinderen trots. Ik zie het probleem niet.
Star² schreef:
13-12-2017 14:14
Het zal me eigenlijk echt aan mijn reet roesten wat een ander vindt. Mijn moeder is gek op bakken en verzorgde, zeker in de kleuterklas, de traktaties voor mijn kinderen. Ik kan niks, mijn moeder vindt het leuk, de kinderen trots. Ik zie het probleem niet.
Dan gaat het over een traktatie voor het kind zelf, dat vind ik echt wat anders dan met een regenboogtaart op het kinderkerstdiner verschijnen en dan (en daar zit bij mij de ergernis) jezelf op de borst kloppen dat kinderen en leraren al maanden uitkijken naar die taart.
SallySpectra schreef:
13-12-2017 14:08
Ik denk dat er vooral gereageerd wordt op het “de show stelen” en de gehele school die er al maanden naar uit zou kijken.
Mooie taart bakken, niks mis mee, maar dit klinkt wel een beetje opschepperig.
nou en? Iemand is trots op haar creatie, laat haar.
rosanna08 schreef:
Ik fakkel niks af en doe zeker niet onaardig over haar taart.
Ik meen alleen zeker te weten dat de juf niet al maanden uitkijkt naar haar Regenboogtaart.
koko67 schreef:
13-12-2017 14:25
Ik meen alleen zeker te weten dat de juf niet al maanden uitkijkt naar haar Regenboogtaart.
jij kent de juf?
nessemeisje schreef:
13-12-2017 14:24
Dan gaat het over een traktatie voor het kind zelf, dat vind ik echt wat anders dan met een regenboogtaart op het kinderkerstdiner verschijnen en dan (en daar zit bij mij de ergernis) jezelf op de borst kloppen dat kinderen en leraren al maanden uitkijken naar die taart.

Da's ook weer zo. Alhoewel ik daar ook menig discussie hier over voorbij heb zien komen.
koko67 schreef:
13-12-2017 14:25
Misschien zit er wel rum in, weet jij veel.
Star² schreef:
13-12-2017 14:27
Dan zou ik het wel snappen :proud:
Star² schreef:
13-12-2017 14:27

:lol: :idee:
nessemeisje schreef:
13-12-2017 14:30
Dan zou ik het wel snappen :proud:

Precies, dat heb je volgens mij hard nodig tijdens zo'n kerstdiner :proud:
Toevallig kwam ik laatst op een verjaardag in mijn geboortestad een oud klasgenootje tegen. Zij wist nog precies wanneer ik jarig was :sarcastic: Ik wist haar achternaam niet eens meer. Bleek dat zij echt elk jaar uitkeek naar mijn traktaties en zelfs 1 traktatie (een vilten paashaasje over een rozijnendoosje) bewaard had. o_o Tot op de dag van vandaag dus. Ik heb haar heel vlotjes gekoppeld aan mijn moeder die daar ook rondliep :bye: Ze leken mij voor elkaar gemaakt.

Dus ja: er zijn mensen die uitkijken naar traktaties :biggrin:
Ik heb die vilten paashaasjes trouwens wel eens nagemaakt toen ik studeerde voor mijn huisgenootjes. Om op het ei te zetten bij het paasontbijt.. Bleek idd een dikke hit te zijn :lol:
BahcoBarbie schreef:
13-12-2017 14:37
Toevallig kwam ik laatst op een verjaardag in mijn geboortestad een oud klasgenootje tegen. Zij wist nog precies wanneer ik jarig was :sarcastic: Ik wist haar achternaam niet eens meer. Bleek dat zij echt elk jaar uitkeek naar mijn traktaties en zelfs 1 traktatie (een vilten paashaasje over een rozijnendoosje) bewaard had. o_o Tot op de dag van vandaag dus. Ik heb haar heel vlotjes gekoppeld aan mijn moeder die daar ook rondliep :bye: Ze leken mij voor elkaar gemaakt.

Dus ja: er zijn mensen die uitkijken naar traktaties :biggrin:
:rofl:
Ik heb me gewoon nooit gerealiseerd dat het voor sommige ouders en kinderen het event van het jaar is. Het maakt mij niet uit als mensen willen uitpakken met hun baksel. Zo lang ze van mij niet hetzelfde verwachten vind ik het best. En verwacht ook niet van mijn kinderen dat ze al het hele jaar uitkijken naar jouw taart. En als juf zou ik denk ik ook niet zo snel de creaties van ouders eten.
Ik mag van mijn man (gelukkig) niet in de keuken komen omdat ik volgens hem het hele gezin uitroei met mijn kook-wanprestaties. Dus ik heb heel snel het schoolkerstdiner aan hem gedelegeerd om met kind iets te gaan fabriceren.

Anders zou ik denk ik voor de veiligheid van de kindjes gewoon iets kopen in de winkel...

Overigens is er tijdens het diner een borrel op het schoolplein voor de ouders, dus ik ga natuurlijk wel kind + diner-bijdrage brengen volgende week ;-)
Troeteltje schreef:
13-12-2017 12:31
Net zo min als ik wens commentaar te krijgen op gekochte artikelen inplaats van zelf gemaakte....net zo min zal ik commentaar geven op uitbundige schouwspelen die iemand zelf gemaakt heeft. Heb juist wel ontzag voor tijd en moeite die sommigen er in weten te steken. Echter dat betekend niet dat ik dat ook nastreef.

Wel verwacht ik....en dat is voor mij echt van belang....dat we elkaar in onze waarde laten. Geen gekat of gevit vanwege al dan niet zelfgemaakte bouwsels.
Helemaal mee eens!
made@kate schreef:
13-12-2017 14:46
Ik heb me gewoon nooit gerealiseerd dat het voor sommige ouders en kinderen het event van het jaar is. Het maakt mij niet uit als mensen willen uitpakken met hun baksel. Zo lang ze van mij niet hetzelfde verwachten vind ik het best. En verwacht ook niet van mijn kinderen dat ze al het hele jaar uitkijken naar jouw taart. En als juf zou ik denk ik ook niet zo snel de creaties van ouders eten.
Voor ouders weet ik niet. Voor de kinderen, zeker de lagere groepen, is het wel echt een grootse happening. Uitgedost worden als kerstman of sneeuwpop (pakje) of in een glitterjurkje of een pakje of met een kersttrui en kerstsokken naar school in het donker. Daar de versierde hallen en klassen en tafels vol uitgestalde lekkernijen. Voor hen is het echt feest en die van mij heeft het er dus inderdaad nu al over. Kan mij ook precies vertellen wat ik voorgaande jaren voor traktatie heb gemaakt. Staat ook met klasgenoten overduidelijk te wijzen naar hetgeen mama heeft gemaakt. Ik ontkom dus niet aan enige aandacht. Of dat nou positieve of negatieve aandacht is.....er is aandacht.

En dat schrijf ik 1000% zeker weten zonder mij op mijn borst te kloppen. Want het was reeds duidelijk dat ik welliswaar iets maak, echter daar vrij weinig kookkunst voor uit mijn goochelhoed tover.
ShaunTheSheep schreef:
13-12-2017 14:52
Ik mag van mijn man (gelukkig) niet in de keuken komen omdat ik volgens hem het hele gezin uitroei met mijn kook-wanprestaties. Dus ik heb heel snel het schoolkerstdiner aan hem gedelegeerd om met kind iets te gaan fabriceren.

Anders zou ik denk ik voor de veiligheid van de kindjes gewoon iets kopen in de winkel...

Overigens is er tijdens het diner een borrel op het schoolplein voor de ouders, dus ik ga natuurlijk wel kind + diner-bijdrage brengen volgende week ;-)
:rofl: Ben jij mij? O wacht, nee. Delegeren aan mijn chefkok gaat nooit, want op de een of andere manier is het schooldiner altijd op dezelfde datum en tijd als het kerstfeest op zijn werk. Dus dan maar mayomoeder. Het is dat of niks. Wij zijn ook uitgenodigd om in de aula te komen swingen op kerstnummers :) maar ik woon om de hoek en ga lekker naar huis.
Troeteltje schreef:
13-12-2017 15:14
Voor ouders weet ik niet. Voor de kinderen, zeker de lagere groepen, is het wel echt een grootse happening. Uitgedost worden als kerstman of sneeuwpop (pakje) of in een glitterjurkje of een pakje of met een kersttrui en kerstsokken naar school in het donker. Daar de versierde hallen en klassen en tafels vol uitgestalde lekkernijen. Voor hen is het echt feest en die van mij heeft het er dus inderdaad nu al over. Kan mij ook precies vertellen wat ik voorgaande jaren voor traktatie heb gemaakt. Staat ook met klasgenoten overduidelijk te wijzen naar hetgeen mama heeft gemaakt. Ik ontkom dus niet aan enige aandacht. Of dat nou positieve of negatieve aandacht is.....er is aandacht.

En dat schrijf ik 1000% zeker weten zonder mij op mijn borst te kloppen. Want het was reeds duidelijk dat ik welliswaar iets maak, echter daar vrij weinig kookkunst voor uit mijn goochelhoed tover.
Het verschilt vast per kind, de mijne hebben er niet van die magische gedachten bij. Daar zal ik vast debet aan zijn, want ik vind het heimelijk een hoop georganiseer voor een uurtje en dat heb ik vast iets te duidelijk uitgestraald al die jaren. Die keer dat er geen diner was vond ik de kerstviering stukken leuker. En ik krijg ze ook niet in een glitterjurkje of pakkie gehesen, dus die lol missen ze bij mij ook al.
Troeteltje schreef:
13-12-2017 15:14

Hier hetzelfde. In het donker naar school in je mooie jurk, alles mooi versierd, samen lekkere dingen eten, ik kan me wel voorstellen dat het voor kinderen een bijzondere avond is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Mijn andere kind heeft ook al zoiets simpels uitgekozen voor mij. De wegwerpbordjes. Ik heb net gekeken bij BigBazar en Wibra maar die hadden niets. Iemand een idee voor niet te kleine, maar wel stevige kerstbordjes.
Oja, niet te duur want ik heb er 33 nodig. Klassenverkleining zou niet alleen leuk zijn voor de leerkrachten. ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven