Kerstdiner op school
woensdag 13 december 2017 om 08:55
woensdag 13 december 2017 om 15:45
Man gaat voor een creatieve fruitsalade opgeleukt met kerstmannetjes van aardbeien en druiven. Hij wilde eigenlijk toetjes maken maar dat was al 'bezet'. Hij wilde een of ander pinguïndorp gaan bouwen met 'zoenen'.
Ik had vorig jaar zo'n pinterestgeval gekopieerd (rauwkost in de vorm van kerstbomen).
Ik had vorig jaar zo'n pinterestgeval gekopieerd (rauwkost in de vorm van kerstbomen).
woensdag 13 december 2017 om 15:48
Hema, daar heb ik ze gehaald (hemarkt, bij het campingspul). Kerstservetten van Action. Was voor een klas van 30 (plus 10 reserve) nog geen 6,- kwijt.Bubblegum1 schreef: ↑13-12-2017 15:44Mijn andere kind heeft ook al zoiets simpels uitgekozen voor mij. De wegwerpbordjes. Ik heb net gekeken bij BigBazar en Wibra maar die hadden niets. Iemand een idee voor niet te kleine, maar wel stevige kerstbordjes.
Oja, niet te duur want ik heb er 33 nodig. Klassenverkleining zou niet alleen leuk zijn voor de leerkrachten.![]()
woensdag 13 december 2017 om 16:03
Ik mis het!!
Zoon op middelbare school . Enorm veel nationaliteiten op zijn basisschool. En echt allerlei heerlijke gerechten.
Mooiste kleren aan. En alle geloven en niet geloven hadden een top avond. Ontroerde mij echt als ik de saamhorigheid zag.
Wat ik maakte.
Pizza in kerstboom vorm
Sandwiches
Kipkluifjes
Taart
Salades
Uiteraard 1 per jaar..
Zoon op middelbare school . Enorm veel nationaliteiten op zijn basisschool. En echt allerlei heerlijke gerechten.
Mooiste kleren aan. En alle geloven en niet geloven hadden een top avond. Ontroerde mij echt als ik de saamhorigheid zag.
Wat ik maakte.
Pizza in kerstboom vorm
Sandwiches
Kipkluifjes
Taart
Salades
Uiteraard 1 per jaar..
woensdag 13 december 2017 om 16:33
Ik heb ze voor een eindexamenklas. Die stapelen gewoon door, zullen ze in groep 8 ook wel doen.Bubblegum1 schreef: ↑13-12-2017 15:58Bordjes van de Hema zijn 22 cm. Lijkt mij eigenlijk niet heel groot. Is voor een groep 8.
woensdag 13 december 2017 om 17:57
Ik weet het nog niet. Moet drie dingen invullen en dan zie ik wel wat de klassenmoeder in al haar wijsheid heeft gekozen.
Ik steek er in elk geval niet veel energie meer in. De eerste jaren maakte ik er echt iets van en dan at niemand het. Gek genoeg ook het jaar dat ik spiesjes met poffertjes had, niet. Daar is mijn oudste nog verdrietig over. Daar had hij ook zo zijn best op gedaan.
Ik steek er in elk geval niet veel energie meer in. De eerste jaren maakte ik er echt iets van en dan at niemand het. Gek genoeg ook het jaar dat ik spiesjes met poffertjes had, niet. Daar is mijn oudste nog verdrietig over. Daar had hij ook zo zijn best op gedaan.
donderdag 14 december 2017 om 00:06
donderdag 14 december 2017 om 01:36
Op de scholen waar zoon op gezeten heeft was en is het redelijk triest. Of het was supergezond met rauwe wortels en komkommer (????) of het is alleen maar koolhydraten (meel en suiker) Pannekoeken en poffertjes, pasta salade, pasteitjes, appelflap, saucijsenbroodjes, worstenbroodjes....
En zoon verteerd granen niet.
Het lullige is dat als ik hem een eigen bakje mee geef met wat extra lekkers als garnalen of paling oid dat hij dat niet op mag eten omdat het lullig is voor de andere kinderen.
Maak dan een ander lijstje zou ik zeggen. Gehaktballetjes, kippepootjes, gevuld eitje,.... keuze genoeg toch?
Maar goed, dit jaar worden het dus weer de kippepootjes die niet op de lijst staan en eet zoon dus alleen de kippepootjes.
Vind het idee leuk hoor maar de uitvoering laat te wensen over.
Het lullige is dat als ik hem een eigen bakje mee geef met wat extra lekkers als garnalen of paling oid dat hij dat niet op mag eten omdat het lullig is voor de andere kinderen.
Maak dan een ander lijstje zou ik zeggen. Gehaktballetjes, kippepootjes, gevuld eitje,.... keuze genoeg toch?
Maar goed, dit jaar worden het dus weer de kippepootjes die niet op de lijst staan en eet zoon dus alleen de kippepootjes.
donderdag 14 december 2017 om 08:45
Jij kunt iets maken wat zoon kan eten. Zo weet je zeker dat hij wat kan kiezen zonder je zorgen te maken. Probleem opgelost.nina1966 schreef: ↑14-12-2017 01:36Op de scholen waar zoon op gezeten heeft was en is het redelijk triest. Of het was supergezond met rauwe wortels en komkommer (????) of het is alleen maar koolhydraten (meel en suiker) Pannekoeken en poffertjes, pasta salade, pasteitjes, appelflap, saucijsenbroodjes, worstenbroodjes....
Eenmaal minder verantwoord eten vind ik voor mijn kind geen probleem. In geval van allergieën of voedselintoleranties blijft het hoe dan ook altijd een dilemma...ook met traktaties etc. Dus dat je je daar zorgen om maakt begrijp ik. Ik zou daar dan vrij snel overheen stappen door te zorgen voor eigen aanvoer van iets kleins. Lijkt me prettiger dan de onzekerheid of er iets voor hem zal zijn wat geen probleem voor hem is. De kinderen zullen op dergelijke avond geen verantwoord 7-gangendiner nastreven. En vooraf thuis wat eten kan ook nog. Om een goede bodem te hebben.
anoniem_277599 wijzigde dit bericht op 14-12-2017 09:01
4.71% gewijzigd
donderdag 14 december 2017 om 08:53
Hier hing de lijst ook op, dochter had zich verheugd op het maken van pigs in a blanket
dat klinkt namelijk veel leuker dan worstenbroodjes volgens haar. Helaas waren die al vergeven, dat vond ze niet zo leuk. Ik heb met haar afgesproken dat we dan op zondagmiddag lekker van die worstenbroodjes zouden maken toen wilde ze toch iets maken voor school
Mini pannenkoekjes en het hoeven er maar 10 te zijn. Makkie!
donderdag 14 december 2017 om 08:55
Eens. Hier ook. Ze willen mooie jurken aan en school heeft echt een mooie viering en daarna een diner. Ze vinden het prachtig. Leraren die zingen en kinderen die een toneelspel doen.Troeteltje schreef: ↑13-12-2017 15:14Voor ouders weet ik niet. Voor de kinderen, zeker de lagere groepen, is het wel echt een grootse happening. Uitgedost worden als kerstman of sneeuwpop (pakje) of in een glitterjurkje of een pakje of met een kersttrui en kerstsokken naar school in het donker. Daar de versierde hallen en klassen en tafels vol uitgestalde lekkernijen. Voor hen is het echt feest en die van mij heeft het er dus inderdaad nu al over. Kan mij ook precies vertellen wat ik voorgaande jaren voor traktatie heb gemaakt. Staat ook met klasgenoten overduidelijk te wijzen naar hetgeen mama heeft gemaakt. Ik ontkom dus niet aan enige aandacht. Of dat nou positieve of negatieve aandacht is.....er is aandacht.
En dat schrijf ik 1000% zeker weten zonder mij op mijn borst te kloppen. Want het was reeds duidelijk dat ik welliswaar iets maak, echter daar vrij weinig kookkunst voor uit mijn goochelhoed tover.
En ik maak nooit iets moeilijks maar kleed het gewoon leuk aan. Sterrenstekers gebruik ik dan veel en bakvorm of kerstspiesjes met fruit en iets lekkers. Nooit warme happen want woon te ver van school.
Beiden kinderen zijn er gek op terwijl ik er als moeder niet zo gek op ben.
Maar die 2/3x per jaar als ik wat moet maken slinger ik pinterest aan. Kies wel iets makkelijks.
donderdag 14 december 2017 om 10:14
Vanochtend werd er nog net niet gevochten om wie er komkommer mee mocht nemen (ok, beetje overdreven, maar er waren toch wat kindjes verdrietig toen ze hoorden dat iemand al komkommer wilde meenemen).
Tot nu toe kom ik weg met 2 pakken sinaasappelsap.
Ik wil best nog iets anders maken, maar ik heb geen idee wat...
Iemand nog een leuk idee voor gezonde, koude hoofdgerechten? (bij voorkeur halal, glutenvrij/-arm)
Iemand nog een leuk idee voor gezonde, koude hoofdgerechten? (bij voorkeur halal, glutenvrij/-arm)
donderdag 14 december 2017 om 10:40
donderdag 14 december 2017 om 11:54
Lief, Biebeltje, dat je nog iets wil maken. Ik zou dit wel met de leerkracht overleggen. Ik vind het zelf als leerkracht altijd zo jammer als er heel veel eten overblijft. Het is dan toch verspilling van eten. Misschien heeft de leerkracht van jouw kind ook zo goed mogelijk geprobeerd uit te rekenen wat er nodig is om te voorkomen dat er veel overblijft.Biebeltje schreef: ↑14-12-2017 10:14Vanochtend werd er nog net niet gevochten om wie er komkommer mee mocht nemen (ok, beetje overdreven, maar er waren toch wat kindjes verdrietig toen ze hoorden dat iemand al komkommer wilde meenemen).