Afzender blokkeren

14-12-2017 18:44 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik word via de mail lastiggevallen. Ik heb al 15 mailadressen in 4 jaar de tijd gehad, maar hij komt steeds achter mijn adres. Een tijdje geleden heb ik hem als spam gemarkeerd, maar nu dat hij weer bezig is me lastig te vallen, zie ik dat zijn mails niet naar de ongewenste mail gaan, maar naar de postvak in. Ik heb een outlook account. Kan ik hem op een of andere manier blokkeren? Ik wil niet elke dag met zijn mails geconfronteerd worden.

Groeten,
Heksie

UPDATE: Ik heb de hele week zijn mails genegeerd en alleen vanuit het adres die hij mag gebruiken beantwoord. Ik denk dat hij niet meer naar mijn veilige adres mailt. Bedankt voor jullie adviezen. Ook wat betreft stalken. Wat hij nu doet is zeker geen stalken. Het is niet veel en hij bedreigt me niet. Ik wil alleen onder controle houden wanneer ik van hem wil horen/lezen.
heksie wijzigde dit bericht op 16-12-2017 19:39
28.66% gewijzigd
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
febag schreef:
15-12-2017 06:19
Artikel 285b Wetboek van Strafrecht. Oké vooruit, de mening is niet strafbaar, het uitvoeren er van wel... Zeker op de wijze door TO beschreven. Of ze is verkeerd voorgelicht, of ze vertelt hier een ander verhaal dan bij de politie.
Dat idee heb ik ook.
In plaats van zijn e-mail naar een aparte map te laten gaan wat hij gemakkelijk kan omzeilen door een nieuw e-mailadres aan te maken, kun je ook een regel in Outlook maken voor de e-mailadressen van mails die je wél wilt ontvangen. Het is wel meer werk, maar dan ben je er daarna wel klaar mee.

Bijvoorbeeld alle mail automatisch ontvangen in door jouzelf aangemaakte map Alles en dan een regel voor alle mails van vertrouwde e-mailadressen naar Inbox.
https://support.fitsz.nl/hc/nl/articles ... cess-2013-
Verhip schreef:
15-12-2017 13:05
Dat idee heb ik ook.
Dat opmerking van hem was in een gesprek met een hulpverlening. Wat tijdens de mediation gezegd werd, mocht niet buiten gebruikt worden. Een advocaat en politie hebben beide de communicatie gezien. En ze zeiden hetzelfde: het is een grens geval, maak een dossier aan. Met verloop van tijd werd het minder. Het is nu zeker geen stalken. Ik wil alleen in de hand houden wanneer ik zijn mails lees. Dat is alles.
Wat je ook kunt doen is een map aanmaken en een regel waarmee alle mails van hem in die map worden geplaatst. Dan kun je die lezen als en wanneer je daar zin in hebt.

Dat is waarschijnlijk beter dan blokkeren want dan zal hij op zoek gaan naar andere manieren om je te bereiken. Bovendien heb je bewijs als hij zich misdraagt.
Gebruikt hij elke keer bij een nieuw emailadres een deel van zijn naam of iets anders dat steeds terugkeert? Of in het onderwerp? Je kan volgens mij ook alle mailadressen bevattende 'X' blokkeren of bepaalde onderwerpen.
hamaika schreef:
17-12-2017 10:24
Gebruikt hij elke keer bij een nieuw emailadres een deel van zijn naam of iets anders dat steeds terugkeert? Of in het onderwerp? Je kan volgens mij ook alle mailadressen bevattende 'X' blokkeren of bepaalde onderwerpen.
Hij gebruikt altijd dezelfde adres.

Trouwens, het is "el mañana de ayer". Mañana is inderdaad vrouwelijk, maar hier is debetekenis van mañana anders (de dag van morgen, en dag is mannelijk) en daarom wordt el gebruikt.
Heksie schreef:
17-12-2017 12:49
Hij gebruikt altijd dezelfde adres.

Trouwens, het is "el mañana de ayer". Mañana is inderdaad vrouwelijk, maar hier is debetekenis van mañana anders (de dag van morgen, en dag is mannelijk) en daarom wordt el gebruikt.
Zo dan echt nooit geweten!!! Ik ga dat gelijk ff aanpassen hahahaha. Thanks!
Had mijn Spaans ex mij ook wel ff mogen vertellen dan hahahahahaha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven