Gambia? Twijfel...

19-12-2017 08:36 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Situatie: schoonzus en ik willen een weekje naar de zon. Lekker genieten van de rust, en niet heel actief.

Nu willen we in Januari dus wel ergens heen waar het zon zeker is. Dus dan kom je al gauw op Canarische eilanden, Dubai, Gambia en Kaapverdië aangezien we niet al te ver willen vliegen.

Gambia heb ik geen ervaring mee. Hoe is het daar voor 2 vrouwen? Hoe is het met de hygiene? En de accomodaties? Kan iemand hier iets meer over vertellen?
Ik ben er een keer geweest maar zou niet snel nog een keer naar Gambia gaan. Je moet een vaccinatie halen voor o.a gele koorts en malaria tabletten slikken. Ik werd ook gek van alle verkopers op straat en op de stranden. Dat heb je in meer landen natuurlijk maar in Gambia was het het ergst. Ik was er voor werk en heb in meerdere hotels geslapen. Van luxe tot 3 sterren. Als je toch voor Gambia kiest zou ik zeker een luxe hotel kiezen :proud:
Canarische eilanden is niet echt zon zeker. Ik zou gaan voor Dubai of Kaapverdië
Egypte geen optie?
Ik zou ook niet opnieuw naar Gambia gaan. Je kunt er niet vrij over straat lopen want je wordt de hele tijd aangeklampt door verkopers, echt niet fijn. Heb dat zelf ook nooit meer zo extreem meegemaakt. Wij wilden op een gegeven moment niet meer naar buiten.
Thanks daar was ik al een beetje bang voor dat het allemaal wat opdringerig was.
Malariapillen las ik net ook nog helemaal niet aan gedacht.
Ik lees even mee!
Wij zijn op zoek naar tzelfde lekker weekje zon in februari.
Mijn partner wil niet naar Gambia, die vindt t verschrikkelijk om telkens aangesproken te worden.
Kaapverdië is echt een aanrader voor een luie winterzon vakantie! Wij zaten op het eiland Sal en het was heerlijk weer eind november.
Gambia was voor mij ook niet zo'n beste ervaring, niet erg relaxed in ieder geval.... Cyprus is dat misschien wat? Vond ik heel leuk.

en Kaapverdie vind ik ook een goede optie
Lorem Ipsum
paigeturner schreef:
19-12-2017 09:05
Kaapverdië is echt een aanrader voor een luie winterzon vakantie! Wij zaten op het eiland Sal en het was heerlijk weer eind november.
Leuk om te horen. Wij gaan over twee weken. We hebben ook Gambia overwogen, maar de accommodaties waren daar toch minder dan die in Kaapverdië.
Zelfde hier, Gambia was heel druk en indrukwekkend en alles behalve een relax vakantie en het strand viel er onzettend tegen! Zou eerder voor Kaapverdie gaan...

Succes!
Gambia lijkt me voor 2 vrouwen niet heel geschikt (opdringerige mannen die zich aanbieden als gezelschap..)
Kaapverdië ben ik vorig jaar geweest, dat vond ik erg leuk!
turquasi schreef:
19-12-2017 09:18
Cyprus is dat misschien wat? Vond ik heel leuk.
Daar is het geen mooi weer in januari:
http://www.klimaatinfo.nl/cyprus/
Malaria? In Gambia? Nu is het voor mij alweer een aardig poosje terug maar ik hoefde geen prikken en pillen.

Ik vond Gambia geweldig.
groenebroek schreef:
19-12-2017 09:42
Daar is het geen mooi weer in januari:
http://www.klimaatinfo.nl/cyprus/
(hm ja zit wat in, sorry, ik was er in november 3 jaar geleden en kon toen nog gewoon zwemmen en zonnen)
Lorem Ipsum
Wij zijn dit jaar naar Senegal geweest (januari). Heerlijk weer in die tijd! We zaten op een prachtig resort, maar hebben bijvoorbeeld ook een safari geboekt naar het Bandia Reserve. Ook een dagtripje gedaan naar Dakar (zeer matige stad) en het slaveneiland Gorée (aanrader!). Wij kwamen ook voornamelijk voor de rust, maar er is genoeg te doen naast het resort. Ik zou niet op eigen houtje de stad in gaan, maar met een georganiseerde tour is het geen enkel probleem. Kan het van harte aanbevelen!
groenebroek schreef:
19-12-2017 08:54
Egypte geen optie?
Als je de recente reisadviezen leest, dan is dat een heel slecht plan.
Als twee vrouwen samen ga je maar voor één ding naar Gambia. En dat is dus niet de rust of de mooie natuur.
Het loopt daar vol met dikke oude vrouwen op zoek naar een jong blaadje.
Je kunt dus ook niemand serieus vertellen dat je daar met z'n tweeën geweest bent, zonder onmiddellijk ranzige associaties op te roepen.
Als ik jou was zou ik lekker ergens anders heen gaan :)
egypte is (helaas) ook niet zo gezellig voor twee vrouwen alleen, zeker nu niet inderdaad
Lorem Ipsum
Nummer*Zoveel schreef:
19-12-2017 10:18
Als je de recente reisadviezen leest, dan is dat een heel slecht plan.
Vind ik wel meevallen. Is voor de vakantieresorts niet anders dan andere jaren.
Ga er al vele jaren meerdere keren per jaar naar toe, met name omdat het mijn gezondheid heel erg goed doet. Heb me er nog nooit onveilig gevoeld.
Maar goed, dat is natuurlijk een afweging die een ieder voor zichzelf moet maken.

Is in ieder geval een zon-zeker land, met een lekkere temperatuur, op niet te ver vliegen.
Voor een relaxvakantie in januari met 2 meiden kun je het beste naar Kaapverdië of Senegal gaan. Houd er wel rekening mee dat je daar voornamelijk op resort zit en er verder niet heel veel is, maar als je gaat om te relaxen hoeft dat niet erg te zijn.

Canarische eilanden is net niet warm genoeg (tenzij je genoegen neemt met ca. 20 graden). En Gambia zou ik niet doen, zeker niet met 2 meiden.

Ik ben zelfstandig reisadviseur en kan je verder helpen met je vakantie als je wilt.
Anonymae schreef:
19-12-2017 10:13
Wij zijn dit jaar naar Senegal geweest (januari). Heerlijk weer in die tijd! We zaten op een prachtig resort, maar hebben bijvoorbeeld ook een safari geboekt naar het Bandia Reserve. Ook een dagtripje gedaan naar Dakar (zeer matige stad) en het slaveneiland Gorée (aanrader!). Wij kwamen ook voornamelijk voor de rust, maar er is genoeg te doen naast het resort. Ik zou niet op eigen houtje de stad in gaan, maar met een georganiseerde tour is het geen enkel probleem. Kan het van harte aanbevelen!
Dat klinkt ook goed. Waar zat je prexejs en welk resort?
Ik kom net terug uit Egypte, en heb het geweldig gehad. Ik zou zo weer terug gaan.
Dominicaanse Rep?
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
loetje84 schreef:
19-12-2017 11:19
Dat klinkt ook goed. Waar zat je prexejs en welk resort?
Wij zaten in Somone, in het Royal Decameron Baobab resort. Voordeel is dat het resort een stuk privéstrand heeft, waar verkopers niet mogen komen.

Edit: Ik zie net dat ze hun naam hebben veranderd in Royal Horizons Baobab.
Geboekt! Senegal it is!
Ben zo benieuwd hoe het gaat bevallen! Was zeker niet het eerste waar ik aan gedacht had.
Ik vertelde het vandaag op werk en de meeste kijken toch wat verbaasd.
Het is ieder geval geen standaard bestemming

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven