kamp groep 8
woensdag 20 december 2017 om 13:01
Mijn kind bracht een brief dat het kamp van groep 8 naar een waddeneiland gaat, dat het drie dagen duurt en dat het €140 kost, wat betaald moet worden binnen drie maanden, start nu (de duurste maand van het jaar).
Dat betekent €45 per maand, 200 km afleggen in 4 uur, met bus en boot, een dag heen, één dag blijf, een dag terug.
Als je aan de geeuwhonger zit bij de voedselbank dan is er uiteraard een´potje. Maar voor Jan Modaal is het ophoesten of je kind uitsluiten.
En als de kinderen iets 'extra's' willen (er wordt nergens vermeld wat dat dan is, ik vermoed een ijsje ofzo) dan moeten zij nu voor een maand een soort kraskaartjes verkopen, zodat er (bovenop die 140 euro) nog eens 15 euro per kind extra in de pot komt,
Ligt het aan mij dat ik dit het belachelijkste idee van de wereld vind?
Dat betekent €45 per maand, 200 km afleggen in 4 uur, met bus en boot, een dag heen, één dag blijf, een dag terug.
Als je aan de geeuwhonger zit bij de voedselbank dan is er uiteraard een´potje. Maar voor Jan Modaal is het ophoesten of je kind uitsluiten.
En als de kinderen iets 'extra's' willen (er wordt nergens vermeld wat dat dan is, ik vermoed een ijsje ofzo) dan moeten zij nu voor een maand een soort kraskaartjes verkopen, zodat er (bovenop die 140 euro) nog eens 15 euro per kind extra in de pot komt,
Ligt het aan mij dat ik dit het belachelijkste idee van de wereld vind?
woensdag 20 december 2017 om 13:10
Tja, wen er maar aan. Hier gingen ze in de brugklas ook nog eens op kamp. En vervolgens nog eens naar resp. Zuid-Frankrijk en Oostenrijk á €600. Had ik nog mazzel dat ze Latijns hebben laten vallen, anders zouden ze naar Rome gaan á €900.
Als je dit niet kan betalen gewoon aangeven, dan valt er vast wel een mouw aan te passen (bv langere betaaltermijn). Het is natuurlijk voor het kind niet leuk als hij/zij niet mee kan.
Als je dit niet kan betalen gewoon aangeven, dan valt er vast wel een mouw aan te passen (bv langere betaaltermijn). Het is natuurlijk voor het kind niet leuk als hij/zij niet mee kan.
woensdag 20 december 2017 om 13:12
woensdag 20 december 2017 om 13:20
Modaal is 2855 netto per maand dit jaar. Daar zullen de meeste ouders niet aan zitten.
Voor die kinderen is de reistijd ook gewoon onderdeel van het uitje he. Met zn allen lol maken in de bus en op de boot.
Dan waarschijnlijk nog een fiets huren op het eiland, want om een of andere reden moet je altijd een fietstocht doen met schoolreis.
Was er eerder nooit een bijdrage voor het schoolreisje? Je weet toch al een tijdje dat ze uiteindelijk naar groep 8 gaat? En daar op kamp zal gaan.
Voor die kinderen is de reistijd ook gewoon onderdeel van het uitje he. Met zn allen lol maken in de bus en op de boot.
Dan waarschijnlijk nog een fiets huren op het eiland, want om een of andere reden moet je altijd een fietstocht doen met schoolreis.
Was er eerder nooit een bijdrage voor het schoolreisje? Je weet toch al een tijdje dat ze uiteindelijk naar groep 8 gaat? En daar op kamp zal gaan.
woensdag 20 december 2017 om 13:20
Je kind zit toch vanaf augustus/september in groep 8? En je weet nu pas dat hij of zij op kamp gaat? Geen informatieavond gehad begin schooljaar?
En inderdaad, maak je borst maar nat voor de middelbare school. Dan gaat het om hele andere bedragen.
En inderdaad, maak je borst maar nat voor de middelbare school. Dan gaat het om hele andere bedragen.
anoniem_41246 wijzigde dit bericht op 20-12-2017 13:23
1.43% gewijzigd
woensdag 20 december 2017 om 13:24
Ik snap best dat ze een leuk kamp willen organiseren dat kinderen zich heel lang zullen blijven herinneren maar de timing van de betaling is idioot. Het bedrag vind ik ook best hoog. Bij ons op school komt de factuur voor de ouderbijdrage incl schoolreisje of kamp in oktober en ouders die niet in 1 termijn kunnen betalen kunnen het in tweeën of drieën doen waarbij de laatste termijn moet zijn betaald als het schoolreisje of kamp plaatsvindt.
Ik snap best dat je nu een probleem hebt en je bent echt niet de enige lijkt mij. Ik zou het aankaarten bij school of de oudervereniging.
Ik snap best dat je nu een probleem hebt en je bent echt niet de enige lijkt mij. Ik zou het aankaarten bij school of de oudervereniging.
Beter spijt van wat je hebt gedaan, dan van wat je niet hebt gedaan
woensdag 20 december 2017 om 13:25
Waar baseer je dat op?Dropdrop schreef: ↑20-12-2017 13:20Modaal is 2855 netto per maand dit jaar. Daar zullen de meeste ouders niet aan zitten.
woensdag 20 december 2017 om 13:34
Toen dochter in groep 0 startte was al bekend dat ze in groep 8 naar Texel zou gaan; hier was het maandag heen, vrijdag terug.
Iedereen kon er dus al ruim 7 jaar rekening mee houden dat dat in groep 8 op het programma zou staan. Per week 35 cent opzij leggen en je bent er.
Dat moet iedereen lukken.
Dus om je vraag te beantwoorden: ja het ligt aan jou.
Iedereen kon er dus al ruim 7 jaar rekening mee houden dat dat in groep 8 op het programma zou staan. Per week 35 cent opzij leggen en je bent er.
girasole3 wijzigde dit bericht op 20-12-2017 13:35
10.74% gewijzigd
woensdag 20 december 2017 om 13:35
Kamp in groep acht is echt overal, dus die had je kunnen zien aankomen. Moment van betalen misschien niet zo handig gekozen. Ik vind het bedrag nog meevallen, hier was het duurder.
En als je het bedrag niet hebt is het dan heel erg om je kind mee te laten betalen? Van dat hij oid. Of ipv verjaardag groots vieren, wat kleiner feestje en de rest voor het kamp reserveren?
En als je het bedrag niet hebt is het dan heel erg om je kind mee te laten betalen? Van dat hij oid. Of ipv verjaardag groots vieren, wat kleiner feestje en de rest voor het kamp reserveren?
woensdag 20 december 2017 om 13:36
Het siert een school als ze dat inderdaad jaren van tevoren aangeven bij de ouders. Dan hebben ze ook geen gezeur van de ouders als het zover is.girasole3 schreef: ↑20-12-2017 13:34Toen dochter in groep 0 startte was al bekend dat ze in groep 8 naar Texel zou gaan; hier was het maandag heen, vrijdag terug.
woensdag 20 december 2017 om 13:37
Dit staat gewoon aangegeven in de schoolgidsen dat schoolkamp van groep 8
En dit is de kinderbijslag.
https://www.svb.nl/int/nl/kinderbijslag ... _krijgt_u/