kamp groep 8

20-12-2017 13:01 197 berichten
Mijn kind bracht een brief dat het kamp van groep 8 naar een waddeneiland gaat, dat het drie dagen duurt en dat het €140 kost, wat betaald moet worden binnen drie maanden, start nu (de duurste maand van het jaar).

Dat betekent €45 per maand, 200 km afleggen in 4 uur, met bus en boot, een dag heen, één dag blijf, een dag terug.

Als je aan de geeuwhonger zit bij de voedselbank dan is er uiteraard een´potje. Maar voor Jan Modaal is het ophoesten of je kind uitsluiten.

En als de kinderen iets 'extra's' willen (er wordt nergens vermeld wat dat dan is, ik vermoed een ijsje ofzo) dan moeten zij nu voor een maand een soort kraskaartjes verkopen, zodat er (bovenop die 140 euro) nog eens 15 euro per kind extra in de pot komt,

Ligt het aan mij dat ik dit het belachelijkste idee van de wereld vind?
wilma36 schreef:
20-12-2017 13:50
30 jaar geleden was het kamp al traditie. En op de school van mijn zijn de eigen bijdrages voor de schoolreizen ook voor iedere groep al bekend. Hier ook kamp in groep 8, ze gaan naar Schier. Vanaf hier ben je in 2 uur op het eiland en ze vertrekken hier om 8.30 vanaf school, dus dan heb je ook nog wat aan de dag. Daarnaast gaan ze met auto's (van ouders) dat scheelt behoorlijk in de kosten natuurlijk. Een bus huren is gewoon heel duur.
Ouders die twee uur heen en twee uur terug moeten rijden vind ik nog idioter
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
20-12-2017 18:27
Sparen gaat dus niet als je pas drie weken tevoren op de hoogte wordt gesteld. En bezuinigen is ook alleen maar leuk als je nog iets hebt om op te bezuinigen.
Drie maanden. Heel wat anders.

Bezuinigen is niet leuk inderdaad. Maar het levert iets leuks op.
Vind het erg veel geld voor drie dagen kamp in Nederland.

Toen wij laatst 4 dagen naar Londen gingen waren de kosten incl. vervoer, verblijf en ontbijt 100 euro per persoon. Dus ja, voor drie dagen kamp vind ik 140 euro erg veel. Over het algemeen is een kamp verblijven in blokhutten of grote zalen, en zitten daar de kosten niet in. Ook al zou ik zelf geen moeite hebben om 140 euro kwijt te zijn, ik snap heel goed dat het in verhouding met wat je ervoor krijgt dit te veel is.
Koffielepel schreef:
20-12-2017 18:33
Als je geen 50 euro ruimte hebt dan heb je je zaakjes niet echt lekker voor elkaar. Wat heerlijk naïef om dan op te grote voet door te blijven leven.
Natuurlijk.
pipootje schreef:
20-12-2017 18:51
Ouders die twee uur heen en twee uur terug moeten rijden vind ik nog idioter
Denk niet dat ze meegaan op de boot. De boot is 45 minuten. En er gaan ook ouders mee als begeleider, die blijven er de hele tijd bij
Mooi op tijd. In januari komt de kinderbijslag.

Gaan ze dit jaar voor het eerst op kamp? Zo ja, dan had het eerder gecommuniceerd mogen worden. Doen ze dit al jaren, dan zal het opgenomen zijn in de schoolgids bij kosten (naast de vrijwillige bijdrage).
En wat je ook van het bedrag, de bestemming of het hele gebeuren vindt: probeer je kind wel mee te laten gaan. Ik herinner me het kamp van groep 8 nog steeds. Een fantastische ervaring was het!
Ik vind het behoorlijk aan de prijs en ja ook voor de wadden. Nivon (natuurvrienden) zitten ook daar in de buurt en zo zijn er meer slaapplekken voor scholen en groepen die echt geen 70 euro per nacht kosten. Patat met hamburger en een bord pasta zal toch ook de prijs niet zo omhoog drijven lijkt me.
TO ik zou toch eens navragen waar dat bedrag 'm in zit Maar eerlijk is eerlijk dat hád je eerder kunnen doen.
Btw hier weten de scholen ook niet van te voren hoe of wat, ze kijken gewoon wat financieel te doen is en daar gaan ze naartoe.
80 euro is de max tot nu toe. Wijk aan zee, austerlits, vierhouten, marknesse en allemaal niet zo duur dus.
Nouschi schreef:
20-12-2017 15:14
50 km fietsen?? Dat krijgt die van mij echt niet voor elkaar.
Ghe. In groep 6 werd er hier al precies 48.7 km gefietst. Enkele weg.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Koffielepel schreef:
20-12-2017 18:33
Als je geen 50 euro ruimte hebt dan heb je je zaakjes niet echt lekker voor elkaar. Wat heerlijk naïef om dan op te grote voet door te blijven leven.
Wow.
AeonOfWinter schreef:
20-12-2017 19:39
Ghe. In groep 6 werd er hier al precies 48.7 km gefietst. Enkele weg.
Nou ja, misschien ging ik teveel van mijzelf uit :biggrin:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
20-12-2017 19:42
Snap ik hoor :mrgreen: Tegenwoordig vind ik het ook echt een takke-end.
aeonofwinter wijzigde dit bericht op 20-12-2017 19:47
0.73% gewijzigd
Op basisschool van dochter gingen ze nooit op schoolreis met de bus naar pretparken e.d. Er was wel elk jaar aan het eind een uitje waarbij ouders reden, maar dat waren nooit grootschalige dingen (en dus ook geen kosten voor de ouders).
Eind groep 8 was dan DE reis naar Texel.
Het is voor dochter alweer een paar jaar geleden, maar ze vond het geweldig: de busreis (had ze nog nooit gedaan), mee op een boot om garnalen te vissen, naar Ecomare en natuurlijk veel lol met elkaar.
permis schreef:
20-12-2017 18:53
Drie maanden. Heel wat anders.

Bezuinigen is niet leuk inderdaad. Maar het levert iets leuks op.
Goed, ik ga het nog een keer zeggen: moet je dus wel iets hebben om op te bezuinigen. Sommige mensen hebben dat niet, die hebben namelijk al overal op bezuinigd en op een goeie dag is het klaar met bezuinigen. Dan moet je gaan bezuinigen op het dagelijks brood, of op kleding. En dan is het niet meer leuk. Zeker niet als het gaat om een opgeblazen groep-8 kamp.

Maar ik ben heel blij voor je dat jij in ieder geval geen moeite zou hebben met 50 euri per maand. Beetje lullig dat je niet bereid bent om iets verder te kijken dan je welgevormde neusje lang is, maar ja we kunnen niet alles hebben,
.
ibaohi wijzigde dit bericht op 20-12-2017 19:51
99.57% gewijzigd
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
Ik vind het ook echt heel veel geld voor een schoolreis. Kamp in groep 8 kostte hier voor beide oudste kinderen maar 45 euro en in de brugklas 70. Hier gingen de kinderen 20km op de fiets naar een kampeerboerderij. En met de trein een dagje naar Amsterdam. Verder levend Stratego, andere scoutingspelletjes en Escape Room. En klas van dochter was maar 10 personen klein.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Nouschi schreef:
20-12-2017 19:42

Mwoah, hier een tijdje terug met school op de fiets naar de Zaanse Schans. Was 13 km heen en 13 terug, groep 6/7/8. Wat een ellende, bijna 2 uur over gefietst, enkele reis :rofl:
Lady*Voldemort schreef:
20-12-2017 19:46
Goed, ik ga het nog een keer zeggen: moet je dus wel iets hebben om op te bezuinigen. Sommige mensen hebben dat niet, die hebben namelijk al overal op bezuinigd en op een goeie dag is het klaar met bezuinigen. Dan moet je gaan bezuinigen op het dagelijks brood, of op kleding. En dan is het niet meer leuk. Zeker niet als het gaat om een opgeblazen groep-8 kamp.

Maar ik ben heel blij voor je dat jij in ieder geval geen moeite zou hebben met 50 euri per maand. Beetje lullig dat je niet bereid bent om iets verder te kijken dan je welgevormde neusje lang is, maar ja we kunnen niet alles hebben,
Je klinkt echter niet blij, maar heel onaardig.
Ik heb het niet 1 keer over mijn eigen situatie gehad. Alleen gereageerd op wat anderen zeiden. Dus vreemd dat je over mij begint.

Een driedaags kamp op een waddeneiland opgeblazen noemen, vind ik raar. Vermoedelijk vinden de meeste mensen het vrij normaal. Dat er uitzonderingen zijn, om uiteenlopende redenen, is toch geen reden om lullig te doen over iets positiefs?
Jammer als het lastig voor je is, dat hoogstens. Maakt die trip niet minder.
Zo ging ik ooit helpen op een schoolreisje. Leuk bij de boswachter op bezoek enzo. 45km rond. De laatste 20 heeft mijn kont flink afgezien :rofl:
permis schreef:
20-12-2017 19:53
Je klinkt echter niet blij, maar heel onaardig.
Ik heb het niet 1 keer over mijn eigen situatie gehad. Alleen gereageerd op wat anderen zeiden. Dus vreemd dat je over mij begint.

Een driedaags kamp op een waddeneiland opgeblazen noemen, vind ik raar. Vermoedelijk vinden de meeste mensen het vrij normaal. Dat er uitzonderingen zijn, om uiteenlopende redenen, is toch geen reden om lullig te doen over iets positiefs?
Jammer als het lastig voor je is, dat hoogstens. Maakt die trip niet minder.
Goddorie LV, wil je wel even blij doen over dat kamp?
Mijn kinderen gaan met scouting regelmatig op kamp. Dat kan heel goedkoop, maar daar is de accommodatie dan ook naar.

Onderschat niet hoe verschrikkelijk duur de bus alles maakt, het is vaak goedkoper om met de kinderen met de trein te gaan (maar dat is met basisschoolkinderen wel wat lastig).
Verder weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik er van vinden moet. De school heeft wat steken laten vallen in het inlichten van de ouders, als ik TO zo lees. En ik weet wel zeker dat er ouders zijn die niet zo makkelijk 50 Euro ergens hebben. En wat Moi zegt, is wel herkenbaar: op de meeste basisscholen weet iedereen wie het schoolreisje niet zelf kan betalen.
Moiren’ schreef:
20-12-2017 19:53
Zo ging ik ooit helpen op een schoolreisje. Leuk bij de boswachter op bezoek enzo. 45km rond. De laatste 20 heeft mijn kont flink afgezien :rofl:

:rofl: Ik dacht ook, doen we even op mijn oude barrel.
Ik begrijp dat je schrikt, het veel geld vind en de betalingstermijn kort en verkeerd gekozen vind qua starttermijn wanneer je hiervan niet op de hoogte was.
Nou ja weet je wat Permis, laat maar.

Jij wilt echt niet begrijpen dat er andere situaties zijn dan de jouwe. Situaties waarin het dus niet zo gemakkelijk is om 'even' in drie maanden 170 euries bij elkaar te 'sparen', op afroep. Situaties waarin er niet zo maar 55 euro per maand over is om even weg te leggen voor een stom schoolreisje. Dat er mensen zijn die echt heel veel moeite hebben om elke keer weer het eten en de kleding voor de kinderen bij elkaar te sprokkelen.

En natuurlijk zegt dat iets over jouw situatie. Voor jou zou het immers een eitje zijn. Maar voor anderen dus niet. Onaardig he, van mij. Nou nou poeh poeh, wat ben ik weer onaardig.
Ik herinner mij 2 overnachtingen in een Scoutingkampement. Op de fiets er naar toe, hulpouders mee, koken middels reuze pannen spaghettislierten met rode saus en verdwaalde stukjes gehakt. Drinken aangelengde ranja. Toet vla uit literpakken non-merk.
Activiteiten zelfbedachte optredens, disco-avond en overdag speurtocht en lakens schilderen.

Leuk was het!
anoniem_277599 wijzigde dit bericht op 21-12-2017 06:01
0.83% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven